Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***********TAMMENTERHOJEN KE-TO *************

14.03.2007 |

Huomenta,

tässä ensin linkki edelliseen pinoon :)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9812997&p=2&tmode=1&smode…

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä yrittäny puhua mut ei se auta,ja ei meillä ole ketään semmosta ihmistä tässä lähellä oikee kuka kuuntelis,lähin sukulainen asuu 30 kilometrin päässä joka ei o tippaakaan kiinnostunu lapsenlapsistaan,mut mun äiti on kyllä mut kun hän sitte taas asuu niin kaukana..mä kyllä kaipaisin jotain semmosta ystävää kuka vois keskustella mun kanssa kaikesta,kun rupesin oottaa Jasminia ni suurin osa ystävistä lopetti yhteyden pidon kokonaan..

Vierailija
22/36 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Voi jösses mikä yö :O

Kossi sit heräs 23 aikaan eka kerran eli siinä oli ite aikalailla vast ikään päässy unen makuun. Toisen kerran taisteltiin puol kahen aikaan. Ei oikeen tuntunu olevan nälkä, mut jotain piti saaha.

Seuraavan kerran oli neljän maissa. Että tuossa välissä kerkes aina ite vähä simahtaa, ku alko tuleen iskuja. Luulin, ett pääsen helpommalla ku annan olla vieressä. Ehei tällä kertaa.

Ukon kello soinee jottai puol kuuen maissa ja jo ennen sitä pienimies keppuroi ja taisteli. Ja tuo rumba jatku. Hetkeks asettu, ku ukko laitto masulleen, mut ehän mie uskaltanu antaa sen siten vieressä nukkua. Välillä seuratessa, ku näytti että piti kauan aikaa nokkaa vasten patjaa ja tuhisteli hankalasti.

Masun päällä sit nukku jonku aikaa ja hetken vieressä. Ennen seittemää kovastikki piti niin hereillä, ett päätettiin nousta. Akka reppanaki oli niin nuutuneena meiän vieressä, ku heräs pikkuveljen huutoihin.

No - arvatkaas mitä! Aivan oikeen, mites muuten tässä istusin. Pienimies vetää sikeitä nyt sit tyytyväisenä. Ei eväkään värähä, ku tuossa vieressä sitterissä tuhisee. Lutusen näkönen, vaikka ei niin lutusesti käyttäytyny yöllä :)

En tiiä mihin aikaan herättelisin tai yrittäsin pitää päivällä hereillä, ett ei sitten liian aikaste alkas yöunille. [b]Ehotuksia otetaan vastaan!![/b]

Siis tykkää nyt kasin aikaan ellei jo aiemmin alottaa yöunille taistelun. Muuta ei jaksa oikeen enää siihen aikaan tehä. Ja eilen valvoskeli jotai 17-19. Tuo valvejakso pitäs saaha ainaki hilattua aikasemmaksi.

Nyt aletaan valmistautuun pikku hiljaa pihalle.

Z ja taistelupari 29.1 syliin putkahtanu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ihanaa...! Kyllä meillä on ihan selvää apua ollut vyöhyketerapiasta. Tyttö nukkui viime yönä klo 22-3, kun aiemmin ehdoton maksimi oli 3 tuntia. Nukahti heti syötyään uudestaan ja heräsi klo 5 isänsä töihinlähtökolisteluihin. Vähän piti kitistä, mutta rauhoittui takaisin nukkumaan. Ja yhdessä noustiin klo 8. On sillä nukkumisella kyllä ihmeellinen vaikutus!

Menojalka vipattaa ja ei vipata... En oikein osaa sanoa. Tähän mennessä on kyllä riittänyt ihan sauna ja sen päälle olut minun yksin menoiksi. Ukko on kyllä patistanut lähtemään viihteelle, mutta kai tässä kerkiää.

Sunnuntaina olisi ristiäiset. Etunimi on päätetty ja toinen nimikin ehkä. Suurinta päänvaivaa teettää sukunimi... Minä olen joskus aikoinani sanonut tuolle ukolle, että jos ei naimisissa olla kun lapsi syntyy niin se saa minun nimen. Ja edelleen olen samaa mieltä. Ukko sitten epäilee, ottaisinko minä edes hänen nimeään jos naimisiin mentäisiin. Minä taas epäilen, että ei me edes ikinä naimisiin mennä (hänen vanhempansa on eronneet ja siitä ei kovin hyviä muistoja ukolla ole). Ja ukon mielestä tuo meidän vauva on ihan ilmiselvä osoitus siitä, että naimisiin joskus mennään. Hmm.... Minulle se naimisiin menon osoitus on, että edes kihloihin ensin.

No joo... Höpötystä tuli taas.

Vierailija
24/36 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#800000][b]Nyt vasta ehtii takas koneelle..[/b]

Meillä kans illalla huudettiin pää punaisena,ihan väsyä,sillä masu oli varmasti täynnä ja ei tuntunut olevan ilmaa misään.. huutaa tuo Poika niin,että ihan henki siltä loppuu!

Isäntä ei saanut mitään sille,mä sitten kokeilin tissiä antaa lohduksi,ei ,Hyi ku alkoi kahta kauheempi huuto!

Pelkkä kävely ei auttanut, sitten laitoin melko lujalle soimaan musiikkia ja lauloin ja tanssin mukana ja kas, herra nukahti jo U2:n One:n puolessa välissä ,jatkettiin siitä vielä Sami Saarella ja Within Temtationilla ja mies nukku,mutta sänkyyn laittaes heräs,joten menin itekki maate ja alettiin nukkuu,mies kainalossa tissi suussa,niin ollaan oltu lähes koko yö.. hohhoijaa..

[color=#4B0082][b]nenn[/b] kyllä tuo migreeniltä vaikuttaa,ei mukavaa,mulla kyllä sen auravaiheen jälkeen tuleva pääkipu on tappavan kovaa :(

Pimeässä on pakko maata ja oksentaa.

[color=#800000][b]kääntyminen:[/b]meillä on kaks ekaa kääntyny 4kk iässä,kolmas tasan 3kk, joka oli sekin varhaista meidän terkan mielestä!

Eli hyvin yksilöllistä!

Tää ei varmaa opi niin varhain,kun ei juuri ole lattialla,saati mahallaan tuon pulauttelun takia..

[color=#4B0082][b]Tänään[7b] ois itellä j.tarkistuksen th osio,ens viikolla lääkäri sitten

[color=#800000][b]Herra 1vee9kk[/b] sai vihdoin kuurin tuohon 2kk jatkuneeseen tautiin eilen.

[color=#DA70D6]nyt pikku mies herppaa..pitää lopettaa

[color=4876FF][b]Maria ja Herra ähris (s.25.1)

Vierailija
25/36 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Vähä sai eloo tähän nuutuneeseen mamiinki. Akka oli ihan tohkeissaan kestohangista. Pellolla veti siksakkia ja pötkötteli. Sekin sai mut paremmalle mielelle.

Lihapasteijat on uunissa tulossa ja miekkonen ottaa unia pihalla. Kyllä sitä nyt uni maittaa. .

[b]Maria[/b] ne on näköjään nää miekkoset kovia karjumaan ja oleen vaateliaita. Tissille Kossiki eilen huusi, sai sit porttikiellon ;) musaa ei tullukkaa tesmattua. Sitterin keinutteluun asettu, vaikka olin jo sen luovuttamassa.

[b]Soosi[/b] meillä akalla on mun sukunimi ja näin ollen tulee miekkosellekki. Ukko kyl " nätisti" kysy, voisko poika saaha hänen nimen. Meillä on ollu puhe aiemmin, ett lapset muuttuu naimisiin menon myötän hänen nimelle. Tietääkseni, jos aiempi lapsi jo on niin seuraava saa automaattisesti saman sukunimen.

Ja muutenki halusin lapsille saman nimen. Ukko tietää, ett mä en nimestäni koskaan luovu ja on sanonukki " ett turhaahan sitä sit naimisiinkaan menee" . Mua ei kyllä sillä kiristetä nimee vaihtamaan. No - ei se kiristystä oo, mut juu nöy ;)

Yhä pähkäilen miten yrittäs säätää tuon Kossin unta. Tuskin siinä kovin kummosesti onnistuu. .

Kuhan nukkus iltapäivällä hyvin ettei haluais kovin aikaste yöunille.

Vierailija
26/36 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Niin olikos se viime viikolla, ku ukko tuumas " ett olipa mahtavan onnistumisen riemun ilme Kossilla" sillon siis pyörähti masulta ollessa selälleen. Liekkö ollu vahinko. .

Tällä viikolla ahkerammin pitäny lattialla ja eilen teki useemman kerran peräkkäin tuon pyörähtämisen. Ikää nyt +6vk. Mut niin yksilöllisiähän nuo vauvelit on. Kossi on ollu alusta asti jäntevä ja iso, joten helpompaa varmaan hallita liikkeitään.

Vierailija
27/36 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiäisjuttuja pitäs tehdä, mut istahdinpa vaan tähän. Nöpsyn laitoin just parvekkeelle jatkamaan uniaan, kun tankkas välillä. Isompi syö ja haaveilee keittiössä.

Meni taas yö valvoessa. Neiti nukkui 21-00.07 ihan ok, mut siitä alkoikin sit valvoskelu. Heilui, huitoi, ähis ja parkui. Illalla oli jo ilmavaivoja ja parkui tunnin verran ihan hurjana. Esikoinenkin nukkui viimeyön tosi levottomasdti, pyöri ja itkeskeli. Jossain vaiheessa tuumas, et " en haluu sinne ristiäisiin, kun vauva koko ajan vaan parkuu." ja tirahti itsekin itkuun reppana.

Nöpsy sit aamulla kasilta rauhottu tuohon sohvalle kapaloon nukkumaan, kun muut päätti luovuttaa ja nousta ylös. Tai mies jo silloin lähti töihin.

Milloinkohan nuo yöt saatais ehjemmiksi?

Mansemamma: Mulla kans puuttuu se sydänystävä tästä läheltä, jolle höpötellä ja tarinoida ja hörppiä kaffea saman pöydän ääressä. Semmosia kavereita vaan löytyy, joiden kanssa nähdään kun ehditään ja ne lähimmät ja tärkeimmät sukulaisetkin asuu n. 240km päässä. Kaikki kun muuttaa milloin työn ja milloin opiskelun perässä muualle ja sit se yhteyden pito pikkuhiljaa vaan lopahtaa. =/

Siitä karstasta vielä, tuolta blogista katselin, et on muitakin pitkä- ja tuuheatukkaisia vauvoja, niin onkos kellään heistä karstaongelmaa? Ja jos on, niin miten te äiteet karstaa poistatte?

Miusta on hirmu hankalaa, kun tuolla neidillä on tuommoinen peikkotukka, niin saada rapsuteltua karstaa pois. Ei raaski tukkaa poiskaan ajella. Vinkkejä?

Ja jälkivuoto askarruttaa, mulla vuoto loppui 2,5 viikkoa sitten ja nyt eilen alkoi taas vuoto! Siis voiko tää olla vielä jälkivuotoa vai alkoiko mulla nyt jo menkat?? =( Ihan törkeetä, jos nyt jo sain menkat riesaks!! Pojan syntymän jälkeen meni 4kk, kuukautiset alkoi.

Ei vaan jotain se on yritettävä saada aikasiks. Ihan ensin laitan vahvat kaffeet tulemaan, jotta pysyis nuo tihrustimet auki.

Onneks aurinkoa riittää!! Paitsi näkyy nuo pesemättömät ikkunat ja kerääntyneet pölyt... Hommiin siis!!

-tau- & Nöttönen 6vko5pv

Vierailija
28/36 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen vaan pikaisesti kommentoimaan tuota karsta-asiaa kun niin moni on vinkkejä siihen kysellyt.

Esikolle tuli aikoinaan karstaa, ei siis pelkkää ihon kuivumisesta johtuvaa hilseilyä. Apteekin Kelual voiteella lähti nopsaan pois. Joku muukin taisi tuota mainostaa. Öljyllä ei saatu lähtemään, kauheeta sotkemista vaan sen kanssa oli. Keluali hierotaan päähän ja annetaan vaikuttaa joku aika ja sitten se pestään pois. Ei tarvinnut montaa käsittelyä tehdä kun karsta oli poissa ja pysyi:)

Pojalla nyt hilseilee päänahka, muttei ole karstaan. Siihen olen laittanut ihan öljyä ja luulen sen riittävän. Tuota Kelualia kannatta siis

siinä vaiheessa kokeilla kun on sitä kunnon karstaa. Myös neuvolasta sitä silloin suosittelivat.

tikru

Vierailija
29/36 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,toi musa on aika toimiva juttu ja kannattaa laittaa kunnolla ääntä,se jotenkin havahduttaa ainakin tuon ukon siitä sen syvästä äää-mua-väsyttää-ja-potuttaa-itkusta.

Äitiä kun ei kuunnella ees enää tälläkään ikää,joten turha hyssytellä ;)

Meillä on kans ristiäiset sunnuntaina,mutta siivoon vasta lauantaina, ajan kaikki muut anoppilaan,saan talon täyteen kova äänistä poppia ja heviä ja hinkkaan nurkat puhtaaksi :)

sitä ihanuutta ootellen!

Vierailija
30/36 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa het huutaa jos vahingos osuu,tyhmää!

Vierailija
31/36 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin muutama päivä mennyt hieman levottamasti, pikkuinen on saanut itkukohtauksia ja ollut hieman kuumeessa. Eilinen koko päivä menikin terveysasemalla. Tänään saatiin labravastaukset ja neitillä on pissatulehdus. Lääkäri halusi vielä varmistaa uudella näytteellä. No olihan siinäkin verta ja valkuaista, joten tulehdus on... kohta lähdetään uudestaan lääkäriin...

toivottavasti saadaan pian lääkkeet ja apu niin ei tarvitse toisen karjua kuin leijona kun pissa tulee :(

Mansenmammalle jaksuja, ja toivottavasti saat tilanteeseen apua :( itse täytyy myöntää että en tuollaista jaksaisi katsella. Vaikka yh:n elämä kolmen lapsen kanssa olisi vielä paljon paljon rankempaa. Minua rupesi oikein ärsyttämään miehesi asenne, koska yhdessähän ne lapset myös tehdään.. Harva siihen yksin pystyy, joten kyllä molemmille hoitokin kuuluu ja sitä myötä myös se vapaa aika. EIkä se ole lapsilta pois jos äiti käy välillä rentoutumassa Päinvastoin paremmin sitä jaksaa lastenkin kanssa kun saa välillä hengähtää.

äh, mutta nyt unohtu taas sanomiset... mutta jatketaan taas myöhemmin.

äityli ja rinsessa 7vk 4pv

Vierailija
32/36 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tikrulle karsta-vinkistä, pitääpä kokeilla!

ja kiitokset Migreenikommenteista, kuulostaa siltä että voisi olla sitä.

Ardisia: Mulla on kans ollut sormien puutumista ja poissaoleva olo, eilen alkoi huimaamaan illalla että piti mennä maate ja tänään aamulla alkoi kamala päänsärky, olen ottanut 2 panadolia, eikä tunnu millään häviävän. Pitäisi kai tutkituttaa jos saisi jotain vätkympää ainetta. Voi sua raasua kun olet migreenistä kärsinyt jo pienestä! Itselläni ei ole aikaisemmin ollut oireita.

Maria: mulla tulee kyllä päänsärkyä, muttei niin pahasti ettenkö selviäisi pystyssä. Pahinta on kyllä huimaukset ja silmäoireet. Pelottavaa. Tsemppiä järjestelyihin ja siivoukseen ja varsinkin pikkumiehen nukkumiseen! Kyllä se siitä ja pian herra on jo 1 v ja ihmettelet että valvoiko hän tosiaan paljon? =) Hatarasti tulee mieleen.. (heh,heh)

Täällä ei mitään uutta, oltiin lasten kanssa seurakunnankerhossa aamupäivän ja nyt istun täällä ihmettelemässä kun kaksi nuorinta nukkuu päikkäreitä

Ja sit tuuletusta! Eilen pikkumies nukahti ekaa kertaa hereillä ja itsekseen pinnasänkyyn (kori mennyt jo liian pieneksi)!! Olen jo monena iltana yrittänyt laittaa sänkyyn hyväntuulisena mutta väsyneenä ja hetken päästä onalkanut armoton itku. Eilen nukutin vaunuissa tapani mukaan ja nukahti hyvin, mutta heräsi het kun vaunut pysähtyivät... Lopulta väsyin siihen ja nostin ylös ja laitoin sänkyyn. Tietysti heräsi ja vähän protestoi, laitoin tuttia, jonka hän kuitenkin heti sylkäisi pois, mutta jätin sinne pimeään itsekseen juttelemaan, pari kertaa alkoi hermostua, ja vein tutin, ja lopulta, n. 25 minuutin kuluttua ei kuulunutkaan ääntä ja voila! pinnasängystä kuului unituhinaa! Nukkui 3 h ja loppuyön vietti sitten tapansa mukaan äitin vieressä! Mutta jos saan rutiiniksi omaan sänkyn nukahtamisen, niin kyllä se loppuyön nukkuminen sitten järjestyy ajan kanssa kun ei tarvi enää yösyöttöjä.

No tänä iltana voi olla jo ihan eri sävellaji. Hmm, on nää vaan aika yöeläimiä nää vauvat =)

Zatulla oli vauhdikas yö takanapäin, no usko pois että yöt siitä rauhoituu, nimimerkillä pitkäaikaista kokemusta on! Tai aika hyvinhän sun kossis on muten nukkunut, ettei yksi yö nyt mitään merkitse!

Ja vielä, Chikka! Hienoa kuulla susta, olenkin sua huhuillut ja kaipaillut.

Ihanan kuuloista tuo matka Lontooseen, nostan kyllä hattua teille kaikille jotka uskallatte vauvan kanssa matkustella! Itselleni tekee tiukkaa mennä kaupunkiin kun ei tiedä koskaan miten vauva reagoi, voi mennä hyvin ja voi yhtä hyvin mennä tosi huonosti, eikä kotia pääse ihan kädenkäänteessä jos hätä tulee... No mä kans olen tämmönen kotona viihtyvää sorttia, täytyy myöntää.

Kauheaa kun olette sairastelleet, muistelen että teilläkin on ollut mykoplasmaa, kamala tauti! Pidetään peukkuja että pysytte nyt terveenä!!

Nyt pitäisi taas alkaa arkea pyörittämään, lähdin aamulla heti ja kaikki jäi esille, pitäisi edes tyhjätä pöytää että saa uutta tilalle kun kohta taas on ruoka-aika! Voikaapas kaikki hyvin!!

nenn ja poitsu 2.1.

Vierailija
33/36 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ehdin vilkaisemaan tämän pinon, kun molemmat pojat ovat yhtä aikaa päikkiksillä. Ja noihin motorisiin taitoihin eli kääntymiseen minun pitää kommentoida. Ei todellakaan ole tässä vaiheessa hätää vaikkei käänny, ei todellakaan! Kerronpa lohduttavan esimerkin esikoisen ajalta: kääntyi vasta lähempänä 9 kk ikäisenä! Ja oli aivan ok, jäntevyys ja kaikki kohdallaan. Ehkä vain ei kiinnostunut jostain syystä, meidän laiska pallero;) No, käytiin fysioterapiassa, jossa kyllä sanottiin että ei tarvitsisi kun mitään ei näyttänyt olevan vialla. Kun vihdoin kääntyi, alkoikin sitten pikakelauksella tuo motoristen taitojen kehitys: peruutus käsin työtäen , ryömiminen. Sitten 10 kk konttaamaan, ja siitä heti seuraavana päivänä tukea vasten seisomaan. 10.5 kk liikkui tukea vasten ja 12.5 kk käveli, ja pian jo juoksi.. Eli todellakin silti ihan normiaikataulussa, vaikka alku kangertelikin. Ja vastaavasti kaveriperheen tyttö teki kaikki oppikirjamaisesti ns " oikeaan" aikaan, mutta siten lopulta käveli vasta 1.5vuotiaana. Eli kehitys on tosi tosi yksilöllistä, ja tämän toisen kanssa en todellakaan hätäile, tekee kyllä kun on siihen kypsä.

Meilläkin on nyt 2kk suloinen poitsu, ja ristiäiset pidetty viikonloppuna. Edelleen vain arkea varjostaa esikoisen 2v4kk mustasukkaisuus, sillä on tosi raju, heittelee tavaroita, yrittää satuttaa vauvaa jne. Uhmaakin on sopivasti päällä..Siksipä käsite äiti tietokoneella on käsittämätön yhtälö, illalla kun saa molemmat sänkyyn ei enää jaksa, ja päivän aikana tilaisuuksia tarjoutuu tosi vähän.

Menogallup:ei todellakaan tee mieli baariin! Mutta sen sijaan maksaisin melkein mitä vain, jos saisi joskus olla muutaman tunnin yksinään hiljaisessa kodissa, lukea hyvää kirjaa, syödä herkkuja...TAi käydä kavereiden kanssa syömässä hyvin, ihan rauhassa. Näköjään rauha on se mistä minulla on nyt vajetta!

' Tsemppiä kaikkien arkeen!

t.Meku

Vierailija
34/36 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma ulkona ja täällä vaan istun koneella vaikka voisin kuluttaa juuri syömäni pullan lenkkeillen vaunujen kanssa.... Jätkä nukahti heti vaunuihin kun sen sinne laitoin joten laiskana painuin sisälle syömään ja nyt tosiaan ramasee pahemman kerran!

Tänään oli jälkitarkastus ja kaikki oli ok, kauhistuin terkalleni vaan kun jouduin punnitukseen! Luulin että mun punnaamiset olis jo takana ja jätkän edessä....;) Muttei niin ei, puolet kiloista on lähtenyt ja muut kilot ne vaan sitkeesti istuu tuossa vyötärön & masun seudulla! Ja onko ihme kun kattoo mitä kaikkea popsin täällä kotona ollessani! Miehelle tosin just selittelin naisen logiikalla että niissä pullissa ja kekseissä on ne ylimääräiset kalorit mitä tarviin imettäessä....todella terveellistä, saas nähdä millaiset makutottumukset meidän jätkä perii kun isänsäkin on aika sokerihiiri....!

Lääkäriltä sitten kyselin tuon toisen raskauden aikataulusta (jos näin voi sanoa...) ja sanoi että periaatteessa sektion jälkeen suositus on että synnytysten väli olisi se 2 vuotta, muttei ole mikään paha juttu jos nyt on pinempikin.... eli ei kuulemma aiheuta enempää esim. keskenmenoriskiä mitä pelkään eniten, lähinnä vaan että se arpi olisi tarpeeksi kestävä.

Joten me ei nytkään mitään ehkäisyä käytetä kun ei olla sitä 8 vuoteen tarvittu....Lekuri vaan totes että tuskin tällä kertaa menee se 7 vuotta saada lasta alulle kun tämäkin alkoi " luomusti" ! Imetys ei ole luotettava ehkäisy (sen nyt kaikki tietää....) mutta hormonit kuulemma pitävät huolen siitä etten ihan heti tule raskaaksi.

Yritetään (kohtuuden rajoissa!) muttei ehkäistä! Tulee sitten kun päättää tulla....

ZATU- meidän jätkällä ihan sama juttu, ilta seiskalta on jo ihan valmis yöunille ja olenkin yrittänyt säädellä ja siirtää sitä myöhemmäks ajoittamalla (tosi helppoa....) toiset pitkät päikkärit ulkona n. klo: 15- (nukkuu yleensä sen pari tuntia). Mutta kuitenkin on pikkuherra pakko viedä sänkyyn jo klo:20 jälkeen kun on niin sippi.... ja herää ekalle syötölle n. klo:23.30-24.

Nytkin nukkuu vaunuissa tosi kevyesti, tunti mennyt ja äsken kävin taas hyssyttelemässä, ei nimittäin tuu illasta mitään muuta kun itkua jos ei nyt nuku pidempään. Sisällä kun ei niitä torkkuja edelleenkään nuku....

Mites te muut, kuinka nopeasti syötön jälkeen laitatte vauvan vaunuihin/turvakaukaloon?

Kun meidän jätkällä tuntuu tuo röyhtäisy jäävän vaivaamaan vaikka röyhtäiseekin syötön jälkeen ja herää sitten siihen tai pulauttaa.

Varsinkin jos turvakaukaloon laittaa liian nopsaan niin varmasti tulee pulautus ja ähisee tai itkee kokoajan sen sijaan että nukkuis tyytyväisenä hetkeäkään. Nytkin tänään jouduttu kummallakin kerralla kun on nukkunut vaunuissa niin nostamaan ylös välillä kun poitsu on niinkun " vetänyt" henkeä muutaman kerran (kuulostaa ihan siltä kun kurkussa olis jotain ja olis tukehtumassa siihen, kamalaa....!) mutta se onkin ollut röyhtäisy/pulautus. Sen jälkeen nukahtanut heti takas ja nukkuu sitten syvään. Osaatteko neuvoa mitä pitäis tehdä? Odottaa kauemmin syötön jälkeen, röyhtäyttää kauemmin, mitä???

Nyt siis odotan yleensä ainakin sen vartin- puol tuntia ennenkun alan pukemaan ulos ettei tuu kaikki ylös ja ettei oo epämukava nukkua.

Koska jos odotan pidempään niin jätkä herää sitten nälkäänsä.... 3 h on päiväsaikaan ehdoton maksimi ilman tissiä....nukkui tai ei!

Vai onko jotkut vauvat vaan niin paljon herkempiä sille että sitä ylimääräistä ilmaa on vatsassa? Uskon että meillä aamut sen takia rikkonaisempia kun pojalla kertyy sitä ilmaa yön syötöillä (vaikka röyhtäytän joka kerta, muuten herää melkein heti siihen tai ei nukahda!) ja ähisee sitten useimmiten klo 4 eteenpäin nukkumatta syvään.

On ennen nukkunut vaunuissa syvään 2,5-3 h, nyt viime päivinä kevyemmin ja heräillyt useammin. Johtuukohan siitä että on liian kuuma (liikaa vaatetta, tää vuodenaika on aika vaikee!) ja sitten on sitä ilmaa.... kun tietäis!

MANSEMAMMA Tsemppiä sinne sun kiperään ja epäreiluun tilanteeseen! Kuten jo moni muukin sanonut, yhdessähän te ne lapset olette saaneet eli puolet vastuusta kyllä kuuluu miehelles, eikä se todellakaan ole " laistamista" lastenhoidosta jos haluaa hetkeks tuulettumaan! Sinulla muistaakseni on kaikki lapset vuoden ikäerolla eikä varmasti ole helppoa liikkua aina kaikkien kolmen kanssa! Pidä puolesi, keskustelkaa ja ellei auta niin pyydä neuvolasta apua ja joku kolmas osapuoli mukaan keskusteluun ellei miehes ymmärrä tilannettas muuten!

Nyt en muista enää muuta kun oon tätä jo tovin kirjoitellut ja pomppinut pihalla välillä heiluttelemassa vaunuja....

Mukavaa viikonjatkoa & voikaa hyvin!

Pupina & poitsu tasan 2 kk

Vierailija
35/36 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Nenn[/b] valitteli migreenioireita, no täällä ilmoittautuu toinen " reppana" . Eilen ilta meni pimeessä maaten ja valoilmiöitä katsellen. Kerran jouduin oksentaa. Päivällä huimasi ja oli pää kipeä vähän, kunnes iltaan yltyi. Tuota huimausta oli jo toissapäivänä ja välillä nuita valoilmiöitä.

Tänä aamuna oli vähän sekainen olo ja edelleen pientä jomotusta. Mutta nyt ei oo enää mitään.

Mulla ei oo diagnosoitu migreeniä, kun en oo siitä sen kummenmmin käyny lääkärissä, kohtauksia tulee sen verran harvoin. Kuvausten perusteella lääkäri (muissa asioissa ollessani) on sanonut päänsärkyni olevan migreenityyppistä. Usesti -ilman noita valoilmiöitä ja huippaustakin- mun tekee pahaa kun särkee päätä. Kiva yhdistelmä =)

Sitten toinen jutska, joka saattaa tosin olla yhteydessä tuohon ekaan: mulla alko menkat! JEP eli uutta putkeen niin saa toisenkin vauvan tälle vuodelle ;-) Järkyttävät oireet, n.puoltoista viikkoa sitten mulle tuli maha kipeeksi tosta munasarjojen ja kohdun tietämiltä oikein kunnolla, eli täyty olla silloin ovulaatio. Viime viikolla oli jo menkkamaisesti maha kipee ja tiistaina " hanat aukesi" . Onhan tuo alkaminen varmaan kovin yksilöllistä, mutta mulla varmasti vaikuttaa toi vähäinen imetys. Vai onko teillä muilla jo alkaneet?

[b]rytmi G[/b]

Tytsin kanssa tulee liikuttua nyt aika paljon. Hänellä on mun mielestä hyvä vrk-rytmikin jo, tai ainakin sovitaan hyvin yhteen =) Kumpi lieneekään sopeutunut 8-o

Herääminen, aamutoimet ja syöttö klo 5-6:30

Hereillä yleensä pari tuntia, jonka jälkeen aamutorkut sisällä TAI vaunuihin ulos nukkumaan pidemmäksi ajaksi. Tähän kohtaan yleensä ajoitan sen mun tunnin vaunuttelulenkin.

Aamupäiväsyöttö klo 10-12

Syötön jälkeen torkut ja valveilla oloa

Iltapäiväsyöttö klo 14-15

Syötön jälkeen joko vaunuihin ulos nukkumaan (nukkuu n. klo 19 saakka) tai sisällä tirsart ja valveilla oloa.

Iltasyöttö klo 18-19.

Valveillaoloa pääosin ilta.

klo 21 alkaa iltatoimet: kylpy/pesut yms. yökkärien päällevaihto yösyöttö n. klo 22, jonka jälkeen omaan pinnikseen nukkumaan.

Yleensä yhdet unet päivällä nukkuu ulkona ja ne ovat yleensä vähän pidemmät. Joskus on kahdetkin unet ulkona. Mitä enemmän nukkuu päivällä ulkona, sitä paremmin nukkuu yönsä -olen huomannut.

Nukahtaa yleensä illalla itsekseen pinnikseen, eilen illalla piti hetken pitää rinnan päällä ja nukahti siihen, jonka jälkeen nostin pinnikseen.

Nyt on tainnut mennä jo pari viikkoa kun on nukkunut itsekseen pinniksessä. Nukuin tytsin kanssa kahestaan niin kauan kun piti yölläkin syöttää. Ainakin niin että aamuyö nukuttiin kahestaan, syötön jälkeen.

Nyt saatetaan aamulla nostaa tyttö meidän kanssa makoileen, jos herää ennen ukon kellon soittoa. Saadaan siinä hetken kölliä yhdessä ennen aamutoimia =) Harvoin on aamulla herätessää pahalla päällä, kun on aikansa hereillä niin ilmoittaa kyllä että nyt on niin iso NÄÄ että pitää tehdä sille jotain. JEP meidän tyttö osaa jo puhua *hih*. Huutaa naama punaisena notta NÄÄÄÄÄ kun on nälkä. Kun oikein potuttaa niin huutaa LAAAAAA naama punaisena, siitä kutsuinkin häntä eka LAA-neidiksi =)

Mary ja tytsi 9vko tasan

Vierailija
36/36 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsemppauksesta,ja kyllä mä uskon ja toivon että hän ajan myötä sen ymmärtää että mä kaipaan kans vähän vaihtelua,ettei vaan aina tarvi olla lasten kans 24h,sais vaikka olla 1h ihan omissa oloissa,sekin riittäis..

Jasmin näyttää viihtyvän sitterissään,kun se on semmonen soiva sitteri jossa lelukaaressa on pari kalaa ja tähti ja sitte se soittaa eri sävelmiä..hän hymyilee nii sulosesti siinä ja jokeltelee niille leluille mitä siinä roikkuu:)huomenna pitäs jo ennen 10 aamulla suunnata labraan kaikkien tyttöjen kaa vaikka mun siellä vaa pitäs käydä..

Käytii tänää kattomassa semmosta pikkuparvi sänkyä Jennalle jossa on myös liukumäki,oli kyllä tosi hintava,yli 700 ois maksanut..

me tehään Jasminin kohalla nii jos pitää lähteä johki ni me puetaan hälle ensi ulkovaatteet päälle ja laitetaan kaukaloon ja sitte syötetään,kun sillo hän ei pulauta,mut jos ensi syöttäs ja sitte pukis ni kaikki tulis vaan pihalle..ja me annetaan hälle enimmäksee korviketta koska se pysyy paremmin sisällä kuin rintamaito,samoin oli Janettenki kohalla..

mansemamma ja Jasmin 2kk5pv