**HUHTIMAMMAT ke-to**
Kommentit (34)
eli mä olen taas kirjotellut aikas vähän kun meillä on ollut kaiken näköstä touhuu..
eli pe käytiin kaupassa ostaa juhlatarvikkeet.
lauantaina juhlittiin kuopuksen 3v synttäreitä kuopus ite koristeli kakun.
sunnuntaina pesin pyykkii ja lepäilin.
eilen kuopus sih oikeesti täytti 3v!! aika rientää niin nopeesti muistan sen illan kun lähin kuopusta synnyttää..ja nyt se on jo 3v ja iso prinsessa.
(.) aamulla klo 7 heräsin kun mahaan poltti ja oli erittäin kipee menin suihkuun ja kävin vessassa kun ajattelin että se auttaa aina on auttanut mut tänään ei ole sitten ne auttanut joten saa nähä päättääkö mupu syntyä lähi aikoina.
mulla on neuvola vast 22.3.
supistukset tulee vielläkin kipeitä ovat ja selkä on tosi kipee ei auta särkylääkkeet.
yöt tulee nukuttuu erittän huonosti kun joudun nukkuu oikeella kyljellä.
tällästä meijän päiviin kuuluu...nyt yritän lepää mahaan polttaa erittäin paljon!!
veytä ja mupu rv 33+5
Saa nähä kuinka monta huhtivauvaa saadaan maailmaan jo tässä kuussa=)Muakin supistaa kun vähänkin liikkuu,mutta kuitenkin on sellainen olo,ettei tämä tästä ennen huhtikuuta synny.
Mieli vaihtelee kovastikkin,tuntuu ettei millään jaksaisi näitä viimeisiä viikkoja=(Itkettää ja masentaa kun mahan kansssa nii hankala touhuta=(Ja kun ei saa nukuttua hyvin,niin sekin tekee mielen herkäksi.
Huomenna on lääkärineuvola ja saa nähä miten paikat auennu,mullahan oli lääkäri viimeksi viikolla 26,ja silloin oli jo paikat pehminny=)
Tänään täytys keskittyy ihan siivoukseen,hiekkaa tulee taas ihan kamalasti,kun lapset tykkää rypee tuolla mutaloskassa.
ja plussia
+pojan kanssa eilen kiva päivä,oltiin ulkona auringossa
+saan ottaa tänään päiväunet jos siltä tuntuu
+eilinen kauhean kipee nivuskipu häipyny yön aikana
Huiskutin 36+1
Lääkärineuvolasta juuri kotiuduin. Eilenhän mulla oli jo aika kovaa kipua supistelujen yhteydessä ja nyt kun asiaa kysyin sain vastaukseksi että voivat olla synnytystä enteileviä supistuksia tai sitten vaan jotain ohimenevää. Hmmm, no kohdunsuu oli kuitenkin vain hieman auki, joten ei tästä ihan heti olla lähdössä. Neuvolassa en esikoisesta saanut mitään painoarviota vaikka kuinka kyselin. Todettiin vaan että isonpuoleinen vauva, esikoinen painoi sitten reilut neljä kiloa. Tästäkin lääkäri sanoi " ettei ainakaan mikään pieni lapsi ole tulossa" . Toivottavasti nyt ei lähemmäs viittä kiloa kuitenkaan. :) Paino oli tippunut, verenpaine oli tippunut ja sf-mitta oli tippunut viime kerrasta. Voisikohan noista kehitellä jotain ennusmerkkejä? :D Oikeasti vauvan ei tarvitse yhtään kiirehtiä ulkomaailmaan, mä odotan mielelläni vielä ainakin pari viikkoa.
Te, joilla on ennestään lapsia, miten olette kertoneet odotuksen etenemisestä ja uuden vauvan tulosta? Ja miten esikoinen/muut lapset on kasvavaan mahaan reagoineet?
Meillä on selitetty monta kertaa miten äidin mahassa on vauva ja kuinka se sitten keväällä tulee meille asumaan. Esikoinen on vasta kaksivuotias, joten hieman vaikeaa on hänen varmaan ymmärtää tästä yhtään mitään. Aluksi tuntui että selvää mustasukkaisuutta esiintyi, kun tyttö pyrki aina tilaisuuden tullen läpsimään tai potkaisemaan mahaa. Nyttemmin aina silloin tällöin haluaa halata " pauvaa" joka on äitin mahassa. Saa nähdä miten suu pannaan sitten kun vauva on syntynyt. Ensimmäisiä kertoja kun pidin sylissä siskon vauvaa, esikoinen sai kauheat raivarit. Mutta viimeksi sain jopa syöttää vauvaa ilman että tyttö olisi ollut edes kiinnostunut.
Kauhean vaikea tässä odotuksessa muistaa olevansa raskaana. Lähdin eilen shoppailemaan ja koska ajattelin oikein laittautua, valitsin jalkaan korolliset nahkasaappaat. No, jalkoja alkoi tietenkin kivistää jo kymmenen minuutin kävelyn jälkeen. Kaiken lisäksi kuvittelin pystyväni hyppäämään eteen sattuneen ison vesilätäkön yli (saappaita piti tietty varjella). Näky ei ollut kovin sulokas kun hypätessäni nivusissa tuntui niin kaamea vihlaisu että jouduin kinkkaamaan kaksinkerroin kunnes pääsin istumaan.
Mainiota keskiviikon jatkoa!
Pyrrhyla 37
Plussia voisi olla vaikka:
+ uudet, ihanat (tosin törkeän kalliit) silmälasit
+ neuvolassa on kiva käydä loppuraskaudesta
+ sain eilen vauvan vaatteet pestyä ja viikattua paikoilleen
Aloitetaan maanantain neuvola kuulumisilla: eli painoa tullut 900g/vko osa on jo turvotusta, verenpaineet oli hyvät, pissa puhdas, hb oli laskenut parissa viikossa 105 eli nyt täytyy loppuaika syödä sitä lisärautaa (ei mikään ihme jos vähän väsyttää :) ), sydänäänet saatin tällä kertaa melko nopeasti kuulumaan, ei ehtinyt herra pakoon :) ja sitten sf-mitta oli 33cm!!!rv 33+6..ens viikolla neuvolalääkäri ja sen olis tarkoitus laittaa lähete äippäpolille painoarvioon. Toivottavasti ei kamalan iso vaavia ole tulossa. Alkaa olo olemaan jo toooosi tukala kun vauva niiin ylhäällä, painaa palleaan ja kylkiluihin ja mikään asento ei ole hyvä, varsinkaan istuminen.
Kovasti ovat monet jo leiponeet vierasvaraa...ite en oikein viittis kun menis kuitenkin omaan suuhun :) ja tämä painon nousu kyllä riittäis meikäläiselle jo. Noh ostin yhden pussin pakasteesta valmiita korvapuusteja. Ehkäpä pitäs enemmänkin panostaa siihen että täyttäis pakastinta ihan kunnon ruualla ettei sit tarttis joka päivä olla tekemässä..
Edram kyseli niistä imetysliiveistä: itellä on ollut jo jonkin aikaa käytössä edelliset imetys liivit ja olis tarkoitus käydä ostamassa ainakin yhdet kokoa isommat kun nämä nyt käytössä olevat ovat sopivat ja sitten kun maito nousee niin voi vähän ahdistaa...eli itellä ainakin 2 kokoa normaalia isommat liivit meinaan hommata.
Koitetaanpa keksiä niitä plussia:
+ hyvin nukuttu yö takana
+ tänään ei tarvitse tehdä mitään, voi mennä vaikka sohvalle lepäämään
+ illalla pääsee saunomaan
Hauskaa keskiviikkoa masukeille!!
Sanna rv 34+1
Ekaks plussat:
+ ihana ilma ulkona!
+ käytiin eilen ostamassa uudet verhot melkeen kaikkiin huoneisiin
+ tänään mennään vielä lisää shoppailee
Poika herätti viime yönä vaan kerran, ja jo puol 2 aikoihin. Kävin ite vessassa samalla ja sit nukuinkin tonne puoli seitsemään ennen kun heräsin inhottavaan päänsärkyyn oikean silmän takana..
Oon yrittäny syödä sit rautaa varsinkin nyt kun tietää että sektioon on menossa ettei sit laske hb niinkun viimeks (85), jotta pääsis sit nopeemmin sängystä ylös ja silleen. Ongelma vaan on että mulla taitaa mennä masu ihan sekasin niistä rautamömmöistä ja sit tulee ihan kuivunut olo, josta varmaan päänsärytkin johtuu.. Vaan eipähän ainakaan ole ummetusta ;)
Vaikka väsyttää niin täytyy yrittää ottaa itseään niskasta kiinni ja mennä pojan kanssa vähän ulos ja puistoon. Ja sit meinasin niitä imetysrintsikoita mennä minäkin metsästämään tänään. Edramko se kyseli. No mutta, kannattaa ilman muuta ostaa ne jo valmiiksi ja ottaa sairaalaan mukaan. Koon kanssa vaan on vaikeeta, ainakin vähän isompi koko taitaa olla paikallaan. Viimeksi ostin oman kokoiset, jotka alussa olivatkin ihan hyvät, mutta sit kun maito ihan todenteolla nousi rintoihin olisin jo tarvinnut isomman koon.
Tällä kertaa ostan ne Lindexiltä, viimeksi H&M:ltä ja ei ollu niin hyvät... Joku kehuikin lindexin valikoimaa tuolla aikaisemmin.
Mäkin oon pikkuhiljaa kattonu sairaalakassia valmiiksi, tai ainakin sen sisältöä, eli kirjoitellut ylös asioita sitä mukaan kun tulee mieleen. Pesupussia olen jo vähän täytellyt mutta se on vielä kaapissa kumminkin. Mun äiti lähti just eilen Kiinaan ja lupasi tuoda aamutossut tullessaan, on meinaan ne sairaalan tarjoamat aika kaameet enkä mä ainakaan yhtään tykänny kävellä niillä viimekerralla..
Se sovittu sektioaikahan on siis 2.4 mutta jos käynnistyy itsestään aikaisemmin täytyy lähteä niin kiireellä ja vaakatasossa ettei siinä kohtaa enää pakkailla mitään. Esikoisenkin kanssa jäi pakkaamatta kun jouduin sairaalaan sisälle jo rv 36 pre-eklampsia epäilyn takia ja yritin sit siinä muistella mitä kaikkea tarvitsen ja miesraukka pakkaili niitä sit mun ohjeiden perusteella.. Tällä kertaa mietin mielummin itse ja säästän miehen siltä urakalta ;)
Poistun tästä aamupalalle ja tulen myöhemmin vielä kurkkailemaan kuulumisia :)
marie 36+3
Kiva käydä lukemassa täällä aina huhtimasujen kuulumisia! Jännää nähdä kenen vauva syntyy ensimmäisenä. Mulla ei ole juuri mitään kerrottavaa, melko tasaista loppuajan odotusta. Välillä iskee tosi epärealistinen olo, kun alkaa ajatella, että ihan kohta elämä muuttuu ihan kokonaan. Tässä mun plussat:
+ eilen oli ystävä vauvansa kanssa kyläilemässä monta tuntia, tänään tapaan toisen ystäväni vauvoineen. Virkistävää tavata ihmisiä ja kuulla kokeneempien ajatuksia vauva-arjesta.
+ neuvolassa paino ei ollut noussut viime viikolta ollenkaan, onneksi!
+ saamme loppuviikon kuluessa ostettua loput vauvatavarat, joten aion saada kaiken vauvaa varten valmiiksi ennen ensi viikon alkua
Hyviä vointeja kaikille
LiinaMeri rv 37+0
täällä on supistellut aamukahdesta saakka eli tosi huonosti nukuttu yö takana. Supistukset ovat olleet aika napakoita ja niitä on tullut 10 -30m min välein. Ja nyt alapäästä valuu hennon verensekaista limaa...oi joi...
Onneksi tälle päivälle sattui olemaan äitipoliaika, joten pian kuulen mitä tuolla tapahtuu,en kuitenkaan haluaisi vauvan puolesta vielä alkaa synnyttämään.
Mutta vähän iskee paniikkia silti, jos joudunkin jo jäämään laitokselle???Onko vavalla kaikki kunnossa?Mihin esikoinen menee? Otanko mukaan " sairaalakassin" jo?Kaikki tavaratkin ovat vielä vauvalle " vaiheessa" ...
No, eipä auta kuin yrittää saada aamupalaa vähän alas ja lähteä kuuntelemaan mitä sairaalassa sanotaan.
Paleleekin ja olen käynyt myös vessassa tyhjennyksellä pari kertaa yön aikana....
Hämmentynein terveisin,
Lenni ja Tiitiäinen rv 36 + 2
Pakko pikaisesti ulkoilun lomasta tulla käymään vessassa ja kurkkaamaan kuulumisia ja täällähän alkaa tapahtua........:)
Hui kun oikeen kylmät värret kulkee pitkin selkää kun ajattelee että toiset saattaa päästä jo tosi toimiin
Lennille peukkuja tulevaan jos pitää synnärille jäädä,ainakin kuulostaa siltä että H-hetki lähestyy ja onneksi hyvät viikot kuitenkin jo takana.
Tulehan kertomaan kuulumisia kun kerkeet.
Liekkös beatitude jo laitoksella kanssa?
Ja takaisin ulos.
edram
Hieno idea tois plussa juttu! Laitanpa ne heti ekaksi:
+ulkona aurinkoista ja keväistä
+maanantaina saatiin uuden talon avaimet ja homma siellä lähtenyt käyntiin remontin suhteen
+narttumme astutettu ja tänään haen takas kotia
( o ) Maha on, ku mikäkin jättipallo! Liitoskipuja, turvotusta (onneks lievää), supistuksia (ei kivuliaita, mut epämiellyttäviä). Vaavi liikkuu tosi aktiivisesti, joten ei oo tarvinut liikkeitä vielä sen kummemmin seurailla, onneks! Huomenna neuvola ja aika on sellaselle terkalle, joka kuulemma osaa kattoa vähän kohdunsuun tilannetta. Saas nähä, miten on. Haluun vähän jotain arvioo, ku niin kovin herkästi tulee noita supistuksia, vaikka kivuttomia ovatkin. 2 vkon päästä synnytystapa-arvio.
Nyt näämmä pojalla meni hermot, eikä auta kiellot, joten pakko mennä...
Senny ja Lilliputti rv 34+4
Täällä mielialat vaihtelee hurjasti. Välillä ihan jees olo, sit tuntuu, että vanne alkaa kiristämään päätä ja pamahtelen! En kestä että KUKAAN kysyy joko jännittää tai sanoo mitään " ai olet vielä kasassa" tms. No olen olen olen!!! Eikö näy päälle?!?!? Ja tottakai tässä koko ajan jännittää, mutta nuo kyselyt ei auta yhtään! Eikö kenelläkään muulla ole tällaisia aggressioita? Minulla oli esikoisenkin kanssa. Tuntuu, että pää hajoaa ja tulen hulluksi! Anoppikin äsken soitti miehelle ja kysyi milloin menen sairaalaan käymään. NO HELVETTI! Se on lääkärikäynti. Ei mitään muuta! Pitääkö täsäs nyt kaikki neuvolakäynnit ym. raportoida koko suvulle? Taidankin kirjoittaa oikein tekstiviestin kohdunsuun tilanteesta ja lähettää sen kaikille ensi maanantaina. Eipä tarvitse sitten soitella!
Viime yönä heräsin taas joskus puoli kolmen maissa. Oli vessahätä, mutta vetkuttelin taas sillä seurauksella, että tuli hiton kiire... Sitten ei nukuttanut. Mietin asioita ja ennen neljää tajusin, että alkaa supistella. MInulla supistukset ei koske mahaan, vaan ihan alaselkään tai pakaroihin. Nyt koski pakaroihin. Suppareita tuli 5 min välein ja ne kesti 2 min kerralla. Ei tarvinnut mahaa kokeilla huomatakseen, että supistaa. Sen verran napakalta tuntui pakaroissa. Au. aloin jopa miettiä, että lähdenkö muka oikeasti synnyttämään tällä lailla? Enhän ole mitään laukkua pakannut, kun en tosiaan usko, että synnytän normaalisti. MInullahan käynnistetään synnytys, niin kuin viimeeksikin. Supparit kesti reilun tunnin. Sit nukahdin.
Päivän plussat: (onko niitä?)
+ Miehen työhaastattelu oli eilen ja meni ihan hyvin.
+ Olen sopinut pari tapaamista muiden pienten vauvojen äitien kanssa tälle viikolle. Jopa olen sosiaalinen!
+ Tänään ei ole vielä närästänyt!
t. hannah81 rv 37+4
p.s Pakkaan vissiiin sen kassin tänään...
+ vaikka en saanut yöllä nukuttua, niin korjasin asian aamupäivällä ja heräsin äsken (vajaa 12)
+ ommellaan kaverin kanssa tänään vauvansängyn verho ja pehmuste
+ sain eilen sairaalakassin sisällön kirjattua ylös
Edram: kyselit imetysliiveistä, itse ostin anttilasta yhtä kokoa isommat, mutta kangas oli muutenkin jotenkin joustavaa, eli menee varmaan jos enemmänkin turpoaa, toiset ostin lastentarvikeliikkeestä anita-merkkiset, niissä pitäis myös olla kasvunvaraa kankaassa.
Kyssäri taas konkareille! kestääkö se jälkivuoto niin runsaana vielä kotonakin, että tarttee jotain extra superhyper imukykysiä yösiteitä? ja kuinka kauan suunnilleen?
viime yö oli yhtä tuskaa, kävin jo 9-12 välillä 7 krt vessassa, joka kerta tuntu hirveeltä hädältä ja sit korkeentaan ruokalusikallinen lorahti. muutaman tunnin sain nukuttua ja aamuyöstä sama ralli jatku. nyt kun nukuin aamusta " päikkäreitä" niin välillä havahduin sellaseen menkkamaiseen juilintaan. No, ens viikon tiistaihin kun selvitään niin tietää vähä tarkemmin mikä on tilanne, inhottaa tää odottelu!
Juoko kukaan muuten kahvia? itte en siitä paheesta voinu luopua (kaikista muista kylläkin), joten edelleen menee 3-4 mukia kahvia päivässä. Pitäskö sitä jotenkin vähentää tms. voiko se vauva tulla riippuvaiseks kofeiinista ja kitistä sit sen puutteesta?
juups, taidanpa lähteä vielä huilailemaan!
miksu 36+2
Eipäs ole tullutkaan aikoihin kirjoiteltua Huhtiksien pinoon, oon lähinnä palstaillut tuolla Ensikoiden puolella. Toki teidän kuulumisia lueskelen säännöllisesti :)
Tosiaan, tässähän voi jo pikkuhiljaa alkaa näitä huhtivauvoja syntymään, jännää!
Itselläni välillä supistelee, välillä taas ei mitään, vaikka kuinka reippailisi tai saunoisi tms. Neuvolassa maanantaina sanottiin, että ei oo tämä tyttö ihan heti syntymässä, paikat oli kiinni mutta hieman pehmenneet. Omasta puolestani voisin lähteä synnyttämään vaikka heti, alkaa sen verran kömpelöä ja tuskaisaa olla tämä olo.. Kävely, tai yleensäkin liikkuminen, käy tosi kipeää hurjien liitoskipujen takia, ja olo on muutenkin kuin 200-kiloisella valaalla. No, kestettävähän se vain on!
Laitanpas minäkin plussia tälle päivälle:
+ ihana ilma ulkona! kevät tulee..
+ ei mitään kummempaa ohjelmaa, saa olla ihan rennosti kotosalla
+ synnytys taas yhden päivän lähempänä :)
Voikaahan paksusti, ystäväiseni!
Serenity 36+5
Hei vaan taas!
Hui nyt alkaa jo jänskättää kun miettii että ei oo enää pitkä aika kun pitäis " poksahtaa" , toissa yönä näin unta että lapsivedet lainehti sängyssä..tuntu niin todelliselta!!
Lähden käymään kohta neuvolassa kun tuntuu ettei vaavi oikein liiku,terkkari kutsu niin katotaan sydänäänet...kumpa kaikki ois vain hyvin!
Palailen myöhemmin
Kylläpäs täällä alkaa olla jänniä paikkoja aika monella...tsemppiä nyt kaikille tulevaan synnytykseen! En tiedä kuulunko ite tähän pian poksahtavien ryhmään, näin arvioi eilen terkka neuvolassa, mutta en oikeen jaksa siihen uskoa ja toisaalta en vielä haluakkaan. Liian aikasta.
Niin eilinen neuvolakäynti, pissa puhdas, rr 121/69, painoa tullut 550g viikko ja turvotustahan on ihan riittämiin joten johtuu varmaan siitä. Sf-mitta oli 35!!!!!Menee yläkäyrän yläpuolella ja kyllähän hirvittää millainen jättiläisvauva on tulossa. Ens viikon maanantaina on viimenen lääkärikäynti ja sitten saan jonkinlaista painoarvioo, syytä saadakkin, koska yli nelikilosta en alakautta synnytä. Vauva on edelleen tosi alhaalla ja se myöskin tuntuu, vihloo ja kiskoo ja sattuu ja välillä ei meinaa edes kävelemään päästä ja jos hiukankin on rakko täynnä niin melkein tarvii kontata vessaan. Ja väliin tuntuu, että vauva tippuu kyydistä ihan just, sellanen kummallinen paine tuolla alhaalla.
Toi plussa idea oli kiva, tosin mulla on plussat tänään aika hakusessa. Tyttö tuli eilen kipeeksi. Oltiin ensin koko päivä ostoksilla ja raahasin häntä mukana pitkin kauppoja. Tultiin kuuden maissa kotiin ja neiti meni heti sohvalle maate ja sanoi, että palelee. Kuumetta oli 38,7. Olipas taas äitillä hyvä olo, kun pitkin kauppoja juostu eikä ollut ees mieleen tullu, että vois olla kipee vaikka meillä mies on ollu viime viikon torstaista kans kipee. Tää on vissiin sitä kuuluisaa influenssaa, koska neitillä vuotaa nenä aika vuolaasti ja yskii. Toivottavasti paranee pian. Ja ite oon laittanu sormet ja varpaat ristiin etten tätä tautia saa, siitähän se ilo sitten irtoiskin.
No meillä meni viime yö ihan pipariksi. Meillä tyttö on sellainen, että kun kuume nousee 39 niin oksentaa ja tottakai yöllä ja koko sänky ja sitten oltiinkin loppu yö hereillä vähän väliä. Nyt oonkin ollut ihan kuitti koko päivän, neiti meni äsken päiväunille ja minä seuraan kohta perässä. Tosin vauvalla on niin kauhea vauhti masussa et saas kattoa tuleeko unista mitään.
Omaa napaa vielä..supistaa ihan joka päivä, eilen illalla taas pari tuntia 7min välein, mutta loppuivat taas. Huimaa, pyörryttää ja päätä särkee, mutta neuvolankin mukaan ne voi johtua siitä, kun en saa oikeen nukutuksi enää. Ja yksi aivan kaamea viime päivinä alkanut vaiva, hikoilu!!Jotain ihan järkyttävää samoin muuten liitoskivut, huh!
Mutta ei nyt sen enempää valitusta vaan yritän keksiä niitä plussia:
+Aivan ihana ilma ulkona, aurinko paistaa ja lämpöä on +5, lähden kyllä kävelylle päikkyjen jälkeen ja jätän sairastelijat telkkarin ääreen.
+Oon ollut ahkera ja saanut järjestettyä kaappeja
+Illalla tulee greyn anatomia telkusta...siitä tykkään
Vointeja kaikille ja tsempityksiä synnyttämään aikoville!
Helinä+poitsu 35+3
Ensin plussat:
+ Kuopus nukkuu. Isäntä ja esikoinen lähtivät kauppaan = hetki omaa aikaa!!!
+Ulkoiltiin tänään koko perhe 8.40-11.10
+ Leivotaan illemmalla esikoisen kanssa PIPARKAKKUJA!!!
Hän (3v6kk) on nyt jo jonkun pvän valittanut että kun ei jaxa odottaa jouluun (!!!) asti niin eikö me voitais leipoa pipareita.. No tänään sit leivotaan.
Näyttää kovasti siltä että LEnni12 ja Beatitude ovat ekat huhtimammat jotka halkeavat.. ONNEA matkaan!!!
Jäkivuoto: Joku kyseli siitä. Itselläni ei oo ollu hirveen runsasta jälkivuotoa, pärjänny ihan tavallisilla siteillä. Kokonaiskesto ollut n 2,5vko..
Eilen kävin ennakkoäänestämässä, onpahan nyt sekin sit tehty.
( . ) Supistelee joka pvä, ei edelleenkään niin pahasti että tarvitsisi ilokaasua mutta epämukavilta ne tuntuu. Ens ke 21.3 on painoarvio ja SF-mitan mittaus Kättärillä. Mullakun toi SF-mitta on mennyt yläkäyrää koko ajan. Muistaaxeni rv 34 ja jotain mitta oli 37cm!!! Pistäkääs paremmax! =) Isoa vauvaa veikkaavat, katsotaan...
Nyt pitkälleen ennenkun isot pojat tulee kotiin ja pikkupoika herää.
Ja taas tulee supistus!
t. jonzku80 rv 34+1
Nopeasti tulin Miksukalle kommentoimaan ja plussat laittamaan, sitten tenttiin!!
Eli mulla taasen jälkivuoto kesti kuukauden, ja oli tosi runsasta liki koko ajan :( nappasin sairaalasta muutaman kerrostalon kokoisen siteen mukaan, ja sit kaupasta mahdollisimman isoja ja imukykykyisiä. Eli just niitä kun pistää housuihin niin kävellessä näyttää kuin olis shaibet housuissa, ihanaa :)
Jokohan Beatitude on laitoksella kun ei ole näkynyt hetkeen?? Jaiks.. Ja pian siellä taitaa olla muitakin meistä :) Tsemppiä vaan kaikille ja onnea synnytykseen!!
Ja sitten plussat:
+ taas ihana kevätilma!
+ tänään tentti ja sitten yli kuukauden tauko
+ vointi hyvä
Nyt koululle, vointeja mammat :)
No niin neuvolassa käyty, pikkasen sydänäänet porskutti kuulua hyvin ja terkkarin heiluttaessa mahaa alkoi oikein vimmattu potkiminen.
Varmaan yhtä kovapäinen kaveri tulossa kuin vanhempansa...päättäny että en liiku niin en liiku:)siitäs saat akka!
Joten nyt elämä luistaa taas:)
Plussapisteet:
+ ihana kevät ilma (sulas vaan lumet pois)
+pyykkiä iso lasti pesty
+kämppäkin suhtkoht siisti
+vaavilla kaikki hyvin
++++++++jihuuuuuu!
Kyllä huomaa että ei enää kykene minkäänlaiseen " reippailuun" kun eilinen päivä oli taas kiireenlainen, niin heti se kostautuu illalla ja yöllä. Kipuilua, supisteluja, huonot yöunet jne. Nyt on alkanu toi selkäkin vihotella, keskiselkä aivan mielettömän kipeä..ja tietenkin yöllä!No mut ei ois enää pitkänpitkä aika kantaa tätä painolastia.
Olen tässä myös miettinyt noita imetysliivejä, tuntuu vaan hankalalta mennä ostamaan niitä kun ei tiiä yhtään miten pamelaksi sitä oikein rinnoistaan räjähtää ja ei haluis hukkaostosta tehä, hmms?!
Täytynee lähteä vähän terassille istuskelemaan ja nauttimaan tuosta ilmasta, kun ei kykene lenkkeilemään. Sais vähän raitista ilmaa:)
Vointeja kaikille!
Lullu83: hyvä että vauvalla kaikki hyvin!
Meillä eka pellillinen pipareia uunissa, sain imuroitua, pesukone pyörii vielä, eiköhän tää tästä!
Isäni soitti, se syöpä leikataan to.näk. jo ens viikolla!!! Hyvä juttu!
Ennusteet ovat lääkärin mukaan hyvät joten toivotaan parasta!!!
Eipä muutakun kuulumisiin!
t. jonzku80 rv 34+1
Tänään on ollut jotenkin tosi ihanaa. Liekö johtuu siitä, että ollaan pojan (reilu 3v.) kanssa molemmat kotona. Oon tähän asti pitänyt vielä päiväkodissa, kun on tuntunut, että tarvii niin hirveesti seuraa ja tekemistä...en enää pysy vauhdissa mukana. Kuitenkin, tänään keksittiin sitten se ihana energiankulutusmuoto eli PYÖRÄ! Kyllä oli pojalla hauskaa rällätä pitkin pihaa! Tuntu niiiin keväiseltä äitistä myös! Tosin aamulla tuntui, että päivä sai liian huonon alotuksen, kun oli tullut pojalta pissa sänkyyn (pitkästä aikaa), omatoiminen kaveri oli myös laittanut itselleen muroja aamupalaksi ja 1/3 paketin sisällöstä oli lattialla. Sitten kaikki perinteiset kommervenkit ja hirvittävä tiskivuori saivat mielen...hömm...matalaks. Mutta onneks on ollu muuten mukavaa!
Mahassa taas möyritään kunnolla. Taitaa olla tulossa samanlainen ikiliikkuja/täystuho kuin on tuo ensimmäinenkin. Eilen jonkin aikaa supisteli tuntuvastikin mutta ei mitenkään säännöllisesti. Muuten olo on harvinaisen pirteä.
Jälkivuotokyselyyn: Itselläni oli suhteellisen niukka jälkivuoto ekasta. Ei kyllä koskaan ollut ongelmaa, että ei olis tavallinen side riittänyt. Tosin epparihaavan/tikkien takia musta oli mukavampaa pitää sellasia 80-lukusiteitä = paksuja ja pehmeitä. Tuntuivat miellyttävämmiltä. Vuodon kestoa en muista mutta ei varmaan paria viikkoa enempää. Neljän viikon jälkeen synnytyksestä tulikin sitten jo tavalliset kuukautiset eli en saanut nautiskella vuodottomasta elämästä kovin pitkään.
Sitten vielä plussia:
+Pojan kanssa olo on ollut ihanaa!
+Toisaalta ukkelit lähtee illalla pilkille, joten saan myös omaa aikaa!
+Isäntä laittaa tänään hyllyjä paikalleen, joten vauvajärjestelyt edistyvät!
Auringonsäteitä kaikille toivottelevat
Manunen + Pippuri 37+0!!! Jee, uus viikko!
Aloitellaanko uusi pino kun edellinen oli jo kohtuu pitkä,on helponpi lukea :)
Plussat ensiksi
+ Yllättävän hyvin nukuttu yö takana
+ Tuli eilen leivottua 6 peltiä lohtupullaa :)
+ Aurinko näyttää nousevan horisontista.
Eli nyt on mieli hieman parempi vaikka huoli vauvasta painaa.Oysiin yritin vielä eilen soittaa mutta ei sieltä ketään saanut kiinni.Soitinkin sitten neuvolaan ja menen perjantaina käymään siellä niin katotaan se lääkärin sepustus siellä yhdessä läpi.
Nyt onkin tänään tarkoitus laittaa sairaalakassi kuntoon kaiken varalta ja käydä hakemassa itelle loput tavarat sinne;eli joku hömppäkirja ja jotain hyvää :) jos siellä menee useampikin päivä.
Sitten aattelin ostaa yhdet imetysliivit vaan minkähän kokoiset ne pitäis olla?Vai kannattaako jättää synnytyksen jälkeen niiden hankkiminen?
Te jotka ootte imetysliivit ostanu niin montako kuppia isommat?
Miehellekki sanoin eilen että saa nyt pistää kortensa näin loppumetreillä kekoon ja peiton alla puuhastelua ois tiedossa joka illalle ( ei laittanut hanttiin =D) Jospa ne isännän eväät edes vähän pehmittäis paikkoja vaikka ei supistuksia saakaan aikaan.
Nyt tuoksuu kahvi niin hyvälle nenään että pitää lähteä juomaan kuppi kuumaa ja syömään pullaa!
edram ja himppu 36+4