Puutarhurit, auttakaa uusavustonta
Joo, tyhmä kysymys tulossa, mutta pilkatkoon rauhassa he jotka pilkkaamisesta iloa saavat.
Minun on tarkoitus laittaa terassille ruukkuihin kasvamaan tomaattia ja chiliä. Tätä varten minulla on näille kasveille tarkoitettua multaa, jonka olen ostanut joskus viime vuonna. Multasäkki jäi pihaan koko talveksi ja paljastui nyt lumien sulattua. Säkki on ollut avaamaton, mutta reikiä siinä näyttäisi olevan.
Onko säkin multa vielä riittävän ravinteikasta kun se on ollut talven jäässä säkissä? Vai onko optimaalista ostaa uusi säkki istutuksia varten?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän puut, viljat ja muut kasvit kasvavat, kun Suomessa maa jäätyy joka talvi. Ei ollut ap. silloin jonossa kun järkeä jaettiin.
Onko Suomi muovisäkissä kuinkakin suuren osan vuodesta?
Kasvaako chili suomessa luonnossa?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän puut, viljat ja muut kasvit kasvavat, kun Suomessa maa jäätyy joka talvi. Ei ollut ap. silloin jonossa kun järkeä jaettiin.
Kasvaako chili suomessa luonnossa?!
On se minulla monena vuotena kasvanut.
Jokohan tomaatit pitäs laittaa itämään?
Vierailija kirjoitti:
Oot jo myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot jo myöhässä.
Jos laittas tosi nopeesti? Vai pitääkö tyytyä kökköihin ostolajikkeisiin ja taimiin? Minulla on kyllä hyvät kasvivalot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän pellollekaan multaa vaihdeta keväällä kun siihen kylvetään viljat ym.
Lannoitetaan vaan.
Pillun kasvattaminen ruukussa ,onnistuuko,olisi tarkoitus kasvattaa vähäkarvaista etelänpillua ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot jo myöhässä.
Riippuu lajikkeesta. Mun suosikki on Tiny Tim, joka on matala pensastomaatti. Laitan sen itämään huhtikuun puolivälissä ja tähän mennessä on tullut satoa heinäkuusta lähtien. Lasken niin, että 4 viikkoa hajakylvettynä ja sen jälkeen voin laittaa ne suoraan kasvihuoneeseen. Mulla kun ei ole paljoa kasvatustilaa sisällä, niin en pysty koulimaan niitä esikasvatusruukkuihin. Laitan sähköpatterin ja hallaharsot, jos toukokuun lopussa on kylmiä öitä.Tiny Tim kasvattaa suht nopeasti kukkia eikä vartta. Isoista tomaateista en niin tykkää, pikkutomaatit on mun mielestä parhaita. Mutta tämä on tietysti makuasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot jo myöhässä.
Riippuu lajikkeesta. Mun suosikki on Tiny Tim, joka on matala pensastomaatti. Laitan sen itämään huhtikuun puolivälissä ja tähän mennessä on tullut satoa heinäkuusta lähtien. Lasken niin, että 4 viikkoa hajakylvettynä ja sen jälkeen voin laittaa ne suoraan kasvihuoneeseen. Mulla kun ei ole paljoa kasvatustilaa sisällä, niin en pysty koulimaan niitä esikasvatusruukkuihin. Laitan sähköpatterin ja hallaharsot, jos toukokuun lopussa on kylmiä öitä.Tiny Tim kasvattaa suht nopeasti kukkia eikä vartta. Isoista tomaateista en niin tykkää, pikkutomaatit on mun mielestä parhaita. Mutta tämä on tietysti makuasia.
No tämähän kivä uutinen. Mistähän tuota saisi? Onko maukas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän pellollekaan multaa vaihdeta keväällä kun siihen kylvetään viljat ym.
Lannoitetaan vaan.
Pellot eivät ole muovipussissa. Siellä on matoja ja muuta elämää. Vähän eri juttu.
Tomaatti voi kasvaa vaikka vahingossa tiskirätissä, jos on jäänyt siivoamatta
Lue uudestaan, niin se selviää sullekin.