Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytys ilman kivunlievitystä

Vierailija
07.04.2025 |

kokemuksia

Kommentit (263)

Vierailija
161/263 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, pappina olen yhtä syntinen kuin kaikki muutkin ihmiset.

Olen pettänyt jne. 

Vierailija
162/263 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, pappina olen yhtä syntinen kuin kaikki muutkin ihmiset.

Olen pettänyt jne. 

Kaikki narkomaanitkaan eivät kuvittele kaikkien muiden olevan narkomaaneja. Kannattaisi varmaan pestä silmälasit jos näkee syntiä joka puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/263 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omaa kokemusta, mutta olen aina ajatellut että voisin synnyttää ilman kivun lievitystä, jos se vaikuttaa mahdolliselta. Synnytykset ovat olleet todell pitkiä ja kivuliaita joten jokaisessa olen lopulta kipupiikin tarvinnut. 

Vierailija
164/263 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme synnytystä ilman kivun lievitystä. Helpot ja nopeat olivat synnytykset. 

Tasan eivät käy onnen lahjat tässäkään asiassa.

Sama juttu minulla. 

Vaikuttaako synnytysasento kivuliaisuuteen?

Kiinnostaisi tietää että kuinka suuri osa niistä jotka ovat synnyttäneet ihan perinteisessä lähetyssaarnaaja-asennossa ovat pärjänneet ilman kivunlievitystä?

(Mitä te nauratte? Onhan se rouvan osalta periaatteessa sama asento.)

Vaikuttaa. 

Vierailija
165/263 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo eka synnytya oli sellainen. Ei ehditty antaa mitään. Toivoin kuolemaa, sattui niin paljon.

Toka lapsi tuli sitten nätisti suunnitellulla sektiolla. Suosittelen jälkimmäistä kaikille.

Ei missään tapauksessa sektiota.

Itselle tehty pyynnöstäni kolme suunniteltua sektiota. Suosittelen lämpimästi kaikille: ei lainkaan kipua, vauvan saa syliin heti ja toipuminen nopeaa.

Eikä vaikutusta seksielämään.

Itse koen, että alatiesynnytykset vahvistivat naisellista itseluottamustani. Pystyin siihen, aktiivisena osallisena, en kohteena.

Just. No, itse kyllä tiesin olevani nainen ja itseluottamusta löytyi ihan tarpeeksi jo ennen raskaaksi tuloa. Ehkä en sitten "pystynyt" kierimään kivuissani ja puskemaan itsestäni ulos ihmistä, kun sektion halusin. Enemmän riemua sain esimerkiksi kun opin ajamaan yksipyöräisellä tai kun onnistuin itse suunnittelemaan ja rakentamaan talon. Mutta kukin tavallaan.

Naisen kroppa tekee sen pukemisen luonnostaan, sinut on luotu sitä varten. 

Vierailija
166/263 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi olen synnyttänyt ilman kivunlievitystä, omasta valinnastani, ei koska ei olisi ehtinyt tms. Kyllä mä sen kivun kanssa hyvin pärjäsin. Eka synnytys oli muuten raskas, koska meinasi pysähtyä ja täytyi käynnistellä, ja kesti lopulta yli vuorokauden. Olin ihan väsynyt jo. Ja repesin jonkin verran vielä lopussa, mutta vain sellainen 1. asteen repeämä josta ei jäänyt pysyviä haittoja. Toinen synnytys sitten olikin käsittämättömän helppo. 3 tuntia sairaalaan menosta ja vauva oli pihalla. Ei repeämiä, ei mitään. Kivutkin oli lähinnä kuin vähän tavallista äkäisempiä menkkakipuja lähes koko ajan. Lopussa ehkä joku minuutti-pari vaan intensiivisempää kipua.

Vierailija
167/263 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo eka synnytya oli sellainen. Ei ehditty antaa mitään. Toivoin kuolemaa, sattui niin paljon.

Toka lapsi tuli sitten nätisti suunnitellulla sektiolla. Suosittelen jälkimmäistä kaikille.

Olen itsekin toivonut kuolemaa synnytyksessä. Vastasyntynyt on nopeasti saanut ajatuksen unohtumaan ja olen synnyttänyt myöhemmin uudelleen. 

Ei todellakaan pitäisi tuon takia lähteä sektiolla synnyttämään, se on paljon isompi riski kuin normaali synnytys. 

Vierailija
168/263 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytys on kidutusta pahempaa. Vain syöpäkipu voi olla samanlaista kuoleman lähestyessä. 

Lupaan että se on. 

Vierailija
169/263 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähänlaista kivunlievitystä on tarjolla keskiverto afrikkalaisnaiselle jolla terveysaseman synnytyssali on savimaja missä on aaltopeltikatto. Synnytyssali on ruuhkainen. Synnyttäjä tuo mukanaan muovin joka päällä synnyttää pöydällä. Silti lapsia syntyy toisin kuin Suomessa.

Aika rasistinen mielikuva Afrikasta, eihän se ole kaikki jotain savimajaa vaan keskiverto afrikkalainen elää itseasiassa kaupunkimaisissa oloissa, jopa hienommissa kuin monet Suomen pikkukaupungit (sori kaikki kouvolalaiset). Vähän niinkuin luulisi että keskiverto suomalainen synnyttää korpisaunassa kynttilän valossa kun on niin pieni ja köyhä maa, vaikka suurinosa asuu kaupungissa.

Mutta jos nyt mietitään globaalin etelän synnytysoloja niin pahimmillaan siellä ei varmastikaan ole mitään luonnonlääkitystä parempaa kivunlievitystä, jos ei sitten vapaaehtoistyötä tekevät lääkärit vie sellaista sinne. Lapsia syntyy joo, mutta ei sen takia että raskaus ja synnytys olisi jotenkin kivaa ja turvallista ilman modernia lääketiedettä, vaan koska lyhyesti selitettynä miehet ovat miehiä kaikkialla, ja jos ehkäisy ei ole naisen käsissä niin niitä lapsia tuppaa syntymään, halusi niitä tai ei. Sama meno se oli Suomessakin - ja edelleen on esim. huumepiireissä jossa naisilla ei ole valtaa omaan kehoonsa.

Vierailija
170/263 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin toivonut kuolemaa synnytyksessä. Vastasyntynyt on nopeasti saanut ajatuksen unohtumaan ja olen synnyttänyt myöhemmin uudelleen. 

Ei todellakaan pitäisi tuon takia lähteä sektiolla synnyttämään, se on paljon isompi riski kuin normaali synnytys. 

Ei ole. Sinulla on vanhaa tietoa.

Vierailija
171/263 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle tehty pyynnöstäni kolme suunniteltua sektiota. Suosittelen lämpimästi kaikille: ei lainkaan kipua, vauvan saa syliin heti ja toipuminen nopeaa.

Suosittelet lämpimästi kaikille huumeita ja silpomista? Jep jep. Näin se id iotismi alkaa. Seuraavaksi olet niinkuin se nainen jenkeissä, kuolleena life supportissa ja ruhoasi r aiskataan lapsen vuoksi, sukusi maksaa lystin, ja typeryytesi on tuhonnut ja tuominnut kaikkien näiden elämät kärsimykseen ja köyhyyteen.

Huumeita ja silpomista? Mitä sä olet vetänyt? En ole tuo lainaamasi, mutta sain myös lapseni suunnitellulla sektiolla, eikä siinä taatusti ketään huomata eikä varsinkaan siivota. Pahempaa se silpominen on alateitse, väliliha vaan saksilla hajalle, ilman kivunlievitystä ja siihen tikit päälle. Juu ei kiitos. Ai joo, sain mä yhden Panadolin sektion jälkeen. Hirveää huumaamista.

Kaikki Mitä suoniisi ja kehoosi siellä tungetaan ovat huumeita. Ilokaasusta oksitosiiniin ja epiduraaliin, puudutusaineisiin, jne. Typerä olet jos et tätä ymmärrä. Ja jos ihosi ja/tai sisäelimesi leikataan skalpellilla auki niin on kyseessä silpominen. Jos se tehdään vastoin naisen tahtoa tai pakotettuna ja painostettuna niin sitten aivan äärimmäistä seksuaaliväkivaltaa, niin kuin muutkin silpomiset.

Okei. Pari juttua vaan.

Joudut sydän-/ jalka-/ selkä-/ aivo- mihin tahansa leikkaukseen joka pelastaa elämäsi, se on siis silpomista.

Suomessa joudut rukoilemaan useita, useita kertoja sitä sektiota, niin missähän kohtaa se tehdään ilman suostumusta?

Sä taidat oikeasti olla vähän pipi päästäsi.

Sektion saa terveyssyistä ihan samalla tavalla pyytämättä kuin vaikka sen elämän pelastavan sydänleikkausen. Se sektio mitä sä joudut pyytää on verrattavissa kauneusleikkaukseen, oma mukavuus silloin on kyseessä. 

Vierailija
172/263 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähänlaista kivunlievitystä on tarjolla keskiverto afrikkalaisnaiselle jolla terveysaseman synnytyssali on savimaja missä on aaltopeltikatto. Synnytyssali on ruuhkainen. Synnyttäjä tuo mukanaan muovin joka päällä synnyttää pöydällä. Silti lapsia syntyy toisin kuin Suomessa.

Aika rasistinen mielikuva Afrikasta, eihän se ole kaikki jotain savimajaa vaan keskiverto afrikkalainen elää itseasiassa kaupunkimaisissa oloissa, jopa hienommissa kuin monet Suomen pikkukaupungit (sori kaikki kouvolalaiset). Vähän niinkuin luulisi että keskiverto suomalainen synnyttää korpisaunassa kynttilän valossa kun on niin pieni ja köyhä maa, vaikka suurinosa asuu kaupungissa.

Mutta jos nyt mietitään globaalin etelän synnytysoloja niin pahimmillaan siellä ei varmastikaan ole mitään luonnonlääkitystä parempaa kivunlievitystä, jos ei sitten vapaaehtoistyötä tekevät lääkärit vie sellaista sinne. Lapsia syntyy joo, mutta ei sen takia että raskaus ja synnytys olisi jotenkin kivaa ja turvallista ilman modernia lääketiedettä, vaan koska lyhyesti selitettynä miehet ovat miehiä kaikkialla, ja jos ehkäisy ei ole naisen käsissä niin niitä lapsia tuppaa syntymään, halusi niitä tai ei. Sama meno se oli Suomessakin - ja edelleen on esim. huumepiireissä jossa naisilla ei ole valtaa omaan kehoonsa.

Suomessa on mahdollisuus ehkäisyyn jopa huume piireissä kela maksaa resepti lääkkeet toimeentulotukea saaville. 

Vierailija
173/263 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu minulla. 

Kiinnostaisi tietää että kuinka suuri osa niistä jotka ovat synnyttäneet ihan perinteisessä lähetyssaarnaaja-asennossa ovat pärjänneet ilman kivunlievitystä?

Ei taida kukaan synnyttää lähetyssaarnaaja-asennossa paitsi sektiolla synnyttävä. Se perinteinen synnytysasento on puoli-istuva.

Sinänsä hauska ajatus kyllä. Näin anonyyminä voin kertoa, että meillä yksi lapsista sai alkunsa seisaallaan ja syntyi samassa asennossa. Lähti liikkeelle aikaisin ja on ollut vikkelä kaveri koko elämänsä. 

Vierailija
174/263 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelet lämpimästi kaikille huumeita ja silpomista? Jep jep. Näin se id iotismi alkaa. Seuraavaksi olet niinkuin se nainen jenkeissä, kuolleena life supportissa ja ruhoasi r aiskataan lapsen vuoksi, sukusi maksaa lystin, ja typeryytesi on tuhonnut ja tuominnut kaikkien näiden elämät kärsimykseen ja köyhyyteen.

Huumeita ja silpomista? Mitä sä olet vetänyt? En ole tuo lainaamasi, mutta sain myös lapseni suunnitellulla sektiolla, eikä siinä taatusti ketään huomata eikä varsinkaan siivota. Pahempaa se silpominen on alateitse, väliliha vaan saksilla hajalle, ilman kivunlievitystä ja siihen tikit päälle. Juu ei kiitos. Ai joo, sain mä yhden Panadolin sektion jälkeen. Hirveää huumaamista.

Kaikki Mitä suoniisi ja kehoosi siellä tungetaan ovat huumeita. Ilokaasusta oksitosiiniin ja epiduraaliin, puudutusaineisiin, jne. Typerä olet jos et tätä ymmärrä. Ja jos ihosi ja/tai sisäelimesi leikataan skalpellilla auki niin on kyseessä silpominen. Jos se tehdään vastoin naisen tahtoa tai pakotettuna ja painostettuna niin sitten aivan äärimmäistä seksuaaliväkivaltaa, niin kuin muutkin silpomiset.

Toivottavasti saat syövän ja kuolet tuohon hoitovastaisuuteen. Oppiipahan olemaan.

Oho aika raju reaktio, mutta toivotaan kuitenkin että sinä saat sen syövän ja kuolet siihen hoidosta riippumatta. Hah hah. Sellaiset hyvän kevään toivotukset.

Suurempi mahdollisuus selvitä ja elää terveenä pitkään kuin sinunlaisella kyrvänsyylällä. Lisäksi pikainen poistumisesi tekee maailmasta paremman kaikille, erityisesti naisille, mutta myös lapsillesi.

Varo, viha tuhoaa sinun sydämesi, ei minun.

Lueppa viestisi uudestaan ja mieti tuota hetki. :D

Vierailija
175/263 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on mahdollisuus ehkäisyyn jopa huume piireissä kela maksaa resepti lääkkeet toimeentulotukea saaville. 

Lisäksi meillä on esim turvakoteja joihin kuka tahansa voi mennä päästäkseen eroon väkivaltaisesta suhteesta. Suomessa naisten olosuhteet ovat lähinnä oma valinta ei sitä että mitään mahdollisuutta parempaan elämään ei koskaan olisi. 

Vierailija
176/263 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen sektio ei ole suositeltavaa kuin terveydellisistä syistä. Toivottavasti sinunkin lapsesi saavat elämäänsä ihmisiä, jotka osaavat arvostaa ihmiskehon ihmeitä synnyttää ja ruokkia jälkeläisensä luonnollisesti ja näin ollen he voivat valita tulevaisuudessa omalle perheeleen myös muita vaihtoehtoja elää kuin ne mitkä sinä koet hyväksi. 

Vierailija
177/263 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teoriassa. Mutta silti niitä ei-toivottuja lapsia syntyy. Ongelma onkin siinä ettei edes Suomessa ehkäisy ole helposti kaikkien saatavissa ja edullisesti. Eli miehet ovat täälläkin miehiä, mutta ehkäisy ei ole 100% naisten käsissä, joten lapsia vaan tulee, joskin ei niin suurella volyymilla kuin jossain missä naisen valta asiaan on lähemmäs 0%. Täällä naisille tyrkytetään vain kalliiksi käyvää e-pilleriä tai kierukkaa vaikka muita ja sopivampiakin menetelmiä olisi. Kondomi taas riippuu täysin miehen halukkuudesta käyttää sitä ja vielä oikein. Ja sterilisaatio on tämän hallituksen takia niiden saavuttamattomissa jotka sellaisen haluaa ja tarvitsee kipeimmin. Eli lisää ei-toivottuja lapsia tulee syntymään täälläkin. Jostain syystä laitaoikeisto nauttii naisten ja lasten kärsimyksestä.

Vierailija
178/263 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu minulla. 

Yksikään synnyttäjä ei synnytä selällään maaten, se on puoli-istuva asento.

Vierailija
179/263 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen sektio ei ole suositeltavaa kuin terveydellisistä syistä. Toivottavasti sinunkin lapsesi saavat elämäänsä ihmisiä, jotka osaavat arvostaa ihmiskehon ihmeitä synnyttää ja ruokkia jälkeläisensä luonnollisesti ja näin ollen he voivat valita tulevaisuudessa omalle perheeleen myös muita vaihtoehtoja elää kuin ne mitkä sinä koet hyväksi. 

Terveydellinen syy löytyy, nimittäin alatiesynnytykseen liittyvät suuret riskit, esim. vammautuminen. Tästä on turha edes vääntää, kukin päättää itse ja lääkärin kanssa kumpi on omalle terveydelle paras.

Paljastit lopputekstissä että kyseessä on sinulle vain kaistapäinen luonnollisuusaate jota yrität pakottaa kaikille muillekin, vaikka aluksi yritit selittää asiaa tieteelliseksi.

Vierailija
180/263 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teoriassa. Mutta silti niitä ei-toivottuja lapsia syntyy. Ongelma onkin siinä ettei edes Suomessa ehkäisy ole helposti kaikkien saatavissa ja edullisesti. Eli miehet ovat täälläkin miehiä, mutta ehkäisy ei ole 100% naisten käsissä, joten lapsia vaan tulee, joskin ei niin suurella volyymilla kuin jossain missä naisen valta asiaan on lähemmäs 0%. Täällä naisille tyrkytetään vain kalliiksi käyvää e-pilleriä tai kierukkaa vaikka muita ja sopivampiakin menetelmiä olisi. Kondomi taas riippuu täysin miehen halukkuudesta käyttää sitä ja vielä oikein. Ja sterilisaatio on tämän hallituksen takia niiden saavuttamattomissa jotka sellaisen haluaa ja tarvitsee kipeimmin. Eli lisää ei-toivottuja lapsia tulee syntymään täälläkin. Jostain syystä laitaoikeisto nauttii naisten ja lasten kärsimyksestä.

Moni narkomaani myös toivoo lasta koska uskoo että se muuttaa hänen elämänsä, mutta harvoin niin käy. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan