Miksi tuo Satonen puhuu ylen amuutelkkarissa työttömistä niinkuin he olisivat kaikki työhaluttomia jotka eivät halua töihin?
Jos ei mene työhaastatteluun tulee kovaa rankkua jne,,itse olisin ikionnellin jos tulisi kutsu haastatteluun mutta hiljaista oon ollut vaikka olen hakenut jokaikiseen paikkaan mihin minulla olisi mahdollisuus mennä osaamiseni ja koulutukseni puolesta.
Kommentit (424)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hauska tuo sun koulutappeluvertaus, ku opposition äänestäjät on suurimmaks osaks niin heikkoja ihmisiä et ne alkaa itkemään jos niitä kattoo vihasesti"
Ei se tainnut hauska sinusta olla, koska paska tuli heti housuun. Tiedät ihan hyvin että olen oikeassa ja pelkäät sitä. Kun se vastapuoli ei enää mene kusetukseen (persut) tai alistu. Silloin loppuu oikeiston riekkuminen kun pistetään loppumaan.
Niinkö kansalaissodassa 1918ki kävi? Tais sillon vasemmisto+Venäjä saada nekkuun oikeistolta ja saksalta.
Kuka tässä on puhunut jostakin yli sadan vuoden takaisista muuta kuin sinä? Nyt puhutaan vuoden 2025 kuntavaaleista. Mene larppaamaan sitä suojeluskuntalaista vaikka hommafoorumille.
Ei voimasuhteet oo muuttunu mihinkään vuodesta 1918, että vahvat miehet on edelleen siellä oikeiston puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska niin se ajattelee.
Koska tuo on ihan tutkittu juttu. Työttömät levittävät mantraa siitä, miten luovia tukiviidakossa joutumatta töihin. 30% työttömistä ei oikeasti halua töihin ja heille on kauhistus, kun tuet menevät jo siitä, että ei noudata lakia.
Okei, mutta miksi sitten niitä 70 % pitää myös rangaista, vaikka he eivät tee mitään väärää?
Eihän heitä rangaistakaan. Vai oikeastiko pidät rangaistuksena sitä, että joutuu hakemaan töitä?
Työntekijöillekin pitää laittaa rangaistuksia jos eivät saavuta asetettuja tuloksia. Esim 2 kk kuluttua leikataan palkasta 20% ja 4 kk kuluttua puolet palkasta pois. Jos sitten
On tulossa jo.
Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026.
Irtisanomiseen riittää huolimattomuus eli virhe tai alisuoriutuminen eli et myy tarpeeksi tavaroita asiakkaalle.
Syyttävät mieluummin työttömiä kuin itseään siitä että työttömyys luvut on ennätyksellisen korkeat heidän päätösten jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä, ettei ole kunnollista tutkimustietoa aiheesta. Mikä TE-viranomaiset hakisivat töitä työttömille, koska ovat työnhaun ammattilaisia, saataisiin siitä myös mitattavaa tutkimustietoa. Eli työttömän osaksi jäisi haastatteluihin osallistuminen. Siitä saisi sitten karenssin, jos ei mene valmiiksi sovittuun haastatteluun.
Tossahan toi työttömyyspomo just sano, että olis kiva nähdä niitä todisteita miten noi ihmiset työllistyy. Satonen ajaa asiaa mitä ei ole edes olemassakaan.
Aivan. Mutta mikä on se viranomainen, joka raportoi työllistymisistä ja työllistymiseen liittyvistä tekijöistä?
Työministeriön työttömyysluvut on niin kaukana
Sinulla on iso ongelma. Laki ei vaadi ilmoittamaan avoimia työpaikkoja Työmarkkinatorilla. Joka kuukausi kerätään työnantajilta tietoja avoimien työpaikkojen määrästä, mutta ei velvoiteta heitä antamaan yksilöityjä tietoja kuntien työnvälitykselle.
Kyllä nuo luvut ovat ihan oikeita. Sen sijaan työttömiä on huomattavasti vähemmän kuin mitä tilastoissa kerrotaan, harmaan talouden määrä kasvaa koko ajan. Raksamiehet on virallisesti työttöminä ja epävirallisesti rakentavat vajoja ja mökkejä.
Tilastokeskus kysyy yrityksiltä paljonko työpaikkoja on ollut auki minäkin kuukautena. Ei työministeriö jonka luvut ei näytä perustuvan yhtään mihinkään. Tai ehkä se on työkkärin työnantajasivujen kuukauden kävijälaskurin summa?
Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026.
Alle 50 hengen työpaikoilla poistuu takaisinottovelvollisuus.
Ja saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta.
Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025 eli saa mennä töihin alle tes-palkan vaikka valtion virastoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska niin se ajattelee.
Koska tuo on ihan tutkittu juttu. Työttömät levittävät mantraa siitä, miten luovia tukiviidakossa joutumatta töihin. 30% työttömistä ei oikeasti halua töihin ja heille on kauhistus, kun tuet menevät jo siitä, että ei noudata lakia.
Okei, mutta miksi sitten niitä 70 % pitää myös rangaista, vaikka he eivät tee mitään väärää?
Eihän heitä rangaistakaan. Vai oikeastiko pidät rangaistuksena sitä, että joutuu hakemaan töitä?
Työntekijöillekin pitää laittaa rangaistuksia jos eivät saavuta asetettuja tuloksia. Esim 2 kk kuluttua leikataan palkasta 20% ja
Nyt käytit legendaarisen potkulakikortin. Nyt voisit höpöttää myös miten taloyhtiöt menee konkurssiin ku kellään ei oo varaa maksaa vastikkeita ja niiden pitää myydä karavaanit että saa kelan tukia.
Vierailija kirjoitti:
En halua äänestää vasemmistoa, koska en halua 40 000 maahanmuuttajaa vuosittain, mikä on vasemmistopuolueiden tavoitteena: lisää maahanmuuttoa. Kertokaa ketä tässä pitäisi äänestää?
Näissä kuntavaaleissa ei päätetä maahanmuuttajista. Joten äänestä demareita rauhassa jos et halua että sinulta leikataan housutkin jalasta.
Vierailija kirjoitti:
Syyttävät mieluummin työttömiä kuin itseään siitä että työttömyys luvut on ennätyksellisen korkeat heidän päätösten jäljiltä.
No, äänestyksessä se näkyy.
Sdp on voittamassa vaalit ja heistä tulee päättäjiä kaupungin politiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua äänestää vasemmistoa, koska en halua 40 000 maahanmuuttajaa vuosittain, mikä on vasemmistopuolueiden tavoitteena: lisää maahanmuuttoa. Kertokaa ketä tässä pitäisi äänestää?
Näissä kuntavaaleissa ei päätetä maahanmuuttajista. Joten äänestä demareita rauhassa jos et halua että sinulta leikataan housutkin jalasta.
Äänestin jo perussuomalaisia. Kukaan mun suvusta ei oo koskaan äänestäny sosialidemokraatteja. Mun pappa ja mummoki inhos punasia puolueita.
Hallitukselle pitäisi asettaa sanktiot, jos eivät saa järjestettyä työpaikkoja. Palkka putoaa sinne minimipalkan tasolle. Luulisi kannustavan työntekoon.
Useinhan ihmiset kuvittelevat, että he ovat aika samanlaisia kuin itse, eli Arton kuvitelmat työttömistä kertovat siitä, millainen hän on tai olisi itse työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole nähty että hallituksen analyysi heikon talouskehityksen syystä on ollut perustavanlaatuisesti väärä. On menty nyt kaksi vuotta sillä ajatuksella että talouden ongelma on työntekijöiden liian hyvät oikeudet. Niitä on sitten heikennetty urakalla. Mitään tulosta vaan ei ole tullut. Joko olisi aika myöntää että taloudessa mättää joku ihan muu?
Orpo-Purran hallituksen ensisijainen tavoite on tehdä Suomesta taas luokkayhteiskunta. Kansantalouden ja työllisyyden kohentaminen ei missään vaiheessa ole ollut hallituksella tavoitteena. Oikeisto haluaa tehdä tavallisista suomalaisista eliitin orjia.
Eikö muka vasemmiston Koskela aja tuota vielä enemmän ilmoittamalla, että miljonäärit voivat maksaa enemmän veroja? Jo nyt 2% tulonsaajista maksaa yli 20% välittömistä veroista eli käytännössä ylläpitää hyvinvointiyhteiskuntaa ja Koskela haluaa lisätä luokkien eroja: toisille kaikki vastuut ja verot, toisille loisimisoikeus!
Potkulaki kortin, se on nyky hallituksen päättämä.
Yksi virhe asiakkaan papereissa ja voit saada valtiolta potkut.
Tilalle halvempi työntekijä, jolle ei ole kertynyt 38 lomapäivää ja kokemuslisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestin jo perussuomalaisia. Kukaan mun suvusta ei oo koskaan äänestäny sosialidemokraatteja. Mun pappa ja mummoki inhos punasia puolueita.
Gallupin mukaan sdp voittaa vaalit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hauska tuo sun koulutappeluvertaus, ku opposition äänestäjät on suurimmaks osaks niin heikkoja ihmisiä et ne alkaa itkemään jos niitä kattoo vihasesti"
Ei se tainnut hauska sinusta olla, koska paska tuli heti housuun. Tiedät ihan hyvin että olen oikeassa ja pelkäät sitä. Kun se vastapuoli ei enää mene kusetukseen (persut) tai alistu. Silloin loppuu oikeiston riekkuminen kun pistetään loppumaan.
Niinkö kansalaissodassa 1918ki kävi? Tais sillon vasemmisto+Venäjä saada nekkuun oikeistolta ja saksalta.
Kuka tässä on puhunut jostakin yli sadan vuoden takaisista muuta kuin sinä? Nyt puhutaan vuoden 2025 kuntavaaleista. Mene larppaamaan sitä suojeluskuntalaista vaikka hommafoorumille.
Ei voimasuhteet oo muuttunu
No sinä et sellainen ole :D Nainenkin nitistää sinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei hallitusohjelmaa muuteta kesken kauden"
No se on huomattu. Mennään päin seinää ja tilanne vain huononee mutta samaa rataa mennään "kun hallitusohjelma".
Mikä järki siinä on että ei voida reagoida jos selvästikään jotkut toimet eivät toimi jos joskus kello kaksi aamuyöllä on univajeessa hallitusohjelmaneuvotteluissa jotain kirjattu? Ei sitten yhtään mikään järki.
Eihän Marininkaan hallitus muuttanu hallitusohjelmaa oikeistolaisemmaks vaikka Kokoomus nous gallupeissa ja vaaleissa SDP:tä isommaks jo heti 2019 loppuvuodesta ja voitti koko ajan kaikki vaalit niitä vastaan.
Mariini ja tyttelit meni koko hallituskauden "RAHAA ON" meiningillä koska hallitusohjelma (ja toisaalta noiden täysi kyvyttömyys tehdä järkeviä päätöksiä). J
Miten joku voi vieläkin hokea tuota populistista, paikkaansapitämätöntä väitettä? Saisit ajatella ihan ite, jos osaat.
Faktat tukee väitettä, toisin kuin sinun väitettäsi ei tue yhtään mikään. Jos budjettivaje on leikkausten jälkeenkin 12 miljardia kun mariinin (rinteen) hallitus aloitti "RAHAA ON" kautensa alta 2 miljardin vajeella niin aika lahjakkaasti sitä rahaa on käytetty siitä huolimatta ettei sitä ollut. Siihen päälle uniperit saksalaisille (-10 miljardia) sekopääsote (-20 miljardia jos riittääkään) tai ennallistaminen (varmaan vielä -20 miljardia lisää entisten päälle) + 50 miljardia budjetissa näkyvää velanottoa.
Aika vahvasti tuo näyttää siltä että tyttelit paineli menemään "RAHAA ON" politiikalla. Ja nyt koittaa agressiivisesti huutaa että "EIKÄ OLLUT NÄIN" ja soittaa raivopäänä hesariin että ketju on deletoitava ja äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinulla ole omia aivoja vaan pitää äänestää mummeleiden mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Potkulaki kortin, se on nyky hallituksen päättämä.
Yksi virhe asiakkaan papereissa ja voit saada valtiolta potkut.
Tilalle halvempi työntekijä, jolle ei ole kertynyt 38 lomapäivää ja kokemuslisiä.
Hallitus leikkaa myös koko ajan virastoilta rahaa.
Tammikuusta alkaen saa irtisanoa huolimattomuuden perusteella eli yhden virheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gallupin mukaan sdp voittaa vaalit.
Täällä Isokyrösä SDP:n kannatus oli viime kunnallisvaaleissa 11%. Ei meitä kiinnosta jos kommarit Tampereella äänestää demareita
Sairaaloissa on siivoojia ja toimistotyöntekijöitä palkkatuella.
Oikeastiko olette luulleet, että kaikki työssäkäyvät on vakituisia?