Miten ihmisillä on varaa noihin Haglöfsin ja Helly Hansenin ulkoiluvaatteisiin?
Ja muut kalliit merkit myös. Maksatteko oikeasti takista yli 200€?
Kommentit (167)
Typerää maksaa muotiräteistä älyttömiä hintoja. Mulla ei ole ikinä ollut muotirättejä, vaikka olisi rahaakin. Ei ole tarvetta miellyttää kenenkään silmää.
No kyllä maksan, näin koiraihmisenä tarvitsen hyvät ulkoiluvarusteet. Kestää monta vuotta, kun on laadukas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan aina kun vain suinkin mahdollista, kalleinta laatutavaraa. Odotan niitä monta vuotta ja säästän tavoitteita varten. Luotolla en osta koskaan mitään.
HH ja monet muut tunnetut merkit eivät takaa laatua. Valitettavasti. Hinta kertoo jotain laadusta, mutta ei kaikkea. Oma kokemus on paras tae. Jos joku vaate tai muu tuote osoittautuu huippu hyväksi, haen loputkin kappaleet kaupasta kaappiini. Esim. ostin 5 kpl mieleisiä Niken puseroita. Olen kirjoittanut niihin käyttötarkoituksen ja ostopäivän, Asahi, Arki, Uusin jne. Juhliin otan sen uusimman ja arkena käytän yhtä ja samaa, että loput säästyvät uuden veroisina.
Vaellustarvikkeissa etenkin hinta, laatu, käyttömukavuus ja keveys ovat yksi ja sama asia.Nike ja Adidas myy paskaa isolla hinnalla ja ihan vain logolla..
Lenkkarit myydään kaupoissa 1000 prosentin katteella
Kyllä niken ja adidakseen vaattee on kestänyt tähän päivään asti hyvänä jotka on jotain 2004-2006 ostettu
Meidän merkkivaatteet ostetaan alesta. Mielellään puoleen hintaan. Monena vuotena ostanut halvat satkun lenkkarit alle 50 eurolla. Toi taas tarkoittaa sitä, et vehkeet hankitaan sesongin lopussa ei alussa. HH vaatteita saa toki alennuksesta urheiluvaatekaupoista kun huomaa seurata tarjouksia.
On ihmisillä rahaa. Jos osaa huolehtia omasta taloudesta, niin aika nopeasti sitä rahaa on kaikenlaiseen tekemiseen ja ostamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kanttihousuilla on usein HH takki.
Turkista hakevat niitä matkalaukullisia kerrallaan.
Kun pitää useamman vuoden niin eihän tuo vuotta kohden niin suuri summa ole. Toki takkejakin tarvii useamman muitakin eli niidenkin kokonaishinta nousee kivasti vuositasolla. Ei ne muutkaan takit voi sen heikkolaatuisempia olla. Sama koskee tietysti myös kenkiä ja housuja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osamaksu Alepäivänä tilatusta. Ulkotamineista ei voi Suomessa tinkiä.
Tsiisus sentään 😲 Kuka muka ostaa vaatteita osamaksulla 😲 Ei mitään järkee tuommoisessa.
Mulla on merkkivaatteita, en mä niitä koskaan osamaksulla osta, vaikken mikään miljonääri ole.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo edes ole kallista, vaan prismatavaraa.
Kallis on Canada Goosen takki jotka alkaa 700-900 eurosta tai Monclerin takit jotka alkaa 1400-1800 eurosta ylöspäin.
Loro Pianan talvitakit alkaa 4 tonnista ylöspäin. Putinin LP talvitakki on n. 10,000e.
Nää on näitä juppien ja pissiten merkkejä, oksennan aina sisäisesti kun nään tälläisen, toki pakko myöntää että meiden perheessä käytettiin 2000-luvun alussa ganda gooseja niiden lämpöisyyden takia
Jos haluaa laatu aatetta halvalla niin kannattaa tarttua Lidl myyntieriin...
Takit ja housut ja paidat on ihan samaa laatua ja kankaat..parhaat ulkoilu vaatteet olen löytänyt Lidl hyllyltä ja kymmenosalla näiden merkkivaatteidenn hinnasta
Ostan mielummin vähemmän ja laadukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanttihousuilla on usein HH takki.
Turkista hakevat niitä matkalaukullisia kerrallaan.
Miten niillä on vara matkustaa? mistä rahat on peräisin?
Sellaisilla ihmisillä on, joiden kk- palkka on yli 5.000 euroa. Ja joiden elintason merkkinä on vaikkapa mersun katumaasturi, volvon katumaasturi, jotka reissaavat lomille Lappiin, kiertävät kaikki Suomen kansallispuistot ja sen jälkeen siirtyvät Andalusiaan tai Portugaliin tai Etelä-Amerikkaan luonnon nähtävyyksiä katsomaan.
Niillä on varaa.
Niillä on varaa hankkia kameraan kalliit lintuobjektiivit, hankkia kymppitonnin lintukaukoputki ja kalliit kiikarit. Sitten ne tulevat sillä mersu-maasturilla jonnekin sadan metrin päässä lintutornista olevalle parkkialueelle ja talsivat torniin lintuja tiirailemaan. Ja ovat siis retkeilijöitä!
Köyhä kävelee kilometrikaupalla sinne lintutornille ja katselee jollakin onnettomalla kiikarilla mitä siellä lintuja paikalla olis. Nää rikkaat naureskelee vieressä! En mä tiedä, kumpi niistä sitten on se retkeilijä, se joka kävelee vai joka posottaa merulla sadan metrin päähän kohteesta ....
Jatkuvasti kysellään, miten jollakin on varaa tähän tai tuohon. Miksi? Jos käy töissä ja saa kohtuu palkkaa, voi säästää ja ostaa haluamiaan tavaroita. Olen aina säästänyt vähintään 10% tuloista.
Kun on ollut tarve kerran 10 vuodessa ostaa 1000 euron takki, olen ostanut sen. Niin yksinkertaista!
Ei ole tarpeeksi seksikkäät joten en osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsiisus sentään 😲 Kuka muka ostaa vaatteita osamaksulla 😲 Ei mitään järkee tuommoisessa.
Kato kun pitää pysyä trendien perässä ja näyttää, että menee hyvin. Paras kuulemani oli kun pienipalkkainen siivooja osti (osamaksulla tietenkin) uuden iPhonen. Muut hänen tulotasolleen sopivat puhelimethan eivät toki käyneet päinsä. Noin muutenkin moni näyttää ajattelevan, että luottokortti, pikavipit ja osamaksut ovat ikäänkuin extrapalkkaa :)
Häh, tuollainen luuri on joku 30 euroa kuussa. Jos siivooja saa vaikka 1700 kuussa, ei tuo vaikuta budjettiin millään tavoin.
Just. Just. Paljonko sille siivoojalle jää käteen verojen, ruoan, ja vuokran jälkeen?
On se kumma kun nykyisin 30€ ei ole raha eikä mikään, edes siivojalle. Nykynuoriso on syypää siihen että voivat baarissa pyytää 8€ tuopista ja ostarilla 150€ lenkkareista jotka kestää vuoden jos hyvin käy.
Täh?? Miksi pitäisi olla jotain älyttömän kalliita HM urheiluvaatteita??
Mä oon hankkinu aikoinaan ysärillä Adidaksen verkkari takin, ja housut ( housuja on parikin kappaletta) Eihän ne nyt vielä ole mihkään kulunut, kun ei niissä nyt sentään tetsata, vaan juostaan, ulkoillaan. Hyvin on kestänyt ja Addussa on todellista statusta. Toisinkuin joissain HK:n vaimikäsenytoli, urheiluvaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Ostan mielummin vähemmän ja laadukasta.
Kyllä, ne kestävät monia vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on merkkivaatteita, en mä niitä koskaan osamaksulla osta, vaikken mikään miljonääri ole.
Minä olen jo pidemmän aikaa vitsillä sanonut, että nykyään on osalla jengistä jo kalsaritkin osarilla ostettu, mutta... sehän on varmaan jo todellisuutta.
Haglöf ei ollut minun nuoruudessa prisma vaatteita