Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkkeet loppu ja reseptillä 0 jäljellä!

Vierailija
05.04.2025 |

Mikä on pahinta mitä voi tapahtua kun on kilpirauhasen vajaatoiminta ja lääkkeet loppu? Reseptin uusinta 8 vuorokauden sisään. Ikinä ei aiemmin tällaista tilannetta ole ollut. Eli mikä pahinta mitä tapahtuu jos joutuu olemaan ilman?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kaikki vaikeaa Suomessa. Minä saan uusittua reseptini saman päivän aikana netissä. Ja Espanjassa lomaillessani saan lähestulkoon kaikki lääkkeet ilman reseptiä.

Vierailija
22/28 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs oot huolimaton.  Resepti uusitaan kun viimeinen erä on apteekista haettu.

Tämä.

Olisit uusinut reseptisi Oma Kannassa, kun hait viimeisen erän lääkettä.   Tai pyytänyt apteekkia lähettämään uusimispyynnön lääkärille.

Tuohan on uskomatonta välinpitämättömyyttä, oman terveyden hoidosta.  

Nyt tunnet tilanteen olossasi.

Ei voi mitään.

Käytätkö Thyroxnia? Minä käytän. Mulle se ensimmäinen annos on myös reseptin ainoa eli viimeinen  annos. Antavat kerralla ison satsin, mutta ei taatusti saa heti reseptiä uusittua, eikä heti uusimisesta olisi hyötyäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kun muistutit. Käväisin kannassa uusimassa kolme reseptiä.

Vierailija
24/28 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap? Mikä annos sulla on ja mitä apteekissa sanoivat? Hätätilanteessa voisiko olla pienempi paha ottaa vain puolikkaita annoksia, jolloin lääkkeet riittäisivät pidempään? 

Jos resepti uusitaan pyynnöstä, voit hyvin ehtiä vielä saada uudet lääkkeet viikossa. Mutta voivat evätä päätöksenkin, kuten itselleni kävi viimeksi. Halusivat, että käyn ensin verikokeissaa ja tunnetusti sinne ei ole aikoja. Ja tuloksissakin kestää sen viikon ainakin. 

Rahalla siitä selvisi. Kävin yksityisellä, josta reseptin sai nopeasti. 

Vierailija
25/28 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämäpä juuri kun ei ne uusi sitä reseptiä ku vasta sitten kun on ihan viimeiset pillerit menossa, kun kontrolloivat että sitä lääkettä menee juuri sen verran kun määrätty. Ja sen lisäksi pitää vielä verikokeissa käydä säännöllisesti.

Että ei tätä lääkettä ihan millon vain voi uusia

Ap

Vierailija
26/28 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on adhd niin nämä asiat on vähän hankalia.. vaikka ihan aikuinen nainen olenkin.

Pidä kalenteria kotona. Pöydällä.  Merkitse siihen kaikki tulevat, hoidettavat asiat. Ja muistettavat asiat.

Niin tekevät täysin terveetkin ihmiset.  Kaikki menoja, lasten kuljetuksia, kokouksia, hammalääkäriä, lääkäriä, neuvolaa ym. ei voi mitenkään voi muistaa, kiireisen arjen keskellä.

Tämä. Mulla siellä on kaikkea lääkkeistä ruokalistoihin ja pyykeistä kokouksiin ja suoratoistoihin.

Vierailija
27/28 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

75mikrog päivässä. Ja ei auta ottaa puolikasta annosta kun lääkkeet loppui. Apteekissa sanoivat vaan että uusi omakannassa.

Ja siis laitoin jo uusimispyynnön siellä ja myös terveysneuvonnan kautta pyysin kiireellistä uusimista mutta ei siitä saanut selvää hoidetaanko kiireellisesti.

Olen kerran ollut pari kolme päivää ilman lääkettä ja vaikutti niin synkistävästi mielialaan että sen korjaaminen vaati yli viikon.

Ap

Vierailija
28/28 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida auttaa sinuun mitkään lääkkeet ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän