Kuinka usein juot alkoholia?
Tai käyt ulkona? Itse menen suunnilleen joka 3 viikko ulos ja ajattelen että onko se sopiva määrä. Olen vielä kaksikymppinen ilman lapsia kuitenkin.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä. Ei ole varmaan yhtään päivää ollut aikuisikäni aikana etten olisi viinilasillistani nauttinut päivällisellä. 68v
Isäni 92v ja äitini 89v nauttivat aina myös pienen aperitiivin ennen päivällistä ja Lapin viiniä sitten ruokaillessa. Ovat terveitä ja asuvat talvet Portugalissa.
Lapin = lasillisen
En enää koskaan. Mutta olenkin pörrännyt Helsingin yössä ihan tarpeeksi.
Ehkä pari kertaa vuodessa. Ylpeänä seurannut sivusta kuinka myös puolison juominen on vähentynyt ehkä max viiteen kertaan vuodessa.
Ja oikeasti oon aina sanonut että saat kyllä juoda, minua ei vain juominen huvita.
Muutaman kerran vuodessa ehkä. Tänä vuonna en ole vielä juonut kertaakaan.
Ikuisuusongelma suomalaisille, huoh.
Juon silloin kun minua huvittaa, lähinnä viiniä enkä koskaan humallu. Joskus huvittaa ruoan seurana joka päivä, joskus menee pitkä aika, ettei huvita. Joskus on kipeänä eikä voi/halua juoda kuukausiin. Olen ollut kolme kertaa raskaana, eli 3x9 kk täysin ilman. Ja imetysjat päälle, jolloin joskus harvoin ehkä lasillinen.
Nollasta neljään kertaa vuodessa, yleensä juon yhden saunaoluen tai lonkeron tai ruuan kanssa lasillisen viiniä. Noin joka toinen vuosi, max kerran vuodessa juon kaveriporukan kanssa mökillä enemmän. Olen aika siro nainen niin ei tarvitse montaa juomaa juoda joutuakseen pöydän alle 🥴
N27
Joskus useammin joskus harvemmin, riippuu siitä mitä elämässä on meneillään.
Lauantaina join pari lasi shampanjaa mummini 90-vuotisjuhlissa, eilen join sunnuntailounaalla 2 lasia viiniä, ja torstaina join pari pulloa olutta duunikaverin läksiäisissä, sitä edellisen kerran join cocktailin maaliskuun alussa ja sitä edellisellä kerralla taisin juoda joulun/uuden vuoden aikoihin. Eli joskus useamman kerran viikossa ja joskus saattaa mennä kuukausia etten juo mitään.
En mieti asiaa juurikaan koska minulla ei ole ongelmaa alkoholin kanssa.
Viikonloppuisin, ehkä kerran viikossa, joskus kaksi kertaa. Juodaan hyvää viiniä aina aterialla kun tavataan miesystävän kanssa jomman kumman luona ja tehdään hyvää ruokaa, useimmiten perjantaisin tai lauantaisin. Otetaan aluksi usein myös aperitiivit, camparia tai gin tonicit. Tästä on tullut nautinnollinen tapa, josta on vaikea luopua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos taas juot vaikka 4 annosta joka kolmas viikko niin tuo on oikein hyvä.
Yli 5 annoksen kertajuominen ei ole kohtuu käyttöä. Näin sanoo päihdelinkki. Eli max 5 jos se menee yli niin ei.
Niin että koskaan ei saisi juoda kännejä ja varsinkaan mitään muita päihteitä ei saa käyttää ollenkaan koskaan ikinä. Kysyn silti kuinka usein saa viihdekäyttää kannabista ilman että se luokitellaan ongelmakäytöksi? Niin sanotuilla haitallisuuspisteillä kannabis on vähemmän haitallinen vaihtoehto alkoholille pistein 8-23.
Huomaa että olet jo pössytellyt pääsi pehmeäksi.
Alkoholismi on sairaus.Sitä potee moni ihminen.
Toivotaan pikaista paranemista!
Kerran kuussa tulee käytyä baarissa. Kännit vedän kerran viikossa.
Joka vuorokausi vähintään kuuden tunnin tauko.
Alkoholin riskirajat
Alkoholin riskirajat määritellään päivittäisten tai viikoittaisten alkoholiannosten mukaan. Runsaasti alkoholia käyttävillä on suurempi vaara saada alkoholin aiheuttamia haittavaikutuksia. Alkoholin kulutusmäärien lisäksi yksilölliset tekijät voivat kasvattaa riskiä alkoholin haittoihin.
Alkoholin riskirajat alkoholiannoksien mukaan
Alkoholin käytön korkean riskin rajaksi on arvioitu miehillä 67 annosta päivässä tai 2324 annosta viikossa. Naisilla vastaava määrä on 56 annosta päivässä tai 1216 annosta viikossa. Nämä luvut katsotaan jo hälytysrajaksi, jolloin alkoholinkäyttöön on viimeistään syytä puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin riskirajat
Alkoholin riskirajat määritellään päivittäisten tai viikoittaisten alkoholiannosten mukaan. Runsaasti alkoholia käyttävillä on suurempi vaara saada alkoholin aiheuttamia haittavaikutuksia. Alkoholin kulutusmäärien lisäksi yksilölliset tekijät voivat kasvattaa riskiä alkoholin haittoihin.
Alkoholin riskirajat alkoholiannoksien mukaan
Alkoholin käytön korkean riskin rajaksi on arvioitu miehillä 67 annosta päivässä tai 2324 annosta viikossa. Naisilla vastaava määrä on 56 annosta päivässä tai 1216 annosta viikossa. Nämä luvut katsotaan jo hälytysrajaksi, jolloin alkoholinkäyttöön on viimeistään syytä puuttua.
Siis miehillä 6 - 7 annosta päivässä tai 23 - 24 annosta viikossa. Naisilla vastaava määrä on 5 - 6 annosta päivässä tai 12 - 16 annosta viikossa.
Joka päivä. Ei ole varmaan yhtään päivää ollut aikuisikäni aikana etten olisi viinilasillistani nauttinut päivällisellä. 68v
Isäni 92v ja äitini 89v nauttivat aina myös pienen aperitiivin ennen päivällistä ja Lapin viiniä sitten ruokaillessa. Ovat terveitä ja asuvat talvet Portugalissa.