Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtimasusta tuli maalisvauva. Sain tytön 8.3 kuukauden etuajassa rv 35+5. Tyttön mitat 2315g ja 46cm

terveisin nautis

Vierailija
22/34 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea pikku-nyytin johdosta :)

S

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon Onnea Nautikselle nyytistä = )

Juu, ei täällä mihinkään synnyttämään olla lähdetty, mitä sitä nyt turhaan, paljon kivempaa on sinnitella " loppuunasti" , *heh heh*....

Mulla oli aamulla neuvola, jossa terkkakin totesi, että vauva on laskeutunut alas, sydänäänetkin kuuluivat reippaasti navan alapuolelta. Totesi vaan, että jotenkin ihmeellisessä asennossa vauva on, kun sf-mitta hyppäsi viime viikosta 2cm eli oli huikeat 36cm....

Painoa oli tullut 300g/viikko, RR 126/80, ipanan syke n 140.

Yöllä tuntui, että jotain olisi " lurahtanut" pöksyihin ja valkovuodolta se ei näyttänyt. Pitkään olenkin säästynyt yöheräilyiltä nimittäin viime yö oli ensimmäinen, kun heräsin veskihätään ja koko päivän on tuntunut, että vauva tipahtaa jalkovälistä millä hetkellä hyvänsä.

Onneksi tässä ollaan loppuviikossa menossa, olisipas kiva synnyttää viikonloppuna....*toiveajattelua*...

Ai niin, terkka totesi, että mahdollinen painoarvio tästä vauvasta tehdään vasta 41+5 viikolla äitipolilla, sikäli kun silloin vielä ollaan tässä tilassa...että se siitä wwwmielenrauhacom-olosta...

Neuvolan jälkeen kävin kaupassa ja raahasin oikein viimeisen päälle raskaita kasseja. Sitten loppuivat voimat ja oli pakko ottaa parin tunnin tirsat. Nyt ylös ja ulos!

Heippahei!

Beatitude & Eemeli rv 38+1

Vierailija
24/34 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sairaalasta kotiuduin juuri äsken. Supparit eivät olleet juurikaan tehneet mitään kohdunsuulle, sormelle vain auki. Kanavaa jäljellä vielä 2,5 cm. MUTTA. Epäilivät että lapsivettä on sitten liian vähän (joku arvo oli 5) ja sen vuoksi menen kontrolliin käyrille taas perjantaina ja ultraan maanantaina uudestaan. Jos maanantaina sama tilanne, niin käynnistellään sitten synnytys. En tiedä voiko tuo lapsivesi muka enää lisääntyä tässä vaiheessa??

Koko päivän on supistellut aika tasaisesti, välillä hiipuvat ja sitten alkavat uudestaan aika kipeinä. Saapa nähdä miten käy.

Nyt lähden nukkumaan ja keräilemään voimia, jospa huomenna lähtisin tositoimiin?

Ai niin, kokoarvio oli vauvalla nyt 2,7kg eli pikkuisen alle keskikäyrän. Jos laskettuun aikaan mennään niin voisi olla noin 3,4kg nyytti.

Nautikselle suuret onnittelut vauvasta!!

T:Lenni ja Tiitiäinen rv 36+2

Vierailija
25/34 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tässä neuvolakuulumiset.. Vauva oli jo laskeutunut, muttei vielä kiinnittynyt.. Hyvissä asemissa kuitenkin.. Pissa ok. RR 125/82.. Painoa tullut huimat 800g/viikko, nyt yhteensä kuitenkin vain n.3,5kg.. Turvotusta löytyy, siitä tuo painon nousu ilmeisesti..sf oli 31 cm ja sykkeet ja liikkeet ok, RT.. Kohdun ulkosuu sormelle auki, sisäsuu vielä kiinni, kanava pehmennyt ja enää 1,5-2cm jäljellä.. Supistukset tehneet tehtävänsä.. Onneks.. Saa nähdä miten kauan vielä kestää..

Oltiin esikoisen kanssa äsken pihalla.. Esikoinen peuhas märässä lumessa ja mä vaan istuin penkillä kun en millään jaksanuit ruveta touhuamaan.. On jotenkin niin ahdistavaa takki päällä pingottuneena tehdä yhtään mitään.. Onneks näyttää nuo lumet lähtevän aika vauhdilla, että pian varmaan saa jo siirtyä kevät tamineisiin..

Viime yö meni aivan ihanasti, kävin vain 4 kertaa vessassa.. Ja olo onkin nyt ollut ihanan pirteä koko päivän..

Sitten ne plussat

+ sämpylätaikina tuolla kohoamassa ja tehdään iltaruoaksi niistä hamppareita..nami..

+ Mies on ihan kohta kotona ja mun iltavapaa alkaa, kun poika on aina illat isin kimpussa... :)

+ Huomenna on tilipäivä!

Timpura rv 36+2

Vierailija
26/34 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun plussat:

+AURINKO!

+Oltiin koko porukka tätini synttärikahveilla ja ulkona syömässä.

+Sain eilen siivottua, joten kotona on mukavan siistiä.

*Onnittelut Nautikselle tytöstä!* Toivottavasti voitte hyvin molemmat. Tosi pikkuriikkinen oli tyttö.

Täällä on niin rauhallista. Poika ja mies on päiväunilla, taisi tädillä käynti olla väsyttävää puuhaa...

Muakin väsyttää, mutta en malta mennä nukkumaan. Ajattelin kohta keittää vähän kahvia ja syödä muutaman pikkumunkin.

Miksukka81 kyselikin tosta kahvinjuonnista. Sitä ei kai pitäisi kovin paljoa juoda kun kofeiini läpäisee istukan ja vauvan pulssi kiihtyy. Joku väitti että tulee rauhaton lapsi -en tiedä vaikuttaako oikeesti enää siinä vaiheessa. Mutta pari kuppia päivässä ei ole vielä ainakaan haitallista. Mä en juonut ollenkaan alkuraskauden aikaan, mutta nyt kuukaudenpäivät on maistunut silloin tällöin kupillinen (josta melkein puolet pitää mulla kyllä olla maitoa...). Mulla on noi verenpaineet ihan kohdallaan, joten senkään puolesta ei tarvi varoa. Silti tuntuu välillä, että sydän hakkaa tosi nopeesti, mutta taitaa olla normaalia tässä vaiheessa.

Imetysliivien koosta:

Ostin esikoisen imetyksen alettua yhden kuppikoon isompia liivejä. Nyt toista odottaessa on kuppikoko jo kasvanut sillä yhdellä koolla, joten yhteensä kaksi kokoa isommat taitaa siis tarvita sitten kun maitokin vielä nousee. Vielä ei ole maitoa tihkunut. Saa nähdä mitä jää jäljelle kun imettämisen sitten joskus lopetan? Ei varmaan mitään, kun aiemminkin kutistuin miltei olemattomiin... Tylsää.

Musta tuntuu kuin maha olisi vähän pienentynyt viime aikoina. Tai olisin hiukan kiinteytynyt? Voi olla että kuvittelen tai sitten turvotus on vähentynyt. No vaaka näytti ainakin hurjia lukemia tänään. Meillä ei sellaista ole kotona, joten kävin tätini luona vaa' alla ihan mielenkiinnosta. 16 kg on tullut kaikkiaan painoa lisää. Sen verran kertyi esikoisesta aikoinaan ja nyt olis vielä kuukausi jäljellä. Ärsyttävää. En kyllä tingi niistä munkeista -jotain iloja sentään täytyy olla. Liityin jo liikuntakeskuksen jäseneksikin. Jäsenyys alkaa 1.9. Ahdistaa tämä " lihavuus" , en ole tottunut tällaiseen. Odotan jo innolla, että pääsen liikkumaan. Toivottavasti motivaatiota riittää vielä syksylläkin!

Ja nyt sitten lisää painoa keräämään :)

Loppuviikon jatkoa!

crisantemo 34+6

Vierailija
27/34 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
28/34 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan se ensimmäinen huhtivauva sieltä!

Pitäisiköhän kohta siirtyä ihan yhden päivän pinoihin, alkaa sen verran olla pinoilla pituutta!

+ ihana ilma

+ tänään eka äippälomapäivä (tosin oon ollu saikulla jo tammikuun alusta)

+ käytiin esikon kanssa töissä viemässä pullaa ja tyhjentelemässä pukukaappia yms.

Imetysliiveistä

Olen yhdet ostanut, ihan vain jotkut halvat Prismasta ja koko oli sinne päin. Saa ottaa ne sairaalaan mukaan ja sit kun kotiutuu niin saa käydä hakemassa oikean kokoisia. Lisäksi löysin kaapin perukoilta esikon aikaisiakin, vähän olivat kulahtaneita... :)

( . ) kaikki suht ok, vauva liikkuu ajoittain aika vähän, mutta sitten kun aloitan liikelaskentaa niin aloittaa kunnon jumpan, taitaa härnätä. Turvotusta on jonkun verran, siis ettei normaalit kengät meinaa jalkaan mahtua. Maha on kasvanu hirveesti (sf-mitta kuitenkin ihan keskikäyrillä), töissäkin naljailivat että montako tulee, kun olivat ensin kysyneet koska poksahdan. Hah hah, tosi hauskaa :/

Ensi viikolla lääkäri, mielenkiintoista kuulla kohdunsuun tilanne, supistelut, aika napakatkin vaivaa päivittäin.

Tsemppiä kaikille masukkaille!

amulet 34+5

Vierailija
29/34 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret onnittelut Nautikselle!

Olen vähän kade.. Mutta onhan mulla tässä vielä viikkoja jäljellä..

Ensimmäinen HUHTIVAUVA on siis syntynyt!!! Jippii... Eiköhön kohta joku toinen tuu perässä..

Lastenohjelmia katsotaan lasten kanssa..

t. jonzku80 rv 34+1

Vierailija
30/34 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisti nimittäin, ei ikinä muista kaikkea kun viestiä kirjoittaa.

Kahvinjuonnista

Meikäläinen oli ennen raskautta varsinainen kahvitratti, kahvia meni yli kymmenen mukillista päivässä. Raskauden aikana kahvinjuonti vähentyi muutamaan kupilliseen, ei vain maistunut. Aamukahvista en ole koskaan luopunut, sitä ilman päivä ei lähde käyntiin. Tuossa muutama viikko sitten oli jakso, jolloin en juonut kuin 1 kupin aamulla. Iltapäiväkahvista tuli loppupäiväksi ihan hirveä oksu olo. Nyt taas pystyn tuon yhden iltapäiväkahvikupillisenkin juomaan.

Herkuista ym.

Mulla on ongelmana painonnousu, nyt tullut jo 20 kg, esikosta tuli kaikkiaan n. 13 kg. Mutta, mutta meikäläinen saa tuon painon nousemaan ilman herkkujakin, ihan tavan syömisellä. En ole koskaan pitänyt pullasta, leivoksista, kekseistä ym. Lähinnä mulle maistuu suolainen ja hedelmät ja siis ihan arkiruoka. Toki jälkkäriksi on tullut tehtyä hedelmärahkoja ym. Nyt vähän pelottaa millä tästä painosta pääsee eroon. Toki en ole supistusten takia juuri liikkunut ja koirat odottavat (luultavasti) taas innolla lenkkeilyä emännänkin kanssa, mutta kun tietää että sairaalaan jää ehkä 5-6 kg ja imetyksessä lähtee muutamia kiloja, niin jäähän tuota... :/

amulet taas

Vierailija
31/34 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vaan hetken pois ja heti on pino kasvanut ihan mahdottoman pitkäks.. Se päiväpino ei välttämättä olis huono idea laisinkaan. Listasin jo päivän plussat mutta tässä yksi lisää, kopioin Helinän plussaa..

+ tänään tulee Greyn anatomia!

Mä oon ihan kertakaikkiaan koukussa siihen sarjaan. Viikon kohokohta..

Kävin shoppailemassa synttärilahjan kummitytölle, ja pakkasin sen sekä rasvoja ja liivatetta ja maizenaa (herkkuja joita jenkeistä ei saa) pakettiin ja vein postiin. Löysin myös pari yökkäriä vauvalle, sekä yhden kesäiset ihanat ohuet pöksyt joissa rusetit lahkeissa :)

Ja sairaalakassiin matkakoon shampoon, hoitoaineen, dödön, rasvoja jne. Alkaa olla pesupussi pakattuna.

On vielä raahauduttava ruokakauppaan ja jos ei kohta lähde niin taitaa jäädä käymättä...

Aijoo, peruutin viimeisen lääkärikäynnin kun sillä kohdunsuun tilanteella ei juuri ole merkitystä sen sektion kannalta ja varattiin sit vaan neuvola-aika maanantaille. Pari kertaa ehtii siellä vielä käymään ja seuraava onkin sit vauvan kanssa :) *hymyilee*

marie 36+3

Vierailija
32/34 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautikselle onnea vauvauutisista !!

Vierailija
33/34 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kateudesta vihreä.. No kaikki aikanaan.

Eilen akupunktiohoitaja kävi kotona antamassa taas synnytykseen valmistavan hoidon ja samalla hoiteli hevosten vaivoja. Sanoi, että minun pulssi on niin liukas, että synnytykseen ei varmaan kovin kauaa mene. Ja sanoi myös, että jos haluan käynnistyksen niin tulee sitten kotiin koko päiväksi stimuloimaan neuloja. En ihan vielä ole valmis siihen, mutta jos huomenna lääkäri sanoo jotain istukasta niin yritän kyllä käynnistystä ensin kotona akuneuloilla. Muutamia supistuksia tuli ja alaselkä särkyä koko yö [ b ] minkälaiset on selän puolella tapahtuvat supistukset?[ / b ] Minulla kun on ollut ainoastaan tuolla mahanpuolella.

Väsyttää. Mutta pistetäänpä vielä päivän bonukset.

+ oli ihana aurinkoinen päivä

+ sain päällystettyä nojatuolin

+ kävin kävelyllä ja vaikka reilun kilometrin matkaan menikin tunti ja toipumiseen toinen olo oli aika mukava vaikka vauva tuntuuki tuolla nivusissa.

Huomenna sitten tietoa neuvolalääkäristä.

Leivänkannikka 36 + 6 (jaa yksi plussa lisää.. kohta poksahtaa :))

Vierailija
34/34 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vielä illan päätteeksi kurkkaamaan ja kivasti on kertynyt kuulumisia...tähän jää suorastaan koukkuun varsinkin näin loppumetreillä.

Leivänkannikka kyseli selän puolella tuntuvista supistuksista ja minullahan ei muuta ollutkaan esikoisen aikana & nyt ovat alkaneet taas samat tuntemukset. Minulla ne ovat sellaisia, että samaan aikaan kun kohtu supistuu ja masu siis kovettuu niin polttava & kiristävä tunne tuntuu selässä. Itselläni selkää polttaa ja kuumottaa & hikoiluttaa oikein kunnolla. Varsinkin näin illasta, kun menee sohvalle tai sänkyyn niin johan rupeaa kuumottamaan. Muuten en välttämättä edes tietäisi supistuksiksi mutta sitten huomaan, että masuhan on ihan kivikova...

Toivottavasti tämä sekava vastaus antoi edes jonkinlaisen kuvan asiasta...

Minulle on nyt iskenyt joku hemmetin viime hetken paniikki laittaa paikkoja kuntoon ja pestä " vielä" tämä koneellinen pyykkiä ennen kuin " kaikki on valmista" jne jne...samanlainen loppuhuipennus oli kylläkin esikoisenkin loppumetreillä, silloin tosin tuli pestyä huusholli lattiasta kattoon ja saatua vain huono olo & väsymys itselle.

Taidan vielä haukata happea viemällä roskat sitten suihkuun ja telkkaria töllöttämään.

B & E