Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pohdinko mä turhaan eroa, kannattaisiko tähän olla vain tyytyväinen?

Vierailija
05.04.2025 |

Ei seksiä, ei läheisyyttä, kummallakaan ei haluja tai yrityksiä. Ollaan aina yhdessä. Mies tekee etätöitä ja itse eläkkeellä. Käydään vaan kaupassa yhdessä. Miesei halua käydä missään, ei matkustaa edes viroon. Olisi kiva käydä joskus edes syömässä. Jos käydään syömässä niin se on joku friends and burger tai momento. Ei mitään illlanviettoja. Eri päivärytmi. Nytkinmies valvoi 7 asti ja nukkuuvarmaan 3 asti. Meitä pitää yhdessä yhteinen omaisuus ja aikuiset lapset. Mies ei juuri puhu mulle edes. Mutta sitten tuleeko mulle yksinäinen vanhuus, nyt 47v

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me keskustellaan mutta akisista asioista, ei tunteista. Sitä me tehtiin nuorempina. On meillä kivaakin. Tykätään katsoa sarjoja yhdessä kotisohvalta. Nyt on vaan kaikki tauolla. Mä mietin vielä. Ei mua kiinnosta yksinäinen vanhuus. Ehkä sitten jos saan jostain itselleni uusia ystäviä niin voin uudestaan harkita

Ap

Vierailija
22/56 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus jostain, että ketään muuta ei voi pitää vastuullisena omasta onnellisuudesta. Minusta oli hyvin sanottu.  Kuulostaa vähän nyt siltä, että olette menneet nuorina yhteen ja olet keskittynyt pelkkään perheeseen, muu sosiaalinen piiri on jäänyt hankkimatta. Nyt kun olisi aikaa muuhunkin, muuta ei ole kuin mies. Miehesi saa ehkä tarvitsemansa sosiaaliset kontaktit työn kautta, vaikka etänä tekeekin? Hankkisin näin alkuun pari säännöllistä harrastusta, pääset ainakin pois kotoa. Työväen/kansalaisopiston kielikurssi, joku ohjattu ryhmäliikunta tmv?

Anteeksi AP, mutta tämä on myös hyvä muistutus muille siitä, että sitä sosiaalista verkostoa kannattaa yrittää ylläpitää myös kiireisimpinä pikkulapsivuosina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mt-syistä eläkkeellä? Tai vaikket olisikaan, niin onko oma mielialasi noin yleisesti ottaen millainen, oletko kenties masentunut? Kannattaa selvitellä voitko kohentaa fiilistäsi jotenkin muuten kuin puolison kautta. Mukavaa kevättä!

Vierailija
24/56 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies myös aiemmin sanonut että joo pitää käydä vaikka virossa mutta ei hanki passia kuitenkaan. Sanoo että ei ole luvannut päivämäärää."

Istu alas miehesi viereen ja avaa netti. Tutki sieltä matkoja ja kysy mitä mieltä on, varataanko tämä vai tämä päivä. Itse ainakin olet menossa ja toivot matkaseuraa. 

Vierailija
25/56 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia sinun ikäinen on eläkkellä? Lokkeiletko miehesi nurkissa?

Vierailija
26/56 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä mitään lokkeile. Mä saan eläkettä, oon käynyt töissä useita vuosia, mutta en voi sitä työtä enää tehdä. Mulla on diagnoosi. Itse tienannut eläkkeeni

Ap

Vierailija
27/56 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä mitään lokkeile. Mä saan eläkettä, oon käynyt töissä useita vuosia, mutta en voi sitä työtä enää tehdä. Mulla on diagnoosi. Itse tienannut eläkkeeni

Ap

En tiedä, mikä on eläkkeesi suuruus, mutta 47-vuotiaalla ei työeläkettä yleensä ole kertynyt mitään huimia summia.

Ohis

Vierailija
28/56 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En tiedä, mikä on eläkkeesi suuruus, mutta 47-vuotiaalla ei työeläkettä yleensä ole kertynyt mitään huimia summia.

Ohis

Kerro nyt mitä mun pitäisi tehdä?

Ap

Vierailija
29/56 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.n ongelma on se, että hän ei ota itse vastuuta viihymisestään/elämästään, vaan ulkoistaa sen miehelle.  Kuvio on sikäli ongelmallinen, että mies on vielä työelämässä ja se tuo hänelle varmaan tarpeeksi sisältöä elämään. Ja mies tulee olemaan työelämässä vielä pitkään, jos eläkeikä miehellä on joku 67v.

Ap:n pitää nyt vaan ottaa itseään niskasta kiinni, niin vaikeaa, kuin se onkin. Ensisyksynä mukaan jonnekin harrastuspiiriin ja sitä kautta saamaan omia ystäviä. Ja vaikka ei ystäviä löytyisikään, tulisi elämään kuitenkin uutta sisältöä.  Nyt kaikki elämän sisältö on mies ja koti. 

Ja mikä estää nytkin lähtemään ulos pitkille lenkeille tai uimahalliin ym ?

Ap on eläkeellä ja aikaa on varmaan liiaksi asti, joten siitä vaan hankkimaan uusia harrastuksia. Kirjastoonkin voi mennä lukemaan lehtiä jne.  Siitä se elämänpiiria pikkuhiljaa suurenee. 

Vierailija
30/56 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin muutokseen kannattaa varmasti pyrkiä pikimmiten, kun et vaikuta onnelliselta nykyiseen tilanteeseen. Ei elämää kannata kumminkaan tuhlata.

Yritä jo nyt tänä viikonloppuna avata keskusteluyhteyttä miehen kanssa ja saada hänestä jotain irti. Tai jos tämä tuntuu haasteelliselta, niin jotenkin palauttaa vanhaa liekkiä. Laita pöytä varaukseen ja sanot että tänään mennään ulos syömään ja laittaudutte molemmat. Tai laitat pitkän kaavan illallisen kotona. Otatte vähän viiniä ja rentoudutte ja avaudut hyvässä hengessä (ilman mitään syytöksiä) että rakastat häntä kovin ja olisi ihana yhdessä alkaa kokemaan lisää asioita ja olla läheisempi. 

Itsellä vain 15 vuotta suhdetta takana ja tuntuu, että aika ajoin siihen arjen pyörteisiin kadonneen vanhan liekin syttymiseen tarvitsee aina jonkun pienen sysäyksen ja sieltä se taas löytyy ja elämä yhdessä tuntuu taas ihanalle. 

Ja toinen tavoite heti viikonlopulle, keksi yksi harrastus tai yhdistys ja liity sen enempää miettimättä mukaan ja katso mihin se vie. Jos ei kerralla mene nappiin niin kokeile jotain toista, toisella kertaa on jo helpompi mennä mukaan. 

Mutta jos tosiaan et millään saa suhteesta edes ajoittain sitä mitä tarvitset etkä usko koskaan saavasi, niin sanoisin että eroa. Ei ainakaan tarvitse myöhemmin katkerana jossitella ja yksinäinenhän olet nytkin. Olet suhteellisen nuori kumminkin vielä ja paljon ehdit kokea elämässä. 

Tsemppiä sinulle! 

Vierailija
31/56 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

47v valittava eläkeläinen jolla työssäkäyvä mies?

Nyt on kuuma provo tulilla 😂 

Vierailija
32/56 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teette kun sillä töissä käyvällä on kesäloma?

Sun sielus näivettyy tossa suhteessa.

Onko sulla ystävättäriä niin reissaa ja tee niitten kanssa.

Jos olet 47 vee vai tarkotitko että olette olleet yhdessä 47 vuotta?

Me erottiin 33 vuoden jälkeen, nyt tosta mennyt kohta kaksi vuotta ja tänään lähden ekoille treffeille.

En ole eroa katunut.

Vierailija
33/56 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet yliopistoon tms. kouluttaudut uudelleen ja alat elämään oman näköistäsi elämää :)

Vierailija
34/56 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella mystistä miksi mies ei halua seksiä tai jatkuvaa romantiikkaa katkeran valittajaeläkeläisen kanssa. Kerrassaan arvoituksellista. 

Vierailija
35/56 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmemmillekin tiedoksi, aloitus on provo.

Vierailija
36/56 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sulle kuuluu, jos joku mies elättäisikin aviopuolisoaan??? Jokainen saa käyttää rahansa mihin haluaa ja jos joku laittaa sen puolisoonsa niin ei se ole sinun rahoistasi pois. 

Jos joku tulisi vinkumaan minulle, että lokkeileeko mies siivelläni, kun  hän on eläkeellä niin kertoisin kyllä tuolle vinkujalle sanoin sanoi, että asia ei hänelle kuulu, eikä hänen tarvitse huolehtia minun raha-asioista :D

Ja yleensä, jos ollaan eläkkeellä, saadaan ELÄKETTÄ. Eli ihan omaa rahaa. 

Vierailija
37/56 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet yliopistoon tms. kouluttaudut uudelleen ja alat elämään oman näköistäsi elämää :)

Miksi yliopistoon? Mulla huono lukupää

Ap

Vierailija
38/56 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella mystistä miksi mies ei halua seksiä tai jatkuvaa romantiikkaa katkeran valittajaeläkeläisen kanssa. Kerrassaan arvoituksellista. 

Mä en valita miehelle mitään. 

Ap

Vierailija
39/56 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmemmillekin tiedoksi, aloitus on provo.

Ai siksi, että nainen on eläkellä ja mies työelämässä? 

Kyllä tuo on ihan mahdollinen tilanne normaali elämässä. Tuttava (nainen) sairastui aivokasvaimeen reilu 40v ja joutui jäämään pois työelämästä ja eläkeelle. Mies oli töissä vielä pitkään, kuten terve ihminen on. 

Oma sisareni loukkasi itsensä töissä niin pahasti, että joutui jäämään eläkkeelle jne. Kyllä ihmiset joutuu jäämään jotkut nuorinakin eläkeelle ja elämänpiiti helposti supistuu. Ei se puolison työkykyä vie, vaikka toinen sairastuukin pysyvästi. 

Ja tuo miten ap kuvaa elämäänsä on minusta ihan normaalia monessa suhteessa. Läheisyys katoaa ja seksi loppuu. Eimitään ihmeellistä tuossa. Totisinta totta varmaan monessa suhteessa. 

Vierailija
40/56 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi