Punainen mekko häihin?
Kulunut aihe, mutta kertokaa: rikonko etikettiä, jos puen punaisen mekon ystävän häihin? Väri on sellainen murrettu tomaatinpunainen. Mekko itsessään on vintagea, ei siis ollenkaan paljastava vaan peittää hihoilla olkapäät, pääntie on tiukka ja helma on midimittainen. Enemmän modest kuin viettelijä. Ei siis varmasti vie siinä mielessä huomiota morsiamen kauneudelta. Olen tätä joskus käyttänyt häissä, mutta seuraavissa (saman kaveriporukan häissä) morsian oli kirjoittanut kutsuun pukukoodiksi, että ei punaista.
Joo, mielestäni punaisen mekon demonisointi häissä on hölmöä ja vanhanaikaista ja liittyy ihan toiseen maailmanaikaan. En voi silti olla vähän miettimättä, loukkaantuuko joku jos käytän mekkoa, joka on mielestäni kaunis ja sopii minulle. En haluaisi ostaa uutta ihan vain siksi, että joku jossakin muinaishistoriassa on keksinyt, että siveelliset naiset eivät pukeudu punaiseen.
Kommentit (45)
Olisiko parasta jättää häät kokonaan väliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajan henki on se että "minä haluan olla esillä" ja siksi provosoin. Joten anna vaan mennä, olet ajan hengessä mukana. (noloa)
En nimenomaan halua olla esillä tai provosoida. Kyseinen mekko voisi olla iäkkäämmän daamin kuoromekko, siinä on kaunis väljä leikkaus ja hyvin peittävä malli. Ei näy allit, ei ryppyinen dekoltee, ainoastaan kyynärvarret ja nilkat :D Mietin, että onko punaisen mekon symboliikka edelleen joku juttu vai jo mennyttä aikaa. Ja jos on joku juttu, niin harmittaa ne kerrat, kun olen pahaa aavistamatta tässä mekossa häitä juhlinut. Lainasin sitä häihin jopa kälylleni, joka oli raskaana, kun se mahtui hänelle raskausvatsansa kanssa.
t. AP
Jos se on punainen, se vetää huomiota puoleensa ihan mallista ja symboliikasta riippumatta. Vain huomiota haluava ihminen pukeutuu punaiseen.
Hyvä pointti, en tiedä venäläisistä hääperinteistä. Ainakin näissä häissä morsian oli pukeutunut hyvin perinteiseen länsimaiseen valkoiseen hääpukuun. Tästä on useampi vuosi aikaa, ja silloin käyttämäni asu ei valitettavasti mahdu minulle enää raskauden jälkeen.
T. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistä joku toinen. Sitä katsottiin selvästi pahalla jo niissä yksissä häissä.
Punaisella mekolla viestität panneesi sulhasta.
Eiköhän tuollaisesta naurettavuudesta pidä jo luopua.
Jokainen tähänkin ketjuun kirjoittanut ajattelee niin, vaikka kuinka yrittää esittää muuta. Puolet hääväestä pitää nolona väärää pukeutumista. Laita samantien pieruverkkarit, jos et kunnioita ystäviäsi.
Tämä oli vähän, mitä yritin tällä kyselyllä saada irti. Ilmeisesti punainen väri itsessään (vaikka mekon malli olisi kuinka väljä ja peittävä ja ei-babylonin-portto) viestii ei-toivottuja asioita. Harmillista, että olen aikanaan mennyt ostamaan mekon, joka ei ollutkaan
Noh, kuten sanottu, tässä oli myös mahdollisia kulttuurieroja taustalla. Ja eikö asia mietitytä kuitenkin aika paljon, jos on valmis alentumaan maanantaiaamuna vauvapalstan mollattavaksi? Täältä saa kansan syvien rivien todelliset, suodattamattomat mielipiteet, ja ne ovat käyneet harvinaisen selväksi.
T. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajan henki on se että "minä haluan olla esillä" ja siksi provosoin. Joten anna vaan mennä, olet ajan hengessä mukana. (noloa)
En nimenomaan halua olla esillä tai provosoida. Kyseinen mekko voisi olla iäkkäämmän daamin kuoromekko, siinä on kaunis väljä leikkaus ja hyvin peittävä malli. Ei näy allit, ei ryppyinen dekoltee, ainoastaan kyynärvarret ja nilkat :D Mietin, että onko punaisen mekon symboliikka edelleen joku juttu vai jo mennyttä aikaa. Ja jos on joku juttu, niin harmittaa ne kerrat, kun olen pahaa aavistamatta tässä mekossa häitä juhlinut. Lainasin sitä häihin jopa kälylleni, joka oli raskaana, kun se mahtui hänelle raskausvatsansa kanssa.
t. AP
Jos se on punainen, se vetää huomiota puoleensa ihan mallista ja symboliikasta riippumatta. Vain huomiota haluava ihminen pukeutuu punaiseen.
Ja en tosiaan halua mollata hänen kulttuuriaan, mutta en voi arvostaa häntä ihmisenä. Ymmärrän, että hän ei ehkä itse hyväksy avioeroa edes väkivallan takia, mutta mielestäni sen toitottaminen juuri traumaattisesti eronneen ihmisen kuullen on todella loukkaavaa. Edelleen muistan, kuinka pahalta se tuntui, kun itsekin vielä olin aivan säpäleinä kaikesta.
T. AP
Tietämättäsi, lol. Yhä edelleen harkitset laittavasi sen saman mekon toisiin häihin, vaikka hyvin tiedät sen olevan sopimaton. Ei kukaan ihan purematta niele näitä tietämättömyysselityksiäsi.