Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tulee tämä yleinen käsitys, että suomalaiset olisivat sisäänpäinkääntyneitä?

Vierailija
05.04.2025 |

Itse en ole huomannut, että kansalaisuus vaikuttaisi luonteeseen. Tiedän sekä sosiaalisia että vähemmän sosiaalisia suomalaisia kuin myös ulkomaalaisia.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi, että suomalaiset ovat sen sisäänpäinkääntyneempiä kuin muutkaan. Ehkä vain huonompia juttelemaan tuntemattomien kanssa eivätkä niin hyviä puhumaan tunteistaan (kenties perintönä sota-aikojen sukupolvilta?)

Vierailija
22/30 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ruotsinsuomalainen.

Kaikki tapaamani suomalaisjuuret omaavat naiset ovat olleet extroverttejä. Miehet taas useammin introverttejä. Poikkeuksia löytyy.

Vaarini, äitinisä, oli karjalasta Säkkijärveltä.

Muut juuret mulla taas pohjanmaalta ja Kouvolan lähettyviltä.

Olen todella kova puhumaan, puhun myös päälle ja keskeytän hidashipot helpolla.

Olen myös aika bossybitch työelämässä. Näin on myös ollut samalla alalla työskentelevien suomalaisjuuristen naisten kanssa.

Jemptejä ja suoraselkäsiä. Se mitä sanotaan se pitää.

Ruotsalaisethan on tunnettuja siintä että pitää pomonkin olla kaikkien kaveria ja kaikki päätökset olisi hyvä tehdä keskustelemalla tiimissä.

Vänta kappan efter vinden, elikkä kääntää päälystakki miten tuulee ja myönnellä aina viimisen puhujan kanssa. On kanssa aika tyypillisiä luonteenpiirteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo nyt sitten parempi että joka välissä on dear ja darling ja love joilla ei sitten oikeasti tarkoiteta mitään - sellainen ystävällisyysteeskentely?

Ja koska seuraavaksi joku väittää että se onkin aitoa, niin pydä sellaiselta satku lainaan kun on niin darling, niin näet mikä on mitä.

Vierailija
24/30 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ruotsinsuomalainen.

Kaikki tapaamani suomalaisjuuret omaavat naiset ovat olleet extroverttejä. Miehet taas useammin introverttejä. Poikkeuksia löytyy.

Vaarini, äitinisä, oli karjalasta Säkkijärveltä.

Muut juuret mulla taas pohjanmaalta ja Kouvolan lähettyviltä.

Olen todella kova puhumaan, puhun myös päälle ja keskeytän hidashipot helpolla.

Olen myös aika bossybitch työelämässä. Näin on myös ollut samalla alalla työskentelevien suomalaisjuuristen naisten kanssa.

Jemptejä ja suoraselkäsiä. Se mitä sanotaan se pitää.

Ruotsalaisethan on tunnettuja siintä että pitää pomonkin olla kaikkien kaveria ja kaikki päätökset olisi hyvä tehdä keskustelemalla tiimissä.

Vänta kappan efter vinden, elikkä kääntää päälystakki miten tuulee ja myönnellä aina viimisen puhujan kanssa. On kanssa aika tyypillisiä luonteenpiirteitä.

väkivaltainen öykkäri=jämpti ja suoraselkäinen. no vääntyyhän se noinkin kun tarpeeksi vääntää.

Vierailija
25/30 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy joskus usassa. Vieraat Ihmiset alkavat puhumaan jopa liikennevaloja odottaessa. 

Vierailija
26/30 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole sen sisäänpäinkääntyneempiä kuin vaikka saksalaiset tai britit, mutta vertaapa vaikka eteläeurooppalaisiin, niin huomaat kyllä eron.

Vierailija
27/30 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo nyt sitten parempi että joka välissä on dear ja darling ja love joilla ei sitten oikeasti tarkoiteta mitään - sellainen ystävällisyysteeskentely?

Ja koska seuraavaksi joku väittää että se onkin aitoa, niin pydä sellaiselta satku lainaan kun on niin darling, niin näet mikä on mitä.

Tämä on joskus hämännyt kun ulkomailla käytös voi olla hyvinkin maireaa vaikka oikea arvostus on puhdas nolla. Käytös voi myös kääntyä päinvastaiseksi hetkessä.

Vierailija
28/30 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien mielestähän tämä teeskentelyn vähyys on ollut kovasti arvostettava piirre (ainakin miesten mielestä)

mutta koko ajan vähenemään päin.

Vierailija
29/30 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa ulospäinsuuntautuneet ulospäinsuuntuneita keskenänne mutta jättäkää meidät introvertimmät ihmiset oikeasti rauhaan, mekin olemme ihmisiä ja meillä on yhtäläinen oikeus olla olemassa. Olette kiusanneet ja halventaneet meitä viime vuosikymmeninä todella paljon.

Vierailija
30/30 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessakin on alueellisia eroja. Eivät ihmiset ole joka puolella Suomea samanlaisia.

Eivät. Mutta alueellisetkin erot perustuvat stereotypioihin.