Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menen lasten kanssa samaan aikaan nukkumaan

Vierailija
04.04.2025 |

No okei, joskus tosi harvoin valvon. Menen yleensä aina nukkumaan lasten kanssa samaan aikaan. Korkeintaan pikapesu ja hammaspesut, jos en ole niitä hoitanut. Arki ei tunnu rankalta. En katso mitään sarjoja tms, ollaan ehkä 3 leffaa miehen kanssa katsottu parin viime vuoden aikana. 

Aamuisin on kiva herätä ennen lapsia levänneenä :)

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi vähempää kiinnostaa. Minäkin menen yksinäisenä ihmisenä usein aikaisin nukkumaan. 

Vierailija
22/33 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mä menen nukkumaan usein ENNEN lapsia, esim eilen illalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mekin mentiin monta vuotta. Monta vuotta meni perhepedissäkin. Monet kauhisteli, sitä ja treffi-iltojen puutetta. Liitto toimii kuitenkin yhä. Lepo on ihmiselle hyvin tärkeää.

Siis monta vuotta perhepedissä!😳 kuulostaa oudolta....Ymmärrän että joskus jonkun aikaa, mutta että vuosikausia!😲

Fiksuja lapsia kasvaa niistä.

Lue aivojen kehityksestä niin ymmärrät miksi.

Vierailija
24/33 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on sillä tavalla simppeli, että mikä sopii yhdelle perheelle ei välttämättä sovi toiselle. Meille lasten iltatouhujen jälkeinen aika on todella tärkeää. Talo rauhoittuu, juodaan teetä ja molemmilla omat mielenkiinnon kohteensa viihteen tms. parissa. Ei edes yritetä esittää että se olisi jotain parisuhdeaikaa, tosin voidaan käydä keskustelujakin jos mielen päällä painaa jokin. Mutta ennen kaikkea se on henkilökohtaista vapautta käyttää nuo pari tuntia haluamallaan tavalla.

Olisi vaikea kuvitella että eläisin lasten rytmissä. Toki objektiivisesti arvioiden joku toinen saa varmasti elämässään enemmän asioita aikaan kuin tällainen omalla ajallaan palautumista tarvitseva, mutta olen hyväksynyt että näin asia on omalla kohdallani. :)

Vierailija
25/33 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että lapsi satunnaisesti hiipii yöllä vanhempiensa sänkyyn. Se on ok, ja ihan kiva. Mutta kyllä omasta mielestäni vanhemmilla pitää olla oma sänky ja oma makuuhuone. Itse en myöskään näitä perhepetejä ole koskaan ymmärtänyt. Mutta jokainen tyylillään toki.

Vierailija
26/33 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen myös aina nukkumaan ennen lapsia. Lapset hoitakoon itse omat nukkumaan menemisessä 🤗

Vierailija
27/33 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä ehdottaisin meidän 9- ja 11- vuotiaille perhepetiä, niin ne olisi kyllä ihan että ootko seonnut!😅

Vierailija
28/33 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mekin mentiin monta vuotta. Monta vuotta meni perhepedissäkin. Monet kauhisteli, sitä ja treffi-iltojen puutetta. Liitto toimii kuitenkin yhä. Lepo on ihmiselle hyvin tärkeää.

totta,kaikki näyttää helpomalle kun on levännyt. ei oo hermot kireellä. terveys ok. ja lapsetki näkee,nukkuminen on ihanaa. kantsii oikein hehkuttaa, miten ihanaa päääsee nukkumaan ja puhtaat lakanat jne. ei tule ikinä valtataistelua illalla. 

Vierailija
29/33 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhepedit on kieroutuneita.🤢🤮

itse kannatan myös puolisoille omia vuoteita/ huoneita. on yksilälliset ajat, tapa nukkua..piehtaroida,kuorsata,kääntyillä. toinen tykkää viileästä toinen paksut peito. toinen kuumottaa siinä vieressä,ei pääse kääntyilemään jne. ihmisen pitäis aina nukkua alasti,kuulema nukkuu syvällisemmin, unihuoneessa ei mitään teknistä laotetta, tavallinen herätyskeelo vain. mutta nukkukaa, ei oo hermot kireellä ja ei tule virheitä.

Vierailija
30/33 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koko perhe menee nukkumaan samaan aikaan. Ja jokainen lapsi on nukkunut pienenä vuorollaan perhepedissä. Lapsi nukkuu silloin hyvin, kun aikuinen on vieressä. Viimeistään 4-vuotiaina ovat kuitenkin siirtyneet omaan huoneeseen ja sänkyynsä nukkumaan. 

Vierailija
31/33 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis joku menee lasten kanssa nukkumaan samaan aikaan?

Ööööööh, mitä ihmettä??

Kyllä aikuisten kuuluu mennä nukkumaan myöhemmin kuin lasten!

Nukkumaan mennään silloin, kun väsyttää. Ei siinä kelloa tarvita. Lasten vanhempien pitää nukkua silloin,  kun siihen on mahdollisuus.

Vierailija
32/33 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia on sillä tavalla simppeli, että mikä sopii yhdelle perheelle ei välttämättä sovi toiselle. Meille lasten iltatouhujen jälkeinen aika on todella tärkeää. Talo rauhoittuu, juodaan teetä ja molemmilla omat mielenkiinnon kohteensa viihteen tms. parissa. Ei edes yritetä esittää että se olisi jotain parisuhdeaikaa, tosin voidaan käydä keskustelujakin jos mielen päällä painaa jokin. Mutta ennen kaikkea se on henkilökohtaista vapautta käyttää nuo pari tuntia haluamallaan tavalla.

Olisi vaikea kuvitella että eläisin lasten rytmissä. Toki objektiivisesti arvioiden joku toinen saa varmasti elämässään enemmän asioita aikaan kuin tällainen omalla ajallaan palautumista tarvitseva, mutta olen hyväksynyt että näin asia on omalla kohdallani. :)

Eikö ap sanonut, että hän sit aamulla herää aiemmin kuin muu perhe ja on itsekseen? Että ihan sama tilanne kuin sulla? Ajankohta vaan on eri.

Vierailija
33/33 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin menin silloin kun jälkikasvu oli pientä. Ysiltä sänkyyn, lapsi nukahti klo 23 24. Itse olin tuossa vaiheesaa jo niin rikki etten saanut unta enää. Nukahdim n 00.30. Lapsi herätti yhdeltä. Heräsin kuin sydäriin. Lapsi nukahti klo 1 uudestaan, minä valvoin kahteen. Klo 7 ylös rättiväsyneenä, lapsi ei herännyt vaikka ois nostanut hänet sängystä ylös. Kasin aikaan pakkoherättämistä ja lapsen väsymysulvontaa ja itkua. 

Toisilla se on helpompaa.

Onneksi olen jo monta vuotta saanut mennä nukkumaan ja nukkua niin kauan kuin huvittaa. Lapsi ei nuku vieläkään kuin unilääkkeillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi