Metsänomistaja, puun hinta on tapissaan ja yhä nousee
Nyt kannattaa tehdä isoa aukkoa metsään, ennen kuin hakkuita rajoitetaan.
Kommentit (28)
Kun metsäyhtiöt ja media yrittävät uskotella, että puun hinta on korkea, niin pitää olla epäilevä. Puusi vaan luetaan selluloosaksi, ja saat kuitenkin huonon hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä meni metsää 10 ha Paula myrskyn aikana. Saimme hätämyynnillä reilut 20 000 €. Oli vain kiire saada edes jotain, ennen kuin tukit sinistysivät. Koillismaalla tuho oli valtava ja sahayhtiöt saivat sanella hinnat. Kun istutukset ja muut jälkityöt teetettiin, meille ei jäänyt mitään. Metsää ei oltu vakuutettu. Meillä on upea, kaksikerroksinen huvila rannassa. Myrsky kaatoi kaikki komeat pihapuut. Onneksi vain yksi mänty kaatui osittain saunarakennuksen katolle ja pihakeinu sekä soutuvene olivat lentäneet kymmenien metrien päähän.
Miksi ei oltu vakuutettu?
Vierailija kirjoitti:
Olen jo tehnyt. Mänty- ja kuusitukki 85€/kuutio ja koivutukki 60€/kuutio 👍
Koivutukista melko vähän, muuten ihan sopuhinta.
Eipä ole ongelmaa. Jos vihvassu tulee minun metsääni päsmäröimään, niin tapan sen polkaisen suonsilmään.
Ongelma ratkaistu.
Energiapuu eli roskapuut ja risut 30€/kuutio. Kaikki käy nyt kaupaksi. Metsänomistajat vuolee kultaa 👍
Meillä lähtee pylväsmännyt. Ihan kiva tili tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Energiapuu eli roskapuut ja risut 30€/kuutio. Kaikki käy nyt kaupaksi. Metsänomistajat vuolee kultaa 👍
Hah hah, noista energiapuista tehtiin meillä viime syksynä sopimus. Taimikon raivaukset tehdään giljotiinikoneella ja siitä vielä maksetaankin minulle landlordille...
Meillä meni metsää 10 ha Paula myrskyn aikana. Saimme hätämyynnillä reilut 20 000 €. Oli vain kiire saada edes jotain, ennen kuin tukit sinistysivät. Koillismaalla tuho oli valtava ja sahayhtiöt saivat sanella hinnat. Kun istutukset ja muut jälkityöt teetettiin, meille ei jäänyt mitään. Metsää ei oltu vakuutettu. Meillä on upea, kaksikerroksinen huvila rannassa. Myrsky kaatoi kaikki komeat pihapuut. Onneksi vain yksi mänty kaatui osittain saunarakennuksen katolle ja pihakeinu sekä soutuvene olivat lentäneet kymmenien metrien päähän.