Taloussanomat: Avoimet työpaikat vähentyneet alle puoleen kahdessa vuodessa
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Tämän olen kyllä huomannut. Ennen tässä maakunnassa oli avoinna noin 400 työpaikkaa, nyt noin 200.
Itse asiassa avoimia työpaikkoja ei kuuluisi olla yhtään. Joka kuukausi lähtee 1,5 miljoonaa työhakemusta, luulisi niistä työntekijöiden löytyvän ihan ilman ilmoituksiakin.
Hallitus poisti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista eli työkkärin ei enää tarvitse hommata 57 - vuotiaana irtisanotulle työpaikkaa josta kertyisi uusi ansiosidonnainen. Velvoitetyö loppui. Ja ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen.
Jos et pysty tekemään nykyistä työtä niin työnantajan ei tarvitse järjestää sulle toista työtä jatkossa enää.
Hallitus tekee uudistuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä leikkauksia pitäisi tehdä nousukautena, kun työllisyydestä saa huomattavasti enemmän elantoa. Nämä leikkaukset tehdään juuri silloin, kun niitä EI pitäisi tehdä eli silloin kun avoimia työpaikkoja on ennätyksellisen vähän.
Edellinen hupakkohallitus ei siihen kyennyt ja jätti perinnöksi reilusti yli 10 miljardin budjettivajeen.
Julkinen paine on saanut Marinin hallituksen perumaan jokaisen leikkausta etäisestikin muistuttavan päätöksensä
Edellinen hallitus oli ihan hyvä. Kokkareet jätti Marinin pöydälle 106 miljardia velkaa, mutta se teiltä unohtuu jatkuvasti. Nyt riikka ottaa 4.5 miljardia velkaa joka kolmas kuukausi. Yhtäkkiä se velan otto ei ole taaskaan ongelma. Paitsi se Marinin velka on yhä joka on ihan hyttysen pieru ollut koko ajan tässä.
Toivottavasti kukaan ei ole oikeasti niin tyhmä, että kuvittelee ratkaisun löytyvän piilotyöpaikoista. Aivan varmasti hakemuksia sataa niihinkin yrityksiin, jotka eivät ilmoita avoimista työpaikoista missään.
Jos työttömän on haettava joka kuukausi neljää työpaikkaa, yksi työtön lähettää 48 hakemusta vuodessa. Pienemmillä paikkakunnilla ei välttämättä koko vuoden aikana tule hakuun noin montaa työpaikkaa ja jos kunnassa on vaikka 100 työtöntä työnhakijaa, jokainen heistä pommittaa hakemuksillaan myös yrityksiä, jotka eivät ilmoita koskaan avoimia työpaikkoja.
Jos jossain on piilotyöpaikka, yrityksellä on, mistä valita siihen tekijä.
Ainut syy työttömien syyllistämiseen on se, että lyötyä on helppo lyödä. Nykyhallinto, presidenttiä myöten, on täynnä munattomia raukkoja, jotka eivät ikipäivänä uskaltaisi kiusata vahvempiaan, joten potkivat niitä, jotka ovat jo valmiiksi maassa. Millainen kansa äänestää valtaan tuollaiset mistään mitään tietämättömät kusimadot, joiden osaaminen ja ajatusmaailma ovat ameeban tasolla?
Vierailija kirjoitti:
Äh, miksi te persut ette osaa edes vitsejä?
Mitä on ottanut, jos on "jahoissa"?
Kertoisikohan tämä nyt vaan karua kieltään omasta käsityskyvystäsi?
Kuinkahan vakava tilanne on?
Tehdäänpäs tutkimus. Laittakaa alapeukkua, jos ette ymmärtäneet asiayhteydestä korjata tuota typoa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENKÄÄ TÖIHIN!
t. Riikka
Riikka voi mennä taas Petterin luo
MENE TÖIHIN!!
t. Riikka ja Petteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän olen kyllä huomannut. Ennen tässä maakunnassa oli avoinna noin 400 työpaikkaa, nyt noin 200.
Itse asiassa avoimia työpaikkoja ei kuuluisi olla yhtään. Joka kuukausi lähtee 1,5 miljoonaa työhakemusta, luulisi niistä työntekijöiden löytyvän ihan ilman ilmoituksiakin.
Kuvitteletko, että ne on ne samat työpaikat auki kuukaudesta toiseen?
Luulin että työpaikkoja piti tulla lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänpäs tutkimus. Laittakaa alapeukkua, jos ette ymmärtäneet asiayhteydestä korjata tuota typoa. :D
Kyllä toi typo taitaa olla sun elämän pienimpiä ongelmia.
Onko se, että äänestät avoimesti pedofiilejä hyysääviä perusVenäläisiä esimerkki jostain muita paremmasta käsityskyvystäs?
Mun mielestä se kertoo vaan siitä, että oot aivopesty kulttilainen jota voidaan panna hanuriin euron pensa palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se, että äänestät avoimesti pedofiilejä hyysääviä perusVenäläisiä esimerkki jostain muita paremmasta käsityskyvystäs?
Mun mielestä se kertoo vaan siitä, että oot aivopesty kulttilainen jota voidaan panna hanuriin euron pensa palkalla.
Jepjep!
Ja sitten se jokeltelee jotain äänestämisestä. Mitä seuraavaksi? Joulupukki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku annettu, mutta ei sun asialle.
Lähinnä siks, että vaikutat todella turhalta tyypiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä leikkauksia pitäisi tehdä nousukautena, kun työllisyydestä saa huomattavasti enemmän elantoa. Nämä leikkaukset tehdään juuri silloin, kun niitä EI pitäisi tehdä eli silloin kun avoimia työpaikkoja on ennätyksellisen vähän.
Edellinen hupakkohallitus ei siihen kyennyt ja jätti perinnöksi reilusti yli 10 miljardin budjettivajeen.
Julkinen paine on saanut Marinin hallituksen perumaan jokaisen leikkausta etäisestikin muistuttavan päätöksensä
Edellinen hallitus oli ihan hyvä. Kokkareet jätti Marinin pöydälle 106 miljardia velkaa, mutta se teiltä unohtuu jatkuvasti. Nyt riikka ottaa 4.5 miljardia velkaa joka kolmas kuukausi. Yhtäkkiä se velan otto ei ole taaskaan ongelma. Paitsi se Marinin velka on yhä joka on ihan hyttysen pieru
Ja Marin otti lähes korotonta velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hihhulithan voivat olla vaikka jahoissa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kukaan ei ole oikeasti niin tyhmä, että kuvittelee ratkaisun löytyvän piilotyöpaikoista. Aivan varmasti hakemuksia sataa niihinkin yrityksiin, jotka eivät ilmoita avoimista työpaikoista missään.
Jos työttömän on haettava joka kuukausi neljää työpaikkaa, yksi työtön lähettää 48 hakemusta vuodessa. Pienemmillä paikkakunnilla ei välttämättä koko vuoden aikana tule hakuun noin montaa työpaikkaa ja jos kunnassa on vaikka 100 työtöntä työnhakijaa, jokainen heistä pommittaa hakemuksillaan myös yrityksiä, jotka eivät ilmoita koskaan avoimia työpaikkoja.
Jos jossain on piilotyöpaikka, yrityksellä on, mistä valita siihen tekijä.
Ainut syy työttömien syyllistämiseen on se, että lyötyä on helppo lyödä. Nykyhallinto, presidenttiä myöten, on täynnä munattomia raukkoja, jotka eivät ikipäivänä uskaltaisi kiusata vahvempiaan, joten potkivat niitä, jotka ovat jo valmiiksi maassa. Millainen
Tätä olen miettinyt myös. Ja kun katsoo eduskunnan kyselytunteja minulle tulee identiteettikriisi. Olen jotenkin aina kokenut suomalaisuuden osaksi identiteettiäni, nyt en enää tiedä mitä se on?
Satonen väitti perj.aamuna tvssä,100t avointa työpaikkaa on.Nyt kiristyy työttömän osa.Voi jäädä ilman korvausta.No vankilaan hankkiutuu ,täyshoitoon. Muukaan auta.400t.työtöntä tiilenpäitä lukemaan.Hyvää seuraa varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jepjep!
Ja sitten se jokeltelee jotain äänestämisestä. Mitä seuraavaks
Anteeksi, en ymmärrä perusVenäläistä ulinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko noin höpsö?
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, en ymmärrä perusVenäläistä ulinaa.
No älä hätäile.
Ukrainalla ei ole enää montaa kuukautta jäljellä ja sitten ne onkin kohta jo ovella opettamassa.
Eikä tarvitse enää yt-neuvotteluissa miettiä uutta työnkuvaa.
Saa palkata uusia työntekijöitä.