Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MarrasMasut*** (14.3.)

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä suurensuuret pahoitteluni kaikille km:n saaneille...Toivotaan,että pääsette pian uudestaan pinoutumaan tänne odottajiin.Paljon voimia teille kaikille!

Tervetulotoivotus kaikille uusille marraskuisille! Mä oon yhä edelleen jotenkin pihalla tästä raskaudesta, niin suuri yllätys se meinaa oli. Ei oltu vielä tähän vaiheeseen uutta pienokaista suunniteltu, mutta jotain tapahtui jossain:) ja pienokainen ilmoitteli tulostaan..

Raskausoireita ei kauheasti ole edelleenkään. Parina päivänä on hetkittäin tuntunut hyvin lievää kuvotusta ja väsy on kova,mutta muuten olo on mainio. Vatsassa tietysti välillä vihloo ja nippailee ja selkä on jumissa...Nuo kaksi pientä puuhaajaa pitää kyllä kanssa melko kiireisenä, joten ei paljoa kerkeä lepäillä saati ajatella.

Vauvauutisia ei olla kerrottu vielä kenellekään. Tällä kertaa aattelin malttaa mieleni ja kertoa uutisen sitten ekan ultran jälkeen.jos siis vaan kaikki menee hyvin siihen asti..

Nyt pikkupotilasta hoitamaan,meille rantautui joku kuumetauti.:(

kolmenkopla + masu rv 6+2

Vierailija
22/38 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

DOODLES: mies ei tiiä/muista omaa veriryhmää eikä rhesusta, mut täytyy tosiaan tällä kertaa kun nyt tietää tuosta, pitää puolensa ettei pääse käymään hullusti. miettinyt tässä pitkin päivää sitäkin että pitäisikö vielä soitella ja tarkistella jostain miehen rhesus-tekijä ja jos hänellä positiivinen, niin sitten varmistaisi vielä etten ole vain unohtanut jotain labroja tai ruiskeita (tosin kyllä mielestäni muistaisin ne... ja synnytyskertomuksissa ja tiivistelmässä lukisi varmaan se ruiske) ja jos muistan oikein niin pitäisiköhän sitten tehdä hoitovirheestä huomautus tjsp.

IKÄEROSTA: eiköhän se tuossa iässä ala olemaan aika sama millainen ikäero on, eriasia tosiaan kuten joku jo eilen(?) mainitsikin että jos oli kyseessä joku 15v. teini ja kolmen kympin korvilla oleva ukko tjsp. niin, ja niin, ja mitä tulee siihen siskosi kommenttiin abortista niin sano siskollesi että suus kii sammakko. vaikka itse en henkilökohtaisesti pidäkkään siitä että vanhemmat/vanhempi on ikää kerryttänyt, niin silti teidänkin tapauksessa lapsella olisi nuorehko äiti eikä muutenkaan minusta ole tätä mieltä olevien asia mennä töksäyttelemään " tee abortti" kommentteja tai muita vastaavia. on hienoa että saatte vielä yhteisenkin lapsen miehen kanssa ja ei se ikä tee lapsesta yhtään sen vähemmän rakastettua. (niin ja vielä pakko sanoa tämäkin että toivottavasti tekstini ei kuitenkaan loukkaa. oon huomannu että raskauden myötä on sanojen muotoilu hävinnyt ja sanon välillä hyvin tökerösti asoita vaikken tarkoita sitä)

hei tää on sairasta. pikkusen hormonit hyrrää kun meinasin alkaa itkee kun luin KATYA:n raejuusto-juttua :D ompa noloa jos joku päivä alan itkee jossain keskellä katua jotain... meikkivoidemainosta :D

KIINA: hehe! se oliski ollu kiva kun olisit lähettäny sen meilin vaikka vanhemmillesi ja ette olis halunnu kertoa :)

KATYA: ruokavalio... joo... sen nimi on " syö kaikki minkä kiinni saat ja ne joita et saa kiinni on sitten muutenkin pahaa" :D eli toisin sanoen neuvolan ohjeita noudattelen, mutten hysteerisesti. eli jos nyt joskus sattuu tekee mieli maksamakkaraa niin kyllä sitä syön ja jos miehen kanssa shushille mennään niin en kyllä jätä ottamatta satsia (niin siis kun minen kalaa syö muutenkaan ja sushilla syön vain kasvissusheja ja se määrä mikä niissä noria = merilevää on on kuitenkin aika pieni määrä silloin tällöin syödyksi)

no mutta. pikku mies tuolla aikoo alkaa laittaa ruokaa joten pitää mennä keittiöön ettei tipu tuolilta tai muuten satuta itteään.

freya + katkarapu 6+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkkmaiset kivut jatkuivat jo kolmatta päivää, kävin päivystyksessä ja ultrassa näkyi kohdunulkopuolinen raskaus. Jotenkin osasin odottaa, kun ne haamuviivat näkyi kun tein ekat testit, ja nyt kivut olleet kuitenkin aika kovia. No, tästä noustaan vielä.

Mitään ei nyt tehdä, seurataan niitä hcg arvoja kahden päivän välein, ja toivotaan ettei tarvittas tähystysleikkausta. Vointi on olosuhteisiin nähden ok.

kaikille hyvää odotusta ja mukavaa kevättä!!!

lotta

Vierailija
24/38 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi syvimmät pahoitteluni keskenmenon saaneille ja muutoin raskautensa kanssa tuskaileville! Olen itse saman kokenut, tosin mulla oli keskeytynyt keskenmeno, ja sikiö kaavittiin rv. 11. Todella, todella toivon, ettei kohdalleni (eikä tietenkään kenenkään muun kohdalle) tätä uusiksi sattuisi.

Ensimmäistä lasta odotetaan, toiveikkaana ja hieman pelokkaana. Oireina on vatsan möyrintä/nipistely, jumpatessa huimaus ja huomasinpa vielä toissapäivänä, että salaattia syödessä tomaatti aiheutti kuivayökkäilyn. Hajut tuntuvat myös herkempinä kuin ennemmin. Yksi migreeni oksennuksineen on myös ollut, vaikka varsin vähin oirein olen päässyt, on niitä tällä erää aika lailla enemmän kuin viimeksi. Toivottavasti tämä olisi jonkinlainen positiivinen enne.

Olen kertonut yhdelle ystävälleni miehineen sekä yhdelle kaveriporukalle tästä raskaudesta, mutta ajattelin muille kertomista vielä pitkittää jonkin aikaa. Toivottavasti on vielä sitten kerrottavaa.

Rouvavauva rv 6+1

Vierailija
25/38 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti nyt menis mahd. helpolla pois, ettei tarttis ruveta kunnolla ronkkimaan! voimia!

meillä mennyt päivä jotenkin ohi... tuntuu että on sellanen energinen olo keskipäivä aikaan muutaman tunnin, mutta kun se menee ohi , on veto kokonaan pois. tänään käytiin koiran ja tytön kanssa kävelyllä, ja laitoin vielä muutaman koneellisen pyykkiä ulos kuivumaan. keittiön sai vielä laitettua kuntoon, mut siihen loppui virta. ruoan jälkeen oli pakko mennä päikkäreille, väsytti niiiin paljon!

katya_k kysel raskausajan suokavaliosta... En ainakaan vielä ole noudattanut mitään erityistä linjaa... sitä samaa suht terveellistä ruokaa kuin ennekin +suklaata aina kun sitä saa käsiinsä :) totta kai vältän niiden ruoka-aineiden syöntiä, mitä on " kiellettyjen" listalla.

Ja pakko hehkuttaa, toinen päivä kokonaan ilman tupakkaa! :D plussauksen jälkeen vähentelin pikku hiljaa, ja nyt se on sit lopppu! :D

-ebba-

Vierailija
26/38 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa tytöt...

9.5 tunnin työpäivän jälkeen kävin kaupassa ja tuli ostettua sipsiä ja dippiä ja se dippi syötyä. Torkahdin välillä jo sohvalle.

Ebba: Hienoa että olet voinut lopettaa polttamisen. Minä poltin tänään vielä salaa töissä muutaman tupakan. Pitää ostaa iso karkki pussi ensi viikoksi töihin niin jää tupakka pois. Pari kuukautta sitten aloitin tyhmyyksissäni uudestaan polttamaan töissä. Kotona ja muualla en voi polttaa kun kukaan ei tiedä.

Miten voi olla mahdollista että tässä kuussa on älyttömästi tullut km:ja? Pahoittelut km:non saaneille.

(.) vielä. Eli ei mitään uutta. Nyt mä lähden nukkumaan kun väsyttää ihan sairaasti.

:)

Vierailija
27/38 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lotta2:lle viel tännekin pahoittelut, ja toivotaan tosiaan että pääsisit nyt mahd. helpolla siitä, kun ei varmaan oo muuten helppoa.

Ruokavalio;

Varmaan pitää taas vaan kattoo vähän ettei syö niitä kiellettyjä ruokia ja pitäis vissiin vähän rajottaa tällä kertaa niitä rasvaisia ruokia(ja ne kun tietty maistuu kaikista parhaimmalta..) ettei tulis niin hemmetisti painoa, eikä joutuis taas siihen sokeritutkimukseen.

Ebba;

Mulla kans tuo tupakka on jäämässä hyvää vauhtia pois, en oo enää 3 päivään polttanut yhtään, sitä ennen parit pätkät mieheltä/puolikkaan kerralla per pv. Hyvä me!

Tsemppiä muillekin tupsan kans taisteleville!

Vierailija
28/38 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Jospas minakin uskaltautuisin taustailemasta talle puolelle. Maanantaiset hennot viivat muuttuivat tanaan ihan selkeaksi plussaksi ja kai se oli miehenkin uskottava etten ole ihan hullu :)

Me asumme USAssa ja tekeilla on toinen lapsi. Esikoinen taytti juuri 3v. Tata raskautta oli tosiaan ennen tata paivaa hieman vaikeaa uskoa todeksi ja nyt tulee eteen se konkreettinen laakarin etsiminen. Kai se sitten alkaa jossain tuntua, etta jotain on tekeilla, kun uusi laakari haastattelee viime synnytyksesta.

Nain taustailijasta tuntuu, etta naita keskenmenoja on tullut monta viime aikoina (PAHOITTELUNI) ja me pidamme taaskin matalaa profiilia kertomisen suhteen. Eihan sita kuitenkaan koskaan tieda. Esikon kanssa kerroimme viikolla 12. Mies nyt tietenkin tietaa ja on siita jo puhuttu, mutta muut saavat tietaa vasta parin kuukauden paasta. Mutta, nain tokakertalaisena taytyy kysya teilta toisilta pikkukakkosen odottajilta, etta onko maha teilla nyt jo armottoman turvonnut? Kyllahan sen jotenkin farkkuihin sulloo, mutta taytyy katsoa kylla tosi tarkkaan mitka vaatteet laittaa paalleen. Katsotaanpas, miten kauan masu pysyy piilossa :)

Se talta kerralta. Esikoinen hiljeni younille, joten taidan mina siirtya hetkeksi telkkarin hyvaan seuraan. Mukavaa torstaipaivaa sinne!

Skusku

Vierailija
29/38 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on, että nyt tuntuu olevan todella monta keskenmenoa marraskuisille...:( Välillä oon käyny kurkkimassa tuolla lokakuisten puolella ja näytti niitä sielläkin joitakin olleen:(

Täytyy toivoa, ettei meidän koko pino ihan " surkastu" (ehkä hieman huono sanamuoto, mut ei tullu muutakaan mieleen).

Tänään on vapaapäivä!!! Ihanaa, saa nukkua=D Tai no joo, täällähän mä oon rustailemassa kun pitäis olla peiton alla... Aattelin vielä vähän jäjestellä meidän uusiin hyllyihin tavaraa ja sit jos uni tulis uudestaan!

Nyt tarvis kai ajatella jotain syömistä, alkaa tuo huono olo taas nostaa päätään, joten eikun jääkaapille=D!!!

Tulen myöhemmin uudestaan kirjottelemaan, kun en nyt muista oliko sielä jotain mihin ois voinu kommentoida:)

katya ja iitu 6+4

Vierailija
30/38 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoittelut kaikille km:n saaneille. :( voimia..

kyllä pelottaa itseäkin miten särkyvä se pieni elämän alku on..

pahoinvoinnitkin rupeaa väistyy,mut mielitekoja tullut senkin edestä,meni yks ilta reilu puoli litraa pirtelöä.. se muuten auttaa pahaan oloon. ainaski mulla. masua ei nippaile enää. muuten saako niitä nikotiini purkkia syödä...? mä en meinaa millää päästä irti tupakista. (heikko mieli) naama kukkii kivasti,ja kaulaankin tullut ihme näppylöitä... HAMMASTAHNASTA:kannattaa pestä hampaat lasten hammastahnalla,ei tule paha olo(mut siihen jää koukkuun,seon kuin karkkia..) :) syöttekö muuten muut jo rautatabletteja? jAtQOJA!!! KOHTA PÄÄSTÄÄN SYÖMÄÄN PÄÄSIÄIS MUNIA,NAMI... :)

KATI.3 & ELLIVILLE

Vierailija
31/38 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäis tota LA-listaakin päivittää mutta kun on niin hatara pää ettei oo muistanu.. jaksaisko joku?

hatarasta päästä puheen ollen, unohdin että mitä olin sanomassa jollekkin tässä...

no ainakin AMA-RIIAlle piti sanoa jo eilen että voi olla oireeton hyvinkin. mulla esikoisesta ainoat oli jatkuva pissahätä ja jäätelöhimo ja parhaalla kaverillani eka oli oireeton ja nyt tämän hetkinen myös(on muuten hauskaa olla perhaan ystävän kanssa samaa aikaa raskaana, ja varsinkin kun lasketut ajat kuukauden välein).

(.) tänä aamuna oli taas astetta pahempi kuvotus päällä, mutta muroilla se hoitu pois. onneks. mulla on taas kehittymässä himo jäätelöön. esikoista odottaessa oli myös... voi ryönä. sit taas pyöritään 20kg lihavempana synnäriltä marraskuussa.

tissit on ihan sika kipeet ja ei voi valittaa pienistä tisseistä. kunnon pallerot ryntäinä, mutta kun ne haittaa mun masullaan nukkumisnautintoa. vielä kun pystyy haluisin nukkua mahallani, mutta tissit on erimieltä.

no joo. pitää kai alkaa valmistautua kouluun lähtöön. väsyttää vaan niiiiiiiin paljon. miten yksi pieni pallero voikin viedä niin tehokkaasti kaiken energian :)

freya + katkarapu 7+0

Vierailija
32/38 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei ihmeempiä... Pitkästä aikaa taas kirjottelen tänne... vähän ollut kiirusta eikä ole kerennyt.. nopsaa aina välillä lukassut tekstejä =)

Nyt on alkanut tai ollut viikon verran semmonen pieni kuvotus olo, niin tänään nyt aamulla oli niin huono olo että oksennus meinas tulla mutta ei vielä tullut.

Esikoista odottaessa mulla oli alussa pahoinvointia toivottavsti tää menee nopsaa ohi.. hirveetä kun syö vähän jos helpottas mutta ei kauan aikaa...

Ootteko varannut neuvolakäynnin jo? Mä ajattelin tänään soitella neuvolaan...

-Illusia rv 5+2 (jos oikein muistan)

Vierailija
33/38 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan omituista, olen ollut kolme kertaa aikaisemmin raskaana ja joka alkuraskaus on ollut jotain himoja, mutta nyt mua vain öllöttää kaikki. Syön kun on pakko ettei tulis pahempi olo, mutta mikään ei maistu. Tosin mies oli eilen illalla kun tulisilla hiilillä kun sillä oli mielihaluja karkkiin sunmuuhun hyvään. Onkohan meillä osat vaihtunut... hormoonit vaihtunut yön aikana tai jotai: ) Tissit on kun pallot ja aivan hel***tin arat. Tyttökin tuli eilen illalla syliin niin en voinut antaa kunnon halausta kun tuntu et tissit räjähtää. Viime yönä sitten heräsinkin kun lakana oli rinnan alta märkänä, joko nyt voi alkaa rinnat vuotamaan. Esikoisen odotusaikana sama alkoi n RV20++. Ehkäpä tää vain enteilis hyvää, kun pelkään niin oireiden loppumista ja taas pettymistä kun menettää masunasukin. Aika voimakkaita oireita on ollut verrattuna noihin kun tuli KM, silloin alkuraskauden oireet olivat paljon lievempiä. Milloinkohan tää KM:sta vatvominen loppuisi. Ajattelin varata neuvolan sitten vasta ultran jälkeen. Vielä viikko siihen, miten jaksan odottaa.

Menen huomenna lääkäriin, olen ollut saikulla viikon verran selkäkipujen takia, yksi lääkäri epäili välilevynpullistumaa. Selkä yhä kipeä ja toivon todellakin että keksivät jotain ettei mun tarvii maata koko raskaus aikaa. Mulle kun riittää jo tää viikon makoilu.

Vointeja:

Tappinen RV 6+0

Vierailija
34/38 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon myös miettiny tota raudan ottamista. Muistelen, että edellisten raskauksien kanssa rupesin syömään rautaa 13. viikolla. Oletteko ottaneet vitamiineja? Foolihappoa? Mä syön Multi-Tabsin raskausmonivitamiineja ja rautaa. Söisin myös foolihappoa, mutta mä en ostanut sitä kun olin Suomessa just käymässä, enkä uskalla täältä ostaa vaikka löytyiskin. Magnesium kuulemma helpottaa suonenvetoja, niitä mulla oli edellisten kanssa paljon, mutta ei alkuraskaudesta.

Onko teillä jano? Mulla on jatkuva jano (ja huomaan myös, että nestettä kertyy, takapuoli leviää ja housut puristaa...). Vissyä ja appelsiinimehua kuluu tosi paljon! Arvatkaa vaan että mulla on ikävä suomalaista kraanavettä! Juominen helpottaa myös etovaan oloon. Kyllä tulee napsittua koko ajan jotain syötävääkin, koska se helpottaa. Suolakeksit auttaa!

Mä oon ihan kade teille, joilla on rinnat turvonneet! Mulla minirintaisella ei ole, ja sitä raskausoiretta odotan eniten! Lisäkiloja kyllä kertyy, mutta vääriin paikkoihin. No, kerkiän kyllä varmasti kasvattaa tissejäkin ;)

kiina76 6+0

Vierailija
35/38 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli, kömmähdys (mun pää on IHAN sumussa nykyisin!!), en syö rautaa vaan kalkkia! Ja Multi-Tabseja.

Vierailija
36/38 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiina76: mä kans olen miettinyt tota vitamiinejen syöntiä, pitäiskö taas popsia D-vitamiinia, esikoisen kanssa piti just pimeä talvi kausi niitä popsia kun tyttö syntyi toukokuussa. Kävin juuri ennen positiivista tulosta ostamassa ladyvitaa, mutta lopetin syömisen kahden viivan jälkeen kun siinä on sitä A-vitamiinia. Annoin ne miehen syötäväksi, siksi varmaan sille on tullut noita mielihaluja... raskaushormoneja ladyvitasta... Kalsiumiakin pitäis kans alkaa napsia kun muuten noi maitotuotteet ei oikein kuulu ruokavaliooni. Mulle kun ei maistu toi ruoka niin juon lähes koko ajan vaikka sekin tekee pahaa... missä vika. Onks muilla tällaista? Vai onks muilla vain ruokahaluja ja himoja?

Vierailija
37/38 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantainen haamuplussa oli eilen muuttunut selkeäksi plussaksi. En uskalla iloita plussasta sillä pelkään taas tuulimunaraskautta. Edellinen tuulimuna todettiin viime syksynä rv 7+5 ja siitä viikon kuluttua kohtu tyhjeni itsekseen. Edellissyksynä aloin vuotaa hieman verta rv 7+0 ja ultrassa todettiin tuulimunaraskaus. Jouduin lääkkeelliseen tyhjennykseen. Nyt clomien avustuksella tulin raskaaksi mutta raskausoireita ei ole oikeastaan mitään ja sen vuoksi pelkään pahinta. Tämä on minulla viides raskaus (2 lasta) ja kaikille edellisille alkuraskauksille on ollut yhteistä alavatsan vihlaisukivut, huimaus, rintojen arkuus ja metallinmaku suussa. Nämä oireet olivat siis myös tuulimunaraskauksissa (jo hieman ennen plussatestiä). Nyt ei ole vielä ollut muuta kuin metallinmaku suussa ja iltaisin rintoja vähän kihelmöi sekä välillä viluttaa.

Olen joka raskaudessa käynyt alkuraskauden ultrassa yksityisellä ja niin meinasin nytkin mutta en saanut gynelle aikaa pääsiäisviikolle, jolloin olisi 8. raskausviikko meneillään. Päätin yrittää tällä kertaa jaksaa sinnitellä ensimmäiseen julkisen sektorin ultraan. Toisaalta olisi ollut kiva saada varmuus tilanteesta ennen pääsiäistä sillä lähdemme silloin viikoksi matkalle.

Olo on todella pessimistinen enkä uskalla yhtään suunnitella tulevaisuutta. Selvisin ekasta tuulimunaraskaudesta henkisesti todella nopeasti mutta viimeisin oli hirvittävä shokki kun minulla oli ollut vahva onnistumisen tunne! Nyt en uskalla toivoa etten taas pettyisi yhtä pahoin. Yritän olla ajattelematta asiaa ja olla onnellinen siitä kun meillä kuitenkin on jo kaksi lasta pitkän lapsettomuuden jälkeen. Eka saatiin aikaan PAS-hoidolla ja toinen sai alkuunsa kahden peräkkäisen PAS-yrityksen jälkeen seuraavasta luomukierrosta.

Tulipas tästä synkkämielinen sepustus vaikka sisimmältäni olen kyllä ihan seitsemännessä taivaassa plussatestin jälkeen! Toivottavasti en tartuttanut synkkyyttäni teihin muihin onnellisiin odottajiin. Toivotaan että meillä kaikilla menee raskaudet hienosti loppuun asti! Pahoittelut kaikille joiden marrasvauvatoiveet ovat kariutuneet keskenmenoon. Tiedän miltä teistä tuntuu.

T: GeddyLee rv 4+6

Vierailija
38/38 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo ei ole oikeastaan minkään lainen. Ei pahaa oloa, ei rintojen kasvua, ei mitään. Pelottaa.. Kamala hinku olisi taas mitata S-hCG mutta ei vielä, ensi maanantaina sitten, ehkä...

Vitamiineista: Minulle neuvolantäti sanoi että jos syö normaalisti/terveellisesti niin ei mitään lisäsysteemejä tarvitse. Ja D-vitamiinia VAIN ajalla marraskuusta maaliskuuhun sillä liika D-vitsku ei ole yhtään sen parempi kuin liika A-vitsku (molemmat rasvaliukoisia...). Raudasta ei ollut sen kummemmin puhetta mutta ei sitäkään nyt liikaa saisi tankata, eli minun mielestä kannattaa ensin seurata sitä hb:ia ja sen sitten vasta ruveta syömään jos hb tippuu... mutta enhän minä mikään neuvolantäti ole.

Meillä mies on ruvennut todella varovaiseksi minun kanssa, pyysin eilen että halaisi minua oikein rutistamalla niin ei suostunut, voi kuulemma sattua jotain :) Ihan kuin minä nyt siitä muka rikki menisin. No, sille on tärkeintä että minä ja vauva voimme hyvin eikä meille käy mitään :)

Eipä täässä sen kummempia, hieman väsy painaa mutta se johtuu varmaan superkiireisestä aamusta (sairaslomia on kamalasti ja tehdään vajaalla miehityksellä), onneksi kohta pääsen kotiin :)

-Doodels ja matonen 5+0