Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisitte tällaisessa kolarointitilanteessa? Kaveri lainasi autoa.

Vierailija
06.04.2025 |

Puolisoni kaveri lainasi puolisoni pakettiautoa. Kaveri peruutti pihallamme minun autoon ison lommon niin, että koko ovi menee vaihtoon.

Noh, kaveri kieltää kaiken tapahtuneen, eikä siis minä eikä puolisoni ollut pihassa peruutushetkellä. Kaveri lähti pakettiautolla ja huomasin vasta seuraavana päivänä lommon.

Lommon naarmut ovat senttimetrilleen täysin samalla tasolla kuin pakettiauton naarmut. Pakettiauton naarmut ovat vain mitättömän pieniä ja näkyvät pehmeässä puskuriosassa ja lampussa. Ajankohta ja peruutuskohta täsmää.

Ovi on niin vaurioitunut, että vain ison pakettiauton peruutus selittää sen. 

Puolisoni ei tiedä mitä ajatella. Minusta tapaus on selkeä ja pitäisi mennä hänen pakettiauton vakuutukseen ja kaverinsa voisi edes anteeksi pyytää. 

Kaverilla ei taida olla mitään korvausvelvollisuutta, vaikka tunnustaisikin?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri maksaa korjauksen. Jos ei, voit aivan hyvin tehdä rikosilmoituksen. Tekijä tiedossa, selvät todisteet. Älä missään tapauksessa ainakaan ensimmäisenä keinona korjauta omasta vakuutuksestasi.

Jos ei pysty videokuvalla todistamaan niin ollaan heikoilla jäillä. Kolhaisija ei ole velvollinen ilmoittamaan kolhaisusta.

Näin on. Aloittaja ei ole kuullut itsekriminointisuojasta eli kenenkään ei ole mikään pakko ilmiantaa itseään.

Niin. Ei ilmiantaa mutta ei se silti vastuuta poista tehdystä vahingosta.

Vierailija
22/59 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrapakun saa kympillä. Ei kannata lainata omaa. Korkeintaan niin, että on itse kuskina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille vastauksista. En tiedä mitä virkaa tosiaan rikosilmoituksella olisi, koska kaveri ei kuitenkaan ole korvausvelvollinen? Eli lähinnä tässä nyt vain haetaan moraalista velvollisuutta ja selkärankaa myöntää, että virhe tuli tehtyä. 

Minähän en ole tässä tehnyt mitään väärää ja tuntuu kohtuuttomalta, että minun pitää kaikki hoitaa ja maksaa. Puolisoni ei myöskään halua oman pakettiauton vakuutukseen tätä, kun ei nähnyt tilannetta.

Miten puolisosi oikein ajatteli asian etenevän? Puolion kaveri kolhii autosi puolisosi autolla, eikä kumpikaan ole velvollinen korvaamaan vahinkoa? Ei jeesus.

Jep, kuulostaa uskomattomalta. Harkitteppa et laitat nyt heti molemmat vaihtoon. Vanha iskäni sanoi joskus et vähemmästäkin on miehiä tapettu.

Vierailija
24/59 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille vastauksista. En tiedä mitä virkaa tosiaan rikosilmoituksella olisi, koska kaveri ei kuitenkaan ole korvausvelvollinen? Eli lähinnä tässä nyt vain haetaan moraalista velvollisuutta ja selkärankaa myöntää, että virhe tuli tehtyä. 

Minähän en ole tässä tehnyt mitään väärää ja tuntuu kohtuuttomalta, että minun pitää kaikki hoitaa ja maksaa. Puolisoni ei myöskään halua oman pakettiauton vakuutukseen tätä, kun ei nähnyt tilannetta.

Miten puolisosi oikein ajatteli asian etenevän? Puolion kaveri kolhii autosi puolisosi autolla, eikä kumpikaan ole velvollinen korvaamaan vahinkoa? Ei jeesus.

Hän ei kai usko, että lommo oli kaverin syytä. Hän oikein halua asiaa ajatella, kun kaverisuhde on koetuksella meikäläisen takia eli itse en anna periksi helpolla.

Tiesin, ettei pihassa ole tilaa kääntää autoa, vaan auto on peruutettava tielle. Puolisoni sanoi, että niin kaikki aina tekee ja kaverikin varmasti peruuttaa, eikä autoani tarvitse siirtää kauemmaksi. Kaveri sitten yritti toki kääntää autoa pihassa ja peruutusjälki täsmää täysin peruutuskulman kanssa. Puolisoni oli tällöin talossa sisällä ja kaveri peruutteli pihalla. Oli iltamyöhä ja pimeää. Kaveri sanoo, ettei kuullut mitään, joten ei voi olla hänen syytä.

Vierailija
25/59 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahingontekijä maksaa, ja jos tässä ollut se kaveri niin tottakai on velvollinen korvaamaan. 

Onnistuuko tämä siis rikosilmoituksen avulla? Miten todistan muutoin kuin naarmuilla, että kyse oli juuri siitä pakettiautosta?

Naarm

Olen kuvannut naarmut ilman mittanauhaa kuvissa ja mittanauhan kanssa. Auton oven turvarauta on vääntynyt, mikä todistaa, että siihen ajoi painavampi auto, eikä esim. Päiväkodin pihassa ole vieressä ole vain ovea avattu täysillä.

Vierailija
26/59 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei kai usko, että lommo oli kaverin syytä. Hän oikein halua asiaa ajatella, kun kaverisuhde on koetuksella meikäläisen takia eli itse en anna periksi helpolla.

Tiesin, e

Ymmärrän kyllä, että on kiusallista vaatia kaverilta rahoja, jos hän kiistää tapahtuneen, mutta tämä kuulostaa minusta aika selvältä tapaukselta. Tosi ikävää, ettei puolisosi tue sinua ja haluaa ilmeisesti sinun itse kustantavan vahingot. Sinun sijassasi olisin äärimmäisen pettynyt.

Vierailija
27/59 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahingontekijä maksaa, ja jos tässä ollut se kaveri niin tottakai on velvollinen korvaamaan. 

Onnistuuko tämä siis rikosilmoituksen avulla? Miten todistan muutoin kuin naarmuilla, että kyse oli juuri s

Laittaisin todisteet suoraan sitten kaverille ja vaatisin itse häntä ottamaan vastuun, jos puolisosi on niin lapanen, että meinaa pistää sinut maksumieheksi hänen ja kaverinsa autonlainaukselle! Ystävyys heillä varmaan siitä kärsii, mutta mitä siitä. Jos tilanne olisi päinvastoin, kehtaisitko antaa puolisosi kärsiä taloudellisesti siitä, että sinun kaverisi olisi rutannut hänen autonsa? Epäreiluja tyyppejä molemmat!

Vierailija
28/59 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakollinen liikennevakuutus ei korvaa mitään peltikolarissa pihassa.

Vierailija
29/59 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesin, e

Mistä hän sitten kuvittelee lommon tulleen? Nyt oikeasti kova kovaa vastaan. Teet sen rikosilmoituksen, jolloin sinun pitäisi ainakin saada korjaukset omasta vakuutuksestasi ilman bonusten menettämistä, jos asia ei muuten etene. Toivottavasti puolisosi uskaltaa myöntää poliisille, että auto oli hänen kaverillaan. Jos ei, niin ei hän tule pistämää sinua etusijalle jatkossakaan.

Vierailija
30/59 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä peruste rikosilmoitukselle: omaisuuttasi on vahingoitettu, tekijä on tiedossa mutta ei myönnä tekoaan eikä suostu korvaamaan sitä. Lisää liitteeksi kuvat molempien autojen vaurioista.

Vierailija
31/59 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri maksaa korjauksen. Jos ei, voit aivan hyvin tehdä rikosilmoituksen. Tekijä tiedossa, selvät todisteet. Älä missään tapauksessa ainakaan ensimmäisenä keinona korjauta omasta vakuutuksestasi.

Nimen omaan poliisin kautta, kuvat ja kertomus asiasta. Miksi edes ihmettelet, onko kalliskin auto? Uudempi auto ja vaikka oven vaihto, tod.näk. maalaus on lasku tuhansissa. Vanhempi auto niin auto menee todella helposti lunastukseen!

Vierailija
32/59 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista, että kun korjaus menee pakettiauton vakuutuksesta, puolisosi vakuutusmaksut tulevat nousemaan, olettaen että hänellä on nyt bonuksia. Puolisollasi on siis miettimisen paikka, kustannetaanko korjaus hänen vakuutuksestaan vai vaatiiko hän rahat kaveriltaan.

Tuo on aivan totta!

Vierailija
33/59 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla siinä hirvi ja palovakuutuskin.

Vierailija
34/59 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SIIS EI NÄHNYT? Jos jäljet on päivän selvät ja kuski tiedetään...ei tuo puolisosikaan nyt kyllä ihan reilu ole!

Vierailija
35/59 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäisin dunkkuun!

Vierailija
36/59 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse itseäni jatkaen. Laitappa se oma autosi siihen miehesi pakun viereen vahingot kohakkain ja pyydä miehesi katsomaan ja tuumiin olisiko mahdollista et tän kokoinen paku siihen on törmännyt...Ja sitten kysyt viehkosti onko hän nähnyt lähistöllä sopivan kokoista pakua jossa on vammoja kato kato ihan niinku tossa sinun pakus...

Aaahg, vai onko miehesi ollut jo aiemmin ratissa....

Vierailija
37/59 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei kai usko, että lommo oli kaverin syytä. Hän oikein halua asiaa ajatella, kun kaverisuhde on koetuksella meikäläisen takia el

Nojoo, on lannistavaa, kun puoliso ei tue ja ota vastuuta. Kiitos kommentista.

Vierailija
38/59 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä peruste rikosilmoitukselle: omaisuuttasi on vahingoitettu, tekijä on tiedossa mutta ei myönnä tekoaan eikä suostu korvaamaan sitä. Lisää liitteeksi kuvat molempien autojen vaurioista.

Kiitos tsempistä! Harmittaa, ettei nämä kaksi tosiaan ota vastuuta. Tiedän puolisoni suuttuvan, jos teen rikosilmoituksen...

Vierailija
39/59 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimen omaan poliisin kautta, kuvat ja kertomus asiasta. Miksi edes ihmettelet, onko kalliskin auto? Uudempi auto ja vaikka oven vaihto, tod.näk. maalaus on lasku tuhansissa. Vanhempi auto niin auto menee todella helposti lunastukseen!

On muutaman vuoden vanha, käytettynä ostettu auto. Ovenvaihdon remontti on 4000 euroa, sain tällaisen arvion jo.

Vierailija
40/59 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muuta, niin selkärangaton kaveri pellolle.