Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

korvaako vakuutus maitohappobakteerit?

11.11.2006 |

Hei!

tapiolan vakuutusneuvonta viikonlopun kiinni joten kysäisen täältä ennen maanantaita. Eli korvaako TAPIOLAN vakuutus maitohappobakteerit?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeissa lukee ettei vakuutus korvaa lisäravinteita, vitamiineja yms. Käsittääkseni maitohappobakteerit ovat juuri tähän ryhmään luokiteltavia. Eri asia sitten, jos lääkäri on niitä reseptillä määrännyt.

Vierailija
2/15 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika joutuu syömään joka päivä antibiottia estolääkkeenä. Sen takia annan myös sen maitohapon. Olen saanut sen siis reseptillä ja kirjoitin siihen syyksi tuon antibiotin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä on ollut käytössä RELAN- tipat joten niihin lekuri sitten respan kirjoitti. Mäkin olen käsittänyt, ettei vakuutus korvaa, mutta jostain muistan lukeneeni( oisko ollut joku täältä joka kirjoitti, että on saanut korvauksen), että korvais nuo mhb:t. Mut varmistan kuitenkin asian vielä tapiolasta ennenkuin reseptillä haen noi tipat, vanha pullo on kuitenkin vielä puolillaan.

Vierailija
4/15 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös ollut niitä joskus käytössä. Vakuutus korvas silloin nekin. Ollaan ainakin vuosi käytetty Gefilusta,joten olin kokonaan unohtanut Relat.

Vierailija
5/15 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vakuutukset if:ssä.

Vierailija
6/15 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli varmaa tietoa koska olen siellä itse töissä :). Maitohappobakteerit korvataan kaikista lasten sairausvakuutuksista POIKKEUKSENA eli vaikka ehdoista on muuten rajattu ravintolisät pois, maitohappobakteeri on päätetty korvata koska halutaan joustaa asiakkaalle päin tässä asiassa. Ja siis täytyy ehdottomasti olla tietenkin lääkärin reseptillä määräämä ja myös reseptillä ostettu. :)

Vierailija
7/15 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjantähti ei ainakaan korvaa. Juuri tuli kirje, jossa sanottiin että gefilus+ luokitellaan elintarvikkeeksi, vaikka olikin lääkärin reseptillä ostettu

Vierailija
8/15 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanssu25:

Eli varmaa tietoa koska olen siellä itse töissä :). Maitohappobakteerit korvataan kaikista lasten sairausvakuutuksista POIKKEUKSENA eli vaikka ehdoista on muuten rajattu ravintolisät pois, maitohappobakteeri on päätetty korvata koska halutaan joustaa asiakkaalle päin tässä asiassa. Ja siis täytyy ehdottomasti olla tietenkin lääkärin reseptillä määräämä ja myös reseptillä ostettu. :)

Hanssu25 kiltti!

Voisitko vastata, että korvaako Tapiolan vakuutus Bevita-voiteen?

Soitin muuten maanantaina Tapiolaan ja sain sieltä myös tiedon, että mhb korvataan jos on kirjotettu ab-kuurin yhteydessä ja tietenkin respa siihen.

Vierailija
9/15 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli koska Bevita ei löydy Pharmaca Fennicasta, sitä ei korvata. Bepanthen löytyy ja se on korvattava, eli jos vaan se käy niin kannattaa käyttää sitä.

Vierailija
10/15 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että mhb:t korvataan kyllä vaikka ei olisi kirjoitettukaan ab-kuurin yhteydessä. Puhelinpalvelussa ompi ollut vanha tieto, koska ennen toimittiin näin. Nykyään korvataan AINA reseptillä.

Vierailija
11/15 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei korvata vitamiineja tai hivenaineita koska ne on ehdoissa rajattu pois. Eli jos ehdoissa on kohta että jotain ei korvata niin silloin valitettavasti ne eivät MISTÄÄN SYYSTÄ ole korvattavia, vaikka tulisivatkin ihan tarpeeseen eikä vaan varmuudeksi syötäisi.

Vierailija
12/15 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole papereihin sen tarkemmin perehtynyt, mieheni hoitaa ne, mutta mies sanoi että viimeksi (siis ekaa kertaa) kun haettiin korvauksia tuli vain ilmoitus paljonko on korvattu, ei mitään tietoa siitä mitä lääkkeistä, lääkäreistä, labroista yms oli korvattu. Voiko sen jostain nähdä mitä haetuista asioista vakuutus korvasi, mitä ei?

-Natalialii-

Hanssu25:

ei korvata vitamiineja tai hivenaineita koska ne on ehdoissa rajattu pois. Eli jos ehdoissa on kohta että jotain ei korvata niin silloin valitettavasti ne eivät MISTÄÄN SYYSTÄ ole korvattavia, vaikka tulisivatkin ihan tarpeeseen eikä vaan varmuudeksi syötäisi.

Vierailija
13/15 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä ei kyllä näe mistään mitä on korvattu. Toisin sanoen jos päätöksessä ei ole mitään mainintaa, että jotakin ei ole korvattu tai mitään tositetta ei myöskään pyydetä, kaikki mistä olet hakenut korvauksia myös on korvattu. :)

Mähän oon joutunu äitiyslomallaki töihin... ;)

Vierailija
14/15 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kysymys sulle :) Eli Tapiola ei korvaa lääkärin määräämiä reseptillä ostettuja vitamiineja (suppean ruokavalion takia määrätyt, lapsella munaton-maidoton-viljaton -dieetti)?

-Natalialii-

15/15 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

If ei korvaa enää maitohappobakteereita vaikka olisi lääkärin reseptillä ostettu.