###ELOISTEN KE-TO KUULUMISET###
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaan.
On ollukkin täsää vähän hässäkkää et olen ihan ulkona teidän kuulumistakin,täytyy käydä lukemassa. Täällä voidaan edelleen loistavasti. Ajattelin rupee hoitaa kolme kuukautta tossa ystävän lasta,toivottavasti jaksan. Tosin ei siitä kyllä vaivaa ole kun muutaman tunnin olen hoitamassa kun kaverini töissä.Sais muutaman euron tähän huikeeseen kotihoidon tukeen lisää..
Masu kaveri potkii joka päivä ihana oikeen rauhouttua sohvalle kun pikkunen alkaa potkimaan. Rakenne ultra viikon päästä ,kiva nähdä että kaikki ois jälleen kunnossa pienokaisella.
Eipä tässä sen kummempia,taidan lähtee aamupalan laittoon.
mukavaa päivää!!
Ankka 18+1
Kommentit (33)
unohtui tuosta edellisestä eli työnantajalle pitää lain mukaan ilmoittaa 2 kk ennen äitiysloman alkua, joten vielä ei mitään hoppua ole ja tietysti jos et ole enää kesällä töissä niin eipähän tuo taida sitten työnantajaa kiinnostaa:))
Tulepa sitten kertomaan ne ultrakuulumiset!
Moikka! Luulin eilen, että nyt menee homma kesken. Kertokaa, onko teillä ollut tällaisia kokemuksia, pliis. Vähän on pelokas olo nyt. Tätä ennen mulla ei ole ollut kuin vähän alkuraskauden huonoa oloa ja pientä väsymystä.
Mulla on toinen raskaus ja viikkoja tulee huomenna 17. Eilen alkoi iltapäivällä vatsakivut. Ensin luulin, että kyseessä olisi jokin ruoansulatusongelma, mutta kivut yltyivät ja alkoivat muistuttaa kokemuksia ensimmäisistä supistuksista, kun lähdin synnyttämään. Eli ei mitään ihan kevyttä!
Sitten kivut laantuivat, kun lämmitin vatsaa hernepussilla ja lepäsin. Puolen tunnin levon jälkeen alkoivat taas. En tiennyt miten päin olisin ollut kivun kanssa ja tuli kauhean kylmä. Tuntui, etten halua liikkua yhtään. Soitin synnytyssairaalaan. Neuvoivat ottamaan pari Panadolia ja lepäämään ja soittamaan, jos ei lopu. Illaksi tilanne rauhoittui, mutta edelleen on vatsa kovettunut ja oikealla puolella kipua liikkuessa. Yölläkin tuntui vaikealta kääntyä.
Jäin tänään pois töistä. Ajan sain terveysaseman lääkärille, neuvolaan ei ollut lääkärille aikoja tarjolla. Saa nähdä saanko muuta kuin sairaslomatodistuksen. Synnytyssairaalasta sanoivat, että kyseessä saattaa olla kohdun kasvaminen, joka on kuulema toisessa raskaudessa voimakkaampaa. Toivottavasti näin, vaikka oli ne kivut kyllä aika hirveät. Vauvan liikkeitä olen onneksi tuntenut kipujen jälkeen.
HillaPinja 16+9
Huomasinkin juuri, että västäräkki oli laittanut jo tuon pinon aamulla ja hienot linkitkin, mutta osui vaan tuo ankan otsikko ekana silmiin...
Mihis pinoon jatketaan... västäräkille juu pitkä pino tästä taitaa tulla kun minäkin olen jo kolmasti tänään kirjoitellut ja kello on vasta vähän yli yhdeksän :)
Toinen luomuvinkki nenän tukkoisuuteen sekä lapsille että aikuisille. Pilko sipuli pieneksi ja laita yöksi sängyn viereen. Pistää nesteet liikkeelle ja saa nukuttua paremmin. Haju makkarissa ei ole aamulla mitä ihanin, mutta kannattaa:) Auttaa myös poskiontelovaivoihin. Höyryhengitys on myös hyväksi.
HillaPinja 16+9
Kun en muka nähnyt tätä.. No, se toinen pino voi vajota jonnekin alas.
Oikein ihanan aurinkoista keskiviikkoa! Tuli niin pitkä pino kahdelta päivältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm. asp?m=9812924&p=2&tmode=1&smode=1
Ihanan keväinen ilma jatkuu ja meillä kotona tytär alkaa parantua, joten mieli on aurinkoinen. Olisi kivaa viettää taas ihan ns. normaaleja päiviä.
HillaPinjalle voimia, toivottavasti se olisi tosiaan vain kohdun kasvamista, mutta vaadi ihmeessä kunnon tarkastus.
Palstaterrori
Västis ja Taimi 17+5
Pidetään tämä ylhäällä ja toinen alhaalla..
Wintergirl, kiitos noita ä-rahatiedoista. Noin itsekin olin ajatellut mutta nuo kaikki uudistukset pistää ihan pään pyörälle. Pääasia että ei minimille jää ja jos saan saman kuin kuopuksesta niin olen tyytyväinen.
Ostin jo jokin aika sitten sen sarvikuono nenänhuuhtelukannun mutta en vaan osaa käyttää sitä vaikka olen joka päivä useampaan kertaan yrittänyt. Täytyy vissiin vaan harjoitella. Sipulia pitänee taas kokeilla josko saisi nukuttua yön edes paremmin päivällähän siitä ei juuri apua ole. Höyryhengittänytkin olen päivittään ja auttaa hetkeksi. Jospa tämä tästä viimeistään sitten tokenisi kun päästään etelän lämpöön.
Vatsakivuista eli minulla myös ollut välillä alavatsalla aika voimakasta kipua mutta menee kyllä aina ohi eli olen ajatellut sitten että on vaan kohdun kasvuun liittyvää. Tosin kun ei liikkeitä vieläkään tunnu niin välillä iskee huoli että onko kaikki sittenkään kunnossa kun ei noita kipuja muistaakseni edellisissä raskauksissa ole ollut.
Meillä pojat jo paremmat eli ei oksentele enää ja ripulikin jo heillä helpottanut. Joten oltiin tossa reilu tunti pihalla ja kaivettiin pyörät esiin ja muutkin kesälelut ja korjattiin pulkat ja muut talvilelut varastoon. Eli me on nyt virallisesti avattu kevätkausi kun vaihtui talvilelut kesäisiin. Ihanaa oli olla ulkona pitkästä aikaa. Tuli itsekin paremmalle tuulelle vaikka täällä on aika harmaa sää tällä hetkellä.
aliisa ja ylläri rv 17+2
Enpä ole töiltäni ehtinyt kirjoittelemaan. Odottelen vaan kesäloman ja äippäloman alkua, että tää stressi helpottais...
Jollain oli ollut vatsakipuja, en nyt valitettavasti muista nimimerkkiä. Mulla on ollut sama tilanne ja kohdun kasvuun arvelivat niiden minullakin liittyvän. Mutta hui, jos toisessa raskaudessa ne ovat vielä kovampia, kun nytkin ne tuntuvat aika hurjilta..?
Pahoinvointi alkaa viimeinkin olla historiaa. Toivottavasti teillä muillakin alkaa jo helpottamaan. Peukut on pystyssä!
Onko teille puhuttu synnytysvalmennuksesta jotain? Missä vaiheessa raskautta se yleensä alkaa? Kertokaahan kokemuksia!
Mukavaa maaliskuun päivää!
t. Johku ja agentti rv 16+6
Toivottavasti kivut menevät ohi. Itselläni on ollut kaikenlaisia aika koviakin kipuja, mutta eivät ole kestäneet kerrallaan kovin pitkään. Vaadi tosiaan kunnon tutkimukset. Oisko sun mahdollista päästä gynelle? Kuitenkaan terveyskeskuslääkärit eivät ole erikoistuneet tähän puoleen....
Tule sitten kertomaan, mitä sanoivat. Toivottavasti kaikki mallillaan. Ü
Mulla oli tänään rakenneultran jälkeinen neuvola, ja niin vain oli, että kaksi ihmistä koetti taas saada kaksin eri laittein sydänääniä kuuluville, vaan mitään muuta kuin istukan suhinaa ja pieniä vauvan potkuja doppleriin ei toosasta kuulunut! Onneksi ultrassa näin kaiken olevan hyvin ja nyt nuo liikkeet tuntuvat ihan selvinä, joten aihetta huoleen ei ole. Istukka möllöttää oikein kunnolla edessä ja lapsen keksivartalo siinä alla, vaikka misät vinkkelistä ääniä koettaisikin kuunnella, eli taas lähdettiin siltä osin tyhjin käsin neuvolasta! Liikesarakkeeseen merkattiin kyllä iso plussa.
Rattaista: Jo nyt yksösvaunut jäivät miltei käyttämättä, kun raijasin näitä kahta pientä käytettyinä ostamissani tupla-Brioissa (ja ovat tosi vanhat perus-Briot!). Nyt pohdinkin, pitääkö ensin sitoa vauva rinnuksille ja jatkaa kahden isomman työntämistä rattaissa, ennen kuin esikoinen jaksaa itsekin pitempiä lenkkejä, vai jaksaisiko sitä työntää vielä seisontalautaa tuplissa... Inhoan autoilua ja tykkään tehdä reippaita kävelyitä joka aamu lasten kanssa eri paikkoihin, vaan melko painavaksi alkaa lasti nyt siis käydä!
Eilen olimme rajussa Titi-nallekonsertissa, jossa tuntui viihtyvän koko kaupunkimme pikkuväki huoltajineen. Oli melko mekkala ja tungos, vaan muksut nauttivat. yhä tihenevässä, paniikkia luovassa rytäkässä päästiin Titi-nallen halaamiksikin. Vau.
Hehkeää keskiviikkoa, naiset!
Vitanova rv 19+4
Kannattaisi ehtiä lukea viestinsä ennen lähettämistä: KESKIvartalo, ei keksi-!
Yhä Vitanova
täällä edelleen kotona poden vatsatautia, jo viidettä päivää, välillä ollut ikäänkuin poissa ja tullut taas yllättäen takaisin, todella harmillista. Terkkarin ohjeen mukaan kävin sitten tänään lääkärissä varmuuden vuoksi, vaikka tuntui hassulta, että mitä ne sille vatsataudille siellä osaavat mukamas tehdä.
Sattui onnekseni olemaan mukava ja nuori naislääkäri, joka itsekin oli raskaana. Hän jopa ultrasikin, siellä heppu viuhtoi kovaa vauhtia ja kaikki vaikutti olevan hyvin ja vauva virkeä. Minulla ollut muutamasti harjoitussupisteluja, joten katsoi varmuuden vuoksi kohdun suun tilanteen ja kaikki oli hyvin sielläkin suunnalla, kiinni on niinkuin pitääkin. Lisäksi sain vielä pari päivää sairaslomaa, vaikka itsestäni olisinkin jo töihin ehkä kyennyt, mutta sanoi, että nyt lepäät rauhassa ja kunnolla. Onneksi jotkut lääkärit ottautuvat hommiinsa erityisellä huolella.
vauva2006 rv19+
Kylläpä mieltä piristää tuo auringon paiste....
Olin aamulla jo puol kymmenen aikaan pojan kanssa rattailla kävelee, kun yleensä meillä aamut niiiin hitaita. Rupesi vaan masuun käymään kävely, piti ihan vauhtia hidastaa.
Masussa ei hirveästi kipuja, tietyt äkkiliikkeet tekee kipeää, mut muute ok.
Aamulla kahdeksalta vauva jo potkii masussa ja tykkää valvoa pitkään, muuten se on aika hiljaista sorttia, ei mikään hirmu innokas potkimaan ja liikkumaan, vielä ainakaan;)
Olen yrittänyt siivoilla pikkuhiljaa vaatekaappeja ja tehdä tilaa uuden tulokkaan tavaroille ja vaatteille. Hoitopöydästä luovuin , koska vie vaan tilaa, tällä hetkellä ei meidän kolmioon mahdu.
Kovasti ollaan tonttia etsitty, jos vaikka pääsis ensi vuoden puolella rakentelemaan uutta kotia.
On se jännä että ensimmäiselle pitää hommata kaikkea kivaa ja mitään ei saa puuttua. Meilläkin oli esikoisen huone silloin laitettuna valmiiksi hörhelöitä myöten. Mutta nyt tulokas saa nukkua siinä pakkauksen laatikossa aluksi, kun esikoinen vasta 1v. Mut kyl mie siihen laatikkoonkin hörhelöt hommaan. Eipähän tarvitse hommailla mitään tavaroita kun esikoiselle hommaili.
Mut ultrakuulumisia innolla odotellen:)
Nauttikaa masuistanne ja toivotaan että kaikilla jo voiton puolella pahoinvoinnit!
Iivokki 19+5
Moi,
Enpä ole minäkään ollut langoilla muutamaan viikkoon. Sen verran
kiirusta on ollut töissä, ettei ole kissaa ehtinyt sanomaan.
Tulimme juuri rakenneultrasta ja kaikki oli hyvin. Mutta totesimme,
että mulla ei ole sitten minkäänlaisia vaistoja, koska veikkaavat
tyttöä ja mä olin muka 100% varma pojasta... No, prinsessan kanssa
osaan ehkä leikkiä enemmän kuin jotain pyssyleikkejä pojan kanssa,
joten eipä hätää!
Kaikki oli Alienilla hyvin, liikkui ja mukelsi. Liikeet olenkin jo tuntenut
parisen viikkoa. Maha kasvaa hiljalleen ja niitä äitiysvaatteita
tarvii oikein kunnolla alkaa katselemaan. Olen tulossa ensi viikolla
Suomeen palaveriin - onko vinkkejä Hesan alueella olevista
äitiysvaatteita myyvistä liikkeistä?
Mirris ja Alien 18+6
Hyvä että kaikki masussa hyvin, kyllä ne vaan aina säikäyttää.
Ja onneks liikkeet tuntuu, se helpottaa aina omaakin mieltä, jos miettii välillä kaikkein pahinta.
Iivokki 19+5
Hyvä että kaikki masussa hyvin, kyllä ne vaan aina säikäyttää.
Ja onneks liikkeet tuntuu, se helpottaa aina omaakin mieltä, jos miettii välillä kaikkein pahinta.
Iivokki 19+5
nyt en kirjoita tänään enää:)
Iivokki 19+5
No ainakin masukivuista : on ollut ja oikealla on välillä oikein arka kohta mitä ei kärsi koskea :o/ Alamasuakin repii välillä, mutta niin on ollut kaikissa viidessä edellisessäkin raskaudessa, joten en huolestu noista :o)
Vitanovallahan oli jännät paikat : hyvä että liikkeitä tuntuu, muuten voisi olla olo melkoisen huolestunut !
Tänään siis rakenneultra : sukupuoli pysyy salaisuutena vielä tovin kun eivät sitä varmuudella nähneet. Painoa pienellä oli tasan 300 g :o) Kova meno hällä oli päällä ja potki kohdun seinämistä vauhtia, pyöri ja hyöri niin että lääkärin oli aika vaikea saada mitattua mittoja. ½ tuntia siinä menikin ja kahden viikon päästä uudelleen :o/ Ei näkynyt kunnolla sydäntä eikä pikkuaivoja ! Hyvä että tutkivat, mutta kun on vähän vaikeaa saada järkkääntymään hoitaja noille viidelle...
Ankkako se oli ryhtymässä hoitotädiksi ? Meillä on viiden oman mukelon lisäksi 2 hoitolasta, jotka ovat kokopäiväisiä. Toukokuun loppuun aion olla työelämässä mukana ja tällä hetkellä se näyttää todennäköiselle kun ei ole pahemmin mitään vaivoja :o) Aika kuluu nopsaan ja onpahan muutakin mietittävää kuin masu !
Nyt laittaa tytyä muskariin jne.
Rapuäiti ja rakas Lahja 19+1
Ihana auringon paiste.. ei ole tännekkään kerinnyt kirjoittelemaan kun on ollut niin mahtavat ilmat.
Täällä on ollutpuhetta äitiyspakkauksen otosta.. Itse olen vähän kahden vaiheilla. Kiinnostaisi kyllä kovasti. en ole ottanut kuin yhden ja sekin oli vuonna 2000 ja ensimmäinen lapsi, kovasti kiinnostaisi ottaa, mutta toisaalta olisi muutakin tarvetta rahalle.
Muutenpa täällä mennään niinkuin pitääkin.
Jotenkin tyhjä pää vaikka pitäisi ajatuksen virratta kun on telminyt muutaman päivän jo ulkona.
Huomenna onkin sitten ylitettty puole välin raja pyykki... _Kyllä se tuo aika kiitää. Palaan asiaan sitten kun ajatus luistaa hieman jouhevammin =D
mombasa80 19+6
Meillä kuopus on sitten ihan kunnolla flunssassa, yski aivan koko yön, joten aikalailla unetonta yötä ollaan vietetty!
Mamitukselle onnea rakenneultrakuulumisista!
Aliisa: Jos kuopus ei ehdi täyttää kolmea, ennenkuin tämä äitiysloma alkaa lasketaan tämä raha sen viimeisen äitiysrahan mukaan eli ainakin sen verran saat ja itse asiassa hieman enemmänkin, koska indeksikorotukset tulevat ja sitten tuo alun 90% tuloista ja muistelisin, että myös loppuosan raha olisi noussut 60%.sta 70%iin, joten minimille sinun ei pitäisi joutua. SItten voi laskea tulot myös 6 kk.n mukaan, jos niistä tulisi parempi äitiyspäiväraha, siitä en ole varma miten sitten tuloina otettaisiin huomioon tuo ansiosidonnainen eli käsitelläänkö ihan kuin palkkatuloa. No toivottavasti sait selvää tästä sekavasta sepustuksesta.
Tuohon nenän tukkoisuuteen minulla auttoi nenähuuhtelukannu, joita saa apteekista, suosittelen!
rapuäiti: onnea ultraan!!!!
wintergirl 16+1