Oletko tehnyt unelmakarttaa? Ovatko toteutuneet?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Jos mä laitan unelmakarttaan että mun unelma on lotota kerran ja voittaa heti 50 miljoonaa niin tapahtuuko sitten niin?? Teen heti kymmenen unelmakarttaa jos noin tehokas on
No joko tapahtuu tai ei, uskon kuitenkin että ei.
Unelmakartan ohjeet tietysti vaihtelevat jonkin verran, mutta oma metodi on ollut se, että otetaan iso kasa aikakausilehtiä ja sitten hyvin pienellä itsesensuurilla leikataan sanoja ja kuvia, mitkä tuntuvat mielenkiintoisilta ja itselle sopivilta juuri sillä hetkellä. Sitten ne asetellaan kartalle jonkinlaiseksi kokonaisuudeksi. Usein vasta parin päivän päästä alkaa tajuta mitä siinä kollaasissa oikeasti on.
Minun saamani ohje ei siis mene niin, että "nyt päätän laittaa tähän lottovoitosta kertovan kuvan". Vaan se menee niin päin, että poimii kivan kuvan vaikka jostain maisemasta, ja muutama vuosi kollaasin tekemisen jälkeen tajuaa, että ihan samanlainen maisema löytyy vaikka uuden kodin läheltä. Tätä tarkoittaa se, että se unelmakartta toteutuu.
Minulla on ollut yhdessä kollaasissa esim tietynlainen kissa, nyt on sellainen kissa, jolla on ihan sama ilme kuin sillä unelmakartan kissalla vaikka väri on erilainen. Eli kissalla on samanlainen olemus ja persoona kuin mitä pidin inspiroivana silloin kartan tekohetkellä.
Tein 3 vuotta sitten, puolet toteutuneet ja loput hyvällä mallilla työn alla 😊
Toteutuuko paremmin abstraktit asiat kuten "olla onnellinen" vai spesifit esim. "Rahaa" tai "parisuhde"
Olen samaa mieltä mutta toisaalta niitä tapahtuu siltikin. Ideahan on haaveilla ja luoda todeksi, riippuen unelmasta, osaan voimme vaikuttaa ja osaan emme voi.