Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kaipaan rehellisiä vastauksia!

Vierailija
13.03.2007 |

Mitä ajattelet äidistä ja isästä, jotka jättävät alle 2-vuotiaan kahdeksi viikoksi isovanhempien hoivaan, koska lähtevät rantalomalle?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lyhyempi loma riittäisi?

Vierailija
2/33 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä ilman ilkeyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noin pieni voi käsittää että rakkaimmat lähtee noin vain pitkäksi aikaa kauas pois? Saattaa kai tuollainen aiheuttaa luottamuksen horjumista. Tuttuni tekivät juuri tuollain ja musta se tuntu tosi pahalta. Omaa lastani en jättäis noin nuorena.

Vierailija
4/33 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hoito on hyvää niin siitä vaan. lapsia pahoinpidellään maailmalla niin paljon että tää on täysin mitätön asia.

Vierailija
5/33 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Juu kannattaa lykätä muutamalla vuodella ja sit voikin jo samalla laittaa eropaperit eteenpäin

jos hoito on hyvää niin siitä vaan. lapsia pahoinpidellään maailmalla niin paljon että tää on täysin mitätön asia.

Vierailija
6/33 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkä aika tuonikäiselle lapselle olla erossa vanhemmistaan! Toivottavasti nuo vanhemmat muuttavat mieltään, lapsen psyyken takia.

Vierailija
7/33 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 2 päivää olisi sopivampi.

Vierailija
8/33 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotia yhden yön kylässä, 2 v. 2 yötä jne...

kuulostaa sopivalta taulukolta lapsen kannalta.

Vierailija
9/33 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaapi olla et lapselle tekee hyvää olla 2 viikkoa huomion keskipisteenä, jos kotona jää vaikka kakkoseksi.

Mä en pystyis olemaan niin kauaa erossa omista lapsista! 2-vuotiaasta olen muutaman kerran ollut erossa 1 yön kerrallaan, 4-vuotiaan sisaruksen kanssa on ollut samassa paikassa yleensä. Kerran ollut yksin mummilassa ja viihtyi tosi hyvin, mutta äitillä oli surku =)

Vierailija
10/33 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi uskoa, että kahden viikon ero vanhemmistaan alle 2-vuotiaalle tekisi mitään hyvää. En ole mikään hysteerisesti lapsen hoitoon jättämiseen suhtautuva, vaan omani on ollut kuusiviikkoisesta lähtien silloin tällöin yön yli hoidossa, mutta aina vain yhden yön kerrallaan. Paitsi vuoden ikäisenä kaksi yötä, mutta silloin hoitikin isä eikä mummo.

Kaksi viikkoa on ikuisuus tuon ikäiselle. Miksi ihmeessä ei otettaisi rantalomalle mukaan? Tuomitsen ehdottomasti.

Vierailija
11/33 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhentäisin reissua, mutta todellakin lähtisin ilman lasta. Meillä nimittäin lomat lasten kanssa on samaa lastenhoitoa kuin kotonakin, mutta vain vaikeutetuissa olosuhteissa. Astmaatikkolapset eivät kestä ilmastonmuutoksia ja vanhin ei kävele viittä kilometriä enempää nurisematta. Minä kun tahdon lomalla nähdä muutakin kuin hotellin ja lähikulmata. Me käymme lomilla ilman lapsia kunnes tilanne muuttuu. Ovat jo kouluikäisiä, mutta...

Vierailija
12/33 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3vk mummolla hoidossa. Mummo häntä pyysi ja lapsi halusi. Itse olin kotona,lomalla. Siitä mitään huonoa omaatuntoa tarvitse kokea. Monet 2v omatoimisia ja " isoja" . Nauttivat muidenkin kuin omien vanhempien seurasta. Nyt 5v ja menee koko kesäkuuksi maalle,mummon luo!

Vierailija
13/33 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun mielestä viikko olisi maksimi!

Vierailija
14/33 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon että ei voi olla kovin hyviä vanhempia ja tekevät kaikkea muutakin lapsen kannalta arveluttavaa. ja uskon että joutuvat maksamaan tuota vielä tulevaisuudessa.. tai ainakin lapsi on teininä terapiassa miettimässä että miksi koen hylkäämistä jne...

Vierailija
15/33 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvasti väsyneet vanhemmat

Vierailija
16/33 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan kyllä vanhempien kahdenkeskisiä hetkiä ja miksei lomiakin, mutta noin pienelle kaksi viikkoa on ihan järkyttävän pitkä aika, varsinkin kun lapsi ei vielä lainkaan ymmärrä ajan kulkua eikä hänellä luultavasti ole käsitystä tulevatko vanhemmat mahdollisesti takaisin vai eivät.

Sitten jos kyseessä on ap teidän loma, niin varoitan, että vaikka tuo aika menisi ok, niin lapsi saattaa olla toooodella pitkään loman jälkeen vihainen ja kiukkuinen vanhemmille ja normaalit rutiinit eivät ota onnistuakseen. Samoin hän saattaa kauan pelätä kaikkia erohetkiä koska ei tiedä, lähtevätkö vanhemmat taas pitkäksi aikaa pois. Tämä pitää vain ottaa huomioon lomia suunnitellessa.

Vierailija
17/33 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset lomat kyllä varmaan piristävät parisuhdetta mutta ne _eivät_ pelasta sellasta suhdetta joka on siinä pisteessä että hajoaa ilman pitkää kahdenkeskistä lomaa.

Väsymyksestä: jos väsymys on kroonista niin siihen ei auta yksi pitkä loma, vaan sillon äidin olisi syytä säännöllisesti saada lepoaikaa vähän kerrallaan.

Vierailija
18/33 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikoksi voisin itse lähteä....

Vierailija
19/33 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jättäisi lapsiani niin pitkäksi aikaa.

Vierailija
20/33 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella on sopivat hoitajat tai yksikin, niin muuta kun lomasta nauttimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan