Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISTEN keskiviikko!

14.03.2007 |

Huomenta, aloitanpa pinon!

Täällä kärvistellään odottavaisella mielin poltteluiden ja kouristeluiden kanssa =). Tartti tulla heti kirjoittamaan, kun tuntuu, että nyt saattaa jotain jo tapahtuakin, kipristelee sen verran tumakasti jo. Vähän jännittää, jos nämä nyt lopahtavat, mutta minkäs teet.

Eli jos tästä päästään sairaalaan lähtemään, niin ollaan sitten Tapin kanssa samassa paikassa =)!

Mutta nyt sohvalle keräämään rohkeutta ja voimia, oon kovin luottavaisin mielin, toivottavasti tämä edistää kunnolla, eilen soitin jo aamuyöstä synnärille, mutta jomottelut eivät muuttuneet kunnollisiksi, vaikka säännöllisiä olivatkin ja niin se vaan meni eilinen kuulostellessa vaan. Anopin soitin kuitenkin eilen jo esikoista vahtimaan, kun oli niin epävarma olo, jos se äkkiä vaikka muuttuisi miten rajuksi. Illalla haettiin poitsu sitten kotia ja saatiin lupa soittaa vaikka keskellä yötä, jos tarve vaatii.

Noh, jatkan kuulostelua, voint!eja kaikille!

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin täällä vielä keikkuilen. Tultiin just kylästä, siellä menikin koko ilta. Olikin ihanaa kun mies oli vapaalla :) Poika on tosin kyläreissun jälkeen varsinainen riiviö. Kiukuttelee kun olisi halunnut jäädä vielä leikkimään.. Minulla alkoi olla jo niin tukala olo, että oli kotiuduttava. Aika puuduttavaa sohvalla istuminen mutta olipahan muuta mietittävää ;)

Supistellut on mutta edelleen näistä ei mihinkään ole jotta pääsisi tosi toimiin. Tosin hieman on edistystä eilisiin, nyt ottaa jo vähän tuonne alaselkäänkin. Saa nähdä miten kauan tässä vielä odotellaan, toivoin niin olevani vauvan kanssa jo kotona sunnuntaina. Pääsisi äänestämään kun jäi ennakkoäänestys tekemättä.

Tappertille voimia, taisi tulla pitkä synnärireissu... Puksu ei taida haluta tulla ulos ihan helpolla.

Rouvalle tiedoksi, että täällä on toinenkin hullu siivoaja. Tosin vielä en ole jäänyt mihinkään kiinni =) Ikkunat on vielä pesemättä mutta ne saa kyllä vielä odottaa jos en huomenna innostu. Olisihan tuossa ämpäri ja ikkunalasta miltei käden ulottuvilla ja Fairyakin ihan uusi pullo ;)

Tosiaan, huusholli on kuurattu lattiasta kattoon tekemisen puutteessa. Vaatekaapitkin on käyty läpi ja aika isot määrät meni UFF:n laatikkoon. Nyt mahtuu taas kevätvaatetta.

Taidan mennä ottamaan kuuman suihkun ja sen päälle juon tuon alkoholittoman siiderin joka kummittelee jääkaapissa...

Z

Vierailija
42/61 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti se repii siellä pelihousujaan parasta aikaa, tai siis sairaalan alkkareita.

Poika oksentaa. Ekaa kertaa yön jälkeen. Juo ja syö hyvin, on virkeä ja iloinen, joten en enää oo kauhean huolissani. 38,2 oli lämpö tunti sitten. Jos yöksi antaisi kuumelääkkeen, mikäli lämpö nousee vielä iltaa kohden.

Mulle tulee väkisin mieleen Leanna tosta sivulla (ja ylhäällä) olevasta pupusta. Eikös Leannan mies verrannut noita kaniineja heidän perheeseensä? Hih!

Jokohan me pian aletaan häiriköimään huhtikuisia? Sais ne niiden supparit ja synnytykset tulla meille. Me varmaan jo mielellään annettas niille turvotus, kömpelyys ja muut sellaset jutut. Vähän niin kuin kiertopalkinnoksi.

Poika kuuluu roikkuvan kaapin ovessa. Haluaa muroja vaikka juuri oksensi ruuan. Onneksi on tuo isukki joka passaa kun äiti on vaan koneella.

Mutta pian on salkkarit ja Grey. Jotakin hyvää tässäkin päivässä. Kuka ihana ihminen keksikin telkkarin? Ja epiduraalin? Sitä kiittelin edellisessä synnytyksessä, tuota jälkimmäistä siis.

rimma 40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on myrkytyksen jälkiä siivoiltu ja tavarat laitettu takaisin kaappiin, vielä pitäis lakanat vaihtaa ja kylppärin pesun jätin ukolle joka reilusti jätti mut yksin touhuamaan.

Voi sitä Tappia! Ei taida puksu haluta ulos yksiöstään, no toivotaan että se muuttas mielen ja homma lähtis kunnolla käyntiin.

Mulla käynnistettiin tipalla, mutta oli kypsä tilanne ja piti tehdä oksitosiini-rasitus ennen käynnistystä ja kun supparit lähti hyvin käyntiin, niin päätettiin jatkaa tipalla, silloin sanoivat, että tippaa voi pitää vain 6h, mutta oli kyllä mulla kauemmin, tosin oli välillä kiinnikin.

Huomenna mulla on neuvola, mies vie pojan aamusta mummolaan ja mä meen sinne sit neuvolan jälkeen, joten saatan tulla koneelle vasta illalla, yritän kyllä tulla aamulla :).

Missäs sin-na?

Vierailija
44/61 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tänään ' ainakaan vielä' tullut ilmoituksia uusista maaliksista. Siis mä olen ollut vielä tänään aivan rikkipuhki väsynnyt siitä eilisestä ä-poli käynnistä, ja ottanut ihan lungisti, siis nenääni en ole ovesta ulos pistänyt. Viime yönä nukuin HYVIN, hui alkaa ihan pelottamaan millainen mamma sitä olen kun nukun kuin tukki vaikka vauva kääntyilee ja venyttelee vatsanahkaa :-// Viime yönä nukuin 5h tuntia putkeen klo.10-klo.3 ennekuin heräsin ekälle pisu reissulle, ja sitten tokan kerran vasta klo.7, uskomatonta .. Ja voitteko uskoa todeksi, että ne lonkkasärytkin on menneen talven lumia (?) Tätä mammaa ei ole edes supistellut kipeästi, vatsa vain kovettuu, ja thats it. Voisin vaikka sanoa, että olo on aikas hyvä, ainoastaan tuo väsymys tuppaa olemaan kiusallista !!!

Hitsi soikoon, että mua nauratti tuo rimma kommentti, että tappi varmaan repii pelihousujaan siis sairaalanhousuja, noh niissä ei viissin paljoa repimistä ole, eikös ne ole niitä verkkohousuja heh ..

Mutta ihan oikeasti Tapille myötätuntoa sinne sairaalaan, ja jaksamista, tulipa todella kurjan pitkä reissu, mutta toivotaan, että vauva pian syntyy, ja äiti saisi hiukan huilia .. Tuo selkäsärkykin tuntuu kurjalta, plaah ..

Missä on punkeli ? Aivan varmasti on sielläkin jo nyytti kainalossa, ja voi kun kaikki olisi mennyt hyvin !!!

Möhkis, täällä yksi ketä omaa 111cm vyötärönympäryksen :-// Ja tuo sf-mittakin alkaa lähentelemään 40cm :-)) Joten isoja ollaan täälläkin, kun ei tuota pituutta ole mullakaan niin hirmusti, vain 163cm ..

Mitäköhän viel .. niin turvottaa hitosti, naama kuin mikäkin .. Ihan pelästyin kun suihkuun olin menossa ja satuin vilasemaan peiliin, miten mieskin jaksaa hölskytellä kaikenlaisia imartelevia kommentteja ... Noh ehkä tämä raskaus on tehnyt miehestä sokean, ken tietää ... :-)) Ja kädet on kanssa turvoksissa, kello ei enää mene kiinni, ja muutenkin on vaikea käyttää käsiä, sormia kun venyttele niin nivelet vaan naksuu ..

No täytyykin menä katselemaan tellua!! Öitä ja supistuksia kaikille t. emmi

Vierailija
45/61 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappi pääsee ehkä huomenna tippaan tai sitten ei...kaikki kuulemma sanoo eri tavalla ja kunnon ruuhkaa ilmassa. Majoittavat porukkaa käytäville...

Vitutuskäyrä on huipussa...eikä ihme. Kyllä sitä vähemmästäkin turhautuisi.

-Tappertin ystävä-

Vierailija
46/61 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa on käyty. Siellä kaikki ihan hyvin. Vauva on kuulemma ensisynnyttäjälle todella todella alhaalla. Mitä lie sitten tarkoittaakin, mutta terkkari oli itse ihmeissään miten ensisynnyttäjällä niin alas laskeutuu.

Eilen illalla siis supisteli. Aamulla jatkui vaan selkäkipu ja supistuksia pari päivän aikana.

Iltamassa rupesin nukkumaan kun väsytti ihan kauheasti. Heräsin vähän väliä siihen kun selkään koski. Sitten heräsin totaallisesti siihen kun selkä oli tulessa ja sinne jumpsi ihmeellisesti ja kovaa. Se pakotti minut ylös sangystä ja kävellessä tuntuu että selässä on iiiiso ja painava laatta kivi joka pumppaa niin kuin sydän ja se pumppaus KOSKEE! Mahassa ei tunnu miltään eikä se kovetu. Onko ne silti supistuksia? Auttakaa miestä mäessä, olen yksin kotona hermostuttaa.

Jouhi 37+4

Vierailija
47/61 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun käsitykseni mukaan supistukset voivat tuntua vain selkä kipuna, ei tarvitse mahan mennä kovaksi...

Vierailija
48/61 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, JOUHI: mulla supparit tuntuvat pääasiassa selässä, siis sellaiset jotka tuntuvat joltain. Kivuttomat vähän kovettavat mahaa, mutta esikoisen synnytyssupparit olivat lähes pelkästään selässä. En tiedä onko jotain tekemistä sen kanssa, että mulla aikoinaan menkkakivutkin olivat (ja ovat jonkin verran vieläkin) selässä eikä niinkään mahassa...

Galluppiin:

-Kivointa on tietysti uuden ihmeen odottaminen :) ja se, että tuleva isosisko kolme vee on ihan intona (vielä -hehheh). Ihanaa oli kaivella pienen pieniä vaatteita esille.

-Kamalinta on varmasti ollut kaikki se epävarmuus, alkuraskauden keskenmenopelko, kohtukuolemapelko jne. Toivottavasti kaikki siis menee hyvin.

Olen tänään ollut taas ahkera siivooja ja vieraiden kestitsijä. Ulkona on ollut ihana ilma ja ollaan oltu siellä paljon. Nyt on vaan hartia jumissa ja pitäisi pyytää tuota rakasta miestä vähän hieromaan. Eilen muuten supisteli lupaavasti, mutta uni voitti ja tilanne rauhottui. Saa nähdä milloin tämä pieni ilmaantuu. Kamalasti sitä jo odotan! Ehkä osittain juuri samasta syystä mitä Leanna sanoi -norsuolo rasittaa varmasti koko perhettä kun äiti ei jaksa mitään.

Jaksamisia taas kerran kaikille!

Telma ja " sais jo tulla vauva" 38+0 (vau!)

Vierailija
49/61 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväni, jonka kanssa viestittelen päivittäin, on lomalla tän viikon ja ei siis pääse vastailemaan. En oo sit paljoa kirjotellu, kun tuntuu tyhmältä vaan purkautua ja toinen ei vastaa mitään. Täällä sitten keikun..

Otin ja nukahdin, puoleks tunniks! Sit heräsin, on kuuma ja ei uneta ja ei oo tekemistä. Tein tossa pari voikkaria, nekin mutustin jo. Odottelen tässä nyt sitten pari tuntia ja sit koitan uudestaan pyrkiä unimaahan. Mies se kuorsailee tyytyväisenä jo ja aamulla lähtee töihin, ei siis juttuseuraa siitäkään. Onpas ankeeta.

Neuvolasta käskettiin opetella nyt äkkiä nukkumaan aina just sillon, kun nukuttaa että osaa sitten nukkua silloinkin, kun vauva nukkuu. Muuten ei kuulemma jaksa. Eipä niin, tietenkään, mutta ei sitä nyt milloin tahansa voi nukkua. Kukahan sit lasta ulkoiluttaa vaunuissa, jos äiti vetää unta samaan aikaan..?

Onneks mies jää kuukaudeksi kotiin, kun vauva syntyy, mut kyllä mä silti ajattelin itse niitä vaunulenkkejä tehdä. Sais ees jonkunlaisen yleiskunnon.

Niin, neuvolatäti se haluaa tulla kotikäynnille viikon päästä vauvaa katsomaan. Heh.. Mistähän se luulee mun sen vauvan siihen mennessä hankkivan..? =D Ois meinaan tajuttoman nasta juttu, jos niitä suppareita alkais tulla. Onhan tässä aikaa ja mä voinkin ihan hyvin ja jaksan odottaa, mut sen eilisen jälkeen on jännä, ettei niitä oo yhtään tullut. Sitä on vissiin uudestaan lähdettävä kaupungille juoksentelemaan, jos ne siitä kerran tuli.

Ehkä mä meen nyt lukemaan vaikka uutisia tai jotain tähän väliin, etten täällä mitään kokonaista kirjaa väsää aiheesta Elämä raskauden viimeisellä viikolla.. =)

P

Vierailija
50/61 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kuului mahasta NAKS-ääni. Ei oo ikinä ennen minun maha naksanu :) No sitten kun menin vessaan niin oli alushousut märät, silleen että oli kastunu läpi ulos asti. Valkovuota päivän ajalta oli siellä pohjalla, mutta se uus märkä oli kyllä ihan vaan märkää. Siis ei näyttäny valkovuodolle ollenkaan. Pissiäkään ei omasta melestä ole lorahtanut housuun.

Kävin saunassa ja nyt housuissa paperi jota seurailen. Pitäiskö sen kastuu koko ajan? Vai voiko lorahtaa vaan sillon tällön?

Jouhi taas

Vierailija
51/61 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roikun täällä huomennakin, jos ukko ei pelaa koko päivää :). Elikkäs miehellä nousi sitten kuume! Nyt kyselen tyhmiä, mutta voiko mies tulla kipeenä mun mukaan synnyttämään? Nyt kovasti toivon, että vauva pysyis vielä muutaman päivän masussa, niin mies jaksais olla paremmin mun tukena!

Vierailija
52/61 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivettä voi lorahdella myös silloin tällöin, ei tarvii koko ajan tihuttaa ja toi naksaus vois merkata kalvojen puhkeemista! Taidatpa kohta olla vauvauutisia meille kertomassa :)

Vierailija
53/61 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisinki kertomassa niitä uutisia, mutta on semmoinen tunne että synnytän sitten kesähelteellä vasta! :/ Pitäisköhän soittaa sinne kysille vai ei *miettii* Vai soitanko vasta sitten jos sitä nestettä tulee lisää? Yyhmä oon, juu...

Vierailija
54/61 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos alkaa lisää lorahdella, niin sitten näytille! Kaverilla alkoi synnytys, että alkoi lorahdella vettä, istui aamiaispöydässä ja housut kastu, oli, että mitä h...ä ja ei kun vessaan, kuivat housut ja kohta lorahtaa taas, kolmannen kerran kun lorahti niin lähtivät kysille ja synnytys kesti 3h :)

Vierailija
55/61 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua onkin pelottanut se, että vauva syntyy nopeesti. Kanava oli hävinny jo kaks viikkoo sitten ja suuki oli auki 2 lle sormelle. Ja se oli ennen kipeitä supistuksia. Mietityttää että mitähän nyt sitten on kohdunsuulla tapahtunut kun on supistanut kipeesti ja usein. Ei se varmaan vettä ollut kun ei ole tullut lisää... Joten käyn varmaan vaan nukkumaan.

Kysin sivuilla vaan luki että jos on lapsiveden meno epäilyä niin pitää käydä näytillä. Tiedä sitten...

Vierailija
56/61 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä infektioriski jos kalvoissa on reikä... En ole tosiaan mikään expertti näissä asioissa..

Mutta nyt miehen viereen peiton alle :)

Toivottavasti pääsisit jo synnyttämään! Täällä siis peukuttelen :)

Vierailija
57/61 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ihmeessä ja kysy. Siinä ei mitään häviä. Naksahdus kuuluu, kun lapsivesi menee eli kalvo puhkeaa.

Onko sanottu, että paljonko sulla on siellä sitä vettä? Että jos ei paljoa niin ei kannata liian kauan odotella.

Ja synnytys käynnistyy rajusti, kun vedet menee, joten en kyllä oottelis sinuna yhtään vaan lähtisin jo. Sullahan se vaavi jo niin alhaallakin, ettei kauaa kestä ulos tulla. Voi hyvin olla, että muutama supistus ja se on siinä.

Vierailija
58/61 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä on ollut aina ihan normaali määrä kuulemma. Pitäiskö sen naksahduksen kuulua kohdunsuulta? Kun mulla se kuului tuolta kyljestä?!?! Selkää taas pakottaa, mutta tosi hiljalleen vaan. Olisin jo äsken soittanut, muta en löydä numeroa mistään :/

Typerää olla yksin kotona ja miettiä tätä juttua. Koko ajan tuntuu vaan että ihan typerää edes miettiä että se olis ollu lapsivettä tai että synnyttäisin ikinä. Jotenki epätodellinen olo.

Vierailija
59/61 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se naksahdus kuului kyllä vaan vaimeana jostain. Istuin jumppapallon päällä silloin ja pyörittelin lantiota niin ei tullut rekisteröityä sitä.

Voisko se kalvo puhjeta mistä vaan muualtakin, kuin vaan kohdunsuulta. Jos ajatellaan näin, että se puhkeais kyljestä niin ei tulis kaikki vedet, jos puhkeais kohdunsuulta niin tulis kaikki..?

Höh, tyhmän avuton olo, kun en oo mikään ammattilainen ja kuitenkin haluis auttaa.

Eiks sulla neuvolakorttiin oo merkattu niitä synnärin numeroita? Koitahan nyt hakea vaan. Täällä kohta jännään koko yön muuten minäkin, jos ei ala tietoa tulla.

Kyllä sä synnytät, ei se ihan juhannukseen saakka mene. :) Itsekin tässä ihmettelen, että vauva jaksaa pyöriä ja aiheutta kipuja sekä vatsaan että selkään, kun vääntää päätänsä, mutta suppareista ei tietoakaan. Pöh.

Vierailija
60/61 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kätilö käski vaan seurata vielä että tuleeko sitä vettä lisää vai ei. Jos tulee nii pitää mennä sinne näytille tai jos alkaa supistella niin kipeesti etten kotona pärjää nii sit sinne. Eli rupeen vaan nukkumaan ja otan särkylääkettä selkäkipuun.

Huomiseen, hyvää yötä!

Jouhi