näin kävi meille...
Keskiviikkona mentiin np-ultraan vähän jännittynein mielin ja pelon sekaisin tuntein. huonoja uutisia totesi kätilö. Sikiöllä ei elonmerkkejä ja koko vastasi viikkoja 7 ja olisi pitänyt olla jo 12. ei kuitenkaan ollut esiintynyt vuotoa, kipuja tms. tiedä sitten milloin olisi itsekkseen poistunut. Kaavinta tehtiin samana iltana ja fyysisesti vointi nyt ok. Mielialat vaihtelee suuresti. Onneksi sain sairaslomaa muutaman päivän. Alkuraskaus muuten normaali mutta kokoajan oli sellainen olo, että kaikki ei mene hyvin loppuun asti, ehkä sen jotenkin vaistoaa. Onneksi on jo 2 poikaa joten onnellinen jo heistä. Ei tee mieli heti ruveta uutta yrittämään mutta ehkä aika parantaa haavat. hyvää joulua kaikille! (ei varmaan tule hetkeen näillä sivuilla liikuttua)
Kommentit (5)
Sure rauhassa. Hae vertaistukea. Olen kuullut sen olevan suuri apu keskenmenon saaneille. Rauhallista joulunaikaa!
mirju
Mulle kävi melkein samoin..... olin onnellisesti raskaana jo viikoilla 14 ja kävimme ruotissa kesällä ja ostimme vauvalle nutunkin sieltä mieheni ja 2 poikani kanssa.vauvamme olisi pitänyt syntyä maaliskuun alussa....
heti reissun jälkeen palasin töihin ja minulla oli ultra kun vatsassani oli patti joka häiritsi minua.
patti ei ollut mikään paksusuoleni kuulemma...... mutta lääkäri totesi ettei lapsessa ole elon merkkejä.....oli jäänyt viikolle 9.
suru oli kamala.....yritin olla töissä ja olinkin viikon, mutta sitten romahti. ei auttanut kun viikon saikku ja ihan rauhassa miettiä asia halki. nyt keskenmenosta on 3,5kk ...... ja onnellisesti odotan taas, hieman sekaisin tuntein kun pelottaa jos jotain käy taas.
mutta toivon että tämä vauva pysyisi mukana loppuun asti.
löytyy näiltäkin sivuilta, eli vauvakuume-palstalla löytyy haahujen -pino, jossa kirjoittelee keskenmenon/- menoja kokeneet. itselleni vaikka ei aina tullut mitään kirjoitettuakaan, niin toisten kokemusten lukeminen saattoi auttaa johonkin mieltä askarruttavaan.
takanani kaksi km:a puolessa vuodessa ja nyt raskaus rv:llä 25
Syvin osaan ottoani teille! kuten sanoit, aika parantaa haavat. surkaa rauhassa niin että voitte jatkaa siitä..
Pitäkää toisistanne huolta!
my_selene