Mitä syötte karkkien sijaan?
Kommentit (81)
Olen nyt ollut ilman herkkuja ja lisättyä sokeria useamman viikon. Syön hyvin oikeaa ruokaa. Koskaan en ole panostanut ruokaan kuten nyt. Herkkuja ei tee mielikään.
Maa pähkinöitä ainakin kourallinen pitäisi syödä joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi syödä jotain karkkien tilalle? En syö karkkeja. Päivän mittaan napsin kulhosta makeita kirsikkatomaatteja ja erilaisia pähkinöitä.
Koska haluan napostella jotain kun katson elokuvaa. Päivän mittaan napsiminen on epäterveellistä sekä keholle että hampaille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi syödä jotain karkkien tilalle? En syö karkkeja. Päivän mittaan napsin kulhosta makeita kirsikkatomaatteja ja erilaisia pähkinöitä.
Jos et ymmärrä esim konditoriataiteen merkitystä gastronomiassa, otan osaa köyhään elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Kaivan räkää nenästä.
Popsitko ne löntit kanssa vai hierasetko pöydän kulmaan?
Pähkinöissä on monia ravintoaineita, jotka vaikuttavat suotuisasti sydäntaudin riskitekijöihin. Ne sisältävät muun muassa tyydyttymättömiä rasvoja, kasvikunnan proteiinia, arginiinia, antioksidantteja, polyfenoleita ja kuitua.
https://suomenterveysravinto.fi/blogi/pahkinoiden-10-terveyshyotya/
Esim. jotain näistä
- kaakaota ja voileipäkeksejä
- jääkaappikylmiä viinirypäleitä
- omenaviipaleita (joskus maapähkinvoin tms. kanssa)
- pari makutaatelia
- vispipuuroa maidolla
- porkkanaa (jos on makeaa ja mehukasta)
Nuokin maistuu makealle kun tottuu karkeista pois/vähemmälle. Juuri nyt mulla valitettavasti työkiirettä ja syön karkkia useammin ihan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön ruokaa silloin kun on nälkä. Eihän muuten tarvi edes syödä mitään eikä herkkuja tarvi syödä muutenkaan koskaan
Kun ruoan jälkeen syö jälkiruoan se syöminen saa luonnollisen pisteen. Näin tehdään kulttuurimaissa joissa ollaan terveempiä.
Puahhaahahhaa, anna mun kaikki kestää. Terveen ja monipuolisen ruokailun jälkeen ei pitäisi tarvita sokeripiikkiä.
Mä syön illalla suklaan/jäätelö himoon Valion Proteiinivanukkaan, suklaan tai toffeen makuisen.
Minun herkkuni on proteiinivanukas.
Mulla kerran viikossa herkkupäivä, jolloin syön ihan sitä karkkia. Mitään lihoamista tms ei ole tapahtunut, kun muuten syön melko terveellisesti.
Jos olen karkkilakossa, tai jossain vastaavassa, niin banaania syön paljon. Samoin alkuun pitää saada taateleita ja kuivattuja aprikooseja. Parin viikon jälkeen karkki ei enää pyöri mielessä, ja silloin ei tarvitse sitä banaaniakaan enää.
Viinirypäleet ja pähkinät toimii mulla
Leipää, kalaa, puuroa, salaattia, marjoja etc.
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt läpi elämäni JOKA päivä karkkia tai leivonnaisia ja olen 58 v täysin terve lihaksikas mies. 190/93
Jep, koska olet mies , etkä voimis joka vetää karkkeja puol kiloa kerralla ja sitte pitää saada suolukkaa,eli perhepitsa ja litra jätskiä, kahvin kans toscakakku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ymmärrä esim konditoriataiteen merkitystä gastronomiassa, otan osaa köyhään elämääsi.
Karkit eivät ole konditorian tuotteita. Toki syön joskus kahvin kanssa jonkun herkkuleivoksen tai jälkiruoaksi vaikka Pavlovaa, mutta karkkien mussuttamista en ymmärrä.
Jätskiä ja juustonaksuja.