Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoitussalkkuni arvo on nyt laskenut 15 tonnia Trumpin toilailujen vuoksi

Vierailija
05.04.2025 |

Pitkään pinnaa vaaditaan. Mutta voin odottaa 15 vuotta.

Kommentit (238)

Vierailija
61/238 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullitariffit pyyhkäisi 5 triljoonaa dollaria Wall Streetiltä: https://www.reuters.com/world/us/trump-tariff-live-updates-stocks-exten…

Vierailija
62/238 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et veikkaa, et voi voittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/238 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on laskenut 19 000 euroa. No, ei ole tarvetta myydä, joten otan rauhallisesti ja ensi viikolla kilahtaa taas osinkoja tilille.

Kovasti hehkutellaan näitä osinkoja.  Sitten todellisuudessa saa suolapurkin niillä ostettua.

Kyllä minulle ainakin on tullut tänä vuonna nelinumeroinen summa nettona tilille osinkoina ja kuukausia vielä käytännössä 9 jäljellä. Eli koko vuoden osalta mennään 5 numeroiseen summaan, eli aika monta suolapurkkia saa.

Vierailija
64/238 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tullitariffit pyyhkäisi 5 triljoonaa dollaria Wall Streetiltä: https://www.reuters.com/world/us/trump-tariff-live-updates-stocks-exten…

Taloustaituri Donald Trump. Amerikan anti-Midas.

Vierailija
65/238 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensi viikolla pitää myydä kaikki kun vielä jotain saa

Nyt kannattaa ostaa lisää jos on varaa. Halvalla saa ja muutaman vuoden päästä on isompi potti tilillä.

Suosituksia mitä ostaa!

Apple

Hä? Eikö niiden tuotanto ole juuri kauppasodan pahimmissa syövereissä?

Niillä on niin vahva markkina-asema eikä vielä kilpailua. Ihmiset on valmiita maksamaan niistä. Tehtaita ympäri maailmaa ja asiakkaita ympäri maailmaa.

Eikös kaikki muut älypuhelinvalmistajat ole Apple

OnePlus on monen mun tutun käytössä, OnePlus puhelimissa on Androidiin pohjautuva OxygenOS-käyttöjärjestelmä. Suht edullinenkin

Kerran kokeilin Applea, en tykäänyt.

Vierailija
66/238 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on laskenut 19 000 euroa. No, ei ole tarvetta myydä, joten otan rauhallisesti ja ensi viikolla kilahtaa taas osinkoja tilille.

Kovasti hehkutellaan näitä osinkoja.  Sitten todellisuudessa saa suolapurkin niillä ostettua.

Kyllä minulle ainakin on tullut tänä vuonna nelinumeroinen summa nettona tilille osinkoina ja kuukausia vielä käytännössä 9 jäljellä. Eli koko vuoden osalta mennään 5 numeroiseen summaan, eli aika monta suolapurkkia saa.

Osakkeethan sitten yleensä putoaa sen osingon verran...

Vierailija
67/238 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Applen, Nvidia ja Meta on laskeneet rajusti. Isoja, vakavaraisia yhtiöitä.

Vierailija
68/238 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trumpille voisi esitellä Patrik Itäniemen niin olisi sitten kaksi taloustaituria.

Vierailija
69/238 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas jäi viime viikon veikkausvoitto saamatta, kun oli yksi yllätys. Meidän sijoittajien elämä on tällaista.

Vierailija
70/238 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni laskenut varmaan 20 k. En edes kehtaa katsoa. Enkä ole todellakaan rikas ihminen, vaan verrattain köyhä opiskelija. No tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Olisi pitänyt tajuta myydä ajoissa. Nyt olisi voinut ostaa halvalla takaisin enemmän.

Vierailija
71/238 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakioveikkausmainos 1992

Vierailija
72/238 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta aina ei voi voittaa.

Vierailija
73/238 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vajaa kymppitonni miinusta. Saas nähän montako kymppitonnia ensi viikolla.

Minä olen "mummosijoittaja" enkä mene edes katsomaan, paljlonko on miinuksella.

Vierailija
74/238 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roimasti tippui salkun arvo. Onneksi vielä paljon voiton puolella.

Vierailija
75/238 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osakkeethan sitten yleensä putoaa sen osingon verran...

Riippuu millaisista osakkeista kyse, mutta ainakin kun katsoo Helsingin pörssin surkeita "kansanosakkeita", massat aina panikoivat ja laskevat roimasti enemmän kuin osingon verran. Ei kannata jäädä odottelemaan yleensä osinkoja näistä roskaosakkeista, vaan myydä pois ennen tuota hetkeä ja sitten ostaa halvemmalla takaisin jälkeenpäin, kun ihmiset taas juoksentelevat kuin päättömät kanat ympäriinsä. 

Vierailija
76/238 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasku on vasta alkanut. Varmaan semmonen -50% / -80% mennään. Työttömyys tulee nousemaan ennennäkemättömällä tasolle. Nyt on käynnissä omaisuuden siirto keskiluokasta rikkaille. Omaisuuksien arvot romautetaan, työttömyys huippuun. Pakotetaan ihmiset myymään osakkeet / kiinteistö pilkkahinnalla rikkaille.

Vierailija
77/238 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että putosi. Aivan liian korkeaksi oli niiden hinnat heittäneet

Vierailija
78/238 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa nyt on paikka ostaa lisää osakkeita, nousevat takaisin kun Trump älyää tehneensä pahan virheen korottaessaan tulli maksuja.

Vierailija
79/238 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki asiat ja olennot siirretään nettiin (IoT ja IoH), niin luulisi, että tuo Nvidia ainakin olisi varma kohde. Metanhan sanottiin muutama vuosi sitten rakentaneen maailman suurimman datakeskuksen, niin ei sekään varmasti kaadu.

Apple ei kaadu, kun siinä on se puraistun omenan kuva, mikä symboloi globalistien idealismia. Tämä vain tällainen oma lisäykseni.

Vierailija
80/238 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuoden indeksisijoittamisen tuotot alkaa olla sulanut, ja alamäki vasta alkamassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi