Sokeria työnnetään leipomoissa
Sokeria työnnetään joka paikkaan, se on hullua. Ällöttää varsinkin pullat joiden päälle laitetaan sokerikasa. Fazer laittaa kermakääretottujen päälle raesokeria, aivan älytöntä. Sokerista pääsee eroon muutamassa viikossa, kun lopettaa sen käytön. Monissa tilaisuuksissa näkee, kun ihmiset raapii sokeria pois pullista. Kyllä makea maistuu, mutta ihan vähän kerrallaan ja diabetes vaanii kulman takana aika monia.
Kommentit (21)
Tiesitsä muuten, että kuluttajat saisivat kauppaketjut nopsaan kyykkysilleen, jos he alkaisivat boikotoida sokeroituja tuotteita! Miettikää sitä VALTAA!
Sokeria löytyy todella yllättävistä tuotteista, samoin suolaa. Kun lukee tuotetiedot voi yllättyä pahasti.
Leivo perkele ite niitä sokerittomia pullias. Ei se Fazer pakota sokeripulliaan ostamaan. Älytöntä marinaa taas.
Olen pari kertanut antanut Fazerille palautetta juuri tästä turhasta ylimääräisen sokerin käytöstä. Ei sellaista palautetta oteta vakavasti. Useimmat suomalaiset on totutettu siihen, että leipomuksen päällä pitää olla raesokeria tai sokerivesikuorrutus tai tomusokeria.
Ap ajattelee, ettei pullassa itsessään ole sokeria.
Hei
se on harhakäsitys että diabetes tulisi sokerista
Diabeteksessa insuliinin vaikutus elimistössä on puutteellista ja verensokeripitoisuus kasvaa. Insuliini on elimistön aineenvaihduntaa säätelevä hormoni ja tärkein verensokeritason säätelyyn osallistuva hormoni. Insuliini päästää verenkierrossa olevan sokerin siirtymään soluihin polttoaineeksi ja varastoitumaan maksaan.
Diabeteksessa insuliinin vaikutus elimistössä on puutteellista, sillä insuliinihormonin eritys on saattanut loppua, sen määrä on riittämätön elimistössä tai sen vaikutus on heikentynyt (insuliiniresistenssi) riippuen diabeteksen eri muodoista. Diabetes jaetaan kahteen eri päätyyppiin: tyypin 1 eli nuoruustyypin ja tyypin 2 eli aikuistyypin diabetekseen. Näiden väliin mahtuu monta erilaista diabeteksen välimuotoa.
Runsasrasvainen ruokavalio ja tupakointi ovat riskitekijöitä
Se pulla on itsessään se riskitekijä ja sokeri päällä on pieni rippunen
toki monet, minäkään en tykkää kovasta sokerista pullan päällä
Minä valitan glukoosifruktoosisiirapista, glukoosisiirapista ym ja etenkin
MALTODEKSTRIINISTÄ
MIKSI NÄITÄ TUNGETAAN KAIKKIIN RUOKIIN, LEIVONNAISIIN JA HERKKUIHIN HYI STNA
Joku ostaa pullaa ja itkee kun siinä on sokeria. Ei hyvää päivää. Leipokaa itse paskat mauttomat pullanne
Vierailija kirjoitti:
Hei
se on harhakäsitys että diabetes tulisi sokerista
Harhaa vain
Olen töissä pienehkössä leipomossa. Meillä kannetaan sokerit varastosta.
Kannattaa tehdä itse pullaa, niin saa maukasta ja voi laittaa vähemmän sokeria. Monet kaupan pullat ovatkin turhan makeita.
Fazer ja Valio ovat oikein kunnostautuneet tossa makeuden lisäämisessä. Karmeita oli kun kaupan Fazer-leipomon hyllyllä oli Herkkufocaccia. Tehty rapsiöljyyn. Rypsi-ja rapsiöljyä ei pitäisi käyttää missään ihmiselle tarkoitetussa ruuassa
Kyl oon huomannut saman sokeri hulluutta meunaako tappaa ihmiset sokerilla sitä pitää vähentää oksettaa steviaa tilalle onkstää sitä et lääkäri tienaa .. sokeriton noiden myrkkyleivonnaisten tilalle..hyllyt notkuu epäterveellistä sokerikarkkiijäätelöö...valkoista viljaa tukkii suolen vaaraa muuttuu sokeriks ei sitä hullukaa syö.. myrkkyä ruokiin👹👺👿💀🤮🤢
Minusta se rasvamössö on pahinta, jos on oikein rasvoissa lilluva munkki tai transrasvaa.
Fazerin tulisi pysytellä suklaan valmistuksen parissa.