Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisitte tällaisessa kolarointitilanteessa? Kaveri lainasi autoa.

Vierailija
06.04.2025 |

Puolisoni kaveri lainasi puolisoni pakettiautoa. Kaveri peruutti pihallamme minun autoon ison lommon niin, että koko ovi menee vaihtoon.

Noh, kaveri kieltää kaiken tapahtuneen, eikä siis minä eikä puolisoni ollut pihassa peruutushetkellä. Kaveri lähti pakettiautolla ja huomasin vasta seuraavana päivänä lommon.

Lommon naarmut ovat senttimetrilleen täysin samalla tasolla kuin pakettiauton naarmut. Pakettiauton naarmut ovat vain mitättömän pieniä ja näkyvät pehmeässä puskuriosassa ja lampussa. Ajankohta ja peruutuskohta täsmää.

Ovi on niin vaurioitunut, että vain ison pakettiauton peruutus selittää sen. 

Puolisoni ei tiedä mitä ajatella. Minusta tapaus on selkeä ja pitäisi mennä hänen pakettiauton vakuutukseen ja kaverinsa voisi edes anteeksi pyytää. 

Kaverilla ei taida olla mitään korvausvelvollisuutta, vaikka tunnustaisikin?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille vastauksista. En tiedä mitä virkaa tosiaan rikosilmoituksella olisi, koska kaveri ei kuitenkaan ole korvausvelvollinen? Eli lähinnä tässä nyt vain haetaan moraalista velvollisuutta ja selkärankaa myöntää, että virhe tuli tehtyä. 

Minähän en ole tässä tehnyt mitään väärää ja tuntuu kohtuuttomalta, että minun pitää kaikki hoitaa ja maksaa. Puolisoni ei myöskään halua oman pakettiauton vakuutukseen tätä, kun ei nähnyt tilannetta.

SIIS EI NÄHNYT? Jos jäljet on päivän selvät ja kuski tiedetään...ei tuo puolisosikaan nyt kyllä ihan reilu ole!

Puolisoni on nyt vain päättänyt, että menee minun vakuutuksesta ja on kyllä valmis maksamaan remontin puolestani. Reilu peli sillä tavalla. Itseäni risoo, ettei kaveri edes anteeksi ole pyytänyt.

Vakuutusyhtiöltä sain vinkin: molempien autojen yhtiöön kannattaa tehdä vahinkoilmoitus ja katsoa, millainen lasku tulisi. Jättää vain sitten toisen korvauksen käyttämättä.

Vierailija
42/59 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireesti kuvat molempien autojen vaurioista talteen. Kaveri kuitenkin yrittää itse alkaa oikoa sitä pakua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille vastauksista. En tiedä mitä virkaa tosiaan rikosilmoituksella olisi, koska kaveri ei kuitenkaan ole korvausvelvollinen? Eli lähinnä tässä nyt vain haetaan moraalista velvollisuutta ja selkärankaa myöntää, että virhe tuli tehtyä. 

Minähän en ole tässä tehnyt mitään väärää ja tuntuu kohtuuttomalta, että minun pitää kaikki hoitaa ja maksaa. Puolisoni ei myöskään halua oman pakettiauton vakuutukseen tätä, kun ei nähnyt tilannetta.

SIIS EI NÄHNYT? Jos jäljet on päivän selvät ja kuski tiedetään...ei tuo puolisosikaan nyt kyllä ihan reilu ole!

Tai sitten on todella yksinkertainen

Vierailija
44/59 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse itseäni jatkaen. Laitappa se oma autosi siihen miehesi pakun viereen vahingot kohakkain ja pyydä miehesi katsomaan ja tuumiin olisiko mahdollista et tän kokoinen paku siihen on törmännyt...Ja sitten kysyt viehkosti onko hän nähnyt lähistöllä sopivan kokoista pakua jossa on vammoja kato kato ihan niinku tossa sinun pakus...

Aaahg, vai onko miehesi ollut jo aiemmin ratissa....

Miehelläni ei ole ajokorttia. Naarmut ovat autoissa samalla tasolla.

Vierailija
45/59 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni on nyt vain päättänyt, että menee minun vakuutuksesta ja on kyllä valmis maksamaan remontin puolestani. Reilu peli sillä tavalla. Itseäni risoo, ettei kaveri edes anteeksi ole pyytänyt.

- Onko sulla kasko ? Jos niin, ukkosi varmaan maksaa sulle bonusaleneman, tai sitten koko remontin. Kun se kaveri on niin rakas.

Vierailija
46/59 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot puolisolle, että joko he setvii maksun kaverin kanssa keskenään (= kaveri maksaa tai sitten menee pakun vakuutuksesta) tai sitten teet rikosilmoituksen.

Jos puoliso ei asiaa ala hoitamaan niin harkitsisin jopa eroa. Ei välittävä puoliso toimi tuolla tavalla.

Vierailija
47/59 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse itseäni jatkaen. Laitappa se oma autosi siihen miehesi pakun viereen vahingot kohakkain ja pyydä miehesi katsomaan ja tuumiin olisiko mahdollista et tän kokoinen paku siihen on törmännyt...Ja sitten kysyt viehkosti onko hän nähnyt lähistöllä sopivan kokoista pakua jossa on vammoja kato kato ihan niinku tossa sinun pakus...

Nyt on aikas sakiaa, kortittomalla miehellä paku. Ihan vaan, jos kaverit tarvii lainaksi.  

Vierailija
48/59 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei muuta, niin selkärangaton kaveri pellolle.

Juu, eipä tässä nyt silti viitsisi perhettä rikkoa yhden auton oven takia. Toki tällainen kertoo puolisoni arvoista ja kyvyttömyydestä ottaa vastuuta.

Vierailija
49/59 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri maksaa korjauksen. Jos ei, voit aivan hyvin tehdä rikosilmoituksen. Tekijä tiedossa, selvät todisteet. Älä missään tapauksessa ainakaan ensimmäisenä keinona korjauta omasta vakuutuksestasi.

Jos ei pysty videokuvalla todistamaan niin ollaan heikoilla jäillä. Kolhaisija ei ole velvollinen ilmoittamaan kolhaisusta.

Täysin moraalitonta. 

Vierailija
50/59 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri maksaa korjauksen. Jos ei, voit aivan hyvin tehdä rikosilmoituksen. Tekijä tiedossa, selvät todisteet. Älä missään tapauksessa ainakaan ensimmäisenä keinona korjauta omasta vakuutuksestasi.

Jos ei pysty videokuvalla todistamaan niin ollaan heikoilla jäillä. Kolhaisija ei ole velvollinen ilmoittamaan kolhaisusta.

Mutta korvausvelvollinen hän on. Liikennevakuutuslaissa sekä vahingonkorvauslaissa määrätään näin. 

Vierailija
51/59 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni on nyt vain päättänyt, että menee minun vakuutuksesta ja on kyllä valmis maksamaan remontin puolestani. Reilu peli sillä tavalla. Itseäni risoo, ettei kaveri ede

Mulla on täyskasko. Puolisoni ei edes tiedä, mikä kasko hänellä on.

Vierailija
52/59 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiireesti kuvat molempien autojen vaurioista talteen. Kaveri kuitenkin yrittää itse alkaa oikoa sitä pakua.

Pakettiautoon ei tullut juuri mitään. Naarmut pehmeään puskuriosaan ja valoon.

Vierailija
53/59 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on aikas sakiaa, kortittomalla miehellä paku. Ihan vaan, jos kaverit tarvii lainaksi.  

Ei tarvitse uskoa, mutta totta on. Hänellä on yritys, jonka nimissä pakettiauto on. Autoa ajaa työkaverit ja joskus kaverit.

Vierailija
54/59 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverille kylään, teet jotain jäynää sen vessassa. Ovi oli lukossa, ei se voi todistaa sitä ja sanot se oli tollanen kun sinne menit. Se menee sen kotivakuutuksesta.

Vierailija
55/59 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse uskoa, mutta totta on. Hänellä on yritys, jonka nimissä pakettiauto on. Autoa ajaa työkaverit ja joskus kaverit.

Eihän firman autoa voi lainata ulkopuolisille.

Vierailija
56/59 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakun omistajalla ei ole ajokorttia lainkaan vai onko kuivumassa?  Nyt paljastui provoksi tämä tarina.

Vierailija
57/59 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse uskoa, mutta totta on. Hänellä on yritys, jonka nimissä pakettiauto on. Autoa ajaa työkaverit ja joskus k

Mutta 4000 euron vahingon voi maksattaa tyttiksen vakuutuksesta. Hitto mitä lusmuja miehesi kavereineen. Tai sitten suht. kiinnostava provo. Kerro toki miten tarina jatkuu ja päättyy. 

Vierailija
58/59 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan lainaa autoansa ellei siinä ole vakuutukset kunnossa. Pakettiauton vakuutukseen menee. 

Vierailija
59/59 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskin provo...  Kerroin kaverille harkitsevani rikosilmoitusta, mutta sanoi, ettei ole millään tavalla korvausvelvollinen, vaikka olisi ajanutkin autooni.