Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä oon äiti, enkä osaa tehdä lapsilleni muuta ruokaa kuin perus-, kuten makaroonilaatikkoa, kalapuikkoja, nakkikastiketta

Vierailija
04.04.2025 |

Jauheliha- tai nakkikeittoa ja muuta saman tyyppistä perusruokaa. En oo ikinä oppinu tekemään mitään gourmetruokia. Mutta onneksi näilläkin keittotaidoilla on lapset hyvin kasvaneet. 

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei tykkää vesilötkövihanneksista, eli kannattaa tarjota napakkaa, esim kevyesti grillattua ja kylkeen dippiä.

Vierailija
82/92 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noilla ruoilla paisuu, saa puutostiloja ja elintapasairauksia. Varsinaista "terveellistä kotiruokaa"!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies hoitaa nuo kokkaus hommat ja hyvä niin koska mulla osaaminen rajoittuu tyyliin makaroonilaatikkoon ja omelettiin.

Kokkaaminen on ihan helppoa, jos on vähänkään kiinnostusta. Googlaat vain reseptin ja noudatat ohjeita. Onnistuu keneltä vain.

Ei muuten onnistu. Monet reseptit ohjaavat ruuanlaittajaa niin, että  joku ruoka "keitetään kypsäksi". Miten kauan niiden kypsentäminen kestää? Osaamattomalle on myöskin mystistä, jos pitäisi lisätä maustetta x ja y, mutta missään ei kerrota kuinka paljon. Onnistuin keran löytämään keittokirjan, jossa neuvotaan epävarmoille kokeille kädestä pitäen. Kirja oli ruotsiksi, mutta sitä on ehkä julkaistu suomeksikin. Se oli hyvin seikkaperäinen ja olen uskaltanut sen avulla kokeilla itselleni outoja ruokia.

Vierailija
84/92 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jokapäiväiseen kaljaan on ap:lla varaa?

Eihän tässä rahan puutteesta puhuttu. Joillain se on aina viina mielessä, mutta siihenkin on apua saatavilla, kunhan ensin myönnät ongelmasi <3

Vierailija
85/92 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään ongelmaa. Minäkin kasvoin terveeksi aikuiseksi vastaavalla ruoalla. Säästyy paljon rahaa ja aikaa kun ei tarvitse himoita mitään homejuusto-avokadohässäköitä.

Jälkimmäisiäkin on hyvä välillä olla, ettei nyt ihan rajoittunut makuaisti tule. Olen asunut miehen kanssa, joka oli lapsuudenkodissaan tottunut syömään vain kaikkein tavallisimpia suomalaisia kotiruokia, ja se nirsous ja asennevammaisuus kaikkea vähänkin erikoisempaa saati etnisempää syötävää kohtaan oli todella rasittavaa. Ihan jo jokin juustokakku oli sille liikaa ja valivali, aina olis pitänyt olla kermakakku mansikoilla.

Kaikki eivät pidä juustokakusta, vaikka olisivat kokeilleen monia makuja.

Vierailija
86/92 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jokapäiväiseen kaljaan on ap:lla varaa?

Eihän tässä rahan puutteesta puhuttu. Joillain se on aina viina mielessä, mutta siihenkin on apua saatavilla, kunhan ensin myönnät ongelmasi <3

Juu ei puhuttukaan. Ainoastaan puhuin ruuanlaittotaidon puutteesta. Ap

Vierailija
87/92 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ruuanlaitto mitään tiedettä ole, kyllä varmasti osaat noudattaa aika moniakin netistä löytyviä ohjeita. Kokeilemaan vaan! Tosin, hyvin pärjäätte noilla perusresepteilläkin.

Entinen miesystävä sanoi, että se on nimenomaan tiedettä tai siis kemiaa. Tämän lausahduksen sain kuulla taisteltuani erään taikinan kanssa. Lisäsin aineet vähän väärässä järjestyksessä ja sitten  ihmettelin minkä takia taikinan muokkaaminen ei tunnu kivalta. Myöhemmin noudatin aina ohjeita ja jotkut asiat sujuivat helpommin.

Vierailija
88/92 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän noilla ruoilla paisuu, saa puutostiloja ja elintapasairauksia. Varsinaista "terveellistä kotiruokaa"!

Aina voi käyttää tummaa makaronia, joka on terveellisempää. Porkkanat, jotkut omenat ovat edullisia, niitä nyt ainakin pöytään.

Vierailija
89/92 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osaan tehdä vaikka mitä ruokia ja mielelläni kokeilen ja opettelen uusia. Silti meillä ne lasten suosikkiruoat on nämä perusmakaronilaatikot ja nakkikastikkeet, lihapullat, kalapuikot, ym. 

Vierailija
90/92 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä osaan tehdä vaikka mitä ruokia ja mielelläni kokeilen ja opettelen uusia. Silti meillä ne lasten suosikkiruoat on nämä perusmakaronilaatikot ja nakkikastikkeet, lihapullat, kalapuikot, ym. 

Näin meilläkin. "Lapset" ovat kyllä jo lähes täysikäisiä, mutta kolmesta lapsesta vain yksi tykkää kokeilla mitään uutta. Toiset vaan sanoivat, että miksi pitää kokeilla mitään kun jos tietää jo, mistä pitää.

Kerran viikossa kuitenkin kokeilen, kun en jaksaisi aina laittaa niitä samoja. Joskus uppoaa, yleensä ei niin hyvin

Vierailija
91/92 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuossa sinulla kuitenkin yritystä, kun sentään teet kalapuikot itse! Mitä kalaa käytät? Ja teetkö tuplaleivityksen? Kananmuna-venhnäjauho-kananmuna-korppujauho?

Vehnäjauho - kananmuna - murskattu corn flakes 

Tuplaleivitys aloitetaan jauhoilla, ei munalla.

Vierailija
92/92 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kokkailen kaikenlaista, mutta parhaiten lapsille tuntuu uppoavan ne makaronilaatikot, nakkikastikkeet ja muut perinteiset. Ja kieltämättä pidän niitä itsekin sellaisena "lohturuokana", josta tulee hyvä mieli.

Ps. Ruskeakastikkeen tein varmaan 100 kertaa ennen kuin onnistuin. Salaisuus on se, että rasvaa pitää olla todella paljon, muuten kökkäröityy.

No ei pidä, kohtuu määrä rasvaa ja jauhoja.