Elämä maalla on ihanaa!
Linnut sirkuttaa, aurinko paistaa, pyykit ulkona kuivumassa, kohta kahvit terassilla. Kaupungissa ei ole mitään, mihin olisin valmis vaihtamaan tämän onnen ja rauhan.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se riippuu ihan siitä mitä arvostaa. Provoilualoitus taas kerran.
Miksi tällainen aihe provosoi sinua? Miten muiden onnellisuuden aiheet ovat sinulta pois? Ei mua ainakaan kiinnostaisi pätkääkään, jos joku ilmoittaa olevansa onnellinen ydinkeskustassa. Ei koske minua mitenkään.
Ainoa mitä tässä aloituksessa haetaan on riitely, juupas eipäs ole ihanaa.
Sinä olet nytkin ainoa joka riitelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa kun koti sekä kaupungissa että maalla. Saa molemmista parhaat puolet.
Parhaat puolet saa, kun asuu tilavassa, vanhassa ja kauniiksi remontoidussa talossa maalla vesistön äärellä, ja käy 5-10 krt vuodessa Helsingissä viettämässä ns. teatteri/oopperaviikonloppua laadukkaassa hotellissa passattavana.
Mä e kyllä näe tarpeelliseksi käydä noinkaan usein. Melko tylsä kaupunki. Ennemmin menen samalla rahalla Lontooseen tai Berliiniin.
Isompi merkitys kuin sillä, asuuko maalla vai kaupungissa, on sillä, minkäkokoisella ja minkälaisella paikkakunnalla asuu.
Onko muuttovoittoinen vai -tappioinen, kasvava vai kuihtuva? Sen mukaan määräytyy palvelut, niin julkiset kuin yksityisetkin. Samoin ilmapiiri ja väestörakenne sekä asumisen hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaat puolet saa, kun asuu tilavassa, vanhassa ja kauniiksi remontoidussa talossa maalla vesistön äärellä, ja käy 5-10 krt vuodessa Helsingissä viettämässä ns. teatteri/oopperaviikonloppua laadukkaassa hotellissa passattavana.
Kuulostaa siltä, että sinä olet löytänyt oman juttusi. Ei riittäisi minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällainen aihe provosoi sinua? Miten muiden onnellisuuden aiheet ovat sinulta pois? Ei mua ainakaan kiinnostaisi pätkääkään, jos joku ilmoittaa olevansa onnellinen ydinkeskustassa. Ei koske minua mitenkään.
Riitely on kivaa. Minä aina lyön niitä, jotka on eri mieltä asioista. Se tuntuu hyvältä.
Perhe ainakin on oppinut olemaan aina samaa mieltä asioista minun kanssa. Kyllä muutkin oppivat!
Makunsa kullakin. Maalla ei ole mitään mulle ja mun perheelle. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riitely on kivaa. Minä aina lyön niitä, jotka on eri mieltä asioista. Se tuntuu hyvältä.
Perhe ainakin on oppinut olemaan aina samaa mieltä asioista minun kanssa. Kyllä muutkin oppivat!
Joo, minäkin vedän lättyyn niitä jotka ovat eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Yhteinen kotipaikka maalla jossa saa harrastella mitä haluaa ja tämä asunto pikkukaupungin laidalla jossa on myös iso piha, sauna ja terassi sekä pyykkinarut ja pihakeinu ja grillipaikka.
Koen samoin aloittajan kanssa. Kohta 16 vuotta asuttu täällä. Sitä ennen asuin kaupungissa ja viihdyinkin ihan hyvin, mutta takaisin en enää halua, eikä toivottavasti tarvitse mennäkään.
Kaupungissa on muutakin kun se keskusta, esim Helsingistä löytyy kaupunginosia jotka on ihan kuin maaseudulla olisi.
Hyvä sinulle! Ja hyvä meille, jotka saamme omasta halustamme asua kaupungissa!
Mie tykkään asua pikkukaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Kaupungissa on muutakin kun se keskusta, esim Helsingistä löytyy kaupunginosia jotka on ihan kuin maaseudulla olisi.
Kuten mikä? Äläkä sano Viikki, ei ne koetilan lehmät vielä maaseutua tee.
Minä katselen Helsingissä meren liplatusta ja muuttolintujen tuloa. Aurinko paistaa siniseltä taivaalta ja lokit kirkuvat kevään tuloa. Jänöt pomppivat ja pikkulinnut lentelevät rakastuneina.
Vierailija kirjoitti:
Good for you. Pysy siellä!
On tää vaan huvittava paikka kun oli aihe ihan mikä tahansa niin jotain mahdollisimman hapanta pitää keksiä vastaukseksi. 😂 👍
Vierailija kirjoitti:
Niin no, onhan siellä alueita, joiden luonnonläheisyys tekee vaikutuksen ehkä johonkin kiinalaiseen. Mutta aika laimeita versioita ne ovat kenelle tahansa, joka on joskus eläessään nähnyt oikeaa maaseutua ja luontoa.
Vierailija kirjoitti:
Minä katselen Helsingissä meren liplatusta ja muuttolintujen tuloa. Aurinko paistaa siniseltä taivaalta ja lokit kirkuvat kevään tuloa. Jänöt pomppivat ja pikkulinnut lentelevät rakastuneina.
Itse katselen näitä mielummin kotipihallani. Ikkunastakin on suora näköyhteys joutsenparin pesäpaikalle.
Mitä kauemmin olen asunut maalla, sitä vähemmän olen kokenut tarvetta edes käydä kaupungissa. Aluksi oli sellaisesta että halusi joskus pyörähtää syömässä ja shoppailemassa, nykyään ei kiinnosta sekään. Alkaa olla kerta sellainen kolmeen kuukauteen kun pitää hakea jotain, mitä ei kylältä saa, mutta silloinkaan tulee harvemmin enää luuhattua siellä yhtään kauemmin kuin on pakko.