Ilmaisia vinkkejä vapaa-ajan viettoon?
Miten sinä vietät vapaa-aikaa ilmaiseksi? Havahduin Nimittäin siihen, että olen tehnyt paljon turhia heräteostoksia kiertelemällä vapaa-aikoina kaupoissa ja kauppakeskuksissa. Siitä on tullut jossain vaiheessa tapa. Nuorempana tapasin kavereita baareissa ja siinäkin kului rahaa. Nyt pitäisi alkaa säästää ja etsiä tilalle ilmaisia kivoja asioita. Kävelyillä käyn kyllä koiran kanssa, mutta mitä muita hyviä ideoita olisi?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kansalaisopistossa mielenkiintoisia ilmaisia luentoja.
Muistin tärkeys, Uni ja sen merkitys, Historia, Digijuttuja, Ikääntyminen...
Musiikkiaiheisia on ollut myös, Jake Nyman oli kerran
Terv Riitta 74v
Ei! Sisko 64
Monella paikkakunnalla, ainakin pienemmissä kylissä, on paljon ilmaisia liikuntapaikkoja. Täällä esimerkiksi saa käyttää ilman mitään maksua beach volley -kenttää, tenniskenttää, jäähallia, latuja, pururataa, ulkokuntosaleja, koripallo/salibandykenttää ulkona, frisbeegolfrataa ja urheilukenttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta museokortti! Sillä pääsee ilmaiseksi todella moneen paikkaan.
Uimahallin kausikorttikin on hyvä sijoitus, ilmaiset uimahallikäynnit pitkäksi aikaa.
Vr:n kuukausilipulla pääsee myös matkustamaan ilmaiseksi rajattomasti.
Onhan noita ilmaisia ajanvietteitä vaikka kuinka paljon, kun vähän käyttää mielikuvitusta..
Ovatko nuo kolme mainitsemasi mielestäsi ilmaisia????
Esimerkiksi sen jälkeen kun olet ostanut museokortin niin pääset sillä kortilla ilmaiseksi museoihin, uimahallikortilla uimahalliin, salikortilla kuntosalille ja VR:n kuukausikortilla reilaamaan Suomessa. Maksat vain kerran ja sen jälkeen se on ilmaista.
Töölöläislehdessä on osasto, ilmaisia tapahtumia. Etsi joku vastaava lehti ja tutki mitkä tapahtumat sopivat sinulle.
Piknikit ulkona ovat ihan parasta. Varusteet auttavat mukavuudessa. Peppualusta, footprintti ja reppu.
Oodissa on paljon ilmaisia luentoja. Kappelin lavalla on paljon ilmaisia konsertteja.
Keskuspuistossa on vaikka mitä, paitsi siellä pitää varoa pyöpäilijöitä.
Musiikkitalon edustalla on mukavia portaita illan istujaisiin. Kunhan on mukava istuin alusta, niin esim. Espan puistossa on nuoria istuskelemassa. Lähi kaupunginosiin voi tehdä vierailuja. Ratikalla voi ajella ympäriinsä. Kannattaa aina ottaa ennemmin lounas, kuin kahvia, tulee halvemmaksi, jos on varaa lounaaseen.
Kaikki rannat ovat hyviä tapaamis paikkoja. Siellä on myös vessat.
Nämä nyt oli Helsingin puolella, muualla voi olla enemmin vaihtoehtoja.
Mulla on ns kulurahasto. Myyn tarpeetonta ja be rahat laitan mm museokorttiin.
Nyt meillä ei ole mitään, kaikki on viety. Olen yli vuoddn vienyt kirppikselle tavaraa ja myynnillä on ostettu myynnissä olevaa. Nyt kaikki, mitä minulle on jemmattu, on toimitettu eteenpäin, eli Arabian astiat viety Arabialle ja lahjakortitkin käytetty. Samoin Kalevala korut on viety heille ja heidän lahjakortteja on käyttämättä. Nyt se tavara, mitä siellä on, vaihdan vielä Arabiaan ja Kalevalaan. Mutta on sovittu jos tulee jotain esim edullisia Marimekon pussilakanoita tai vst, voin ottaa niitä ja laittaa myyntiin.
On todella ihmeellistä, ettei kotoa löydy mitään tarpeetonta.
Vierailija kirjoitti:
Jos täysin ilmaista tekemistä hakee, niin sitten ei voi edes netissä käydä, koska netistä joutuu maksamaan. Eikä joku pelaaminen, soittaminen tai piirtäminenkään ilmaista ole, koska niihin tarvtaan välineet, jotka on ostettava. Ja jos oikein saivarrellaan, niin ei se käveleminenkään ilmaista ole, koska tarvitsee vaatteita ja jalkineita päälle ja ruokaa, että jaksaa kävellä. Joten onko oikeastaan mikään täysin ilmaista? Taitaa olla vain edullisia tekemisiä ja kalliimpia tekemisiä.
Joo mutta harrastukset joissa on tämä alun kertamaksu välineiden hankinnan takia, tulee halvemmaksi kuin ne joista maksetaan koko ajan
Kaupungeissa on kesällä ilmasta puistojumppaa.
Vierailija kirjoitti:
Nuorekkaita harrastuksia: mewing, potkulaudoilla kännissä kaahailu ja kaatuminen (saat leikkaukset, tikit ja pillimehut ilmaiseksi sairaalasta kun murrat kasvosi), katujengeily, therian touhuilu ja ahdistuminen!
Sairaalapäivä maksaa kyllä yli 50e/pv. Viikko maksaa satasia.
Vierailija kirjoitti:
Museokortti jos asut kaupungissa, jossa on muutamakin museo. Selvästi haluat viettää aikaa myös poissa kotoa, ja ehdotan siksi kirjastoa ei vain kirjojen lainaamista varten vaan myös lehtien lukemista ja luentoja/esitelmiä varten.
Onks museokortti nykyään ilmainen???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Museokortti jos asut kaupungissa, jossa on muutamakin museo. Selvästi haluat viettää aikaa myös poissa kotoa, ja ehdotan siksi kirjastoa ei vain kirjojen lainaamista varten vaan myös lehtien lukemista ja luentoja/esitelmiä varten.
Onks museokortti nykyään ilmainen???
Viimeviikol oli se kampanja ku sai niit ilmasii korttei. Mä sain kavereidennkaa. :)
Ala Keharikaveriksi. Sinulle ilmaista, jos menette esim. Jääkiekkomatsiin, elokuviin yms. Kulttuurikaverina sama homma, mutta kaveri voi olla kuka vaan, joka apua/seuraa kaipaa. Kaveri kustantaa sinut. Voitte suunnitella matkoja, retkiä, leffailtoja yms. Mielikuvitusta ja halua tehdä yhdessä tarvitaan.
Voit myös hakeutua avustajaksi johonkin firmaan, joka välittää avustajia. esim: Onnihoiva Helsingissä. Näitä firmoja useimpia eri kaupungeissa. Sosiaalitädit tietää näitä. Saat jopa palkan, kun viet avustettavan vaikka Hampurilaiselle/Pizzalle. Tuntityötä. Otat tunteja/avustettavia kykysi mukaan. Omat syötäväsi maksat itse, mutta kulut korvataan.
Opiskele johonkin ammattiin sitten tee sitä työtä ilmaiseksi elikkä siis ilman palkkaa niin saat kulumaan ainakin nuin 8 tuntia päivässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on mahdollisuus viettää aikaa luonnossa, metsässä, ja vaikka seurata merkittyjä reittejä se ei maksa mitään. Eväät mukaan, niin keväällä siinä on oma hienoutensa nauttia nekin kivaa maisemaa katsellen.
Tämä. Oon huomannu, ettei ainutkaan lapsi ole kieltäytynyt eväsretkestä. Ensin valmistellaan voikkarit, mehu, kahvi. Sit suunnitellaan reitti. Pienimpien kanss ollaan pihalla, isompien kanssa jaksamisen mukaan. Luontoretki. Tutkitaan kasveja, jäkälää, ötököita. Lahoja puita, jätöksiä...
Siis eväsretkelle voi toki mennä yksinkin, mut jos saat lapsen mukaan, on se tuhat kertaa mielenkiintoisempaa :)
Voiko ottaa ulkoa jonkun lapsen jos ei ole omaa?
Kummilapsi, sukulaispenskat, naapurin lapsi... luvan kanssa
Itse olen aina lukenut paljon ja nykyään hauskuutan itseäni myös "keskustelemalla" tekoälyn kanssa. Välillä ihan oikeasti opin siitä asioita vaikka toki vielä ei olla sillä kehitysasteella, että kaikki vastaukset olisivat täysin oikein.
Monesta kirjastosta saa myös lainata erilaisia kausikortteja, tosin on aina vähän tuurista kiinni onko niitä paikalla. Meidän kirjastosta saa mm. konsertteihin, jääkiekko-, koripallo- ja jalkapallopeleihin ja teatteriin. Lainaan saa viikoksi. Kannattaa selvittää oman kaupungin kirjastojen valikoimat.
Ilmaisia vinkkejä ja vinkkejä ilmaiseen vapaa-ajanviettoon?
Jos mä treenaan kotona dartsin heittoa huippuunsa, niin en saa siitä laskua.