Miten ihmisillä on varaa noihin Haglöfsin ja Helly Hansenin ulkoiluvaatteisiin?
Ja muut kalliit merkit myös. Maksatteko oikeasti takista yli 200€?
Kommentit (167)
Vaatteita kenkiä varastetaan ja niitä myydään. Kaikki ei siis liiku rehellisesti ostettu vaate päällä.
Ostin Haglöfsin kuoritakin vuonna 2915 hintaan 235e. Takki on nyt palvellut 10 vuotta, joten käyttöhinnaksi on tullut tähän mennessä 23,5e/vuosi.
Takki on kovasta käytöstä ja lukemattomista pesuista huolimatta edelleen täysin uuden veroinen ja uskon sen kestävän vielä toisetkin 10 vuotta. Silloin sen käyttöhinta tulee olemaan 11,75e/vuosi.
Ei ole mielestäni kallista. Kalliimpaa olisi ostaa parin vuoden välein nopeasti hajoava halpistakki.
Hyvä laatu on käytännössä melkein ikuista. Tulee lopun perin halvemmaksi kuin monta halpisrytkyä, kun jotakin Helly Hansenia voi käyttää ainakin kymmenen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Haglöfsin kuoritakin vuonna 2915 hintaan 235e. Takki on nyt palvellut 10 vuotta, joten käyttöhinnaksi on tullut tähän mennessä 23,5e/vuosi.
Takki on kovasta käytöstä ja lukemattomista pesuista huolimatta edelleen täysin uuden veroinen ja uskon sen kestävän vielä toisetkin 10 vuotta. Silloin sen käyttöhinta tulee olemaan 11,75e/vuosi.
Ei ole mielestäni kallista. Kalliimpaa olisi ostaa parin vuoden välein nopeasti hajoava halpistakki.
Siis vuonna 2015 enkä 2915, korjaus ennenkö vääräleuat ehtii kommentoimaan
Ostin 40 € takin Housesta. Piti ostaa parempi paremmalla ajalla myöhemmin, mutta selvisikin tuolla. Jää ensi syksyyn.
Ei voi verrata. Ei ulkoiluominaisuuksia.
Alesta ostan kalliit takit. Viime keväänä HH täysmusta veden ja tuulen pitävä puolipitkä kevyt vanutakki jonka alkuperäinen hinta oli lähemmäs 200, maksoin siitä 40€. Tänä keväänä, hetki sitten ostin toisen talvitakin, Ice Peak merkkinen, alkuperäinen hinta oli 150€, maksoin 35€. Halusin vaalen värisen, toisen takin. Tylsistyn helposti jos talvella täytyy kulkea koko ajan samassa takissa. Uuden laskettelutakin ostin myös, alkuperäinen hinta oli 139€ ja maksoin 21€.
Ulkoilen paljon joten ulkovaatteiden pitää olla hyvät. En ole kyllä varmaan koskaan ostanut yhtään kalliimpaa vaatetta normihinnalla, koska aina löytyy alesta jotain viime kauden malleja jotka käy aivan hyvin. Tai käytettynäkin, olen aika pienikokoinen joten löytyy sellaisia vähän käytettyjä jotka ovat jääneet edelliselle pieneksi. Siksi toisekseen ei niitä vaatteita kovin usein tartte ostaa uusia kun hommaa kerralla kunnolliset, edellisistä ulkoiluvaateostoksista on vierähtänyt jo useampi vuosi.
Aloituksessa mainittujen merkkien takit löysin taannoin toisen -50 % alella urheiluliikkeestä sekä toisen edullisesti kirppikseltä.
Minulla Helly Hansenin takki alennuksesta, ehkä lahjakortilla, en muista tarkkaan. Haglöfsin takki saatu siskolta, joka käyttänyt sitä ensin useita vuosia. Pientä fiksausta vaati, mutta ihan hyvä on vielä. Että ei kaikki ole kalliilla tai uutena ostettuja. Terv. Pienituloinen työssäkäyvä N45
Siten kun ei osta joka kuukausi uusia vaatteita, vaan tarpeen tullen kunnollisen, joka kestää kauan
Vierailija kirjoitti:
Tietysti maksan ja maksaisin, kestävät käytössä pitkään.
Niinpä. Ostin hiljattain uuden hellyn joka sään takin. Edellinen kesti säännöllistä käyttöä yli 10 vuotta.
Tai itseasiassa on se vanha edelleen käytössä pihatöissä. Vähän haalistunut vain.
Olen maksanut 200 mutta vasta sitten kun aloin saamaan keskituloisen palkkaa eli bruttona 3500. Aiemmin en raaskinut kun käteen jäi niin vähän kuitenkin.
Mieluummin ostan kalliita laadukkaita vaatteita kuin jotain kiinanpaskaa.
Ja tuosta ettei halpistakit kestä. Kyllä nekin voi kestää. Kokemusta on. Että ei aina mene niin että kallis on laadukkaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvasti kysellään, miten jollakin on varaa tähän tai tuohon. Miksi? Jos käy töissä ja saa kohtuu palkkaa, voi säästää ja ostaa haluamiaan tavaroita. Olen aina säästänyt vähintään 10% tuloista.
Kun on ollut tarve kerran 10 vuodessa ostaa 1000 euron takki, olen ostanut sen. Niin yksinkertaista!
Mutta sinullakin on useita takkeja. Et kulje ympäri vuoden vuodesta toiseen siinä yhdessä ja samassa tai niitä muitakaan takkeja kirppikseltä olet ostanut.
Vantaalla on Outlet-kylä. Siellä tekee edullisia ostoksia. Sieltä voi ostaa myös verkkokaupan kautta. Ei tarvitse olla aina uusinta huutoa olevia malleja.
Mulla on Rukka merkin takkeja. Hyviä ovat olleet ja olen tykännyt.
Presidentti Stubbkin suosii Rukkaa lehtikuvista päätellen.
En todellakaan osta ko.merkkejä. Junttiennja vaimareiden takkeja, tai h*umediilereiden.
Kierrä kirppareita. Takit n 5-10 euroa ja hyväkuntoisia, joku vain vienyt pois uuden tieltä. Kesäksi löytyi kuin uusi pusero hyvää merkkiä ja muotiväriä parilla eurolla. Kun pesee 60 asteessa niin hyvin voi käyttää.
Kenkiä en ostaisi koskaan kirppareilta.
Kyllähän (varsinkin junnujen) hh-takkeja saa ihan reippaasti alle satasella, ei se ole mikään kallis merkki edes. Tuskin jokaisella lapsella mitään kalleinta goretex-mallia on.