Miten saan pomon uskomaan että migreeni on sairaus?
Olen työpaikan uusin työntekijä ja pomoni ei millään usko että migreeni on sairaus vaikka minulla on lääkitys niin se ei aina auta ja viimeksi kohtauksen tullen jouduin päivystykseen ja olin neljä päivää poissa töistä. Pomo valitteli että teeskentelen ja olen keksinyt tällaisen muotisairauden päästäni. Harvoin olen poissa töistä enkä ole mikään lintsaaja mutta pomo ei usko. Neuvoja?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Provo? No, lääkärintodistus.
Kipu ei ole mikään syy olla töistä pois. Totesi esimieheni kun mulla oli nikama murtunut selkärangasta ja jouduin käyttämään fentanyylilaastaria kipuihin.
Olen todella pahoillani puolestasi. Minulla lääkäritkin kyseenalaisti rankan mikreenini vaikka pahimmillaan oksensin helvetin kipujeni keskellä 5 päivää ja jouduttiin laittamaan tiputukseenkin kun elimistö kuivui. Turha sanoa että juo nestettä, mistä saisi " korkin" että neste sisällä pysyisi. Nykyään edes muutamat, siis todella muutamat , kykenee tunnustamaan migreenin täysin työkyvyn lamauttavaksi sairaudeksi. Vaihda työpaikkaa jos suinkin on mahdollista. Sydämestäni toivon että pomosi kokee miten karma iskee.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinullakin se kätevä migreeni mikä iskee harmillisesti aina silloin kun sinun pitäisi tehdä joku vaativa työ tai kantaa vastuu jo tehdyistä töistä? Ja kuinka monena arkipäivänä viikossa sinulle iskee se migreeni että et voi töitä tehdä? onko se samanlainen kuin muillakin että koskaan se ei iske viikonloppuna ja yleensä se kauhea kohtauskin paranee juuri sopivasti viikonlopuksi?
Toivottavasti saat migreenin joskus. Ja vielä semmoisen vaikeahoitoisen, mihin ei löydy hoitoa tai lääkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Onko pomo noussu työtekijäpuolelta pomoksi, haluaa näyttää/ simputtaa?
Missä tuossa on simputus?
Meillä riittää 3 sairauspoissaoloa tai 15 sairauspäivää, sitten on kolmikantaneuvottelut ja ryhdytään räätälöimään työtä niin, että sitä jaksaa tehdä. Usein migreeniä sairastava saa rutiinitöitä, ei ylenemismahdollisuuksia ja säännöllinen työaika, kun muut voi käyttää liukumia. Säännöllisyys on tärkeää.
Ei se mikään muotisairaus ole vaan ikiaikainen, pikemminkin klassikko. Kai sinä sait sairauslomatodistuksen lääkäriltä.
Kyllä työnantaja sen todistuksen näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kipu ei ole mikään syy olla töistä pois. Totesi esimieheni kun mulla oli nikama murtunut selkärangasta ja jouduin käyttämään fentanyylilaastaria kipuihin.
Migreeni ei ole kipu vaan voi alkaa näkö- ja puhehäiriöillä. Tee siinä asiakaspalvelutyötä tietokoneen ääressä, kun puhe sammaltaa etkä näe näytöllä kuin valkoisia läiskiä. Kipu alkaa yleensä vasta myöhemmin. Se on pahimmillaan lamaannuttava jysäri ja pahoinvointi,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Migreeni ei ole kipu vaan voi alkaa näkö- ja puhehäiriöillä. Tee siinä asiakaspalvelutyötä tietokoneen ääressä, kun puhe sammaltaa etkä näe näytöllä kuin valkoisia läiskiä. Kipu alkaa yleensä vasta myöhemmin. Se on pahimmillaan lamaannuttava jysäri ja pahoinvointi,
Jep, firma lähtisi nousuun, asiakkaat tai omaiset miettii, mikä päihdeongelmaisten täällä on töissä. Ei se on vaan toi meidän migreenipotilas silmät selällään, hikisenä ja puhe sammaltaa, sanat kateissa.. 😅
Neljä päivää?
Sinuna selvittelisin mahdollisuudet estolääkkeisiin tai parempiin kohtauslääkkeisiin, jos sulla on neljän päivän migreenikohtauksia??
Itse sairastan kroonista migreeniä, johon saan biologista lääkettä, ja neljän päivän sairausloma kuulostaa aika rajulta
Vierailija kirjoitti:
Sanot sille että kun on migreeni päällä, niin vastaa sen pahinta kankkusta potenssiin kymmenen.
Omalla pomollani on migreeni ajoittain varsin aktiivisena. Minulla ei sitä ole, mutta tiedän sen olevan oikea neurologinen sairaus. Tulee silti töihin ja makoilee konttorin sohvalla. Patistelen usein menemään kotiin ja hoidan myös hänenkin hommansa niinä päivinä. Joskus näinkin siis.
Vierailija kirjoitti:
Ei se mikään muotisairaus ole vaan ikiaikainen, pikemminkin klassikko. Kai sinä sait sairauslomatodistuksen lääkäriltä.
Kyllä työnantaja sen todistuksen näkee.
Sain sairauslomatodistuksen lääkäriltä ja näytin sitä pomolle, joka sai aikaan reaktion mistä kirjoitin aloitukseen. Ap
Ja toinen hirveys on Horton ja sitä on myös miehillä
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele minkä takia työnantajat halusi ensimmäisen saikku päivän palkattomaksi kun joka naisella on näitä yhden päivän migreeni kohtauksia aivan järkyttävän usein
Migreeni ei ole vain naisten sairaus koska tiedän monia miehiä jotka sairastavat myös migreeniä.
Multa migreeni vei aikoinaan työpaikan. Olin pitkään saikulla ja hetken aikaa myös määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä ja nyt vähitellen toipunut siihen kuntoon, että pystyn osa-aikaisesti käymään töissä. Kuitenkin kokoajan on käytössä estolääkitys ja varalta kohtauslääkitys. Nyt on jo mennyt 2 vuotta pahimmasta vaiheesta, mutta voitte kuvitella, että tähän tilanteeseen pääsy tuntuu kuin lottovoitolta sen jälkeen, että jouduttiin tekemään lukemattomia kokeiluja lääkkeiden ja annostelujen suhteen, että hoitotasapaino löytyi.
Toivottavasti AP saat hyvän hoitotasapainon ja sellaisen työpaikan, joka ei lisää migreeniä.
On kyllä ihmeellisiä käsityksiä migreenistä, jos jotkut luulevat että se on joku muoti- ja naistenvaiva. Vaarini kärsi siitä jo 30-luvulla, ja toinen sukulaismies joutui jäämään migreenin takia sairaseläkkeelle, kun kohtauksia oli yli 20 päivää kuukaudessa.
Ensin muutama sana itsestäni: olen viisikymppinen mies, jolla vuosikymmeniä migreenipäiviä noin 20 kuukaudessa. Onneksi ei yleensä oksennan vessassa-tyylisiä joten harvoin on noiden takia oltu poissa töistä vaan pakko on ollut punnertaa vaikka joskus on ollut todella inhottavaa.
Nykyisin kerran kuussa pistettävällä lääkityksellä, joka on kuin taivaan lahja - kohtauksia enää aniharvoin. Mutta siis erityisesti huomioitakoon, että sairaus ei katso sukupuolta.
Ap:lle: marssijärjestys on seuraava: ensin käyt kahdenkeskisen keskustelun pomosi kanssa mahdollisimman hyvässä heengessä, jossa toteat että migreeni on aito sairaus joka sinulla ikävä kyllä on. Toteat myös että sen vähättely ja vihjailu että poissaolot ovat aihettomia on epäasiallista.
Jos asia hoituu tällä, hyvä. Jos ei, on kyseessä epäasiallinen kohtelu työpaikalla, ja otat yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun, jonka avulla hoidatte asiaa. Jos ei hoidu, on edessä työsuojeluneuvottelu.
KVG epäasiallinen kohtelu työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinullakin se kätevä migreeni mikä iskee harmillisesti aina silloin kun sinun pitäisi tehdä joku vaativa työ tai kantaa vastuu jo tehdyistä töistä? Ja kuinka monena arkipäivänä viikossa sinulle iskee se migreeni että et voi töitä tehdä? onko se samanlainen kuin muillakin että koskaan se ei iske viikonloppuna ja yleensä se kauhea kohtauskin paranee juuri sopivasti viikonlopuksi?
Päinvastoin, yleensä migreeni iskee juuri viikonloppuna, vapaapäivänä tai lomalla.
Sano pomolle, et kannattaa hänen sitten olla yhteydessä johonkin lääkäri akatemiaan ja kertoa auditoriossa tämä hänen faktansa kaikille maailman lääkäreille ja neurokirurgeille. Saako naurut vai seisovat aplodit.
Itse olen kokenut esimiehen suunnalta vähättelyä ja jopa viittausta alkoholiongelmaan.
Todella viheliäinen sairaus, toivon voimia sinulle.