Onko vaihdevuosi-iässä normaalia että kolottaa polvista, lonkista ja muista nivelistä jatkuvasti?
Vai onko joku syöpä tai muuta vakavaa. Tuntuu että tämä on jokapäiväistä. Ei niin pahaa että esim häiritsisi työntekoa tai nukkumista mutta jos vain olen tekemättä mitään niin epämukava kolottava tunne koko ajan
Kommentit (34)
Joo, voi kuulua oireisiin. Paitsi niillä palstalaisilla jotka ei koskaan ikäänny.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla e i ole vv !! Miksi nykyään jauhetaan niistä joka paikassa ??? Oireita ei oo ollu koskaan . Punainen vain loppui. Ei muuta. Ei saisi yleistää. Mainoksetkin sellasia että ihan kun jokainen akka kärsisi niistä ! Ehei ei se niin mene tod.
Se, että sinulla ei ole olut muuta oireita kuin kuukautisvuodon lakkaaminen, ei merkitse sitä etteikö sinulla vaihdevuosia olisi ollut. aihdevuosista kohdallasi on yksi todiste: kuukautisvuodon loppuminen, joten sinullakin ne on ollut. Joillakin ne tosiaan voi mennä aikalailla ilman oireia ohi, mutta silti ne on olleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
P. reikää kutittaa. Johtuuko vaihdevuosista.
Korvakäytävien kutina on muuten yksi estrogeenin puutteen oireista.
Oikeesti? Olen ihmetellyt, miksi mun korvat kutisee koko ajan. Hitto tätä ikääntymistä. N53
Kyllä. Se on samaa settiä kuin vaginan kuivuminen. Iho kuivuu, silmät kuivuvat. Jopa hengityselimistön limakalvot voivat kuivua, joten vaihdevuodet aiheuttavat joillekuille myös yskää.
Mutta hormonikorvaushoito auttaa kaikkiin oireisiin.
Vierailija kirjoitti:
On se. Kalsiumtabletteja on hyvä ottaa.
Ehkä D vitamiini olisi se oikea. Magnesium joskus, joskus rauta jne.
Ei mulla ole kolotuksia. Jumppaan ja liikun aktiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
on
Helpottaa korvaushoidolla.
Gynelle, jos on elämää häiritseviä oireita.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla e i ole vv !! Miksi nykyään jauhetaan niistä joka paikassa ??? Oireita ei oo ollu koskaan . Punainen vain loppui. Ei muuta. Ei saisi yleistää. Mainoksetkin sellasia että ihan kun jokainen akka kärsisi niistä ! Ehei ei se niin mene tod.
Ae että. Oikeen ettien että. On se hieno homma, että sinulla ei ole mitään vaivoja ja päätit tulla siitä kertomaan tähän ketjuun. Olet varmasti myös elänyt terveellisesti, liikkunut ja olet normaalipainoinen.
On se normaalia, jos ravitsemus ja muut elintavat on ihan retuperällä.
Vierailija kirjoitti:
🤣
Kaikille naisille tulee vaihdevuodet. Jotkut pääsee helpolla oireiden suhteen. Sinä olet hksi heistä.
Miksi sä huudat? 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se. Kalsiumtabletteja on hyvä ottaa.
Ehkä D vitamiini olisi se oikea. Magnesium joskus, joskus rauta jne.
Myös d-vitaminiinia ja magnesiumia. Rautaa jos on huonot veriarvot.
Vaihdevuosissa olen ja pari kk sitten alkoivat nuo kivut. Olen syönyt lisäravinteita ja ne ovat vähentyneet lähes kokonaan.
Pitänee käydä mittauttamassa hormoniarvot tms, koska
1. Monella kivut loppuvat heti hormonikorvaushoidon alkaessa
2. Jalkakipu ei ole ainoa hormonivajeen seuraus vaan voi tulla nivelrikko ja masennuskin.
Ap, mikä on sun painoindeksi ja kehonkoostumus? Minkälaista liikuntaa harrastat ja kuinka paljon? Mitä syöt? Käytätkö mitään lisäravinteita (MSM auttaa nivelkipuihin)?