MAALISTEN keskiviikko!
Huomenta, aloitanpa pinon!
Täällä kärvistellään odottavaisella mielin poltteluiden ja kouristeluiden kanssa =). Tartti tulla heti kirjoittamaan, kun tuntuu, että nyt saattaa jotain jo tapahtuakin, kipristelee sen verran tumakasti jo. Vähän jännittää, jos nämä nyt lopahtavat, mutta minkäs teet.
Eli jos tästä päästään sairaalaan lähtemään, niin ollaan sitten Tapin kanssa samassa paikassa =)!
Mutta nyt sohvalle keräämään rohkeutta ja voimia, oon kovin luottavaisin mielin, toivottavasti tämä edistää kunnolla, eilen soitin jo aamuyöstä synnärille, mutta jomottelut eivät muuttuneet kunnollisiksi, vaikka säännöllisiä olivatkin ja niin se vaan meni eilinen kuulostellessa vaan. Anopin soitin kuitenkin eilen jo esikoista vahtimaan, kun oli niin epävarma olo, jos se äkkiä vaikka muuttuisi miten rajuksi. Illalla haettiin poitsu sitten kotia ja saatiin lupa soittaa vaikka keskellä yötä, jos tarve vaatii.
Noh, jatkan kuulostelua, voint!eja kaikille!
Kommentit (61)
Joko KASHMIR menit? Onnea matkaan. :) Ja vie TAPILLE terkkuja.
RIMMA; Tasan ei käy lahjat kyllä sielläkään. :( Eiköhän se Noro ollut se mitä tarkoitit.. Mitenkäs siellä nyt voidaan? Toivotaan, että on vain joku vatsapöpö ja menee ohi pian. Voimia pyykkäämiseen ja valvomiseen.
JOUHI; Juu, näinpä menin sit joo.. :(
Koitin nukkua tosiaan, mut tunnin maattuani totesin, että väsy on, uni ei tule. Lähdin suihkuun. Supisteli vähän harvakseltaan, mutta nekin sattui ja olin iloinen, kun suihku helpotti sitä selkäkipua.
Lähdettiin miehen kanssa puolen yön aikaan kävelylle ja sekin oli tosi mukavaa. Sit ajettiin sairaalaan ja mä kirosin jo valmiiks, sillä supparit 8min välein ja ei siis tosiaan hajuakaan, että tulis mitään tapahtumaan.
Käyrälläl maattiin, muutama hassu näkyi. Se, mitä ihmettelin eniten oli vauvan levottomuus. Valvoi yhtä soittoa 6 tuntia ja pyöri ja möyri ja meuhtoi enemmän kuin on tehnyt yhteensä viimeseen kuukauteen! Kätilö sanoikin, että vauvat joskus tosiaan hermostuvat kovasti ennen synnytystä.
Tultiin kotiin, söin ja mentiin nukkumaan kello3. Mies yritti lähteä puoli6 töihin, mutta sovittiin ettei sittenkään mene. On meinaan aika lailla kävelevä zombie ja jos tänään tuleekin sairaalareissuja niin eihän tuo jaksa valvoa enää, joten pistin sen nukkumaan. ;)
Kohta lähden hakemaan tyttöä mummilta ja vien eskariin. Sit kerjään vähän lämpöä ja niitä käynnistysaineilta tuolta mieheltäni ja katotaan mitäs sit tapahtuu. Kätilö sanoi, että se on nyt siinä ja siinä, että käynnistyykö. Oli vähän ihmeissään, että se näin lopahtikin. Mut että päivistä on tosiaan kiinni ja ihme on, jos yli lasketun meneekään.
Me miehen kanssa naurettiin yöllä (vaikka oli kyllä itku lähempänä, kun itseäni syytin kaiken pilaamisesta = synnytys, lapsen yöunet, miehen työpäivä jne..), että jotain me unohdettiin. Mies toivoi, että vauva syntyisi illalla. Ei siis ehtinyt eiliselle ja ne supparit loppui. Tänään koittaa taas uudestaan. =D Ja tosiaan, kun mua ei ole öisin supistellut niinkö yhtään, mutta päivisin kyllä niin oishan se pitänyt arvata, että ne yöksi sitten hiipuu.
Sitä paitsi sairaalassa oli ruuhkaa, en ois saanut omaa huonetta. Sekin otti päähän. Ois ollu niin kiva valita, että ottaako perhehuoneen vaiko minkä. Toissapäivänä oli syntynyt 5 vauvaa ja eilen 3 lisää, joten täyttä on. Ja minä sitten laskeskelin, että menen vaikka perjantaina synnyttämään, kun ne muut on kotiutunu. Lisäähän sinne ei siis oteta nyt, kun mä olen varannut itselleni koko osaston.. ;)
Mut että tällasia täältä. Vaavi heräs samaan aikaan, kun minä eli nukkui 2,5h ja taas on ralli pystyssä. Mulla on kaikki naamaa myöten aivan järjettömän turvoksissa eli kyllä mä kohta synnytän. Kohta on vaan vähän eri käsite eri ihmisillä.. =D Positiivisuus on tosi ihanaa tänään ja pelkästään siitä ilosta vois antaa ne kaikki kolme plussaa tälle päivälle. :)
Nyt lähden hakemaan sen mun tyttöni, että pääsee takaisin arkeen. Eskarissa on puutöitä, joista hän on niin innoissaan, ettei kyllä halua jättää väliin sitä. Ei ole siis äipällä asiaan paljon sanomista. =) Aurinkoiset päivänjatkot kaikille! Palailen..
Papu ja Hermanni 39+5 (vieläkin täällä)
Meillä vuorossa esikko!Kuka seuraava?
Oma olo parempi,pala poistunut kurkusta eikä okseta.Vielä.Kerkiihän sitä!
Nyt kaikki taudit ja varsinkin norot pois joka perheestä!!!!!!!!
Papulla on jo jännät paikat,ei varmaan mee kauan lähtöön!!!
Ja Kashmir teki lähtöä myös,tsempit matkaan!
Tappin kuulumisia taas jännitetään!!Toivotaan että jo alkaa tapahtumaan!!!!
(.)Ei sitten mitään.Ei supistuksia,ei limoja,ei vuotoa.Ei niin EI mitään!
Yli mennään niin että paukkuu.Vaikka onhan tässä vielä aikaa.
Ensi maanantaiksi mulla aika vyöhyketerapeutille.
Aiemmat raskaudet oonkin käynyt säännöllisesti läpi raskauden ja saanut apua niin ummetukseen kuin turvotukseen ym.Nyt en oo jostain syystä saanut aikaiseksi käydä.Soitinkin tälle tutulle hoitajalle aikaa ja ihmetteli kun mua ei oo näkynyt.
No maanantaina yrittää painella käynnistyspisteitä jaloista kuitenkin.
Se muuten tekee kipeää=)
Jään tähän taustalle kahvikupposen kera ja odottelen kuulumisia,Ketä supistaa,kuka lähdössä ja ken on tullut nyytteineen kotiin!
L+5+rv 38+5
Täällä ne mukavasti alkaneet polttelut loppui ja sain pari tuntia nukuttua oikein kunnolla. Nyt kun heräsin, tuntuu enää pientä jatkuvaa jomotusta, muttei kuuloakaan kunnon rutistuksista. Eli taas innostuin liian aikaisin.
Pikaista toipumista rimman perheelle, onneksi se noro saattaa loppua tosi äkkiä, vaikka toipuminen voi kestää aika kauan. Papuselle tsemppiä ja Leannalle hyviä kahvihetkiä!
Nyt aamutoimiin!
PAPU: Voi hitsi, olin niin varma että sie oot jo menny. No vielä ehit ;)
Leanna: Kylläpä teidän perheessä nyt pöpöt viihtyy, pikaista paranemista.
Itse nuikuin yöni ihan normaalin hyvin. Nukkumaan mennessä tuli vielä yksi supistus ja sen jälkeen nukahdin. Nyt koskee selkään ja jalat ovat voimattomat. On se tämä loppuaika jännää :D
Mitenköhän paljon eilinen supitelu aukas paikkoja *miettii* Koskaan aijemmin ei oo noin supistellu. Siis noin kauaa ja noin säännööllisesti/usein. Ja kun ne supistukset vielä koskiki.
Tänään on aika kosmetologille joka laittaa minun kulmat kuntoon :) Kiva saada naamaan jotain joka olis kunnossa. Huomenna kampaajalle aika, joka värjää juurikasvun piiloon. Sitten on neuvola tänään myöskin. Sanoinkin illalla kun supistukset loppuivat että eihän se vauva vielä olis voinukaan syntyy kun äipällä on vähän kauneudenhoito juttuja ennen synnytystä! :)
Nyt aamupalalle ja miestä herättelemään että kerkeän sinne kosmetologille!
Jouhi 37+4
kulmien ja ripsien väriin.
Jalkahoidonkin vois viel ottaa ettei kätilön tarvii katsella mun lohjenneita,kuivia kantapäitä=)
Onneksi itse en ainakaan toistaiseksi ole pahemmassa kunnossa.Lapsia tietty surku=/
Lapset niin ihanasti eilen jutteli masun läpi vauvalle ja maanitteli sitä tulemaan ulos.Kolmas neiti oli ihan innoissaan kun paikallisti kantapään masun läpi ja kun vauva sitten vielä antoi kunnolla monoa hänelle oli 7v:n riemu suuri!Kuopus läpsi mun masua oikeen kunnolla ja hoki vauva attuu=vauva sattuu...
Eipä kyllä taida ymmärtää että on taloon ihan oikeasti vauva tulossa.
=)
Ällö kyssäri.Miksi mun valk.vuoto on vihertävää?????=)
Kaikkea sitä kyseleekin.*nolo*
Hei ja pistetään me kaikki viimeiset niitä masun ympärysmittoja pinoon,vielä ennen H-hetkeä!!!!
Oma napa 97cm!!!
L
Taitaa tosiaan olla PAPUlla lähtö lähimpänä,ellei jollain mulla tule yllärilähtöä,jota jo toivoisin omalle kohdalleni.
Viime yönä sai taas unta odotella,kun hammasta särki niin pirusti,jos vauveli syntyisi niin pääsisi hoidattamaan lohjenneen hampaankin...
LEANNA:Teillä,kuten meilläkin on pyörinyt pitkin talvea jos jonkin moista pöpöä.Nytkin meillä on lapsista kaksi räkätaudissa ja mieskin tuli aamulla töistö kotiin niiskuttaen.Täytyy toivoa,että itse säästyisi taudilta,kun on muutenkin niin vetämätön olo.
Jokohan sitä kohta saisi lisää vauvauutisia,ne aina piristävät mieltä.Ketäs kaikkia siellä laitoksella oikein luuraa,ainakin vissiin tappi ja punkeli..?
Ympärysmitta:TASAN 100
tityli 39+4(näillä päivillä syntyi esikoinen)
eikö ole parempi odottaa ihan rauhassa, kun muu perhekin sairastaa. Ja ethän sinä ole vielä edes millään yliajalla- ja odotat jo kuudetta!! Nyt kaikki häsä ja hermo poies!!
Yrittän tässä rauhoitella myös muita odottavia kun jostain syystä itte olen ihan ylisuperrauhallinen vaikka näytän ihan kolmoslehmälle, vy 104 cm. Mulla ei ole mikään kiire minnekään eli la menettäy merkityksensä.
hieno sää, ulosulos.
Oothan nyt ihan satavarma että se on valkovuotoa? Ettei siinä ole vihreää lapsivettä mukana? Koska silloin sun olis syytä olla jo kipin kapin matkalla laitokselle näytille.
-Duppis *hössöttää*
Juu,mullakin on vielä muutama päivä laskettuun aikaan,mutta en mä sitä päivää tuijottelekkaan,vaan omaa olotilaa.Tästä tilanteesta kun ei oikein voi nauttiakkaan,kun olo on niin tukala.Kävely on vaikeeta ja hengittäminen raskasta ja kotona jo kolme alle viisivuotiasta,joilla energiaa riittää.Siksi toivoisin jo vauvan syntymää,että olo ja elämä hiukan helpottuisi...
tityli
+ Napa täynnä aamupalaa ja vauvaa
+ Aurinko paistaa
+ Poika on ihana
+ Tänään kotiin
Eli tänään parempi päivä. Vyötärönympärys vaihtelee 110-114cm välillä, riippuu mistä kohtaa mittaan. Ja turvotukset sen kun lisääntyy, joten melkoinen valas täällä.
Jonkin verran eilen supisteli kipeästi, mutta alamahaan koskee kokoajan ja selkä on kipee :(. Minkä takia sitä pitääkin olla niin malttamaton, eihän tuo laskettukaan ole vielä lähellä.
Voi Tappi, toivottavasti synnytys on lähtenyt käyntiin!
Papu: alahan sinäkin mennä sinne synnyttämään!
Voimia kaikille missä sairastetaan ja toivottavasti menisi taudit nopeasti ohi! Meilläkin mies niiskuttaa, pahoin pelkään, että kohta on kunnon flunssa päällä.
möhkis ja tiitiäinen 38+5
Ensin plussat:
+ aurinko pilkistää
+ lapset olivat hyvällä tuulella aamulla vaikka minua kiukuttaa
+ miehellä on vapaapäivä
Eipä tullut tiistaivauvaa eikä taida tulla keskiviikkovauvaakaan. Eilinen kaatuminen aiheutti sen, että nyt on lihakset kipeänä. Muuten on olo ennallaan.
Leannan perheelle hurjasti paranemisia, mikä ihmeen pöpövaltaus teille on iskenyt?
Aika monella taitaa lähtö häämöttää vauvan hakuun :) Nyt on mennytkin muutama päivä ettei ole vauvauutisia tullut joten kovasti niitä odotellaan.
Olo on tukala, paksu, pinkeä, hemostunut, kärsimätön. Kunpa saisi nähdä jo millainen vauva siellä potkii. On kuin joulupakettia odottaisi =)
Zeldatar 40+4
omaa sanomista tossa aiemmin.
Mä luulen, että mä olen nyt jotenkin yliuupunut kaikkeen (kuten jo 2 kk aiemmin kirjoitin että mulla on varmaan joku presynnytysmasea kun muilla on ehkä synn jälk masea) ...
ja ehkä pelkään sitä työmäärää mikä vauvasta tulee kaiken muun lisäksi. Tässä on muutto ollut just ja mies tekee kahta työtä, lapset eivät niitä kiltimpiä tai helpoimpia kun on adhdtä jne...ja uusperhe on uusperhe - siinon aina sellaisia elementtejä joille itse ei kertakaikkiaan voi mitään. Ja nää on asioita joihin moni tuumaa että itepähän oot soppas keittänyt äläkä valita.
Mutta jotenkin kaikkien muiden lasten kohdalla mä olen ollut jotenkin pirteämpi ja odottavampi ja suunnitellut synn jälkeistä aikaa innolla, odottaen myös sitä painon tippumista. Nyt kun katon itteäni niin tulee sellainen yökkö että olen fläsä -olo eikä jaksa tehä mitään senkään vertaa.
Mutta nyt saa oma napa, joka pullistuu ulospäin, riittää.
Siis täällä omassa neuvolassa ainakin. Täti olisi halunnut nähdä minut vielä, mutta minä en häntä. Tai siis kun on tuo viikonloppu jo niin lähellä ja eka aika TAYS:iin maanantaina tai tiistaina. Oli vaan puhetta, että jos rupeaa kovasti näkymään tähtiä, joita näkyy siis ihan keskellä päivää (heh heh) niin sitten täytyy mennä tarkistamaan verenpaine.
Paineet oli 132/88
Sf-mitta 35 (enemmän kuin esikosta ikinä)
Paino tasan sama 100,5 kuin viikko sitten
Ei tässä sen kummempaa. Tasaisesti vähän supistelee ja tuntuu välillä, että sieltä se muksu vaan nyt juuri tulee ulos, mutta ei sitten kuitenkaan. Alamaha on ihan tyhjä ja tässä ylhäällä on kova kumpu. Olisin huolissani, ellen olisi varma, että pää on tiukasti alhaalla. Ollut jo viikosta 16+.
Vauvautukaa nyt siis muut. Minä vaan vaivaannun... Olisi niin sopivan aurinkoinen päivä synnyttää :) Ja oman pappa-vainaan 95-vuotispäivä.
rouva ja ikivatsa 40+6
Tukisukkis:
eikö ole parempi odottaa ihan rauhassa, kun muu perhekin sairastaa. Ja ethän sinä ole vielä edes millään yliajalla- ja odotat jo kuudetta!! Nyt kaikki häsä ja hermo poies...
Sairauden keskelle en todella haluaisi synnyttää,sehän on selvä.Asiaa vaan en voi itse päättää koska syntyy.
Oman vointini takia taasen haluaisin jo vauvan ulos masusta.Hermot on aika loppu,vaivaa ja kolotusta joka kohdassa.Yöt levottomia ja päivät rättiväsy.Lasten kannalta olisi parempi että äiti saisi oman reippaan,ILOISEN,itsensä takaisin.Ei voivottelevaa ja kämpelöä äitiä.
Ja niinkuin totesin tänään aiemmin,että onhan tässä vielä aikaa.En mitenkään yrittämällä yritä vauvaa ulos.Ihan normaalit kotiaskareet ja saunomiset,ei mitään hysteriaa.Tiedän todella viiden,pian kuuden kokemuksella että vauva tulee kun tulee,siihen ei poppakonstit auta,mutta toivoa toki voi.
Odotan kovin jo vauva-aikaa.Mitään muuta en siitä " pelkää" kuin nykyisen kuopuksen suhtautumista vauvaan.Ennen on uuden vauvan tulo mennyt kivuttomasti,ilman mustasukkaisuutta.Mutta nyt hieman epäröin miten käy.Vauva aika on aina ollut yksi mahtavimmista ajoista mitä olla voi.Työn määrääkään en pelkää,se ei tässä vaiheessa niin paljoa lisäänny,viidestä lapsesta kuuteen.
Kysymykseeni valkkarista.Kukas olikaan joka meinas jos on vihreää lapsivettä joukossa??Sori niminm.meni ohi.
En usko sitä.Kun vatsasta painan ei mitään tihku tai valu.Ja vuoto on limaista,oikeastaan vain aamuisin tulee.
Mulla on pe neuvola ja mainitsen asiasta sielä.Vauva liikkuu hyvin ja paljon(en voi olla huomaamatta kun tekee kipeää)joten en koe huolta asiasta.
Kannoin tuossa paksuimmat talvivarusteet kellariin ja järjestelin eteistä.Luistimet laitoin ensi talvea varten odottamaan kaappiin.Onpa tyhjä näköinen eteinen nyt,ihanaa kun ei pursua talvi tamineita!!!
Ruoanvalmistus puuhiin pitäis alkaa,mitä tänään kehittäis=)
Puoli perhettä vaan ruokailee,kun esikko tauti päällä ja kakkonen vielä toipilas.Jotain kevyttä kuitenkin täytyy tehdä.
Aivan ihana ilma.Kun mies tulee 12.30 minä livistän kauppaan ja kävelylle!
Leanna
Eilen ulostautunut ujolimatulppa ei sitten ole mitään saanut aikaan. Ujopiimä taitaa siis olla perästä tulijakin... Olo alkaa tosiaan olla niin malttamaton, ei jaksaisi enää yhtään odottaa! (Ei liene uutta tällä palstalla :)
Mutta yritetääs plussia:
+ eilistä savulohta oli vielä jäljellä, ja ruikkarin kanssa se olikin HYVÄÄ
+ verenpaineet on laskeneet huippulukemista vähäsen alaspäin (tiedä sitten onko hyvä, olisivat voineet käynnistää muutoin...)
+ sain nukuttua nyt aamulla pitkään, vaikka yöllä valvoinkin.
Mahaan ei edelleenkään uutta. Vauva myllää, mikä on vain ihana asia, välillä tuikkii imelästi kohdunsuulle ja välillä peräti supisteleekin. Yritin eilen illalla kovasti vauvaa kannustaa, kun pisteli päätään kohdunsuuta vasten ihan imakasti, että vähän vielä kovemmin, jotta saat kalvot puhki, mutta pöh. Mitään ole tapahtunut. Jos synnytyksen käynnistyminenkin menisi miulla samalla tavalla kuin äidillä (kaikki muu raskaudessa mennyt ihan saman kaavan mukaan), niin tänään pitäisi syntyä. Pahalta näyttää kuitenkin tässä vaiheessa, kun ei mitään tunnu missään.
Taidanpa siivota jääkaapin. Tässä joutessani.
Palaillaan, Raisa 39+3
Varmasti jokaisella on nyt hermot tiukilla sillä viimeisiä viikoja me jokainen viedään.En usko että kenellekkään on loppuraskaus ruusuilla tanssimista ja jokainen haluaa nähdä kuka miehen ja naisen kautta on maailmaan saatettu.
Yhtenä päivänä malttamattomasti toivotaan lapsen näkemistä ja toisena herää huolen tunteeseen,meneekö kaikki kuitenkaan hyvin!
En mitenkään pahastunut sanoistasi,voi olla että olen antanut myös ymmärtää itseni väärin.
Voimia nyt ihan meille kaikille loppumetreille,hyvin se menee kun sen aika on!
Mietin tässä saako sanoistani oikean kuvan.Toivottavasti!
Leanna
Poitsu heräsi kasilta, kuume oli poissa. Äsken mittasin uudelleen, niin 37.7 näytti. Poika söi hyvin aamupalalla, on virkeä ja hyväntuulinen, leikkii, höpöttää kauheesti ja touhuaa. Muutaman kerran on yskäissyt ja aivastanut. Jospa tää ei sittenkään mitään mahatautia oo, kun ruoka ja juoma maistuu, eikä mitään oo tullu ulos sitten aamuyön. Kakkakin oli kiinteä.
Ihanaa olis itsekin päästä kampaajalle tai kulmien laittoon. Mä kyllä värjään aina kulmat ja ripset itse. Ja tietysti nypin tai raappaan kulmat.Se on helppoa ja nopeaa ja ennen kaikkea edullista verrattuna kosmetologin tai kampaajan hintoihin.
Voi te onnelliset joilla on jo kunnon supistuksia. Ainakin teillä on jotakin lupauksia tulevasta synnytyksestä. Mua on supistanut kipeästi yhden ainoan kerran koko raskausaikana.
Ei kai tässä mikään kiire oo. On vaan niin tukala olo, että mahasta haluaisi eroon. Ja kuten sanotaan, odottavan aika on pitkä! Kun on jotakin odotettavaa, aikakin kuluu hitaasti.
Papu: toivon sinne kunnon suppareita ja synnytyksen etenemistä! Enkö olekin ihana kun moisia kipuja sulle lähettelen ;D Sitä kyllä taitaa kohdalleen toivoa kaikki täällä.
Poika istuu vieressä sängyllä ja piirtää. Poika on kova heittämään ja potkimaan palloa, mailan kanssa hutkii tennispallolla jne. Isi innoissaan odottaa pojasta urheilijaa, ennen kaikkea jalkapalloilijaa. Minä taas olen innoissani pojan kiinnostuksesta musiikkiin. Poika tanssii, laulaa (hyräilee), taputtaa ja nauttii musiikista. Ennen kaikkea kantri saa tanssijalan vipattamaan :) Lisäksi poika on innoissaan piirtämisestä ja maalaamisesta kynillä sekä sormi- ja vesiväreillä. Niinpä pojasta taitaa tulla jonkin sortin maalari, eikä isin ja äitin uhallakaan ala muusikoksi tai urheilijaksi :D Ikäähän pojalla on tulevana lauantaina 1v9kk.
Taitaa poikaa jo nukuttaa. Siispä unipuuhiin. Mikäli täällä voi nukkua, sillä naapurin pikkukoira räkyttää...
rimma 40
Mukava yö. Ensin hiottaa, sitten itkuhälyttimestä kuuluu ihan vieraan lapsen itkua. Kun hälytin oli vaihdettu toiselle kanavalle ja mies noussut ylös kolmen maissa töihin lähteäkseen, niin toivoin nukahtavani ja nukkuvani koko yön ilman häiriöitä. Poika alkoi lauleskelemaan 3.45, jatkoi puoli tuntia ja alkoi vähän itkeskelemään. Poika tärisi ja oli kuuma. Kuumetta oli 38.8. Annoin juomista ja poika nukahti heti uudelleen. Puolen tunnin kuluttua poika heräsi ja yritin antaa kuumelääkettä. Sen että ruiskun sain huulille niin poika alkoi oksentamaan ihan kunnolla. Matto- ja vaatepyykkiä tiedossa, onneksi ei vielä oksentanut sänkyyn.
Enpä tässä saa unta. Tämä on eka kerta kun pojalla on kuumetta yli 38 ja myöskin ekaa kertaa oksentaa (jos ei vauvapukluja lasketa). Nyt pelkään tuota Noro-virusta. Poika on kuitenkin vielä virkeä. Vettä hakiessani lähti perääni kävelemään ja höpöttämään, hali kissaakin ohimennen. Juominen ei enää kelpaa. Nyt jos koskaan sais tää vauva pysytellä mahassa, ettei sekin sairastu heti synnyttyään. Tai jos mä sairastun, niin miten kuumeessa/oksennustaudissa jaksaa synnyttää?
Onneksi mies pääsee puoliltapäivin töistä. Pääsee tarvittaessa apteekkiin ja lääkäriin, toki jo tarpeen vaatiessa aiemminkin. Tän loppuyön (aamun) ramppaan varmaan vähän väliä katsomassa onko poika hengissä. Ylihysteerinen äiti, tiedän. On vaan niin paha olla kun toinen on kipeä ja vieläpä ekaa kertaa (jos ei lasketa muutamaa flunssaa).
Luenpa sitten aikani kuluksi vaikka päivän lehden.
rimma 40