Huhtikuu maaseudulla
Lupauduin huhtikuuksi pitämään huolta omakotitalosta maaseudulla. Olen viikossa lämmittänyt taloa, tutustunut ympäristöön jalkaisin ja autolla, pinonnut puita varastoon, käynyt retkellä, siivoullut, lukenut, katsonut telkkaria, laittanut ruokaa. Olen täysin turhautunut tähän tyhjyyteen. Päivät on tosi pitkiä enkä keksi mitään tekemistä. Mietin kuumeisesti miten saan ajan kulumaan. Te jotka asutte maalla niin kertokaa ihmeessä miten vietätte päiviä ja viikkoja. Alan muuttua mökkihöperöksi jo yhden viikon jälkeen.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tosi tylsältä. Myös kommentit. Miten täytät päivät ojanvarsia raivaamalla, neulomalla tai esikasvattamalla jotain puutarhaan? Viettämällä aikaa lemmikkien kanssa tai hätistelemällä lintubongareita? Siivoilut, ikkunanpesut ja ruuanlaitto kuulostaa vasta ankealta. Ostan siivouksen palveluna ja käy lounaspaikoissa. Kaupungissa keksii aina tekemistä ja löytää juttuseuraa mistä vaan eikä tarvitse tylsistyä kotinurkissa.
Surullista, että on olemassa ihmisiä jotka eivät viihdy omassa kodissaan. Toisaalta varmaan itsekin tylsistyisin kaupungissa niin että pitäisi lähteä etsimään jotain tekemistä muualta.
Eihän ap ollut kodissaan vaan lainakodissa. Vaikea toisten kodissa on niin vapaasti puuhata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tosi tylsältä. Myös kommentit. Miten täytät päivät ojanvarsia raivaamalla, neulomalla tai esikasvattamalla jotain puutarhaan? Viettämällä aikaa lemmikkien kanssa tai hätistelemällä lintubongareita? Siivoilut, ikkunanpesut ja ruuanlaitto kuulostaa vasta ankealta. Ostan siivouksen palveluna ja käy lounaspaikoissa. Kaupungissa keksii aina tekemistä ja löytää juttuseuraa mistä vaan eikä tarvitse tylsistyä kotinurkissa.
Surullista, että on olemassa ihmisiä jotka eivät viihdy omassa kodissaan. Toisaalta varmaan itsekin tylsistyisin kaupungissa niin että pitäisi lähteä etsimään jotain tekemistä muualta.
Eihän ap ollut kodissaan vaan lainakodissa. Vaikea toisten kodissa on niin vapaasti puuhata.
Ei kannata suostua talovahdiksi jos elämä tuntuu kaatuvan sitten siihen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus ei ollutkaan ap:lle vaan sille jonka viestiin oli vastattu.
Jospa lakkaisi miettimästä kuumeisesti, miten saat aikasi kulumaan. Ja kas, huomaat että aika kuluu miettimättäkin.
Tässähän on ap:lle mainio tilaisuus hankkiutua elämänsä kuntoon kesäksi. Rupea tekemään päivittäin kuntopiiriä kehonpainolla ja kokeile juoksua kävelyn sijasta. Jos on nivelrikkoa polvissa tms niin nyt kun olet maalla niin juoksu ei ole yhtä kuluttavaa kuin kaupungin asfaltilla. Hiekkatielle hölkkäämään tai polkujuoksemaan metsään. Panosta myös terveelliseen ruokaan kun on kerrankin aikaa tehdä ruoka kunnolla alusta alkaen hyvistä raaka-aineista.
Tänään olen tähän mennessä syönyt aamiaista, laittanut pyykit koneeseen, lueskellut lehtiä netin kautta ja keittänyt lakkakiisseliä. Kohta teen lounasta. Sen jälkeen lähden kävelylle ja tarvittaessa käyn kaupassa. Illalla katson mahdollisesti telkkaria, soitan pianoa ja lämmitän saunan. Jos kävelylenkillä on tullut otettua kuvia, niin katson ne läpi ja muokkaan sekä poistan ylimääräiset. Viestittelen ja mahdollisesti soitan videopuhelun ystävälle.
Asun tällä hetkellä taajamassa, mutta tekisin noita samoja asioita asuinpaikasta riippumatta.
Elämääni saa ihan vapaasti pitää tylsänä, mutta itse viihdyn ihan hyvin.
Olet siis yksin, eläkeläinen ja vieraassa talossa vieraassa ympäristössä? Et voi verrata tilannetta siihen, että perheellinen asuu omassa talossaan jossa on omat tavarat ja tuntee ihmisiä paikkakunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Tänään olen tähän mennessä syönyt aamiaista, laittanut pyykit koneeseen, lueskellut lehtiä netin kautta ja keittänyt lakkakiisseliä. Kohta teen lounasta. Sen jälkeen lähden kävelylle ja tarvittaessa käyn kaupassa. Illalla katson mahdollisesti telkkaria, soitan pianoa ja lämmitän saunan. Jos kävelylenkillä on tullut otettua kuvia, niin katson ne läpi ja muokkaan sekä poistan ylimääräiset. Viestittelen ja mahdollisesti soitan videopuhelun ystävälle.
Asun tällä hetkellä taajamassa, mutta tekisin noita samoja asioita asuinpaikasta riippumatta.
Elämäsi olisi kyllä paljon vauhdikkaampaa jos kävisit myös kahviloissa ja kirjastossa, ainakin ap:n mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Miten sun elämäntilanne noin muuten, oletko työelämässä? Mun elämän pahimmat kuukaudet oli kun olin työttömänä ja asuin kaupungissa kerrostalossa.
Mahtaa sulla olla ankeaa sitten eläkkeellä.
No ilmeisesti ainakin roikut vauvapalstalla.
Minä kuuntelisin musiikkia, katsoisin elokuvia, lukisin, tekisin käsitöitä, lenkkeilisin ja leikkisin koirani kanssa, jumppaisin, saunoisin ja nukkuisin pitkään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäsi olisi kyllä paljon vauhdikkaampaa jos kävisit myös kahviloissa ja kirjastossa, ainakin ap:n mielestä.
Totta, ja joskus käynkin kirjastossa lainaamassa erilaisia nuottikirjoja. Kahviloissa en käy, kun täällä ei oikeastaan ole sellaisia. Enkä edes juo kahvia. Mutta joskus lähden kaupunkiin kyllä, ja silloin syön aina ravintolassa, tuohan se vähän vaihtelua 😊
En kaipaa hössötystä, ihmisvilinää ympärillä. Ex-hesalaisena viihdyn maaseudun pienissä ympyröissä, tuntemattomat ihmiset eivät anna mitään. Luonto lähellä ja eläimiäkin näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahviloissa en käy, kun täällä ei oikeastaan ole sellaisia. Enkä edes juo kahvia.
Et siis juo myöskään teetä, kaakaota, mehua tms.?
En teetä enkä kaakaota, mehua kyllä, mutta en mene sitä olemattomaan kahvilaan juomaan.
Vierailija kirjoitti:
Juopottelu, insesti ja eläimiin sekaantuminen, siinäpä ne maaseudun top 3 aktiviteetit
Olepa Fatima hiljaa, kun et muutenkaan ymmärrä mistään mitään.
Ap on vissiin kokoaikatyötön, jos on vapaa-ajan ongelmia...? Kyllä kai sellaisessa tlanteessa aika voikin käydä pitäksi ja tylsäksi, jos on 24/7 vapaalla.
Mitä siellä omassa asunnossasi olet tehnyt, niin sitä tee siellä maallakin. Ja käy talon ulkopuolella esim. paikallisissa putiikeissa, kirjastossa, tapahtumissa... Katso paikallislehdestä, mitä siellä on tarjolla. Ja tutustu naapureihin, kyläile tai kutsu kylään.