Oliko se sijoittaminen riskitöntä, aina kannattavaa ja ilmaisen rahan automaatti?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästötili on siinä mielessä ilmainen lounas, että riski pääoman menettämiselle on käytännössä olematon niin kauan kun rahat on talletussuojan piirissä
Joo, tavallaan. Häviäähän siinä vähemmän kuin sukanvarressa. Mutta silti siinä häviää 100% varmasti, osakesäästämisellä saattaa sen sijaan jopa tehdä ihan inflaatiota suurempia summia rahaa.
Miten niin muka häviämällä inflaatiolle häviää varmasti? Voittoja ja tappioita ei lasketa tuollaisella kaavalla. Jos makuutan rahojani 10 vuotta säästötilillä ja ostan sen jälkeen rahoilla jotakin, joka on yleisestä hintatason noususta huolimatta silloin halvempaa kuin nyt, mitä olen mielestäsi hävinnyt ja miksi?
Oletko joku ennustaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että mä nauran niitä, jotka on mennyt lainarahaa pörssiin laittamaan🤣🤣
Miksi niin monet suomalaiset on aina nauramassa niille joilla menee huonosti? En ole itse lainarahalla sijoittanut, kysynpä vain.
Koska yleisesti ottaen nämä samat ovat olleet poikkeuksetta elitistisiä mulkkuja. Suoraan sanottuna nautin kun näillä osuu paska tuulettimeen
Mun Suomi-indeksin tuotto on romahtanut 55%:iin. Mitä mä nyt teen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että mä nauran niitä, jotka on mennyt lainarahaa pörssiin laittamaan🤣🤣
Miksi niin monet suomalaiset on aina nauramassa niille joilla menee huonosti? En ole itse lainarahalla sijoittanut, kysynpä vain.
Koska yleisesti ottaen nämä samat ovat olleet poikkeuksetta elitistisiä mulkkuja. Suoraan sanottuna nautin kun näillä osuu paska tuulettimeen
Kellä osuu mitä?
Sijoittajat sijoittavat osakkeisiin, joista saa parhaat osingot. Tyhmyrit luulevat shorttaavansa satasilla ja tekevänsä ostamalla ja myymällä jotain tiliä
No harmi että tämä mulkero yhä porskuttaa mukavasti eteenpäin kun osingot ropisee tilille. Ei osu paska tuulettimeen kun en ole myymässä mitään. Mutta tätähän osa porukasta ei vaan ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vedät pimeässä huoneessa käteen, ja itket lohduttomasti
Vierailija kirjoitti:
No harmi että tämä mulkero yhä porskuttaa mukavasti eteenpäin kun osingot ropisee tilille. Ei osu paska tuulettimeen kun en ole myymässä mitään. Mutta tätähän osa porukasta ei vaan ymmärrä.
Ja teidän porukka ei vaan ikinä ymmärrä, että ei se osinkojen määrä ikinä ole vakio eikä kurssin palautumisesta ole mitään takeita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedät pimeässä huoneessa käteen, ja itket lohduttomasti
Ehkä ostan ensin lisää kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Tällä menolla Trumpin päänahasta aletaan pikapuoliin tarjoamaan t*pporahaa.
Eiköhän siitä ole jo tarjottu, meni vaan luoti piirun verran ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko joku joskus väittänyt, että se olisi riskitöntä, en minä ainakaan ole törmäänyt sellaiseen? Kannattavaakin se on vain, jos osaa sijoittaa järkevästi eli hajauttaa hyvin, mielellään myös aikahajautus (eli esim. kk-säästäminen rahastoihin, jolloin hintojen ollessa alhaalla saa samalla rahalla enemmän osuuksia) ja oman riskiprofiilinsa mukaisesti. Eli jos ei tarvitse rahoja välttämättä vuosikausiin, niin voi rauhassa odotella sen aikaa, kun hinnat on alhaalla, kyllä ne enemmin tai myöhemmin joskus nousee, mutta jos tietää, että tulee tilanne, jolloin on pakko myydä sijoitukset rahaa saadakseen, niin sijoittaa rahat sitten pienemmällä riskillä esim. korkoihin, talletuksiin jne. Niissä on matala tuotto, mutta pienempi riski.
Kaikki tietänee, ettei ilmaisia lounaita ole, avauksesi on siis varmaankin provo, mutta tulipahan vastattua
Säästötili on siinä mielessä ilmainen lounas, että riski pääoman menettämiselle on käytännössä olematon niin kauan kun rahat on talletussuojan piirissä.
Säästötilillä rahojen menettäminen on varmaa, koska yksikään säästötilin korko ei kata edes inflaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja teidän porukka ei vaan ikinä ymmärrä, että ei se osinkojen määrä ikinä ole vakio eikä kurssin palautumisesta ole mitään takeita
Ehkä nyt sitten lakkaat vihdoin parkumasta niistä kuuluisista osingoista, joihin muka rikkaat käyttävät kaikki köyhien duunarien rahat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko joku joskus väittänyt, että se olisi riskitöntä, en minä ainakaan ole törmäänyt sellaiseen? Kannattavaakin se on vain, jos osaa sijoittaa järkevästi eli hajauttaa hyvin, mielellään myös aikahajautus (eli esim. kk-säästäminen rahastoihin, jolloin hintojen ollessa alhaalla saa samalla rahalla enemmän osuuksia) ja oman riskiprofiilinsa mukaisesti. Eli jos ei tarvitse rahoja välttämättä vuosikausiin, niin voi rauhassa odotella sen aikaa, kun hinnat on alhaalla, kyllä ne enemmin tai myöhemmin joskus nousee, mutta jos tietää, että tulee tilanne, jolloin on pakko myydä sijoitukset rahaa saadakseen, niin sijoittaa rahat sitten pienemmällä riskillä esim. korkoihin, talletuksiin jne. Niissä on matala tuotto, mutta pienempi riski.
Kaikki tietänee, ettei ilmaisia lounaita ole, avauksesi on siis varmaankin provo, mutta tulipahan vastattua
Säästötilin korko on aina pienempi kuin lainankorko, joten nyt kun korot ovat laskussa, niin kuinka kannattavaa niihin on rahojaan hillota
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästötili on siinä mielessä ilmainen lounas, että riski pääoman menettämiselle on käytännössä olematon niin kauan kun rahat on talletussuojan piirissä
Joo, tavallaan. Häviäähän siinä vähemmän kuin sukanvarressa. Mutta silti siinä häviää 100% varmasti, osakesäästämisellä saattaa sen sijaan jopa tehdä ihan inflaatiota suurempia summia rahaa.
Miten niin muka häviämällä inflaatiolle häviää varmasti? Voittoja ja tappioita ei lasketa tuollaisella kaavalla. Jos makuutan rahojani 10 vuotta säästötilillä ja ostan sen jälkeen rahoilla jotakin, joka on yleisestä hintatason noususta huolimatta silloin halvempaa kuin nyt, mitä olen mielestäsi hävinnyt ja miksi?
Juuri näin. Ei ole "inflaatiovaikutusta joka ikiselle tavaralle ja hinnalle. Se inflaatio riippuu ihan mitä sillä säästöllä on ostamassa vaikka sen 10 vuoden päästä.
Mä en ainakaan panikoi näistä pörssiromahduksista. Siinähän laskevat, kyl ne joskus sieltä nousevat. Sijoituksiin laitetut rahat on ns. niitä, joita ei arjessa tarvitse. Ostan taas ensi viikolla lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ei ole "inflaatiovaikutusta joka ikiselle tavaralle ja hinnalle. Se inflaatio riippuu i
Ostat siis säästöilläsi tavaran, jonka hintaa inflaatio ei ole korottanut? Ja mikähän tavara se sitten lienee
Ei kannata panikoida, niin kuin ei kannattanut koronankaan alkuaikana. Silloinkin osakkeiden arvo romahti.
Ostin silloin finnairia halvalla ja myin ne koronan päätyttyä. Rahoilla ostin osakkeita, joista jaetaan paremmat osingot
Taidan nytkin ostaa tiettyjä osakkeita, jos niiden hinnat tulevat vaan myöskin alaspäin
Ap, kukaan ei ole noin välittänyt. Eikä mikään maailmassa ole riskitöntä. Milloin vain voi tapahtua melkein mitä vain. Mutta jos on ylimääräistä rahaa, sijoittaminen on yleensä hyvä idea PITKÄLLÄ AIKAVÄLILLÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkällä aikavälillä kyllä. Nopeita pikavoittoja hakevalle suosittelen vaikka Kenoa.
Helsingin pörssistä löytyy monta osaketta jotka on pitkällä tähtäimellä mennyt aina vain syvemmälle alaspäin.
Anna esimerkkejä, jotka menevät syvemmälle ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkällä aikavälillä kyllä. Nopeita pikavoittoja hakevalle suosittelen vaikka Kenoa.
Helsingin pörssistä löytyy monta osaketta jotka on pitkällä tähtäimellä mennyt aina vain syvemmälle alaspäin.
Anna esimerkkejä, jotka menevät syvemmälle ylöspäin.
Ei niitä mammapalstan supersijoittajat osaa kertoa.
Ei ole lainarahaa sijoitettu. On hyvä hajautus. Mitään ei ole voitettu tai hävitty ennenkuin myy jotain. Salkku heiluu aina. Olemme osinkosijoittajia ja elätämme itsemme täysin niillä osingoilla. Jos jotain salkun siivousta tulee tehtyä niin mahdolliset tappiot vähennetään osinkoveroista. Pian saa halvalla lisää osakkeita.