Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko akateemisen miehen ( tohtori) ja huonosti koulutetun naisen suhde onnistua?

Vierailija
04.04.2025 |

En halua, että mies häpeäisi minua ja tulen aina tuntemaan alemmuuskompleksia hänen seurassaan. En ole tyhmä, mutta nykyäänhän koulutuksen puute= tyhmyys, vaikka asia ei olisikaan näin. Olen siis pelkästään ammattikoulun käynyt sekä myöskin yo. 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Ikä, painoindeksi, kuppikoko ja onko #2 exit only?

Tämä viesti ei tainnut tulla tohtorismiehen näppikseltä. 😂😁

Ei sitä tiedä. Koulutus kun ei tunnetusti läheskään aina korreloi sivistyksen tai käytöstapojen kanssa.

Vierailija
22/33 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla ollut samankaltaisia kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu haluatko tehdä vapaa-ajalla miehen ja hänen läheistensä tekemiä asioita. Viihdytkö? 

Jos kutsut miehen tapaamaan tuttujasi viihtyykö hän vai motivoiko silloin lähinnä viina ja nätit kaverit? Miksi mies jaksaisi seurassa? 

Vierailija
24/33 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni mies on ollut valmis ja halukas asettumaan parisuhteeseen itseään vähemmän koulutetun kumppanin kanssa. - Mutta toisinpäin asia on viime vuosikymmeninä olevan syystä tai toisesta omaamaan enemmän kitkaa. 

Aika moni nainen elää mieluummin sinkkuna kuin asettuisi parisuhteeseen itseään huomattavasti vähemmän koulutetun miehen kanssa, ellei tämä mies ole muutoin jotain todella erityistä; kuten etevä käsisitään tai IT.miljonääri tai muu self made man, joka ei ennättänyt käydä opintojaan loppuun kun hänestä tuli miljonääri. 

Yleisemmin tätä ongelmaa kutsutaan kohtaanto ongelmaksi, jossa kärjistäen vähäisen koulutuksen omaava miehet asuvat maaseutumaisemmassa ylmpäristössä kun taas koulutetuimmat naiset betoniviidakossa. Vamaan moni heistä saattais pariutua toistensa kanssa mutta ongelma on, että missä he kohtaisivat? 

Ja tosiaalta myös mihin asettusivat.  Onnekkaimmat totta kai onnistuvat mutta elämme yhä monimutaksiemmassa ja koulutususkovaisemmassa maassa, jossa erityisesti vähäisen koulutuksen omaavilla miehillä on haastetta löytää kumppani.

Vierailija
25/33 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No haluatko seurustella ihmisen kanssa jonka seurassa tunnet alemmuuskompleksia.

Juuri sitä tarkoitan. Vaikka mies itse ei halveksuisi, niin muut tekee varmasti sen hänen puolestaan. Ystävät, työkaverit, tutut... En tosiaan haluaisi, että minua joku häpeää. Ap

Ihan tavan ihmisiä tohtoritkin ovat ja valtaosalla ystävät tai tutut tuskin ovat kaikki tohtoreita. Tohtoreitakin on moneen junaan. Itse olen tohtori (työläissukutaustalla) ja työkavereita on yliopistolla monella koulutustaustalla amiskoulutuksesta lähtien. Harvempi töissä edes puhuu puolisoistaan ja olen tavannut vain muutaman työkaverin puolisot. Ikinä en ole kuullut että kukaan olisi arvostellut muiden puolisoita (paitsi ehkä niitä jotka ovat olleet samassa paikassa töissä). 

Vierailija
26/33 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu haluatko tehdä vapaa-ajalla miehen ja hänen läheistensä tekemiä asioita. Viihdytkö? 

Jos kutsut miehen tapaamaan tuttujasi viihtyykö hän vai motivoiko silloin lähinnä viina ja nätit kaverit? Miksi mies jaksaisi seurassa? 

Mikä ihmeen viina ja nätit kaverit? En juo melkein ollenkaan alkoholia ja mitä kaverit tähän liittyy? Harrastan lukemista, musiikin kuuntelua ( ei suomipoppia) ja kokkailua.

Vierailija
27/33 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtori vastaa:

Mieheni on yo + opistotasoinen tutkinto. Hän ei ole ns. lukenut eikä tule akateemisesta perheestä, mutta hänellä on normaali yleissivistys, terve itsetunto ja hyvät sosiaaliset taidot eli on välitön, kohtelias ja kiinnostunut muista ihmisistä. Hän pärjää loistavasti missä tahansa akateemisissa tilaisuuksissa minkä tahansa professorin tai huippututkijan seurassa, jopa paremmin kuin minä, joka olen ujompi. En ole koskaan hävennyt häntä vaan päinvastoin ihaillut. Ap, muista että akateemiset ihmiset on ihan tavallisia ihmisiä. He saavat puhua tieteestä tarpeeksi töissä ja saattavat paljon mieluummin jutella vaikka harrastuksista, ruuasta, lapsista, kissoista tai matkustelusta. Kollegani ja akateemiset tuttavani omaavat myös sellaista sydämen sivistystä, että haluavat kaikkien viihtyvän ja valitsevat keskustelunaiheet sen mukaan. Jos haluat kehittää itseäsi, niin seuraa uutisia ja yhteiskunnan tapahtumia, uskalla hymyillä ja vahvista tavallisia käytöstapoja, kuten ystävällisyyttä ja kuuntelemisen taitoa, sekä itseluottamustasi.

Vierailija
28/33 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ettei, näin tohtorimiehenä ihan mielelläni olen vähän vähemmän koulutettujen naisten kanssa.

Vierailija
29/33 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sairasnhoitaja ja ex mies jonka kanssa 2 yhteistä lasta, on teknillisen fysiikan tohtori. En ollut väitöskirjatilaisuudessa tai muissa juhlissa koskaan, mies ei edes pyytänyt. Siskonsa oli väitöskirjatikaisuudessa. Häpesi minua aina, vaikka piti ulkonäöstäni ja luonteestani. Seksin takia kuulemma kanssani oli. 

Vierailija
30/33 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on tohtori, minä "vain" maisteri, mutta töissä ihan hyvässä tehtävässä.

En usko, että miehelleni vaimon koulutuksella on mitään väliä.  Ehkä jopa vielä matalamman koulutettu olisi mieleisempi. 

Miehen kavereista ovat kaikki tohtoreita (piti oikein miettiä, näin todella on). En usko, että juuri kukaan miehen kavereista tietäisi koulutustani saati työtäni. Sen tietävät, että olen hyvä leipomaan ja laittamaan ruokaa. Olen kyllä jutellut kavereiden kanssa. Koulutuksestani ei siinä ollut mitään apua.

Poikamme ei vielä ole tohtori (toivottavasti pian on). Hän seurustelee nykyisin korkeasti koulutetun naisen kanssa. Kaikista onnellisin poika kuitenkin tuntui olevan iloisen, silloin amiksessa olevan tytön kanssa.  Heillä näytti synkkaavan hyvin.

Sanoisin, että miehelläni ja pojallani on sama ongelma minun ja pojan avokin kanssa. Miehet tykkäävät selittää asioita ja päteä. Me koulutetut naiset ei jakseta moista turhaa selittämistä.

Vierailija
31/33 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tietäisit millaisia dillejä tohtoreina on. Se ei todellakaan ole mikään älykkyyden merkki. Sinnikkyyttä se tosin vaatii ja joissain tapauksissa kunnianhimoa. Muuten siihen pystyy kyllä melkein kuka tahansa (jopa minä).

Vierailija
32/33 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät noi mitään vaikuta.  Voihan se tohtorikin olla, ylipainoine, eikä mikään filmitähti ulkonäöltään.

Mutta kuinka se yhteiselämä sujuisi?

Olisko teillä yhteisiä keskustelun aiiheita? Tai samantyyppisiä harrastuksia?

Tai ystäviä, joiden kanssa kumpikin puoliso jutella täysillä, kun menette kylään tai teille tulee ystäviä syömään.

Mikä teitä muka yhdessä pitäisi, jos ei ole mitään liimaa yhdessäoloon.

Mutta toki salarakkaana oleminen onnistuu, mikäli molemmat ovat niin lätkässä toisiinsa, että fantasiat pitää toteuttaa sängyssä pyörähtelemällä.

Vierailija
33/33 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä viesti ei tainnut tulla tohtorismiehen näppikseltä. 😂😁

Ei sitä tiedä. Koulutus kun ei tunnetusti läheskään aina korreloi sivistyksen tai käytöstapojen kanssa.

Riippuu siitä,  millaisessa kodissa on kasvanut.  Onko ne käytöstavat ja muu fiksu käytös jo opettu omassa kodissa.

Ja riippuu siitäkin, millaisessa seurassa liikkuu?  Keiden, tai millaisten ystävien ja kavereiden seurassa hengailee.