Mä oon äiti, enkä osaa tehdä lapsilleni muuta ruokaa kuin perus-, kuten makaroonilaatikkoa, kalapuikkoja, nakkikastiketta
Jauheliha- tai nakkikeittoa ja muuta saman tyyppistä perusruokaa. En oo ikinä oppinu tekemään mitään gourmetruokia. Mutta onneksi näilläkin keittotaidoilla on lapset hyvin kasvaneet.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Minun äiti oli hirviö. Pahoinpiteli sekä henkisesti että fyysisesti ihan ensimmäisistä muistikuvista. Olisin vaikka nähnyt nälkää, jos olisin sillä tavoin saanut oikean rakastavan äidin.
Joopa joo, mutta oli varmaan hyvä kokki?
Onhan tuossa sinulla kuitenkin yritystä, kun sentään teet kalapuikot itse! Mitä kalaa käytät? Ja teetkö tuplaleivityksen? Kananmuna-venhnäjauho-kananmuna-korppujauho?
Tekemäsi ruuat ovat ihan hyviä. Voithan joskus tehdä vaikka pitsan tai makkaraperunat.
Osaisin laittaa ruokaa, mutta inhoan sitä. Teen useimmiten jotain yksinkertaista pastaa, esim. broilerista. Voimme syödä pastaa monta kertaa viikossa. Siihen viereen naposteluporkkanoita. Kun lapset olivat pieniä, oli usein pinaattilettuja, joskus lihapiirakoita pahvilautasilta, ne syötiin terassilla. Mies tekee viikonloppuisin monimutkaisempia ruokia, se on hänen juttunsa.
Älä huoli, ihan peruselämää.
Ihan terveen ja hauskan nuoren naisen itsekin sain kasvatettua ilman gourmeita. Varmaan yhden käden sormilla voi laskea ne kotiruuat mitä tein kun vielä yhdessä asuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Osta ihan peruskeittokirja, sillä pärjää pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kokkailen kaikenlaista, mutta parhaiten lapsille tuntuu uppoavan ne makaronilaatikot, nakkikastikkeet ja muut perinteiset. Ja kieltämättä pidän niitä itsekin sellaisena "lohturuokana", josta tulee hyvä mieli.
Ps. Ruskeakastikkeen tein varmaan 100 kertaa ennen kuin onnistuin. Salaisuus on se, että rasvaa pitää olla todella paljon, muuten kökkäröityy.
Ruuat sulla ihan ok, mutta asenne väärä kun opetat lapsille, että ruoka lohduttaa. Lohturuoka on peestä.
Voi pöljä sentään. Eikö ruuasta saa tulla hyvä mieli? Oletko sinä itse sitten perusruuan jälkeen naama jatkuvasti norsunveellä? Vai oletko sinä niin kuin Hanna Partanen, että arkiruuan ei tarvitse maistua hyvältä?
Kaikki muutkin tekevät tavallista kotiruokaa ja sitä ihmiset yleensä haluavatkin syödä. Meillä on usein juuri jauhelihakastike, kanakastike, makaronilaatikko, lihapullat, lohi, kalasoppa, hernekeitto, kalapuikot, makkarakastike, kaalilaatikko -linja. Lisukkeina keitetyt perunat/riisi/pasta/muusi ja lisäksi salaatti tai raaste, ehkä puolukoita.
Jälkkärinä pannukakkua tai marja-/hedelmärahkaa.
Aika perusruokaa.
Mutta jokapäiväiseen kaljaan on ap:lla varaa?
Hyi saatana! Lapsilla varma diabetes
Osaat jo tehdä laatikkoruoan, siitä on hyvä jatkaa. Nehän ovat todella helposti muunneltavissa, ja esimerkiksi makaronilaatikkoon on helppo piilottaa kasviksia. Jos lapsesi syövät hyvin ja saavat tarvittavan ravinnon, en näe mitään ongelmaa. Moni lapsi tykkää toistosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kokkailen kaikenlaista, mutta parhaiten lapsille tuntuu uppoavan ne makaronilaatikot, nakkikastikkeet ja muut perinteiset. Ja kieltämättä pidän niitä itsekin sellaisena "lohturuokana", josta tulee hyvä mieli.
Ps. Ruskeakastikkeen tein varmaan 100 kertaa ennen kuin onnistuin. Salaisuus on se, että rasvaa pitää olla todella paljon, muuten kökkäröityy.
Ruuat sulla ihan ok, mutta asenne väärä kun opetat lapsille, että ruoka lohduttaa. Lohturuoka on peestä.
Voi pöljä sentään. Eikö ruuasta saa tulla hyvä mieli? Oletko sinä itse sitten perusruuan jälkeen naama jatkuvasti norsunveellä? Vai oletko sinä niin kuin Hanna Partanen, että arkiruuan ei tarvitse maistua hyvältä?
Elämä on tuskaa ja taistelua, on paras opettaa lapset siihen. Oikeastaan lasten pitäisi kamppailla päivittäin siitä, kuka saa eniten ruokaa ja kuka näkee nälkää. Lohtu on heikoille.
Vierailija kirjoitti:
Osta ihan peruskeittokirja, sillä pärjää pitkälle.
Miks pitää ostaa kirja? Netti on täynnä ilmaisia ohjeita 😅
Vierailija kirjoitti:
No tuollaisista ruoistahan ne lapset tykkääkin. Ei ne mistään erityisen gourmeteista tykkää. Ehkä voisit opetella lisäksi muutaman erilaisen pastaruoan. Esimerkiksi pasta bolognese, tonnikalapasta, lohipasta, kanapasta.
Eiköhän ap pastaruokia ole just tehnyt. Niitä ny kaikki tekee, niin helppoa sotkea niitä minkä knssa vaan yhteen.
Vierailija kirjoitti:
No tuollaisista ruoistahan ne lapset tykkääkin. Ei ne mistään erityisen gourmeteista tykkää. Ehkä voisit opetella lisäksi muutaman erilaisen pastaruoan. Esimerkiksi pasta bolognese, tonnikalapasta, lohipasta, kanapasta.
En mä kyllä lapsena keitoista tykännyt
Tuskin sinä niitä kalapuikkoja itse teet?
Minä osaan tehdä gourmetruokaa mutta teen aika harvoin. Yleensä tulee tehtyä ihan samoja kuin AP.
Jos haluaa tehdä todella hyvää ruokaa niin missään ei voi oikaista. Myös aikaa kuluu kun pitää keitellä liemipohjat.
Meillä ei ollut muuta kun Saarioisten maksalaatlikkoo, pyttipannua tei helvetin pahanmakuista ja sitkeetä lihakeittoa jossa ei ollut mitään mausteita. Liha oli niin sitkeetä ja läskistä ettei hampaillakaan saanut sitä pilkottua tai millään välineillä.