Onko vaihdevuosi-iässä normaalia että kolottaa polvista, lonkista ja muista nivelistä jatkuvasti?
Vai onko joku syöpä tai muuta vakavaa. Tuntuu että tämä on jokapäiväistä. Ei niin pahaa että esim häiritsisi työntekoa tai nukkumista mutta jos vain olen tekemättä mitään niin epämukava kolottava tunne koko ajan
Kommentit (34)
On se normaalia.Myös käsiä voi syyhyttää
Vierailija kirjoitti:
Meneekö ohi?
Vanhuusko? Mitä luulet?
P. reikää kutittaa. Johtuuko vaihdevuosista.
Estrogeenin puute on korjattavissa.
On se. Kalsiumtabletteja on hyvä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Korvakäytävien kutina on muuten yksi estrogeenin puutteen oireista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti? Olen ihmetellyt, miksi mun korvat kutisee koko ajan. Hitto tätä ikääntymistä. N53
On kuulemma, mutta tuollaiset oireet voi liittyä myös raudanpuutteeseen. Ole viisikymppinen ja noilla oireilla menin lääkäriin varmana vaihtaridiagnoosista, mutta ei ollutkaan kyse siitä, vaain raudanpuutteesta. Oli kuukautisetkin muuttuneet liian runsaiksi myooman vuoksi. Myooma poistettiin, vuodot niukkeni ja sitten katosi kaikki kolotusoireet samalla kun rauta-arvot alkoivat parantua.
Tuttua, ole tyytyväinen, jos yöllä ei kivut vaivaa ja saat nukutuksi. Se olisi jo paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
myös allergia voi aiheuttaa korvien kutinaa, tai vahatulppa
Kyllä, jalat oli kipeät koko ajan. Sain reseptin vagifemiin (saa myös ilman reseptiä) ja sen pitäisi vaikuttaa vain paikallisesti tuolla alakerrassa, mutta niin vain helpotti jalkakivut, joihin ei edes Burana 800 Mg auttanut.
Lämmintä päälle ainakin. Sisällä kylmää. Lisäpatteri? Vitamiinia, muttei kerralla ei liikaa. Mineraaleja. Ravintoa, nesteitä, suolaa sopivasti (jodi vai ilman). Hyvä tyyny joka tukee muttei purista. Entä hormonien tasoittuminen, onko joku vaihe menossa. Lepo tärkeää ja ei stressiä mielellään, vaikka sitä kai tavallaan joku meille yrittää luoda koko ajan. Proteiinia vaikka kana, perunaa tai riisiä, vihreää? Entä elektrolyytit.
Korvat myös kutisee...ja silmät kuivuu t. Ap
Vierailija kirjoitti:
Korvat myös kutisee...ja silmät kuivuu t. Ap
otan magnesiumia, ja b vitamiinia ja kuiviin silmiin tyrniöljykapseleita (jotka siis ihan tutkitusti auttaa limakalvo ongelmiin ja kuiviin silmiin).
Vierailija kirjoitti:
Meneekö ohi?
Minulla ainakin vaihdevuosivaiheessa polvien nivelkipu loppui, kun kuukautisetkin loppuivat. Mitään hormonihoitoa en käyttänyt.
Minulla oli ennen kuukautisia tuota jalkakipua, joka sitten aina helpotti kun kuukautiset alkoivat. Kun kuukautiset loppuivat, niin sama piinaava jalkakipu alkoi. Koko jalat on niin kipeät, että ei meinaa saada nukuttua eikä pysty yksilöimään, että missä.kohtaa se kipu on. Välillä koskee polveen ja väillä reiteen ja välillä sääreen. Kipu ikäänkuin vaeltaa ympäri jalkoja ja jalat on levottomat.
on