Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmisillä on varaa noihin Haglöfsin ja Helly Hansenin ulkoiluvaatteisiin?

Vierailija
04.04.2025 |

Ja muut kalliit merkit myös. Maksatteko oikeasti takista yli 200€?

Kommentit (167)

Vierailija
21/167 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan harkitusti ja vain tarpeeseen. Pyrin ostamaan laadukasta, ajatonta ja kestävää. Jos 200€:n takki on mitä tarvitsen niin ostan. En harrasta shoppailua, joten olen jättänyt monta ihan ok takkia ostamatta. En muutenkaan tykkää kierrellä kaupoissa, joten jos tarvitsemani vaatekappale löytyy nopeasti ja helposti niin säästän aikaani ja vaivaani, vaikka se maksaisi vähän enemmän. Vaatteisiin mulla menee vuosittain aika vähän rahaa. 

P.S. Enkä osta sellaista Helly Hansenia, missä lukee Helly Hansen kissankokoisin kirjaimin.

Vierailija
22/167 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo edes ole kallista, vaan prismatavaraa.

Kallis on Canada Goosen takki jotka alkaa 700-900 eurosta tai Monclerin takit jotka alkaa 1400-1800 eurosta ylöspäin.

Loro Pianan talvitakit alkaa 4 tonnista ylöspäin. Putinin LP talvitakki on n. 10,000e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/167 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osamaksulla saa.

Vierailija
24/167 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä ja saan siitä palkkaa. Palkallani ostan tarvitsemani vaatteet. Myös lapsilleni.

Vierailija
25/167 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti maksan ja maksaisin, kestävät käytössä pitkään. 

Itselläni Haglöfsin ulkoilutakki 17 vuotta ollut käytössä.Ulkoilu ja retkeily käyttöä.Vielä täysin ehjä ja kestää tihkusateen.Ulkoilu varusteisiin kun hiukan satsaa kestävät vuosi kymmeniä.

Vierailija
26/167 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin täysin priimakuntoiset Haglöfsin Goretex-housut Vintedistä ja maksoin pari kymppiä.

Vierailija
27/167 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma Haflövsin kevytuntsikkani maksoi 280€. Ostin sen kevätalesta 40%:n alennuksella, joten se maksoi vain 168€. Lisäksi olin saanut äidiltäni 100€ synttärilahjaksi, joten halvaksi tuli ja olen pitänyt sitä jo kolme vuotta kesät, talvet.

Vierailija
28/167 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo edes ole kallista, vaan prismatavaraa.

Kallis on Canada Goosen takki jotka alkaa 700-900 eurosta tai Monclerin takit jotka alkaa 1400-1800 eurosta ylöspäin.

Loro Pianan talvitakit alkaa 4 tonnista ylöspäin. Putinin LP talvitakki on n. 10,000e.

Mitä noilla tekee?Vain sen vuoksi että esittää varakasta ja luottokortti paukkuu.

Vierailija
29/167 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilen työn vuoksi paljon- lisäksi myös harrastan vaeltamista ja muuta ulkoilua.

Haglöfs ja Fjälräven on suosikkejani. Merinoa alle niin menee kaikissa keleissä.

Kenkiä on monen merkkisiä.

Halvempia on kokeiltu mutta ei kestä, Haltin laatu oli joskus hyvä- nykyään ei ole enää laadukas mielestäni.

Jos käyt kerran kesässä lenkillä niin sinulle riittää hyvin vaikka prisman ulkovaatteet.

Jos ulkoilet paljon niin panosta laatuun.

Vierailija
30/167 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavipeillä

Vierailija
31/167 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HellyHansenit kissa kokoisilla kirjaimilla on lähinnä noloja- niitä käyttää wt ja kulmahousuväki...

Vierailija
32/167 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osamaksu Alepäivänä tilatusta. Ulkotamineista ei voi Suomessa tinkiä.

Tsiisus sentään 😲 Kuka muka ostaa vaatteita osamaksulla 😲 Ei mitään järkee tuommoisessa.

Jos et aio maksaa vaatteitani puolestani, niin sitten on tasan 1 vaihtoehto: Osamaksu.

kirpputori

Mitäs väliä sillä on, jos joku ostaa osamaksulla vaatteita? Voi se olla ihan fiksuakin, jos se 200 euron takki kestää 10 vuotta vs. 100 euron takki 2 vuotta. Tosin tämän ketjun perusteella Helly Hansenit ei kestä.

Vierailija
33/167 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanttihousuilla on usein HH takki.

Joko 100% alesta hankittu tai sossu maksanut.

Vierailija
34/167 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haglöfs ja monet muut ulkoilumerkit ovat kyllä minulle keskituloisena liian kalliita, perusulkoilussa pärjää vähemmälläkin. Yhdet 160 e goretex-housut ostin, mutta kyllä niilläkin rankkasateessa kastuu. Talvitakki saa olla kallis, jos sitä pidetään monta vuotta jokaisena talvipäivänä.

Vierailija
35/167 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun HH-takki maksoi muistaakseni vain 135 euroa. Mutta taskujen vetoketjut eivät enää toimi, vain kahden vuoden käytön jälkeen, enkä tietenkään ole käyttänyt tänä aikana vain sitä takkia, vaan muitakin. Muuten kiva takki, mutta ei siis ihan hintansa arvoinen. En kyllä ostanutkaan merkin takia.

Kuinka pitkään oikein odotat 135 euron (talvi?) takin kestävän? Ei tuolla hinnalla voi takilta kummoista odottaa, 2 vuotta on hintaan nähden ihan hyvin. 135e on  (etenkin talvi)takiksi halpa. 

Vierailija
36/167 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alennusmyynnistä ostin takin ja housut yhteensä noin 100e. Ikää ja käyttöä ollut eikä miksikään oo menneet. Normaalihinnoilla en pysty ostamaan kunnollista vaatetta.

Vierailija
37/167 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osamaksu Alepäivänä tilatusta. Ulkotamineista ei voi Suomessa tinkiä.

Tsiisus sentään 😲 Kuka muka ostaa vaatteita osamaksulla 😲 Ei mitään järkee tuommoisessa.

Jos et aio maksaa vaatteitani puolestani, niin sitten on tasan 1 vaihtoehto: Osamaksu.

kirpputori

Mitäs väliä sillä on, jos joku ostaa osamaksulla vaatteita? Voi se olla ihan fiksuakin, jos se 200 euron takki kestää 10 vuotta vs. 100 euron takki 2 vuotta. Tosin tämän ketjun perusteella Helly Hansenit ei kestä.

Kuten joku sanoi jo yllä, HH ei ole mikään "kallis" merkki vaan Made in China- tavaraa ja 200 euroa takista ei ole paljon.

Hyvä Euroopassa tehty talvitakki on minimissään n. tonnin luokkaa.

Vierailija
38/167 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanttihousuilla on usein HH takki.

Kyllä, ovat muotitietoisia. 

Vierailija
39/167 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun HH-takki maksoi muistaakseni vain 135 euroa. Mutta taskujen vetoketjut eivät enää toimi, vain kahden vuoden käytön jälkeen, enkä tietenkään ole käyttänyt tänä aikana vain sitä takkia, vaan muitakin. Muuten kiva takki, mutta ei siis ihan hintansa arvoinen. En kyllä ostanutkaan merkin takia.

Kuinka pitkään oikein odotat 135 euron (talvi?) takin kestävän? Ei tuolla hinnalla voi takilta kummoista odottaa, 2 vuotta on hintaan nähden ihan hyvin. 135e on  (etenkin talvi)takiksi halpa. 

No ei mun mielestä. Mulla on joku 60-70€ (ihan normihinnaltaan) talvitakki kestänyt 7 vuotta ja edelleen on kunnossa. Useinhan nämä hajoaa juurikin vetskareista tai saumoista. Ei maksaisi juuri mitään tehdä niistä kestävämpiä ja kyllä mun mielestä 135€ takilta voi sellaista vaatia.

Vierailija
40/167 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koiran omistaja ja lenkille on mentävä kelistä riippumatta. Siksi ostan laadukkaat ulkoiluvaatteet ja kengät. Peakia, Fjällreveniä, Icebugin nastakengät ja vedenpitävät ulkoilukengät.. Kalliita ostaa, mutta hintansa arvoisia ja kestävät käytössä vuosia. Ulkoilu kunnollisissa varusteissa on paljon mukavampaa. Tarvittaessa sitten tingin jostain.