Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutosneuvottelut - puolet tiimistä irtisanottiin

Vierailija
06.04.2025 |

Jäi todella paska fiiilis koko muutosneuvotteluista.

Meidän tiimistä irtisanottiin puolet. Neuvottelujen aikana työnantaja puhui korulauseita, kuinka yritetään välttää irtisanomisia ja tarjotaan konsernissa muualla avoinna olevia työpaikkoja yms.

Kaikki ihan paskapuhetta. Aivan hirveä olo, kun hyviä tiimikavereita jäi tyhjän päälle. Minulla kävi tuuri ja saan pitää työpaikkani, mutta nyt en saa mitään iloa irti työstäni. 

Aikaisemmin tykkäsin työstäni ja sain siitä iloa. Nyt en enää luota lainkaan yrityksen johtoon ja esimieheeni. Suoritan työni, mutta en enää mene aamuisin kahvihuoneeseen juttelemaan yms. Kenelle edes juttelisin, kun iso osa porukasta sai kenkää

Onko muita samassa tilanteessa?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa aikuisuuteen. 

Olen 52v

Moni irtisanottu työkaveri on samaa ikää. Uuden työn löytyminen ei ole helppoa

T:ap

Ja nyt heitä pitäisi sääliä? 

Minä ainakin tunnen sääliä/empatiaa työttömäksi jääneitä kohtaan. Se on normaali tunne.

Viisikymppisen ei ole tänä päivänä helppo löytää uutta työtä

Missä iässä sitten on helppo tänä päivänä löytää työtä? Olen 90-luvulla syntynyt, eikä elämäni ole edennyt, kun ei ole ollut kuin pätkää. 

Vierailija
22/46 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhyy, työnantaja ei tunnekaan empatiaan työntekijöitä kohtaan. Missä pahvilaatikossa oletettavasti aikuinen ihminen oikein elää? 

Tällaisessa firmassa työntekijä antaa osaamisestaan 10%. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhyy, työnantaja ei tunnekaan empatiaan työntekijöitä kohtaan. Missä pahvilaatikossa oletettavasti aikuinen ihminen oikein elää? 

Tällaisessa firmassa työntekijä antaa osaamisestaan 10%. 

Työelämässä ei enää tarvitse olla se äidin vaatima kympintyttö. 

Vierailija
24/46 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa empaattiselta tiimityöntekijältä. Tämä on tietenkin kehu.

Vierailija
25/46 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa aikuisuuteen. 

Olen 52v

Minä toteutin sinun iässäsi suurimman haaveeni ja muutin saaristoon ja perustin kotipalvelu-yrityksen ja elän ihan kelpo elämää. 

Onnea ja menestystä sinne oravanpyörään. 

N54

Lapsena rikoimme surutta hiekkakakut, kun ne oli tehty. Keski-ikäinen valelee hiekkakakun betoniin ja rukoilee, ettei kukaan huomaa miten sen perusta murenee. Keski-iän suurin sudenkuoppa onkin huolella rakennettu elämä, josta vaivihkaa on tullut vankila. Se minkä piti tuoda riittävää turvaa itsensä toteuttamiseksi luokin suurinta epävarmuutta. 

Jos edes hetkeksi uskallamme lakata juoksemasta siinä oravanpyörässä, jonka olemme itsellemme ehtineet luoda, saattaa mieleemme nousta kysymys, kuka minua käskee ja kenen takia tätä kaikkea teen? Jos meissä on rohkeutta pysähtyä ja tarkastella elämäämme oikeasti, voi irtisanomisen jälkeen herätä kokonaan uuteen eloon. 

Irtisanominen on mahdollisuus, ei uhka. 

Vierailija
26/46 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja sitten ihmetellään miksei projektit etene niin kuin ennen.

Vierailija
27/46 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä siitä että talous romahtaa ja yritetään edes pelastaa puolen väen työt 

jaikki ei oo kuin ennen 

Vierailija
28/46 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhraa itsesi, elämäsi, terveytesi, unelmasi, sielusi, perheesi, kaikki työnantajalle.

Saa potkut ja ihmettele että mitäs viddui.

Kohta ootkin jo sen ikänen että osa kanssaeläjistä ja 80% poliitikoista alkaa toivoa pikaista kuolemaasi 

Vierailija
29/46 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa työpaikassa irtisanomisissa haetaan suurempaa voittoa ulkomaalaisille omistajille. Vaatimukset henkilökuntaa kohtaan lisääntyvät ja alalle tulijat palaa hetkessä loppuun. Nykyajan työelämä on perseestä.

Vierailija
30/46 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa aikuisuuteen. 

Olen 52v

Minä toteutin sinun iässäsi suurimman haaveeni ja muutin saaristoon ja perustin kotipalvelu-yrityksen ja elän ihan kelpo elämää. 

Onnea ja menestystä sinne oravanpyörään. 

N54

Wau, hienoa, kun joku tekee unelmistaan totta. Mäkin oon haaveillut saaristoon muuttamisesta, mutta olen nyt kuntoutustuella - en tiedä, onko musta enää työelämään.

N56

Mikä sinua sitten pidättelee? 

Monia pidättelee se, että heillä ei ole koskaan ollutkaan varaa siihen elämää minkä he ovat itselleen kilpavarustelleet. Ollaan otettu velkaa velan päälle varautumatta yhtään työttömyyteen, sairastumiseen, jne. He ovat ihan itse luoneet  kulissit jossa ovat riippuvaisia ns valtakoneistosta ja syyllinen on tietenkin joku muu. 

N56

Vierailija
31/46 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaiset fiilikset. Kallimpaa vanhaa porukkaa laitetaan pihalle ja uutta kokematonta tulee samaan aikaan tilalle. Yritysjohto puhuu kauniisti työntekijöiden sitouttamisesta ja heidän arvostamisestaan. Puheilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Näin toimitaan globaalissa yrityksessä.

Vierailija
32/46 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa työpaikassa irtisanomisissa haetaan suurempaa voittoa ulkomaalaisille omistajille. Vaatimukset henkilökuntaa kohtaan lisääntyvät ja alalle tulijat palaa hetkessä loppuun. Nykyajan työelämä on perseestä.

Tämä! Ja nämä nykyhallituksen ajamat heikennykset ja ammattiliittojen tuhoamistoiveet eivät ainakaan paranna tilannetta tulevaisuudessa. Kilpailu vaan kiristyy. Muistakaa nyt vaaleissa ettei oikeisto ole työntekijän puolella. 

Vierailija
33/46 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun kokoomusta äänestämään jatkossakin. 

Vierailija
34/46 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen itse ei ole yhtään muuttunut? Ennen vanhaan töitä tehtiin siksi että sillä hankittiin toimeentulo. Nyt sen työn pitäisi olla mielekästä ja valtion pitäisi tarjota se toimeentulo. Marisevat suomalaiset marisevat päivästä toiseen miten palkka ei riitä, kuin asumiseen ja laskuihin. 

Vierailija
35/46 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Ja nämä nykyhallituksen ajamat heikennykset ja ammattiliittojen tuhoamistoiveet eivät ainakaan paranna tilannetta tulevaisuudessa. Kilpailu vaan kiristyy. Muistakaa nyt vaaleissa ettei oikeisto ole työntekijän puolella. 

Minua ihmetyttää vasemmiston halu rangaista työntekemistä ja palkansaajaa progressiivisella verotuksella. Ja sitten väitetään silmät pyöreinä, että ollaan pienen puolella. Lääkkeet ovat palkansaajan progressiivinen verotus ja velanotto. Ei koskaan mitään muuta, miksei?

Vierailija
36/46 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, annan sulle silti hyvän neuvon: älä missaa aamuisia kahvitaukoja, naama peruslukemalla. Muuten voit nimittäin olla seuraava, ja tilallesi otetaan joku nuori ja  innovatiivinen. 

Vierailija
37/46 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen itse ei ole yhtään muuttunut? Ennen vanhaan töitä tehtiin siksi että sillä hankittiin toimeentulo. Nyt sen työn pitäisi olla mielekästä ja valtion pitäisi tarjota se toimeentulo. Marisevat suomalaiset marisevat päivästä toiseen miten palkka ei riitä, kuin asumiseen ja laskuihin. 

On ihminenkin muuttunut. Itse olen 54v ja ollut alalla yli 30v. Ihan itse itseni aina elättänyt.

Vierailija
38/46 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, harvassa ovat ne ihmiset jotka omistavat jotain hyväntekeväisyyden nimissä. Tokihan työpaikan tarkoitus on tuottaa jotain. Jos se ryöpaikka pääsee tavoitteeseen muualla halvemmalla ja helpommalla, niin sitten se työpaikka muuttaa pois.

Ennen oli helpompaa, kun kilpailua työpaikoista ei ollut. Menit ehkä samaan tehtaaseen jossa jo isä ja isoisäkin raatoivat nälkäpalkalla ja vessakin oli silloin vielä ulkona. Mutta olivatko asiat paremmin silloin onkin sitten eri juttu.

Vierailija
39/46 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä siitä että talous romahtaa ja yritetään edes pelastaa puolen väen työt 

jaikki ei oo kuin ennen 

Pitäisikö palata 80-luvulle? Nostaa palkkoja joka vuosi 10% ja jakaa yrityksille rahaa pankista puhelin soitolla paljonko laitetaan tulemaan? 

Vierailija
40/46 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää vasemmiston halu rangaista työntekemistä ja palkansaajaa progressiivisella verotuksella. Ja sitten väitetään silmät pyöreinä, että ollaan pienen puolella. Lääkkeet ovat palkansaajan progressiivinen verotus ja velanotto. Ei koskaan mitään muuta, miksei?

No, nykyhallituksen aikana verothan ovat korkeimmillaan vuosiin. Se, että eivät tästä puhu vaan puhuvat ihan päinvastaista, ei muuta tosiasioita. Jos joillekin riittää pelkkä puhe tekojen sijaan, niin siitä vaan sitten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi