Sijoitussalkkuni arvo on nyt laskenut 15 tonnia Trumpin toilailujen vuoksi
Pitkään pinnaa vaaditaan. Mutta voin odottaa 15 vuotta.
Kommentit (238)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on laskenut 19 000 euroa. No, ei ole tarvetta myydä, joten otan rauhallisesti ja ensi viikolla kilahtaa taas osinkoja tilille.
Kovasti hehkutellaan näitä osinkoja. Sitten todellisuudessa saa suolapurkin niillä ostettua.
Kyllä minulle ainakin on tullut tänä vuonna nelinumeroinen summa nettona tilille osinkoina ja kuukausia vielä käytännössä 9 jäljellä. Eli koko vuoden osalta mennään 5 numeroiseen summaan, eli aika monta suolapurkkia saa.
Osakkeethan sitten yleensä putoaa sen osingon verran...
Riippuu millaisista osakkeista kyse, mutta ainakin kun katsoo Helsingin pörssin surkeita "kansanosakkeita", massat aina panikoivat ja laskevat ro
Tää on aina ollut munkin teesi. Parempi ostaa itse osaketta halvalla osinkodipistä kuin jäädä muutaman sentin osinkoja vartomaan
Vierailija kirjoitti:
Kyll o ihanaa tää kapitalismi.
On oikeasti ihanampaa kuin kommunismi. Siellä vain oligargit ja rikkaat hännystelijät elävät ökysti, mutta joutuvat kansan vihalta suojautumaan, ja kansa näkee oikeasti nälkää, eikä tätä suomalaisen euroopan lihavimman maan "nälkää". Onhan näitä onnenmaita vielä muutama, kuten Laos, Haiti ja p-korea. En tiedä onko niihin mahdollista halukkaiden muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa nyt on paikka ostaa lisää osakkeita, nousevat takaisin kun Trump älyää tehneensä pahan virheen korottaessaan tulli maksuja.
Voi ollakkin, mutta paska on jo osunut tuulettimeen, kun Kiina on myös julistanut Yhdysvalloille vastatulleja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on laskenut 19 000 euroa. No, ei ole tarvetta myydä, joten otan rauhallisesti ja ensi viikolla kilahtaa taas osinkoja tilille.
Kovasti hehkutellaan näitä osinkoja. Sitten todellisuudessa saa suolapurkin niillä ostettua.
Kyllä minulle ainakin on tullut tänä vuonna nelinumeroinen summa nettona tilille osinkoina ja kuukausia vielä käytännössä 9 jäljellä. Eli koko vuoden osalta mennään 5 numeroiseen summaan, eli aika monta suolapurkkia saa.
ja palautuvat parissa viikossa... Minulla on osakkeita, joista olen saanut enemmän osinkoja kuin olen osakkeesta maksanut. Siltikään nämä osakkeiden arvot EIVÄT ole miinusmerkkisiä kuten väitteesi mukaan pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa nyt on paikka ostaa lisää osakkeita, nousevat takaisin kun Trump älyää tehneensä pahan virheen korottaessaan tulli maksuja.
Toki jos on rahaa. Monella vaan nyt sulanut kaikki laskussa. Itse en tajunnut myydä pois ajoissa ja nyt kärsin muidenkin idioottien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Lasku on vasta alkanut. Varmaan semmonen -50% / -80% mennään. Työttömyys tulee nousemaan ennennäkemättömällä tasolle. Nyt on käynnissä omaisuuden siirto keskiluokasta rikkaille. Omaisuuksien arvot romautetaan, työttömyys huippuun. Pakotetaan ihmiset myymään osakkeet / kiinteistö pilkkahinnalla rikkaille.
Voihan olla, että tämä tarinakin on sumutusta, luodaan kaaosta, jotta ihmiset myisivät loputkin omistuksensa pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja palautuvat parissa viikossa... Minulla on osakkeita, joista olen saanut enemmän osinkoja kuin olen osakkeesta maksanut. Siltikään nämä osa
No joo, Nordea näyttäääkin siltä, että se on parissa viikossa palautunut🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On oikeasti ihanampaa kuin kommunismi. Siellä vain oligargit ja rikkaat hännystelijät elävät ökysti, mutta joutuvat kansan vihalta suojautumaan, ja kansa näkee oikeasti nälkää, eikä tätä suomalaisen euroopan lihavimman maan "nälkää". Onhan näitä onnenmaita vielä muutama, kuten Laos, Haiti ja p-korea. En tiedä onko niihin mahdollista halukkaiden muuttaa.
Just luin, että kommunismi on keksitty 1500 vuotta ennen ajanlaskua, ettei olisi Neuvostoliiton keksintö ollenkaan. Sitä käytettiin vain hyväksi, kun rikkaat halusi köyhien rahat.
Kaikki -ismit on keksitty vaan hämäämään kansalaisia. Takana on aina se pieni elitistinen porukka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli kymppitonni tulee osinkoja koko vuoden aikana. Ostin tällä viikolla esim. Elisan osakkeita, kun Elisalta irtosi osinko ja osake tipahti sen vuoksi.
Ostin miinukselta heti aamulla pörssin avauduttua ostettu erä oli jo iltapäivällä plussalla. Mutta joo, olisi pitänyt ostaa samalla rahalla suolaa. Olisi voinut laittaa ne keittiön hyllyyn nököttämään.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin haihtu 2000€ johonkin. Pahaa tekee kattoa, kuinka asuntosäästöt katoaa. Maantantaina katotaan vielä tilanne ja sit mahdollisesti otetaan pois
Sellainen sijoittaja. Ostetaan kalliilla ja myydään halvalla.
Odota pari vuotta, kyllä ne nousevat. Jos eivät nouse, sitten meillä on vähän suurempiakin ongelmia kuin pörssikurssit.
Vierailija kirjoitti:
kyllä ihan kyynel tulee sijoittelijarötöstelijöiden puolesta kun Trump muuttaa nyt maailmaa :)
Sijoittaminen ei ole rikos. Tai voi jossain tilanteessa olla, mutta se ei koske kaikkia sijoittajia. En näe mitään syytä irvailla sen takia, että joku menettää rahaa nyt. Koko maailma on järkyttynyt Trumpin tulleistam, kun parissa päivässä on "kadonnut" paljon rahaa pörssiyhtiöistä ja sijoittajilta. Tämä käsitys on tullut, kun seuraa muiden maiden uutisia. Jos se jatkuu samanlaisena, monet tulevat menettämään työpaikkansa tai (joskus pienen) omaisuutensa. Maiden välinen kaupankäynti noudattaa tavallisesti sovittuja sääntöjä. Nyt on tilanne, että kukaan ei tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu. Epävarmuus ja pelko estävät palkkaamasta lisää työntekijöitä tai investoimasta.
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa.
Neuvo on että sijoitaa vain sen veran kuin on varaa menettää.
Olipas huikea neuvo sieltä. Ja kertoo hienosti samalla sen, ettet oikeastaan ymmärrä aiheesta mitään. Mulla on laskenut myös, ja nyt onkin juuri oikea aika ostaa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just luin, että kommunismi on keksitty 1500 vuotta ennen ajanlaskua, ettei olisi Neuvostoliiton keksintö ollenkaan. Sitä käytettiin vain hyväksi, kun rikkaat halusi köyhien rahat.
Kaikki -ismit on keksitty vaan hämäämään kansalaisia. Takana on aina se pieni elitistinen porukka
Ihan vaan luit jostain, ja eliitti sitä ja tätä. Just. 🧐
Vierailija kirjoitti:
Mullakin haihtu 2000€ johonkin. Pahaa tekee kattoa, kuinka asuntosäästöt katoaa. Maantantaina katotaan vielä tilanne ja sit mahdollisesti otetaan pois
Älä nyt hölmö ole. Annat niiden olla etkä myy mitään!
MINÄ NAURAN TEITIN VAIKERRUKSELLE.
Tiedän ja lisää tulee globo hulluille.. Onkohan sillä pian kiittää muuta kuin iso suu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen sijoittaja. Ostetaan kalliilla ja myydään halvalla.
Odota pari vuotta, kyllä ne nousevat. Jos eivät nouse, sitten meillä on vähän suurempiakin ongelmia kuin pörssikurssit.
Sanotkohan samaa esimerkiksi Nokiaan vuostuhannen alussa sijoittaneille🤔🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja palautuvat parissa viikossa... Minulla on osakkeita, joista olen saanut enemmän osinkoja k
Kuvitteletko että Nordean lasku johtuu osingon irtoamisesta? Hölmö..
Joka tuuleen kylvää ja sylkee niittää seuraukset..heh
Vierailija kirjoitti:
Sitähän tRump ja sen klikki nimenomaan odottavat ja toivovat: että piensijoittajat myyvät halvalla paniikissa osakkeensa miljonäärien ostettavaksi. Täälläkin on kirjoiteltu ysärin lamasta, ja siitä, miten pankit sekä muut varakkaat toimijat kasvattivat omaisuuttaan pennosilla kun ns. taviksilla menivät työpaikat alta ja asunnot laitettiin pakkomyyntiin.
Omaisuuden uussiirtoa, kuten aina.
Jälkeenpäin kerrottiin miten joku pankin työntekijä tai työntekijän lähisukulainen osti halvalla asunnon, kun omistaja ei pystynyt lyhentämään lainaa pankille. Miten olikin saanut kuulla, että olisi asunto halvalla. Joku oli myös ostanut laivan tai veneen yhdellä markalla vai oliko se kympillä, jotain mielettömiä tapauksia oli.
narsisti voi älytä mutta ei myönnä