Kuinka moni on mennyt sairaana töihin ja miksi?
Itse olen mennyt, koska kukaan ei hoida minulle kuuluvia asioita ja osassa asioista on ns. viimeinen päivä. Koskee sopimuksia jne. En tosin ole tehnyt koko työpäivää vaan osan.
Mies ei uskalla olla poissa, koska heillä ne lentää ensin pihalle yt yms. neuvotteluissa jotka sairastavat paljon. Tiedostettu ongelma, sanotaan että ei toimita noin, mutta käytännössä kyllä.
Kommentit (10)
Olin vuosia töissä siten, etten pystynyt kunnolla kävelemään, vasta lonkkaleikkaus helpotti. Ei käynyt edes mielessä, että nyt ei voi tehdä töitä, kun jalat ei kanna.
Meille on vaikea lyhyellä varoitusajalla saada tuuraajaa ja ryhmän vetäjänä olen mennyt, jos samaan aikaan joku muukin on ryhmästämme sairaana. Yhtäkin poissaoloa on hankala paikata, kahta lähes mahdotonta.
Keikkatyö. Pakko mennä, kun ei muuten palkkaakaan tule.
Olen mennyt kun ei ole varaa lääkäriin ja olisin muuten joutunut hankalaan tilanteeseen
Joskus on pakko. Kerran olin ulkomailla työmatkalla ja korona iski kesken reissun. Se oli vain pakko hoitaa buranan voimin.
tein testin vasta kotona, en silloin arvannut sen olevan korona. Kivasti tartutin sitten 50 ihmistä siellä ja yhden lentokoneellisen.
Vuosia sitten eräässä työpaikassa olin aina kipeänä töissä koska siellä oli m-lkku yrittäjä pomona. Kaikista flunssista ja vatsataudeista vaati lääkärintodistuksen, mutta terveyskeskuksessa taas ei päässyt lääkärille pelkän flunssan tai vatsataudin takia. Hoitajan todistus ei kelvannut. Työterveys oli pelkkä minimi eli lääkäriin ei päässyt sitäkään kautta. Maksoi myös niin surkeaa palkkaa että ei ollut varaa mennä yksityiselle omakustanteisesti. Eli kaikki kävivät töissä sairaina.
Työntekijöiden vaihtuvuus oli nopeaa, itse sinnittelin siellä kaksi vuotta. Firma ajautui myöhemmin konkurssiin ja olen seurannut nyt jo pitkän aikaa kuinka yrittäjä yrittää myydä omaisuuttaan, hänen talonsakin on ollut ylihinnalla myynnissä jo pari vuotta.
Olen ollut. Tuli flunssa viikkoa ennen kuin alkoi kesäloma ja piti saattaa projekti loppuun ennen kuin jään lomalle (kysyin tuuraajaa mutta ei onnistunut/haluttu laittaa). Tuli 30 000 askelta päivässä työmaalla juosten ja viimeiset 2 päivää ei meinannut saada enää edes henkeä. Vikana päivänä töiden jälkeen suoraan päivystykseen ja parantelin sitten keuhkokuumetta koko kesäloman.
Minä olen juuri tullut sairaana töistä. Viikonloppuna sairastuin mutta sisulla töihin kun viikonlopuksi olisi paha saada lyhyellä varoitusajalla tuuraajaa, maanantaina varasin heti ajan työterveyteen, siellä ensimmäinen vapaa aika saatiin kahden viikon päähän (ja sekin toiselle paikkakunnalle), joten nyt pitää kestää töissä siihen asti.
Meidän TES:ssä on eka työpäivä palkaton, niin pitää kuulostella, onko riittävän kipeä. Voisi tulla kalliiksi olla joka kurkkukivusta pois töistä... Lisäksi olen ainoa, joka tekee työtehtävääni / -kohdettani, niin sijaiselle olisi ikävä yllätys joutua tänne.
Kyllä menin, kun olin lastensuojelussa sosiaalityöntekijänä. Hommiani ei hoitanut kukaan muu, ja tiesin mitä perheissä voi tapahtua jos kukaan ei valvo. En olisi saanut unta yöllä, jos olisin saikuttanut pidempään. Olin 2 päivää ja sitten 39 asteen kuumeessa töihin. Laitoin lapun oveen, ettei saa häiritä niin sain olla yksin. Buranaa ja mynthoneita kului, ja sairastin loput viikonloppuna.