onko hyviä vinkkejä?
Moi!
Mulla on 6½ kk ikäiset pojat ja oisinkin kysyny muilta et miten ootte jättäny yösyötön pois vai onko jääny itsestään? Toinen pojista Miki syö tutia ja sen avulla olen saanut yöt nukkumaan ilman syömistä mutta toinen Kimi ei syö tutia ollenkaan joten en voi siihen turvautua. Ja semmonen vielä että miten kauan juoma vesi pitää keittää, en muista yhtään vaikka mulla ekaluokalla oleva tyttö kans mut niin ne vaan unohtuu. Onko kukaan muu kaksosten saaneista itse kaksonen? Minä itse olen identtinen kaksonen.
Kommentit (3)
Meillä neuvolassa tytön aikaan sanottiin että vesi pitää keittää ja nyt en oo muistanu edes ottaa asiaa puheeksi. mutta hyvä niin jos ei tarvitse keittää, yksi homma edes vähemmän. Olen nimittäin vkot lasten kanssa yksin kotona ja mies vain vkonloput kotona.
Juu, kaksoissiskon kanssa ollaan tosi läheisiä,päivittäin ollaan yhteyksissä ja käydään aina kun mahollista.
En oo uskaltanu huudattaa Kimiä yöllä syönnin takia ku pelkään sit että muut herää ja nukkumisesta ei enää sit tule mitään ja minä olen sitten kauhean väsyny. Olen yrittäny selästä hytkyttää ja silittää mutta ei. Jospa se sit jää pois ku hän on siihen valmis.
Kaksosten vierottamisesta en osaa sanoa, kun omat kaksoset vasta parikuisia, mutta esikoisesta kokemusta.
Poika oli n. 5kk kun huomattiin yösyöpöttelyn olevan enää pelkkä tapa, ei nälkää, joten aloitettiin vieroitus. Aluksi annettiin n. viikon ajan vain pieniä määriä maitoa ja lopuksi tutti suuhun. Sen jälkeen siirrytiin pelkkään veteen. Noin viikon ajan poika jaksoi heräillä sitä vettä vähän hörppimään, kunnes lopetti heräilyt kokonaan. Tajusi ehkä, ettei kannata herätä kun tarjolla on pelkkää vettä ;o)
Auttaisiko teillä tutittoman vauvan kanssa esim joku uniriepu/rätti lohduttamaan..? Meillä on 3v. esikoisella vieläkin sellainen loppuun kulahtanut umpirakas uniriepu. Tutti jäi pois n. 1.5 vuotiaana.
Jaksamista arkeen!
- ai nii, olen itse myös kaksonen (erimunainen) ja kaksoissiskoni kanssa parhaat ystävät, vaikka aika eriluonteisia olemme ;o)
Tutittomia oli meillä molemmat. Kunnolla en yövieroitusvaihetta muista, mutta sen muistan, että jossain vaiheessa lähempänä vuoden ikää toinen alkoi öisin käyttää rintaa tuttina ja oli pakko lopettaa yösyötöt. Huutamiseksihan se meni muutamana yönä, vaikka kainaloonkin otin.
Suomessa ei juomavettä tarvitse keittää.
Mulla ei-identtinen kaksossisko. Sisaruksiksi ulkonäöstä voi tunnistaa, mutta kaksosiksi meitä ei ole koskaan luultu. Pituuseroa oli näes enimmillään 14 cm, nykyisin sentään vain 8 cm, minä olen se pidempi. Jossain toisessa viestissä taisit mainita, että olette läheisiä keskenänne? Me taas ollaan niin erilaisia, että vaikka hyvissä väleissä ollaankin niin ei todella läheisiä.
Omat pojat identtiset, 3v. Esikoistyttö tokalla koulussa. Isosiskosta oli vauva-aikana ja myöhemminkin ihanasti apua.