Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joka kolmas suomalainen pettää puolisoaan

Vierailija
04.04.2025 |

Suuri joukko suomalaisia pettää joskus kumppaniaan, salaa tai paljastuen.

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/2ac1c773-757c-4ad9-ae19-e2cd6a3ecf47

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän satavarmasti, ettei mieheni ole pettänyt. Silti täällä on aina irvileukoja, jotka tietävät minua paremmin. No, siinähän kuvittelette olevanne oikeassa. Mutta pitkässä liitossa sitä nyt vain tuntee toisen niin läpikotaisin, että näin ison asian havaitsisi vaikka perssilmällään, jos sitä olisi tapahtunut.

Vaikka noin olisi, täysin varmasti et voi asiaa tietää, jollet ole koko ajan ollut puolisosi kanssa samassa paikassa, mukaanlukien työpaikka, työmatkat, harrastukset, kavereiden tapaamisen jne.

Vierailija
62/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

petin kerran ja kerroin myöhemmi n miehelle, hän on pettänyt useampia kertoja, ei olla enää yhdessä, aikansa kutakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehistä suurempi osa on lapsettomia kuin naisista. Siitä voi päätellä ketkä pettää enemmän.

Ei voi. Siitä voi ehkä päätellä joidenkin miesten olevan useamman lapsen isä.  Tästä ei seuraa, että naiset pettäisi enemmän. 

Vierailija
64/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän satavarmasti, ettei mieheni ole pettänyt. Silti täällä on aina irvileukoja, jotka tietävät minua paremmin. No, siinähän kuvittelette olevanne oikeassa. Mutta pitkässä liitossa sitä nyt vain tuntee toisen niin läpikotaisin, että näin ison asian havaitsisi vaikka perssilmällään, jos sitä olisi tapahtunut.

Vaikka noin olisi, täysin varmasti et voi asiaa tietää, jollet ole koko ajan ollut puolisosi kanssa samassa paikassa, mukaanlukien työpaikka, työmatkat, harrastukset, kavereiden tapaamisen jne.

Olen eri, mutta luulisin myös yhteisten lasten paikalla olon hieman pidättelevän puolisoa toteuttamasta himojaan. Tällä hetkellä oma puolisoni on katsomassa lapsemme harrastusesitystä. Ja kun lapsia on useampia, aika vähiin jäävät ne tilaisuudet.

Vierailija
65/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HAhahah johtuu siitä kun naisilla on niin komeat miehet ja komea mies ei ole koskaan uskollinen.

Minulla on komea ja kohtelias mies, joten varmasti saa vierasta, jos haluaa. 

Mutta onko komeus syy uskoa, että varmasti se on pettänyt? Mitä mieltä palstamammat on? 

Vierailija
66/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta luulisin myös yhteisten lasten paikalla olon hieman pidättelevän puolisoa toteuttamasta himojaan. Tällä hetkellä oma puolisoni on katsomassa lapsemme harrastusesitystä. Ja kun lapsia on useampia, aika vähiin jäävät ne tilaisuudet.

Niin, unohdin mainita lasten kavereiden äidit. Puhelinnumerokin on jo valmiina puhelimessa.

Vierailija
67/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ukkoni inhoaa baareja ja tuntemattomia ihmisiä, ei käytä alkoholia ja on muutenkin oikea kotihiiri. Työpaikalla lähin työtoveri olen minä. Että te, jotka näette kristallipallostanne hänen pettävän, kertokaa ihmeessä, miten se oikein käytännössä onnistuu.

Hän voi pettää esim maksamalla onlyfans beibelle

Vierailija
68/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehistä suurempi osa on lapsettomia kuin naisista. Siitä voi päätellä ketkä pettää enemmän.

Ei voi. Siitä voi ehkä päätellä joidenkin miesten olevan useamman lapsen isä.  Tästä ei seuraa, että naiset pettäisi enemmän. 

En tiedä, mitä pitäisi päätellä siitä, että suhteellisesti suuremmalla osalla naisista on lapsia kuin miehistä. Ei se tarkoita, että naiset tai miehet olisivat pettäneet, mutta kyllä se sitä tarkoittaa, että joillakin miehillä on lapsia useamman naisen kanssa ja tuollaisia miehiä on selvästi enemmän kuin naisia, joilla on lapsia useamman miehen kanssa.

Tiedän itsekin miehen, jolla on yhteensä viisi lasta kolmen eri naisen kanssa. En ymmärrä, mitä naiset kyseisessä miehessä näkevät, kun hän on kuitenkin melko pienituloinen tavis, eikä kai erityisen komeakaan.

Vierailija
69/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen mies pettää, jos tilaisuus vain on. Ette te naiset niin erikoisia ole, että teidän takia miehenne jättäisi vierasta naimatta.

Näinhän se on!

N

Vierailija
70/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pettäminen on jo aivan hyväksyttävää jo vuonna 2025.

Fossiilit eivät vain tajua tätä.

Jokainen päättää ihan itse hyväksyykö pettämistä vai ei. Sä et sitä päätä muiden puolesta.

Vierailija
71/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehistä 44 % on pettänyt viimeisen vuoden aikana, aika rajua

https://www.vaestoliitto.fi/artikkelit/uskollisuus-lisaantyy/

Aika tarkoitushakuinen poiminta. Tuo luku koskee tutkimusvuosi 1999 ja 2007 ja silloinkin vain erillissuhteissa olevia miehiä. Erillissuhteella tarkoitetaan tuossa pareja, jotka eivät asu yhdessä. Naisten vastaava luku on muuten 38% (vuoden 1999 tutkimus).

Kuuluu tietyn sarjapettäjän mantroihin. Naristinen pikkunilkki.

Vierailija
72/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on parisuhteessa 2. Jos siihen tulisi kolmas pyörä, niin tilastollisesti hän olisi se joka pettää.

Kannattaa pysyä erossa siitä petollisesta kolmannesta pyörästä.

Vierailija
73/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä vaan voin. 30 vuotta yhdessä tekee kuule toisen niin tutuksi, että melkeinpä luemme toistemme ajatuksetkin.

Vierailija
74/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pettäminen tarkalleen tarkoittaa ?

Nussii jota muuta kuin vakituista kumppaniaan. Onko tää sulle ihan uusi juttu?

Voi kuule, ei ole noin yksioikoinen juttu. Jopa suudelmaa jotkut pitää pettämisenä tai ihastumista.

Vierailija
75/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, ettei nuoria enää parisuhteet saati perheen perustamiset kiinnosta. Miksi avata sydäntään ja luottaa, kun ei se toiselle merkitse mitään?

Vierailija
76/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän takia en halua olla missään tekemisissä yhdenkään miehen kanssa.

N42

Pettää kai lesbotkin mikäli tilaisuus tarjoutuu.

Vierailija
77/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, ettei nuoria enää parisuhteet saati perheen perustamiset kiinnosta. Miksi avata sydäntään ja luottaa, kun ei se toiselle merkitse mitään?

Niinpä. Ja kun vielä jotkut mieleltään sairaat hokevat mantrojaan kuinka pettäminen on aina oikein. 

Vierailija
78/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun mies petä. Mutta hän onkin tosimies.

Usko siihen jos haluat sun miehes tietty kuuluu tähän joka ei petä. Sanoisin et 98-99% miehistä pettää tilaisuuden tullen.  - n22 ja sinkku

Ne miehet pettää jotka saa siihen mahdollisuuden. Jos 22v nainen antaa vihreää valoa 30-55v perheen isälle, niin todennäköisesti isukki pettää.

En tiedä ihan 22 vuotiaista, mutta nuorempia naisia kyllä tulleet juttusille. Eipä kiinnosta, muuta kuin ehkä fantasiana. Eipä ole hyvät kaveritkaan pettäneet. Taitavat pettäjät olla hyvin yksinkertaisia.

-Setämies 40v

Vierailija
79/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttina vaan, että hyvä kysymys että mikä on pettämistä. Minun mielestäni se voi olla myös henkistä laatua, ei siihen aina nusuttelua tarvita. Oma puolisoni on viritellyt yhteyttä selän takanani vanhaan vaihto-oppilasheilaansa, käyvät sähköpostittelua jossa käydään läpi hyvinkin hlökohtaisia asioita, kerran myös tapasivat "salaa". Ja vaikka heillä ei olekaan mitään seksuaalista tuossa niin mielestäni tämä on tuntunut tosi ikävältä ja minulle se on pettämistä. 

Vierailija
80/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ukkoni inhoaa baareja ja tuntemattomia ihmisiä, ei käytä alkoholia ja on muutenkin oikea kotihiiri. Työpaikalla lähin työtoveri olen minä. Että te, jotka näette kristallipallostanne hänen pettävän, kertokaa ihmeessä, miten se oikein käytännössä onnistuu.

On käynyt joskus niin, että naapurin nainen, vanha luokkakaveri, kaukainen sukulainen tai harrastetäti on osoittanut kiinnostusta. Ja siitä se lähtee. Jopa veljen ex puoliso voi olla kiinnostunut. Nämä ei tietysti koske teitä, ovat vain esimerkkejä.

Miksi alapeukku? Tämä on oikeasta elämästä.