Mitä syötte karkkien sijaan?
Kommentit (81)
Poppareita ja maapähkinöitä, rusinoita.
Vierailija kirjoitti:
Täh, en mitään, syön karkkia. Kerran viikossa sallin itselleni karkkipäivän, jos mieli tekee. Ihan vitsi yrittää karkinhimoon vetää jotain pähkinää tai taateleita.
Ei mulla ole mitään varsinaista karkkihimoa.
Ap
Juon likööriä, tuota niin ihanaa nestemäistä karkkia.
Hedelmiä, ne on luonnon karkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh, en mitään, syön karkkia. Kerran viikossa sallin itselleni karkkipäivän, jos mieli tekee. Ihan vitsi yrittää karkinhimoon vetää jotain pähkinää tai taateleita.
Ei mulla ole mitään varsinaista karkkihimoa.
Ap
Miksi sitten on tarvetta saada karkin tilalle jotain? Ihan vain napostelun tavasta? Jos minulla ei ole karkin-/sipsinhimoa, niin en syö mitään.
Jaa no mulla ei ole koskaan ollutkaan tapana napsia karkkeja, mutta välillä kun tekee mieli makeaa, syön kahvin kanssa jotain paakelsia, tai jäätelöä. Usein makeanhimon taltuttamiseen riittää ihan makeat hedelmät tai marjat, kuten viinirypäleet, mansikat, vadelmat, persikat... niin ja persimoni on muuten erityisen makea hedelmä. Kuivatut hedelmät on sitten vieläkin makeampia, ne on jo mulle vähän liiankin makeita ainakin sinällään syötyinä, mutta jos on tottunut karkkeihin, kannattaa kokeilla.
Marjoja ja hedelmiä
Leivonnaisia, niitäkin voi tehdä jopa sokerittomasti
Pähkinöitä ja rusinoita, taateleita
Raakasuklaata
Vaniljajäätelö on aina hyvä, päälle voi laittaa mitä tahansa, kastikkeita tai vaikka niitä hedelmiä, hilloa, suklaalevitettä, makujauheita (lakritsinjuurijauhe on hyvää)
Ostin perjantaina minivesimelonin kaupasta tänään herkuttelin sillä.
Kaikkea mitä saan dyykattua roskiksista.
Onko syödä jotakin kun ei ole nälkä?
En syö karkkia enkä karkin korvikkeita. Ei ole tarpeen kun opettaa kehon siihen, ettei ole tarvetta himota makeaa
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä niitä K-plussan tarjousjätskituutteja. Viisi meni illassa.
Miksi myrkytät itseäsi vapaaehtoisesti tarpeettomalla sokerilla ja lisäaineilla?
En syö mitään karkkien sijaan. Syön joskus karkkeja, lähinnä kahdessa tilanteessa. Pidemmillä automatkoilla (>200 km) autossa usein on "matkakarkkeja" - nesteytys ja lisäsokeri pitävät yllä vireystilaa. Sitten harvemmin kun tarvitsee pikaista energiaa, saatan pureksia suklaapatukan.
Vierailija kirjoitti:
En syö karkkia enkä karkin korvikkeita. Ei ole tarpeen kun opettaa kehon siihen, ettei ole tarvetta himota makeaa
Ja sanon tämäm entisenä sokerihiirenä, joka ennen himoitsi makeaa ja tänä päivänä en syö yhtään. Ei tarvita ollenkaan itsekuria kun ei tee mieli. Alun totuttelussa toki tarvittiin itsekuria, mutta swn käyttö loppui nopeasti kun loppui tekemästä mieli
Pilkon omenan lohkoihin, taateleita, rusinoita.Yritän vähentää valkoista sokeria ja lisäaineita.
Marjat on mulle hyvä vaihtoehto. Pakkasessa aina esim marjasekoitusta, missä mustikkaa, mansikkaa, vadelmaa. Tyklään tosi paljon.