Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko autismin kirjolla oleville tyypillistä...

Vierailija
04.04.2025 |

ajatella että muut ovat itsensä kaltaisia? Vai sanoisinko pikemminkin heimoutumisajattelua ja tällainen nepsyleimakortin käyttö muihin jotka vaikuttavat nepsyiltä mutta ovat normoja? Itseäni veetuttaa perhanasti kaipuuketjussa ilmenevänä diagnoosipakotus. Empatiani autismin kirjolla olevia kohtaan on vähentynyt tuon vuoksi. Tulee mieleen idiotismi ja imbesillismi tuosta diagnoosipakotuksesta.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on kaikille ihmisille tyypillistä ja luontaista vähän olettaa, että muut ajattelevat samalla tavalla. Eihän kultainen sääntö muuten toimisi. 

Joo, mutta autistille tuntuu olevan lähes mahdotonta ymmärtää, että muut ajattelevat eri lailla, osaavat erilaisia asioita ja tykkäävät erilaisista asioista. Näin olen päätellyt oltuani vuosia autistin kanssa tekemisissä.

Vierailija
22/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autismijankkaaja taas palstalla

Kerro tästä jankkaajasta, tää aloitus ärsyttää mua myös, ja musta tuntuu että mä annoin kerran autisti jankkaajan kuvan tällä viikolla yhdessä aloituksessa

Autismin kirjo-jankkaajia esiintyy kaipausketjussa kiusaamassa AvPD piposarua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on kaikille ihmisille tyypillistä ja luontaista vähän olettaa, että muut ajattelevat samalla tavalla. Eihän kultainen sääntö muuten toimisi. 

Joo, mutta autistille tuntuu olevan lähes mahdotonta ymmärtää, että muut ajattelevat eri lailla, osaavat erilaisia asioita ja tykkäävät erilaisista asioista. Näin olen päätellyt oltuani vuosia autistin kanssa tekemisissä.

Kerrankin joku saatana puhuu järkeä! Samaa mieltä. Itse olen korkeintaan estynyt persoona ja ymmärrän liiankin hyvin että mun jutut eivät ole muiden mieleen välttämättä.

Vierailija
24/24 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apn kannattaisi harjoitella ilmaisemaan itseään selkeästi ja ymmärrettävästi. 

Vihaisena on hitusen hankalaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi