Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten ärsyttävät puhetyylit

Vierailija
03.04.2025 |

Listataan ketjuun ärsyttäviä tapoja puhua.

Itsellä yksi kollega, joka sanoo about joka toiseen lauseeseen tota noin niin. Ihan saakelin rasittavaa kuunnella jotain presentaatiota, joka olisi puolet lyhyempi, mikäli kaikki totanoinniit karsittaisiin pois. Minusta tuo syö jo uskottavuuden työasioissa, kun viestintä on johtotasolla tätä luokkaa.

Toinen kestoärsytys on se niinku joka hiton väliin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sukulainen, joka maiskauttaa suutaan jatkuvasti oudosti puhuessaan. En oikein kestä syömisen ääniä, kai on vähän sellaista misofonia tyylistä ongelmaa, niin on vähä ongelma kestää kyseistä sukulaista, vaikka hän muuten mukava ihminen onkin.

Vierailija
2/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sukulainen, joka maiskauttaa suutaan jatkuvasti oudosti puhuessaan. En oikein kestä syömisen ääniä, kai on vähän sellaista misofonia tyylistä ongelmaa, niin on vähä ongelma kestää kyseistä sukulaista, vaikka hän muuten mukava ihminen onkin.

Sellainen jatkuva kurkun selvittely ja kräkiminen menee tähän samaan kategoriaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narina ja tietynlainen nalkutus repii hermoja. Samoin sellainen kailottava, kova naisen puheääni. Nämä ärsyttävät, vaikka olen nainen itsekin. En ymmärrä, miksi pitää huutaa, jos voisi puhua normaalilla puheäänellä. 

Vierailija
4/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nynnyt kirosanat esim saakutti ja peijjooni, kun kunnon kirosanojakin on kun ottaa vaan ja valkkaa parhaat.

Vierailija
5/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ärsyttää nämä "ettätotanoinniin" -puhujat ja myös ne, jotka vähän väliä sanovat äää tai ööö tms. 

Vierailija
6/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva kiroilu kyllä korpeaa kanssa, ja kaikkein pahinta jos kiroilu yhdistyy huutavaan puheääneen. 

Vierailija
7/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. Kovisäänellä puhuvat naiset.

Aina kun tuollaisen äänen kuulee jossain kaupan hyllyjen välissä, niin tietää, että kohta paikalle ilmestyy vahvasti meikattu röökimuija mustaksi tai platinablondiksi värjätyissä hiuksissa, trikoissa ja hupparissa.

Vierailija
8/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

OikeiST asioiST. TäydellisiST valinnoiST.

En ymmärrä tätä töksähtelevää puhetyyliä, todella vaivalloista katkaista sana. Verrattavissa virtsasuihkun tahalliseen ennenaikaiseen katkaisuun, vaikka vielä ksettaisi. Korvani joutuvat joka kerta nokkakolariin kun joku ei sijoita a- tai ä-kirjainta sinne minne se kuuluu. 

Vierailija
9/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylikorkea ja lapsekas vauvaääni. Ei voi olla aikuisella ihmisellä luonnollinen puhetapa.

Vierailija
10/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija 

Muakin ärsyttää nämä "ettätotanoinniin" -puhujat ja myös ne, jotka vähän väliä sanovat äää tai ööö tms. 

Telkussa on niinkuttelijoita joka päivä 

Vierailija
11/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mun kaveri sanoo kokoajan väliin tää tää TÄÄ TÄÄÄ

Oletetaan et TÄÄ tulis tänne näin mut TÄÄ täsä, tuleekin tuolt noin ni TÄÄLT ja tää TÄÄLT tost noin ja ne törmäis TÄS NÄIN, ni TÄÄ ei sais korvauksia lainkaan TÄN toiminnasta joka oli kuitenkin Täältä TÄN tulleen tekemä näin.

Tää tä tätätätä tää täää tä tääääää?

Vierailija
12/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä vaiheessa julistaudu itse täydelliseksi, jos alkaa muita näin viattomista asioista haukkua? Tai ylipäätään mistään harmittomista ominaisuuksista.

Vierailija
13/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks mun kaveri sanoo kokoajan väliin tää tää TÄÄ TÄÄÄ

Oletetaan et TÄÄ tulis tänne näin mut TÄÄ täsä, tuleekin tuolt noin ni TÄÄLT ja tää TÄÄLT tost noin ja ne törmäis TÄS NÄIN, ni TÄÄ ei sais korvauksia lainkaan TÄN toiminnasta joka oli kuitenkin Täältä TÄN tulleen tekemä näin.

Tää tä tätätätä tää täää tä tääääää?

Just tää näin täs. Tää on tätä!

Vierailija
14/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää jos jonkun puheessa on lähes joka toinen sana kirosana tai jos toistaa jotakin sanaa koko ajan. Huomio kiinnittyy tähän ja asia ei jää mieleen.

Vierailija
15/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää sanat ; sikasiistii, överi, stadi, makee, siinä muutama, ja sitten Tampereen murre on ihan kamalaa kuultavaa.

Vierailija
16/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mjomm tyyppi, sijoittaa ööön tilalle mjomm. Lumpsauttaa nopeasti mjommit öön tilalle.

Joskus antaa oikein kunnolla mjom mjom mjoooooooommm.

Tarjoittaa joota.

Vierailija
17/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samojen sanojen hokeminen on rassaavaa kuunnella. Kuten eräs somevaikuttaja tekee. Katon hänen videoitaan snapchatissa ja en tiedä edes miksi, koska kaikki videot on päivästä toiseen samanlaisia.

Hänen hokemat ovat: Super, mutjoo, letsgo, ICanIWill verkkokauppa.

Varsinkin tuo super-sanan jankuttaminen riipii korvia. Kaikki on ihan super hyvää, ihanaa jneMiten jollain voi olla noin heikko sanavarasto?? 

Vierailija
18/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen jatkuva kurkun selvittely ja kräkiminen menee tähän samaan kategoriaan. 

Liittyy refluksitautiin, tähystys aiheellinen. Voi johtaa kurkkusyöpään, joka on erittäin tappava. 

Vierailija
19/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narina ja tietynlainen nalkutus repii hermoja. Samoin sellainen kailottava, kova naisen puheääni. Nämä ärsyttävät, vaikka olen nainen itsekin. En ymmärrä, miksi pitää huutaa, jos voisi puhua normaalilla puheäänellä. 

Kova kailottava naisen ääni on valashavainto. Lihavan naisen tuntee äänestä. Vaikka puhuisi puhelimessa ensimmäistä kertaa näkemästä naamaa, niin tiedän puhuvani lihavan naisen kanssa juuri kuulessani tällaisen äänen. Ehkä ne on ne levinneet posket, pelikaanipussit sun muut lisä leuat jotka sen tekee. 

Vierailija
20/21 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenään puhuminen narisemalla ja samalla s-konsonanttia korostaen tyypilliseen stadilaistyylliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän