Kuinka monta päivää pystyt syömään samaa ruokaa ennenkuin kyllästyttää?
Kommentit (34)
Yhden päivän. Pitää saada joka päivä eri makuja.
3 päivää, sitten alkaa jo kyllästyttää. Mieluiten kaksi, eli ruokaa jää yli vain seuraavaksi päiväksi.
4-5pv, jos on oikein hyvää ruokaa.
Naapuri on syönyt perunaa 60 vuotta joka päivä.
Kokkaan lähinnä itselleni, joten ruokaa riittää kolmeksi päiväksi. Kahtena päivänä syön sitä kotona ja kolmantena otan jämät töihin evääksi. Töissä on yleensä tosi kova nälkä kun pääsee lounastauolle, ja siinä vaiheessa ruoka maistuu herkulliselta vaikka olisi syönyt samaa jo parina päivänä.
Olen joskus syönyt viikonkin samaa ruokaa, enkä kyllästynyt. Kyllä sitä nälkäänsä syö, kunhan se ruoka on sillä tavoin monipuolinen, että sisältää tarvittavat ravintoaineet.
Täysin samaa ruokalajija kolmena päivänä perätysten, mutta lisukkeita vaihtelemalla jotain maustettua lihapataa vaikka pari viikkoa.
Ihan sama mitä on lautasella: syön elääkseni, en elä syödäkseni.
Se riippuu ruokalajista. Esim. hernekeittoa en söisi kuin sen yhden päivän viikossa korkeintaan. Mulla on muutama luottoruoka, joita valmistan usein ja suuria määriä kerrallaan, ja niille en ole vielä löytänyt ylärajaa, kauanko jaksaisin niitä syödä, ne ruuat loppuvat aina ennen kuin kyllästyn.
Hyvinkin viikon, jos syö jotain muutakin.
Nelisen päivää, kunhan toinen päivän aterioista on jotain muuta. Asun yksin ja esim. lihan ja kasviproteiinien pakkauskoot on yleensä sellaiset, että niistä tekee neljälle ruoan. Yleensä siitä neljästä annoksesta pakastan yhden ja syön kolmena iltana ne muut. Töissä monipuolinen lounasravintola, niin vaihtelua kyllä saa. Ja sitten kun on kiireinen viikko, on kiva katsoa pakastimesta mitä kaikkea valmista siellä onkaan valittavana :)
Jos on ihan pakko, niin kaksi. Pyrin tekemään sellaisia ruokia, jotka riittävät just yhdeksi syöntikerraksi. Välillä vähän haastavaa kun asuu yksin. Pakastetut ruuat menee mulla aina lopulta roskiin, en tykkää yhtään sulatetun ja lämmitetyn ruuan mausta ja koostumuksesta.
Kaksi, jotain jouluruokia ehkä ihan max kolme päivää