Mummo haluaa väkisin lapsen yökylään
Meillä mummo (anoppini) käy kerran viikossa lapsemme 1v10kk kanssa ulkoilemassa ja leikkimässä (yht. 2-3h) ja lisäksi on ollut lapsen kanssa myös muulloin (kun olen lääkärissä tms) muutaman kerran.
Muualla lapsi ei ole vielä ollut hoidossa.
Lapsi pitää mummostaan (hänen ainoa isovanhempansa) mutta haluaa aina aluksi olla isän tai äidin sylissä ja itkee hetken kun lähtevät puistoon.
Mummo olisi halunnut lapsen yökylään jo silloin kun tämä oli muutaman kk ikäinen, mutta en suostunut. Mummo asuu samassa kaupungissa muutaman kilometrin päässä.
Nyt mummo otti asian taas hyvin käskevään sävyyn esiin ja olen kauhuissani!
Jotenkin tuntuu että yökyläilyjen aika on vasta muutaman vuoden kuluttua!
Lapsi on allerginen ja pelkään noudattaako mummo ruokailuohjeita. Lisäksi pelkään lapsen löytävän mummon lääkket tai tupakat (ei polta lapsen seurassa, ainakaan niin että minä tietäisin) tai että jotain muuta vaarallista tapahtuu.
Miksi lapsen pitäisi yökyläillä noin pienenä?
Miten sanon asiasta kauniisti mummolle (mies on kanssani samaa mieltä ja on sanonut niin myös äidilleen, mutta tämä inttää lasta minulta)
APUA!
mummolaan ja itse häivyttäisi paikalta. Mikä hätä lapsella olisikaan jos heräisi keskellä yötä mummolassa eivätkä vanhemmat olisikaan siinä.